Ja dat was zeker schrikken.......Ben nog wel een beetje bang dat het uiteindelijk toch blijvende schade gaat veroorzaken. Haar melktanden zijn terug haar tandvlees ingeschoten door de klap, dus deze zullen wellicht ook haar grote-mensen-tanden geraakt hebben daarbinnen. Het ziet er niet uit nu, net of ze zwaar gevochten heeft hahaha. Haar lip is enorm dik en haar wang is helemaal blauw. Nu mocht ik niet aan haar hoofd voelen, maar zo te zien zit daar ook een enorme bult....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig Tezz! Dat is schrikken!Verwen dr maar goed dit weekend, dat heeft ze wel verdiend!
Owja, vergeet jezelf ook niet te verwennen, voor de scrhik enzo.
Hmm ja, waarschijnlijk. Er hebben gister drie tandartsen naar gekeken en ze konden geen van allen iets zinnigs zeggen. Ze komen er inderdaad vanzelf weer uit, maar hoe en wanneer?? Dat wist men niet. Waarschijnlijk inderdaad pas op het moment dat de grote tanden ze er uit gaan drukken. Dat kan dus nog wel eens flink pijnlijk worden tegen die tijd....Overigens is ze net vijf, dus dat kan ook nog wel ff duren waarschijnlijk voor dat dat gaat gebeuren....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Heh Tezz wat vervelend! Je bent je vast helemaal de pest-pokke geschrokken! Die melktandjes moeten er vanzelf uitkomen? Als ze 'geduwd' worden door de grote tanden?
Hoe rot.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 08:14 schreef Tezz het volgende:
Oh jongens, wat een vreselijke dag gister........ik was bij een kennis op visite samen met mijn dochter. We waren nog geen 10 minuten binnen of madam loopt en beetje te hard over de gladde tegelvloer en schuift uit, keihard met haar hoofd op een tafelpoot. In eerste instantie leek er een flinke bult te ontstaan op haar hoofd, maar nog geen seconde daarna begon ze heftig te bloeden uit haar mondje. Twee tanden er uit!!!!!! Wij met spoed naar de tandarts, bleek dat de melktandjes (thank god dat het melktandjes zijn) van de klap terug naar binnen geschoten zijn!! Ze zitten nu in haar tandvlees zeg maar, over de volwassen tanden (die zich aan het vormen zijn) heen. ...........KInderen gaan wisselen zo rond de zes, dus de kans dat Bente een jaar lang met een fietsenrek loopt is aanwezig.
Haar gezichtje is zo ontzettend gezwollen nu, het is echt heeeeeeel zielig..............Volgens mij heeft ze ook een lichte hersenschudding er aan over gehouden..........
Hihihiquote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:45 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik ga zo nog ff plat, moest alleen ff plassen, maar ging dus met mijn blote voet bijna op een nog levende muis staan en was dus in 1 klap wakker
waterijsjes zijn misschien ook wel lekker voor haar Tezz.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:04 schreef Tezz het volgende:
Iew muizen! Ik zou daar echt niet aan kunnen wennen denk ik! Bah!
Ik heb net voor mijn dochter haar favoriete prakje wat ze als baby kreeg gemaakt: aardappels en courgette in blokjes koken, dan een flinke scheut melk, een lepeltje roomboter en wat oregano. En dan de staafmixer er op. Dat vond ze als baby al heerlijk (jajaja ook de prakjes probeerde ik smaakvol te krijgen, haha) en nu heeft ze het ook weer met smaak opgegeten!
Ze mag zometeen met me naar de winkel en ik heb haar beloofd dat ze elk puddinkje wat ze lekker vindt uit mag zoeken van mij! En zachte snoepjes. En misschien wat soep. En lekker veel fruit.....
Misschien een tip om het mooier te maken; nadat je de caramel uitgestort hebt breek je hem weer in stukken en verpulver je het in een koffiebonenmaler, zodat je echt heeel fijn gruis hebt. Dit kun je dan weer op van die siliconenmatjes (even inspuiten met panko) in de exacte vorm leggen dat je het wilt hebben (heel dun, maar zorg dat alles bedekt is) en verwarm dit even in de oven, laat het weer afkoelen et voila, je perfecte, dunne, knapperige maar niet te dikke en je eigen vorm caramellaagjequote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:48 schreef KrnKje het volgende:
Nog even showen met mijn experiment wat ik gisteren heb gedaan:
http://blog.kokenmetfrank.nl/2008/01/caramel-kunstwerk.html
Was in de trein van/naar Utrecht gisteren geinspireerd geraakt door de Delicious. wat best een leuk resultaat gaf
Helemaal mooi is het nog niet, maar leuk&lekker zeker wel
Superrrrr-tipquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:56 schreef Euc- het volgende:
[..]
Misschien een tip om het mooier te maken; nadat je de caramel uitgestort hebt breek je hem weer in stukken en verpulver je het in een koffiebonenmaler, zodat je echt heeel fijn gruis hebt. Dit kun je dan weer op van die siliconenmatjes (even inspuiten met panko) in de exacte vorm leggen dat je het wilt hebben (heel dun, maar zorg dat alles bedekt is) en verwarm dit even in de oven, laat het weer afkoelen et voila, je perfecte, dunne, knapperige maar niet te dikke en je eigen vorm caramellaagje
Hoe bedoel je? Gewoon een malletje om de vorm mooi te krijgen? Natuurlijk kun je dat gebruiken!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:07 schreef justmattie het volgende:
als je metalen steekvormpjes kunt vinden, kun je het daar ook in proberen.
Of zou dat niet willen, weet jij dat Euc?
dat weet ik wel, maar ik bedoel van metaal/ aluminium, denk dat de suiker daaraan blijft plakkenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:22 schreef Euc- het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Gewoon een malletje om de vorm mooi te krijgen? Natuurlijk kun je dat gebruiken!
Welnee, je legt de mal op een bakplaat, gooit er een beetje suiker in, verdeelt de suiker wat en haalt de mal weer weg.. Van dat even blijft er echt niet veel aan plakken hoor..quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:24 schreef justmattie het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar ik bedoel van metaal/ aluminium, denk dat de suiker daaraan blijft plakken
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:40 schreef justmattie het volgende:
maar niet iedereen heeft een silliconenmal thuis he
Dan koop je hem voor 2,50 bij je lokale kookwinkel?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:40 schreef justmattie het volgende:
maar niet iedereen heeft een silliconenmal thuis he
Aaaah... paniek was dat gister dan.....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:04 schreef Tezz het volgende:
Ze mag zometeen met me naar de winkel en ik heb haar beloofd dat ze elk puddinkje wat ze lekker vindt uit mag zoeken van mij! En zachte snoepjes. En misschien wat soep. En lekker veel fruit.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |