FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Ongeluk met een vliegtuig in Eindhoven?
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 12:38
Een klein half uur geleden trilde de ruiten hier, behoorlijk knal die in heel Eindhoven te horen was, en nu zegt 112brabant:
12:31 Eindhoven Landsard / vliegveld Crash alarm scenario 2 650 678 521 640 641 520 467 885 473 781 992 ovd rogs cvd
12:34 - vliegtuig met 6 tot 50 personen aan boord

Iemand meer informatie?
Hounietvrijdag 11 januari 2008 @ 12:39
het zal toch niet
n0rvrijdag 11 januari 2008 @ 12:39
Ik kijk hier uit over Eindhoven, naar het centrum dan, en ik zie niks.

Ook niks gehoord -> koptelefoon op

tvp

[ Bericht 19% gewijzigd door n0r op 11-01-2008 12:55:44 ]
Hounietvrijdag 11 januari 2008 @ 12:40
quote:
12:35:59 11-01-08 22 G BRAN PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) (grip: 3) EINDHOVEN AIRPORT EINDHOVEN (vliegveld) LANDSAR EIN : 870 483 990 470 490
801111235591108898 1108898 BRW Helmond ( Monitorcode )
801111235591108698 1108698 BRW Eindhoven-Woensel ( Lichtkrant )
801111235591107198 1107198 BRW Leende ( Monitorcode )
801111235591107026 1107026 BRW Heeze ( Bemanning Haakarm )
801111235591106997 1106997 BRW Eindhoven-Woensel ( Monitorcode )
801111235591106974 1106974 BRW Eindhoven-Woensel ( Kazernealarm )
801111235591104972 1104972 BRW Brabant Zuid-Oost ( Ondersteuning VC-1 )
Urquhartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:40
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 12:40
Oh, kan wel kloppen.
Vriendlief voelde hem ook al.
n0rvrijdag 11 januari 2008 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:40 schreef Houniet het volgende:

[..]
Wat wil dat zeggen dan?
Urquhartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:41
Brandweeroproepen volgens mij.
Hounietvrijdag 11 januari 2008 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:41 schreef n0r het volgende:
Wat wil dat zeggen dan?
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:41 schreef Urquhart het volgende:
Brandweeroproepen.
MPGvrijdag 11 januari 2008 @ 12:43
Wel een klap gehoord en de ruiten hier oppe TU/e trilden mee.....
Wat er loos is, geen idee
n0rvrijdag 11 januari 2008 @ 12:44
Iemand enig idee waar?
Woensel?
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 12:44
Iets met vliegtuig, crash en inzittenden.

Ik zit hier op de Boschdijk, vlakbij vliegveld.
Maar ik heb toch echt niks gehoord.

Eindhoven Airport
Jordy-Bvrijdag 11 januari 2008 @ 12:44
never mind...
Mike.Struttervrijdag 11 januari 2008 @ 12:45
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:44 schreef Jordy-B het volgende:
Niet gewoon weer een vliegoefening waarbij de piloot weer door de geluidsbarrière geknald is?
Daar wordt de brandweer niet zo grootschalig voor ingezet lijkt me
Urquhartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:45
ONZ is op 49..
kssst

[ Bericht 47% gewijzigd door buzzer op 11-01-2008 12:51:10 ]
Copycatvrijdag 11 januari 2008 @ 12:45
Niets gehoord (Ekkersrijt) .
Jordy-Bvrijdag 11 januari 2008 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:45 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Daar wordt de brandweer niet zo grootschalig voor ingezet lijkt me
Nee, klopt... een crash is wel wat anders.
ChatGirlvrijdag 11 januari 2008 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:44 schreef Loontjah het volgende:
Iets met vliegtuig, crash en inzittenden.

Ik zit hier op de Boschdijk, vlakbij vliegveld.
Maar ik heb toch echt niks gehoord.

Eindhoven Airport
Ik hoorde net wel een knal. Kruising Boschdijk/Marconilaan. (Bij de rotonde)
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 12:49
Vanaf waar ik woon is er geen rook te zien, maar wel allemaal sirenes enzo
PieterBasvrijdag 11 januari 2008 @ 12:49
wow
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 12:50
12:48 - betreft een vliegtuig met warme remmen niets te doen
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 12:50
12:48 - betreft een vliegtuig met warme remmen niets te doen
ChatGirlvrijdag 11 januari 2008 @ 12:50
Eindhoven
Landsard / vliegveld
Crash alarm scenario 2 521 640 641 520 650 678 467 885 473 781 992 ovd rogs cvd
12:34 - vliegtuig met 6 tot 50 personen aan boord
12:36 - GRIP 3 afgegeven + 870 483 683 990 470 490
12:36 - GHOR ook voor assistentie
12:40 - Zou al weer afgeschaald worden
12:42 - Vrijwilligers opkomen i.v.m herbezetting kazerne Helmond, Post Centrum
12:48 - betreft een vliegtuig met warme remmen niets te doen

Bron: 112brabant
Mike.Struttervrijdag 11 januari 2008 @ 12:51
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:50 schreef Loontjah het volgende:
12:48 - betreft een vliegtuig met warme remmen niets te doen
Lekker spannend
__Saviour__vrijdag 11 januari 2008 @ 12:51
oei
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 12:52
http://www.eindhovenairport.com/nl/index1.php?content_id=227
Op de webcam is niks te zien.
__Saviour__vrijdag 11 januari 2008 @ 12:52
ow, alleen maar remmen
D_Avrijdag 11 januari 2008 @ 12:52
En nu?
Jarnovrijdag 11 januari 2008 @ 12:52
Aanslag?!!11111111111222233333372maagdenopeenstokje!!!!!11111
Perrinvrijdag 11 januari 2008 @ 12:53
Geven warme remmen een knal?
Surveillance-Fietsvrijdag 11 januari 2008 @ 12:54
quote:
Luchtvaart ongevallen:
Scenario 1A = Voorzorgslanding vliegtuig t/m 6 personen
Scenario 1B = Crash vliegtuig t/m 6 personen
Scenario 2A = Voorzorgslanding 7 t/m 50 personen
Scenario 2B = Crash 7 t/m 50 personen

Scenario 3A= Voorzorgslanding 51 personen en meer
Scenario 3B = Crash 51 personen en meer
Flawless2006vrijdag 11 januari 2008 @ 12:54
*Zet popcorn weer weg
spijkerbroekvrijdag 11 januari 2008 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:50 schreef LieveJuf het volgende:
12:48 - betreft een vliegtuig met warme remmen niets te doen
Ff tegenaan pissen en 't is weer in orde dus.
Storm en glas water verhaal.
Tarabassvrijdag 11 januari 2008 @ 12:55
En waar dienen de lach-smilies voor in dit topic?
JohnFoKvrijdag 11 januari 2008 @ 12:55
ik denk dat er meer aan de hand is.
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 12:55
Ik denk toch dat er soort van crash is geweest hoor.
Waar moet die knal vandaan komen?
Waarom zoveel brandweer / ambulances ?
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:53 schreef Perrin het volgende:
Geven warme remmen een knal?
Lijkt me niet Of ze moeten iets blokkeren.
HeatWavevrijdag 11 januari 2008 @ 12:56
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:55 schreef Tarabass het volgende:
En waar dienen de lach-smilies voor in dit topic?
Misschien was het op de Herdgang .
TheThirdMarkvrijdag 11 januari 2008 @ 12:56
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:53 schreef Perrin het volgende:
Geven warme remmen een knal?
Zou het niet weten. Maar wanneer remmen door de warmte vastlopen kunnen de banden klappen van het vliegtuig. En dat geeft wel een knal.
Flawless2006vrijdag 11 januari 2008 @ 12:56
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:55 schreef Tarabass het volgende:
En waar dienen de lach-smilies voor in dit topic?
Tis toch ook om te lachen?
Tarabassvrijdag 11 januari 2008 @ 12:56
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:53 schreef Perrin het volgende:
Geven warme remmen een knal?
Nee, die stinken alleen..
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 12:57
12:56 - Einde crashcall 2 geen inzet voor RGF
Nordic_Bluevrijdag 11 januari 2008 @ 12:57
Hoorde de knal in Veldhoven ook, maar was volgens mij een vliegtuig dat door de geluidsbarriere ging.

Toevallig 15 minutel later wel brandweer gehoord ja.
Tarabassvrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien was het op de Herdgang .
Want als er mensen crashen op het psv-voetbalstadion maakt het leuk natuurlijk
JohnFoKvrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
12:54:18 11-01-08 22 I AMBU einde crash 2 geen inzet
801111254181124460 1124460 CPA Brabant Zuid-Oost ( RGF )
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zou het niet weten. Maar wanneer remmen door de warmte vastlopen kunnen de banden klappen van het vliegtuig. En dat geeft wel een knal.
Dat is het denk ik eerder ja
-skippybal-vrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
Och in Woensel. Dat is gewoon de kachel van Kees die is ontploft...
Magneetvrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
knal was ook later dan die melding
D_Avrijdag 11 januari 2008 @ 12:58
Anti-climax
Jarnovrijdag 11 januari 2008 @ 12:59
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Want als er mensen crashen op het psv-voetbalstadion maakt het leuk natuurlijk
Ach, gebeurt daar ook nog eens wat.
JohnFoKvrijdag 11 januari 2008 @ 12:59
AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel.

Dat meldt een woordvoerder van de brandweer Eindhoven. Of het om een noodlanding gaat is vooralsnog niet bekend.

bron: nu.nl
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 12:59
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Want als er mensen crashen op het psv-voetbalstadion maakt het leuk natuurlijk
Jeetje, je kan ook op alle slakken zout leggen hoor
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 12:59
Er vertrekken en komen nog wel gewoon vliegtuigen.
-skippybal-vrijdag 11 januari 2008 @ 12:59
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef JohnFoK het volgende:
12:54:18 11-01-08 22 I AMBU einde crash 2 geen inzet
801111254181124460 1124460 CPA Brabant Zuid-Oost ( RGF )
Komt echt raar over, einde crash

"Jah jongens, hij is gecrasht. Niks meer aan te doen, blij maar waar je bent!"
IkWilbertvrijdag 11 januari 2008 @ 13:00
Rokend vliegtuig land op Eindhoven Airport
Uitgegeven: 11 januari 2008 12:47
Laatst gewijzigd: 11 januari 2008 12:48

AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel.

Dat meldt een woordvoerder van de brandweer Eindhoven. Of het om een noodlanding gaat is vooralsnog niet bekend.

(c) NU.nl
Copycatvrijdag 11 januari 2008 @ 13:00
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef Bravebart het volgende:

Jeetje, je kan ook op alle slakken zout leggen hoor
Plus het moet wel een enorm vliegtuig zijn, wil het én de Herdgang en het stadion raken. En dan zou mijn huis ook verwoest zijn .
n0rvrijdag 11 januari 2008 @ 13:00
Dan zal het gelukkig allemaal wel mee zijn gevallen.
Falcovrijdag 11 januari 2008 @ 13:00
Ah, het valt mee dus
JohnFoKvrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
rtlnieuws meld het ook al!
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
12:58 - Vliegtuig veilig aan de grond, Einde Crash Call 2.
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef Magneet het volgende:
knal was ook later dan die melding
Die knal was 10 over 12 ongeveer, want het viel me op dat daarna het automatisch alarm (12:17) afging, waarschijnlijk door die knal dus.
12:17 Eindhoven Professor holstlaan Automatisch alarm 914
Revrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef JohnFoK het volgende:
AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel.

Dat meldt een woordvoerder van de brandweer Eindhoven. Of het om een noodlanding gaat is vooralsnog niet bekend.

bron: nu.nl
als die een noodlanding heeft gemaakt zonder dat Eindhoven de eindbestemming was zal de knal wel van een F16 geweest zijn ter interceptie?
MrTorturevrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Och in Woensel. Dat is gewoon de kachel van Kees die is ontploft...
Hounietvrijdag 11 januari 2008 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Want als er mensen crashen op het psv-voetbalstadion maakt het leuk natuurlijk
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Plus het moet wel een enorm vliegtuig zijn, wil het én de Herdgang en het stadion raken. En dan zou mijn huis ook verwoest zijn .
Brokstukken
Revrijdag 11 januari 2008 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef IkWilbert het volgende:
Rokend vliegtuig land op Eindhoven Airport
Uitgegeven: 11 januari 2008 12:47
Laatst gewijzigd: 11 januari 2008 12:48

AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel.

Dat meldt een woordvoerder van de brandweer Eindhoven. Of het om een noodlanding gaat is vooralsnog niet bekend.

(c) NU.nl
ik dacht dat Yvonne gestopt was
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 13:02
Geen doden of gewonden dus.. maar waar kwam die knal dan vandaan? Toeval? Vliegtuig door de geluidsbarrière ofzo.
spijkerbroekvrijdag 11 januari 2008 @ 13:03
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef -skippybal- het volgende:
Komt echt raar over, einde crash

"Jah jongens, hij is gecrasht. Niks meer aan te doen, blij maar waar je bent!"
Dat is dus "einde crashmelding 2", als in: "we hoeven niet in actie te komen, dus we gaan weer terug".
"einde crash 2" is wat sneller en begrijpt iedereen die ermee te maken heeft.
Dat jij het niet snapt.. yeah well..
n0rvrijdag 11 januari 2008 @ 13:04
Ik weet niet, maar ik kan nu tenminste met een gerust hart de stad induiken

Groeten!
Lucifer_Doosjevrijdag 11 januari 2008 @ 13:04
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:01 schreef Re het volgende:

[..]

als die een noodlanding heeft gemaakt zonder dat Eindhoven de eindbestemming was zal de knal wel van een F16 geweest zijn ter interceptie?
Ja, want ze sturen vast een F16 af op een vliegtuig dat in de problemen zit. Bovendien is de term "noodlanding" veel te overdreven in de meeste gevallen.
Sandervrijdag 11 januari 2008 @ 13:05
Tja roken mag dan ook niet meer in Nederland. Maar die buitenlandse kutvliegtuigen trekken zich daar niks van aan met die kruidnagelpeukjes van ze, dat blijkt wel.
Papierversnipperaarvrijdag 11 januari 2008 @ 13:06
Storm in een glas water?
Revrijdag 11 januari 2008 @ 13:06
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ja, want ze sturen vast een F16 af op een vliegtuig dat in de problemen zit. Bovendien is de term "noodlanding" veel te overdreven in de meeste gevallen.
interceptie is niet gelijk aan uit de lucht schieten hoor
Lucillevrijdag 11 januari 2008 @ 13:06
Niks gehoord hier.

maar ik zit dan ook op 1.5 uur van Eindhoven....
Lucifer_Doosjevrijdag 11 januari 2008 @ 13:08
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef Re het volgende:

[..]

interceptie is niet gelijk aan uit de lucht schieten hoor
Waarom zou je er in godsnaam een F16 op afsturen? Om een leuk filmpje te maken, mocht hij toch crashen?
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 13:08
13:07 Cessna is door geluidsbarriere gegaan
IkWilbertvrijdag 11 januari 2008 @ 13:09
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Storm in een glas water?
Ja, het viel gelukkig allemaal mee.
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 13:09
13:08 - Het zou om een militair vliegtuig type C17 gaan.
Maar goed dat er niks gebeurt is dan, het zou de 2e hercules zijn die er crasht.
IkWilbertvrijdag 11 januari 2008 @ 13:09
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Koploperkopper het volgende:
13:07 Cessna is door geluidsbarriere gegaan
Lol, dat overleeft die cessna niet
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Koploperkopper het volgende:
13:07 Cessna is door geluidsbarriere gegaan
!
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 13:11
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Lol, dat overleeft die cessna niet
Staat hier toch echt.
Lucifer_Doosjevrijdag 11 januari 2008 @ 13:11
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef splendor het volgende:
13:08 - Het zou om een militair vliegtuig type C17 gaan.
Maar goed dat er niks gebeurt is dan, het zou de 2e hercules zijn die er crasht.
Want een C17 en een Hercules zijn beide hetzelfde type vliegtuig?
-skippybal-vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12
Een C17 is toch zo'n huge ding van de Amerikanen?
Flawless2006vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Waarom zou je er in godsnaam een F16 op afsturen? Om een leuk filmpje te maken, mocht hij toch crashen?
Weetikut, 't staat altijd wel stoer
Lucillevrijdag 11 januari 2008 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef splendor het volgende:
13:08 - Het zou om een militair vliegtuig type C17 gaan.
Maar goed dat er niks gebeurt is dan, het zou de 2e hercules zijn die er crasht.
Yup, deze rokend, die andere ging muzikaal ten onder geloof ik.....
Revrijdag 11 januari 2008 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Waarom zou je er in godsnaam een F16 op afsturen? Om een leuk filmpje te maken, mocht hij toch crashen?
er wordt wel vaker een F16 op pad gestuurd om een vliegtuig in nood te assisteren... en angezien het hier zelfs om een militair vliegtuig gaat lijkt me 1 + 1 nog altijd 2
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Want een C17 en een Hercules zijn beide hetzelfde type vliegtuig?
Is dat niet hetzelfde dan? Welk type is een hercules dan, dan haal ik er 2 door elkaar denk ik.
neinvrijdag 11 januari 2008 @ 13:16
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:38 schreef splendor het volgende:
Een klein half uur geleden trilde de ruiten hier, behoorlijk knal die in heel Eindhoven te horen was, en nu zegt 112brabant:
12:31 Eindhoven Landsard / vliegveld Crash alarm scenario 2 650 678 521 640 641 520 467 885 473 781 992 ovd rogs cvd
12:34 - vliegtuig met 6 tot 50 personen aan boord

Iemand meer informatie?
Ja! What the hell was het?!?!

Op nu.nl staat iets over een rokend vliegtuig, maar ik schrok me rot van die knal.
Lucifer_Doosjevrijdag 11 januari 2008 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:15 schreef splendor het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde dan? Welk type is een hercules dan, dan haal ik er 2 door elkaar denk ik.
Hercules is een C130. De C17 is een Globemaster.
Bruce117vrijdag 11 januari 2008 @ 13:18
De lijst op P2000 was best lang
quote:
12:29:55 11-01-08 22 G BRAN PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) EINDHOVEN AIRPORT EINDHOVEN (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992
801111229551108898 1108898 BRW Helmond ( Monitorcode )
801111229551108598 1108598 BRW Veldhoven ( Monitorcode )
801111229551108589 1108589 BRW Veldhoven ( Vrijwiligers Werkdagen )
801111229551108549 1108549 BRW Veldhoven ( Korpsalarm )
801111229551107598 1107598 BRW Oirschot ( Monitorcode )
801111229551107546 1107546 BRW Oirschot ( Postalarm )
801111229551107198 1107198 BRW Leende ( Monitorcode )
801111229551107125 1107125 BRW Leende ( Bemanning HA )
801111229551106998 1106998 BRW Eindhoven-Centrum ( Lichtkrant )
801111229551106973 1106973 BRW Eindhoven-Centrum ( Kazernealarm )
801111229551106098 1106098 BRW Best ( Monitorcode )
801111229551106024 1106024 BRW Best ( RV Groep Algemeen )
801111229551105198 1105198 BRW Asten ( Monitorcode )
801111229551105172 1105172 BRW Asten ( Bemanning VC )
801111229551104761 1104761 BRW Brabant Zuid-Oost ( OvD Eindhoven )
801111229551104757 1104757 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104735 1104735 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104733 1104733 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104730 1104730 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104729 1104729 BRW Brabant Zuid-Oost ( CORT Staf )
801111229551104728 1104728 BRW Brabant Zuid-Oost ( Plotters COH )
801111229551104727 1104727 BRW Brabant Zuid-Oost ( Piketnotulist Regionaal Beleidsteam )
801111229551104726 1104726 BRW Brabant Zuid-Oost ( Groepsoproep Notulisten Commando Beleidsteam )
801111229551104725 1104725 BRW Brabant Zuid-Oost ( Groepsoproep Notulisten Commando Rampterrein )
801111229551104724 1104724 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104723 1104723 BRW Brabant Zuid-Oost ( Commandant CoRT)
801111229551104721 1104721 BRW Brabant Zuid-Oost ( Chef Ondersteuning )
801111229551104720 1104720 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104704 1104704 BRW Brabant Zuid-Oost ( Pelotonscommandant )
801111229551104701 1104701 BRW Brabant Zuid-Oost ( ROGs Inzet )
801111229551104700 1104700 BRW Brabant Zuid-Oost ( RCvD )
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 13:19
EINDHOVEN - Een Boeing C17 Globemaster III-transportvlliegtuig heeft voor de landing op Vliegbasis Eindhoven een noodoproep uitgedaan. Er kwam rook uit het landingsgestel en daarop werd groot alarm geslagen.

De brandweer rukte met groot materieel uit. Niettemin slaagde de bemanning erin het toestel veilig aan de grond te zetten. De C17 is een normaal transportvliegtuig dat door de luchtmachten van verschillende landen wordt ingezet.

Bron: omroepbrabant.nl
neinvrijdag 11 januari 2008 @ 13:19
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:16 schreef nein het volgende:

[..]

Ja! What the hell was het?!?!

Op nu.nl staat iets over een rokend vliegtuig, maar ik schrok me rot van die knal.
Overigens, ik zit ter hoogte van t Van Abbe museum, en die knal was echt stevig. Misschien was het wel vliegtuig dat door geluidsbarriere heen ging, maar kan me niet herinneren van vroeger dat dat zo hard ging.
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 13:21
13:18 - Betreft een Boeing staat op taxibaan Golf, 17 bemanningsleden/pasagiers inmiddels van boord
-skippybal-vrijdag 11 januari 2008 @ 13:22
Straks was het een illegale vluvht naar Gitmo
the_disheavervrijdag 11 januari 2008 @ 13:22
vonkel ligt er 30 km vandaan, waarom zouden ze door de geluidsbarriere vliegen voor zo'n kleine afstand?
dat lukt je niet eens.
splendorvrijdag 11 januari 2008 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Hercules is een C130. De C17 is een Globemaster.
Ah okee, wikipedia biedt uitkomst in deze.
Flawless2006vrijdag 11 januari 2008 @ 13:22
13:20- 39 mensen deden de Macarena bij 't uitstappen
ChatGirlvrijdag 11 januari 2008 @ 13:23
quote:
Crash alarm op Eindhoven Airport

Op Eindhoven Airport is rond het middaguur een militair vrachtvliegtuig met rook geland. Aan boord bevonden zich 14 personen. Er zouden geen gewonden zijn.

Het vliegtuig deed een noodoproep. Er kwam rook uit het landingsgestel. De gemeente kan niet bevestigen dat het toestel 'warme remmen' had. De hulpdiensten waren uit voorzorg met groot materieel uitgerukt. Het toestel wist veilig te landen.

Het gaat om Boeing C-17 Globemaster-III, een een militair vrachtvliegtuig. Het toestel staat aan de grond en er komt rook uit. Een woordvoerder van de gemeente Eindhoven kon niet zeggen of de inzittenden al van boord zijn.

In Eindhoven zou ook een luide knal te horen zijn geweest. Het is onduidelijk of die met het incident te maken had. Een gemeentewoordvoerder kon dat niet bevestigen.
Bron: Depers.nl
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 13:23
13:22 Cessna is in stukken terug gevonden in de Rijn.
Loontjahvrijdag 11 januari 2008 @ 13:25
lol
Lucillevrijdag 11 januari 2008 @ 13:26
13:25 Gezocht: Cessna expert die van puzzelen houdt
IkWilbertvrijdag 11 januari 2008 @ 13:31
13:30 Ravensburger heeft de rechten gekocht
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 13:34


Een Boeing C17 Globemaster III-transportvlliegtuig
spijkerbroekvrijdag 11 januari 2008 @ 13:53
13:35 Blokker en V&D tonen interesse bij Ravensburger
Lucillevrijdag 11 januari 2008 @ 14:01
14:00 Lollercopter geland op vliegveld Eindhoven.
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 14:04
14:03 Kuttopic wordt onderschept.
Bravebartvrijdag 11 januari 2008 @ 14:05
14:04 Noodslotje wordt voorbereid.
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 14:05
14:05 Users bereiden zich voor op IB4TL
the_waitervrijdag 11 januari 2008 @ 15:08
wel grappig dat er onder dit topic af en toe een banner staat of ik luchtverkeersleider wil worden.

Die knal was wel lomp inderdaad, zat in de kantine van e-hoog (TU/e), hoorde hem niet echt maar ruiten en lampen trilde flink, erg lage brom. Dacht eerst dat ze toch begonnen waren de W-Hal te slopen

De knal verklaring:
quote:
Ongeveer op hetzelfde tijdstip werd een harde knal gehoord die in verband werd gebracht met de noodoproep. Dat heeft er niks mee te maken. Die knal werd veroorzaakt door een F-16 die in België door de geluidsbarrière ging.
omroepbrabant.nl
LieveJufvrijdag 11 januari 2008 @ 15:46


Het toestel veilig aan de grond

INDHOVEN - Groot alarm vrijdagmiddag bij een landing van een Amerikaans transportvliegtuig op vliegbasis Eindhoven. Rond het middaguur rukten de hulpdiensten met groot materieel uit nadat er rook was gezien bij het landinggestel. Uiteindelijk bleek het loos alarm.

De rook werd veroorzaak door de-icingvloeistof die voor vertrek van het toestel uit Canada op de romp was gespoten. Een deel van de vloeistof was op het landingsgestel terecht gekomen en zorgde voor rook toen het vliegtuig landde. Het toestel had geen lading aan boord. De zeven inzittenden bleven ongedeerd.

In de buurt van de vliegbasis werd rond het tijdstip van de landing een knal gehoord. Maar die was waarschijnlijk afkomstig van een vliegtuig dat boven België door de geluidsbarrière vloog.

Bron: Omroepbrabant.nl
Koploperkoppervrijdag 11 januari 2008 @ 16:41

Staat veel boeiender materiaal achter die stomme grijze.
Nasivrijdag 11 januari 2008 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:38 schreef splendor het volgende:
Een klein half uur geleden trilde de ruiten hier, behoorlijk knal die in heel Eindhoven te horen was, en nu zegt 112brabant:
12:31 Eindhoven Landsard / vliegveld Crash alarm scenario 2 650 678 521 640 641 520 467 885 473 781 992 ovd rogs cvd
12:34 - vliegtuig met 6 tot 50 personen aan boord

Iemand meer informatie?
EINDHOVEN - De landing van een C-17 Globemaster in Eindhoven heeft vrijdagmiddag (11 januari) voor de nodige opschudding gezorgd. Kort nadat het grote transportvliegtuig de wielen aan de grond had gezet, werd er een opvallende hoeveelheid rook bij het landingsgestel waargenomen. Die constatering leidde tot een crashalarm, waarna brandweerwagens uit Eindhoven en omgeving kwamen aangesneld. De rook bleek echter afkomstig te zijn van op het landingsgestel gemorste antivriesvloeistof.

Het vliegtuig was voor vertrek in Canada met speciale vloeistof ijsvrij gemaakt. Daarbij is waarschijnlijk een deel van de vloeistof op het landingsgestel terecht gekomen. Dat zorgde als gevolg van de warmteontwikkeling bij het landen voor rookontwikkeling.

In het vliegtuig waren zeven personen aanwezig. De C-17 had geen lading aan boord.


http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=24092
icecreamfarmer_NLvrijdag 11 januari 2008 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:43 schreef MPG het volgende:
Wel een klap gehoord en de ruiten hier oppe TU/e trilden mee.....
Wat er loos is, geen idee
gebeurt er een keer iets ben ik weer vroeg klaar op de tu
MrTorturevrijdag 11 januari 2008 @ 17:26
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef JohnFoK het volgende:
AMSTERDAM - Op het vliegveld van Eindhoven is vrijdagmiddag een rokend vliegtuig geland. Naar schatting zaten er 14 tot 17 personen in het toestel.
k Heb het zien gebeuren
meteen maar een foto gemaakt

DjinNzaterdag 12 januari 2008 @ 01:20
Ik heb alleen een enorme klap gehoord rond het middaguur...vlak daarna hoorde ik een brandweerauto.
icecreamfarmer_NLzondag 13 januari 2008 @ 17:36
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
Staat veel boeiender materiaal achter die stomme grijze.
wat doet een russische leger vrachtvliegtuig op eindhoven
Magneetzondag 13 januari 2008 @ 19:50
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat doet een russische leger vrachtvliegtuig op eindhoven
Russisch? Heet tegenwoordig toch rent á bird? Dei antonov's worden zelfs door de Amerikanen gehuurd omdat ze meer kunnen vervoeren dan bijna alle andere vliegtuigen.
icecreamfarmer_NLzondag 13 januari 2008 @ 19:55
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:50 schreef Magneet het volgende:

[..]

Russisch? Heet tegenwoordig toch rent á bird? Dei antonov's worden zelfs door de Amerikanen gehuurd omdat ze meer kunnen vervoeren dan bijna alle andere vliegtuigen.
dat weet ik maar er staat een vrij grootte Russische vlag op daarom leek het mij geen commercieel vliegtuig
Koploperkopperzondag 13 januari 2008 @ 20:01
Commercial service:
Tel: (+380 44) 443 00 18
(+380 44) 979 99 67
Fax: (+380 44) 454 28 52
SITA: IEVAC7X
Email: sales@antonov.kiev.ua

ff belletje doen, en ze kom je ophalen.

Lucifer_Doosjezondag 13 januari 2008 @ 20:35
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat weet ik maar er staat een vrij grootte Russische vlag op daarom leek het mij geen commercieel vliegtuig
Dat er een vlag in de staart staat, zegt helemaal niks.