Ik had trouwens gezegd dat ik een verhaaltje zou typen over mijn dag gisteren:
Het begon 's morgens al direct goed, de bus kwam veeel te laat en moest echt bij el-ke halte stoppen, en ging met nog 3 minuten voor vertrek van de trein bij de een na laatste halte heeel rustig voor een vrouw uitzoeken hoe ze het beste naar een bepaalde straat moest lopen
Uiteindelijk ging er dus een hele diepe zucht door de bus heen toen iedereen vanuit het raampje de trein weg zag rijden en we mochten allemaal een halfuurtje wachten. Ik kwam hierdoor te laat voor de prijsuitreiking, en ze belden toen we net van het station RAI naar de RAI aan het lopen waren al waar ik bleef. Ze hadden de prijsuitreiking maar verschoven, ze vertelde mij dat ze namelijk wel wouden dat iedereen erbij was. Uiteindelijk kwam daar dan de prijsuitreiking, alle kandidaten werden het podium opgeroepen en na een verhaaltje werd opeens mijn naam genoemd! Ik had gewonnen! Feest!
Na de prijs in ontvangst te hebben genomen, de nodige foto's gemaakt waren en de pers te woord te hebben gestaan zijn we nog maar even over de beurs gelopen. Even staan praten met een bekende die jurylid was bij de NK Gastheer wedstrijden (en niet erg te spreken was over zijn kandidaat

) maar verder valt er niet veel te beleven, de lucht was ook alsof je in een frituur rondliep. Na een tijdje ronddwalen over die beurs, wat bier te hebben gedronken en de nieuwste bamischijven, frikandellen en bitterballen te hebben geproefd hielden we het maar voor gezien en zijn we richting het centrum gegaan. Omdat we redelijk moe gelopen waren hadden we eigenlijk geen zin meer om helemaal naar Station RAI te lopen, dus viel ons oog op de pendel "RAI - Arena", oh ideaal dachten we, die zet ons mooi op station Arena af! We gingen dus lekker zitten en kwamen uiteindelijk uit op een parkeerplaats in the middle of nowhere, met in de verte de Arena. Toen maar besloten om naar de Arena te lopen, en via de HMH en de Pathe zijn we uiteindelijk op het station terecht gekomen.
Na de metro richting centraal gepakt te hebben zijn we allereerst even neergeploft bij wat kenissen bij Vermeer, in het NH Barbizon Palace, waar we even even een uurtje gezellig hebben zitten lullen over van alles en nog wat onder het genot van een heerlijk wijntje. Daarna doorgelopen naar de wallen, een vriend van me en ik waren er nog nooit geweest, en sja, we wouden het wel eens zien! Na een paar zeer vermakelijke straten gezien te hebben kwamen we tot de conclusie dat je wel HEEL erg wanhopig moest zijn om daar ooit gebruik van te moeten maken. Ongelofelijk zeg, wat een figuren lopen daar rond en zitten er achter de ramen. Vanuit daar richting het Amstel gelopen waar een klasgenoot aan het werk was, wederom wat gedronken in de bar en vanuit daar nog even de stad in gegaan en wat winkeltjes gezien. Uiteindelijk was het bijna tijd om richting het Okura te trekken toen de zus van 1 van ons belde, zij woont in Amsterdam en wou ook even wat met ons drinken. Zo gezegd zo gedaan, even afgesproken op het station en hebben daar direct wat gedronken. Uiteindelijk dan toch de tram gepakt naar het Okura en daar aangekomen de jas opgehangen en eerst rustig wat gedronken in de lounge. Daarna door naar Yamazato om daar geweldig te eten! We waren van plan niet erg gek te doen, maar toen we de kaart voor ons kregen konden we het toch weer niet laten om het 9 gangen menu te bestellen.
Waar we echter geen rekening mee hadden gehouden en waar we om kwart over 10 met nog 2 gangen te gaan achter kwamen was dat de laatste trein richting limburg al om 22.37 vertrok, en we die dus nooit zouden halen. Toen uiteindelijk maar rustig onze laatste gangen opgegeten en een kop koffie gedronken (die trein hadden we toch al gemist, niks maar aan te doen) en richting het station getogen. Daar aangekomen konden we direct in de laatste trein naar Eindhoven stappen, en uiteindelijk daar aangekomen waren we eerst van plan op de kamer van een van ons te blijven slapen. Niemand had zin om al te gaan slapen, dus we liepen rustig richting Stratum, waar we een kennis tegen kwamen die anders wel een zwarte taxi kende die ons naar huis wou brengen. Een normale taxi zou een 100 euro kosten, dus dat was niet echt een oplossing, maar een zwarte taxi is altijd goedkoper.. Even gebeld en ja hoor, voor 30 euro konden we richting thuis. Afgesproken om naar Roermond te rijden met een kleine omweg om mij thuis af te zetten. Bij mij thuis aangekomen had ie geen zin meer om door te rijden naar Roermond en kickte ons er allebei uit. Aangezien het om een redelijk brede wat donkerdere jongen ging gingen we er maar niet tegenin en sja, daar stonden we dan.. Uiteindelijk dan toch maar de auto gepakt en hem even thuis afgezet om uiteindelijk na deze vermoeiende dag thuis op bed neer te ploffen.
Jeetje wat een verhaal
[ Bericht 2% gewijzigd door Euc- op 11-01-2008 16:21:21 ]