Wie zegt dat we die kans laten liggen?quote:Op zondag 20 januari 2008 00:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hee jongens vinden jullie niet dat Heerenveen dit seizoen een unieke kans laat liggen om kampioen te worden..?
Om met de woorden van Van Gaal te spreken: "We zijn totaal overklast"quote:Op zondag 20 januari 2008 17:48 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben net weer thuis ja, hebben we gewonnen?
Daarom spelen we ook op gras (behalve in Almelo dan..., daar hebben ze kunstgras)quote:Op maandag 21 januari 2008 10:13 schreef One_conundrum het volgende:
op papier hadden we al lang eerste moeten staan
Bijdehandje, ga jij nou maar wetboeken uit je hoofd lerenquote:Op maandag 21 januari 2008 10:14 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Daarom spelen we ook op gras (behalve in Almelo dan..., daar hebben ze kunstgras)
Hey, dat doet zeer... (morgen herkansingquote:Op maandag 21 januari 2008 10:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Bijdehandje, ga jij nou maar wetboeken uit je hoofd leren
Doe ook maar een taalcursusjequote:Op maandag 21 januari 2008 10:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hey, dat doet zeer... (morgen herkansing). Hoe lang ga ik dat nou nog horen trouwens? Rest van m'n fok!carrière? Want dan neem ik een alter ego aan waarbij je me niet meer herkend
quote:
Bijna vergeten ja, maar je hebt helemaal gelijkquote:Ik ben niet iemand die heel lang blijft doorgaan over dingen![]()
een grap uitleggen maakt het niet leuker.quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:34 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Bobo's hebben een spandoekje laten drukken
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef dagizmo het volgende:
Ja dat zijn echte bobo's die je daar ziet. Ik ken deze mensen en die stoppen enorm veel geld in de bussiness club. Zijn eigenaar van een relatief groot bedrijf waar veel geld in omloopt.
Hollandse kost.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:42 schreef MaxPower het volgende:
Wat heb je gegeten dan?
Geluk dwing je afquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:14 schreef Mindstate het volgende:
Heerenveen speelt wel lekker de laatste wedstrijden zeg. Tegen Feyenoord de hele wedstrijd lang de betere, AZ overklast en de tweede helft gister was ook wel aardig. Vond alleen wel dat in de eerste helft hveen af en toe wat gelukjes had, doelpunt viel precies op het goede moment.
Dan is het nog veel triester. Een doek laten drukkenquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zijn echt bobo's die je daar ziet
vi.nlquote:Feyenoord zou niet alleen op het punt staan Landzaat aan te trekken. Maar ook Hansson zou door de Rotterdammers terug naar de Eredivisie worden gehaald. De Zweedse verdediger, die nog tot 2010 onder contract staat bij Stade Rennes, wordt in Frankrijk ook gelinkt aan Ajax en PSV.
Heb je al een kaartje? Vanavond om 18:00 sluit de verkoop..!quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:56 schreef SCH het volgende:
Sneon hielendal nei Doetinchem, godfergeemie, dat is mie wat
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:27 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heb je al een kaartje? Vanavond om 18:00 sluit de verkoop..!
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:34 schreef Mindstate het volgende:Ik ben er ook bij, met de trein natuurlijk
Goede column, al ben ik het met z'n laatste zin niet eens.. Laten we hopen dat er iemand anders gepresenteerd gaat worden. Overigens, Hugo roept dat het deze week zal zijn, maar is dat wel zeker?quote:Ja áls áls,’’ hoorde ik oud-trainer van Heerenveen Fritz Korbach deze week bij De TV Draait Door zeggen, ,,als mijn tante een lul had gehad was het mijn oom geweest.’’
Leuke opmerking? Ach, best wel, maar Fritz’ jargon getuigt wel van een zekere tragiek. We hebben het allemaal al eens gehoord uit zijn mond. Wij zijn een jaar of twintig verder. Korbach is hopeloos blijven steken.
Ontwikkeling, daar gaat het om in het leven. Ook in het voetbal, helemaal bij Heerenveen. Die club groeit en groeit maar. Abe Lenstra is de dinosaurus, Foppe verbeeldt de prehistorie tot en met de 19de-eeuwse industrialisatie, Gertjan Verbeek staat voor de 20ste eeuw.
Maar nu?
Verbeek mag niet verder aan het eind van het seizoen. Ik weet honderd procent zeker dat dit keiharde besluit uit de koker komt van Riemer van der Velde, die – geen voorzitter meer, geen directielid maar toezichthouder – nog altijd aan de touwtjes trekt.
Maar wat bezielt hem (en Foppe de Haan, ook toezichthouder) om Verbeeks contract niet te verlengen? Die jongen doet het toch uitstekend? Hoe zit dat? Zei Klaas Jan Huntelaar laatst niet dat Verbeek zo trainer van Ajax kon worden? Waarom schiet hij dan tekort voor Heerenveen?, de club die niet alleen presteert maar meestal ook de sterren van de hemel speelt.
Vraag het de eredivisietrainers maar. Het voetbal van Heerenveen is modern en gebaseerd op kracht en finesse, uithoudingsvermogen en positiespel, collectiviteit en individuele klasse. De belichaming van het succes is niet de Braziliaan Alves maar Gerald Sibon die anderhalf jaar geleden nog met oud-Heerenveen meedeed maar eenmaal terug op het oude nest de geest kreeg en een voorbeeld is voor de zeer jeugdige, talentvolle (buitenlandse) voetballers die in het Abe Lenstra Stadion rondlopen.
De trainer die met Heerenveen nu zes punten achter staat op PSV, drie op Ajax en twee op Feyenoord en FC Groningen is naar buiten toe verongelijkt dat hij weg moet. Intern hebben ze gemerkt dat hij woest was. Nu we een paar weken verder zijn lijkt hij uitgeraasd en concentreert zich op het beter maken van de spelers van zijn voor een provincieclub prachtige selectie. Een landskampioenschap is niet uitgesloten, een plaats in de voorronde van de Champions League behoort tot de mogelijkheden.
Waarom hij dan toch weg moet? Verbeek moest al eens vertrekken. Rond 2000 was hij assistent van Foppe de Haan en moest van de toenmalige voorzitter Riemer van der Velde op eigen benen staan. Met vallen en opstaan lukte dat bij Heracles. Daarna mocht hij Foppe opvolgen. En nu moet hij dus wéér weg.
Foppe overkwam hetzelfde, vroeg in zijn loopbaan. Riemer maakte Foppe hoofd jeugopleiding en trainer van het tweede. Kwam destijds, onder anderen, Fritz Korbach niet in zijn plaats? Daarna mocht Foppe weer. Die eindigde als tweede in de eredivisie en Heerenveen mocht de Champions League in.
Enfin, dát scenario heeft Riemer van der Velde vast in petto met Gertjan Verbeek. Elders nog meer ervaring opdoen en rijper terugkomen. Je kunt dat rustig beleid noemen, een lange termijngedachte. Waar de topclubs lijken te worden geregeerd per dag, worstelen van transferperiode naar transfersperiode, daar kunnen we de subtop betrappen op enige visie.
FC Groningen, FC Twente en Heerenveen hebben het ook wel veel gemakkelijker, omdat de vermaledijde druk ontbreekt die beleidsbepalers, trainers en spelers bij PSV, Ajax, Feyenoord lijken te verstikken.
We zien het aan AZ, de zelfbenoemde topclub. Zodra de sprong van subtop naar top gemaakt wordt, gaat alles mis. De verantwoordelijken bij FC Groningen, FC Twente en Heerenveen weten nu dat ze nooit moeten uitspreken óóit een topclub te zullen zijn.
Ze mogen alleen stiekem hopen op een landskampioenschap. Waarom het zo ontspannen en goed gaat bij de subtoppers?
Zonder verwachtingspatroon is voetbal een feest. Omdat verliezen nog mag van de leiding en de supporters.
Deze week komt er naar buiten wie Gertjan Verbeek zal opvolgen. Misschien Erwin Koeman wel.
quote:
En wat mij betreft Ajax, Groningen, FC Utrecht en Vitesse ookquote:Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Repsak het volgende:
Nou Twente en Feyenoord even gelijkspelen.
Behalve Nilsson en Watermanquote:Op zondag 27 januari 2008 16:22 schreef SCH het volgende:
Veel te weinig, we verkopen geen spelers voor minder dan 15 miljoen euro
Dat mag niet van zijn vrouw. Ik heb géén idee wie het zal worden ...quote:Op zondag 27 januari 2008 20:23 schreef DrDentz het volgende:
Foppe komt terug
ja dat zei iemand op abelenstra.com ookquote:Op zondag 27 januari 2008 20:21 schreef MaxPower het volgende:
Marco van Basten!
Tussentijds ja.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:46 schreef BigKahuna het volgende:
"Als Amrabat wordt verkocht ga ik ook weg"
En dan gaat ie zelf. Beetje matig van Wetzel vind ik dit...
Alves is helemaal gek gewordenquote:Om los te komen van Heerenveen en niet naar AZ te hoeven gaat Afonso Alves kennelijk niets te ver. Tegenover de Engelse krant ‘News of the World’ laat hij weten weg te willen uit Nederland vanwege de racistische opmerkingen aan zijn adres. Zo zou hij ‘little monkey’ genoemd worden door de Heerenveen-fans en wil hij daarom niet meer op Friese club komen. Een woordvoerder van de Braziliaan gaat nog wat verder en heeft het over ‘door Nazi hallucinaties gemotiveerd” gedrag van supporters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |