abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2008 @ 01:00:00 #46
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56266341
Die muis was in het tweede stadium

Sinds ze 15 werd, kreeg ze 30 euro zakgeld, ipv 20 die ze eerst kreeg. Ik heb het een tijdje geprobeerd om het er niet af te trekken, maar bij het bedrag wat ze kreeg iets te doen als het goed ging. Dat heeft ze precies 2 keer gedaan. Ze had toch die 30 euro, dus vond ze dat voldoende.

Dat bellen en smsen vind ik ook zoiets...Dan gaat ze om half 11 in bed en ligt volgens mij nog tot een uur of 1 te smsen; haar vriendje heeft adhd, dus heeft genoeg aan 5 uurtjes slaap; zij echter niet, zij moet minimaal een uur of 8 slapen, want anders is ze helemaal gebroken. Laatst had hij haar voor het laatst gesmst om 1 uur s'nachts en toen weer om 10 over 6 s'morgens en dan loopt ze als een zombie de hele dag rond.

Kun je een 15 jarige verbieden om de telefoon s'nachts mee te nemen. Dat vind ik ook zoiets; het schijnt een heel normaal verschijnsel te zijn tegenwoordig, maar zij gaat er helemaal kapot aan. Als ze 5 minuten bij me in de auto zit, zit ze te slapen. Als ze uit school komt en op de bank gaat zitten, zit ze te slapen......t'Is net een hoogbejaarde en dat moet nog beginnen aan een leven en carriere......
pi_56267617
Bij ons worden de telefoons 's avonds ingeleverd. Om de reden die childintime noemt, maar de directe aanleiding was dat er één "ergens" in huis lag en midden in de nacht begon te rinkelen. Wij klaarwakker want we schrokken ons lam. De eigenaar sliep vredig door Dat was the bloody limit.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:39:30 #48
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56269067
Zij heeft hem op trillen staan (ligt onder d'r kussen ). Ik hoor dat dus niet. Ze is ermee begonnen toen ze hem als wekker gebruikte. Tot ik een paar keer s'morgens al om 6.30 wakker werd van dat pokkeding en zij doorsliep omdat ze te moe was om wakker te worden. Toen zei ik dat dat niet meer mocht en heeft ze hem op trillen gezet. Maar sinds ze een vriendje heeft smst ze dus tot diep in de nacht (tenminste, reageert op zijn smsjes) en s'morgens vroeg begint dat alweer. Doordeweeks vind ik het s'morgens niet zo erg, maar dat doet'ie ook in het weekend, terwijl zij dan normaal gesproken tot een uur of 11, 12 slaapt.
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:25 #49
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56269975
Dat mobiele gebeuren is een draak idd.
I kwas een keer in slaap gesukkeld beneden en werd om 1u30 wakker en bewoog me richting bed.
Wat schetste mijn verbazing toen uit de slaapkamer gegiechel kwam. Niet te faluw, trek ik de deur open, na geklopt te hebben en spreek haar aan op tijdstip en gedrag...
Het antwoord luidde: "Pap, ik heb vakantie!"
Ik dacht even dat ik uit mijn voegen zu barsten, maar heb me beheerst en haar gesommeerd direct de verbinding te verbreken. Voor wat de vaste lijn betreft (boven en beneden staat een telefoon), na tien uur, stekker eruit.
En alleen ik mag nog bellen na die tijd.
Alea jacta est
  donderdag 24 januari 2008 @ 12:15:37 #50
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56272524

Vaste lijn heb ik gelukkig boven niet. Ik zit idd te denken om de telefoons (mevr. heeft er 2, 1 speciaal voor vriendje ) s'avonds beneden te laten. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik dat ga "aankleden" zonder dat de hel hier losbarst......
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:00:28 #51
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56273429
Tijdens de vakantie moet ze zelf weten hoelaat ze gaat slapen maar door de week is het half tien naar boven en hopelijk om half elf er in liggen. Ze weet dat ze dan ook niet meer mag smsen. Gelukkig kan ik een gespecificeerde rekening op internet bekijken en als er een potje van gemaakt wordt is het telefoon beneden 's nachts. Tenslotte gaat om half zeven de wekker alweer.

Ze msn en smsen zich al te pletter tegenwoordig.
pi_56273567
Wie betaalt bij jullie de telefoon?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:06:01 #53
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56279890
D'r eigen telefoon betaal ik. Die ze gebruikt om te smsen met vriendje, kreeg ze van hem, speciaal om met hem te smsen. Hij betaald dat dus ook.
pi_56280616
Ok, hier gewoon een telefoon met beltegoed. En dat moet ze zelf betalen.
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:28:22 #55
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_56281738
Ze betaalt haar beltegoed van haar zakgeld\
en soms krijgt ze een tientje van mij (afpersmethode)
Alea jacta est
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:27:08 #56
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56283191
De Corleone tactiek
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:32:49 #57
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_56283348
Ze betaald haar eigen abonnementje van 15 euro per maand. Ze had prépaid en betalde dt ook zelf maar wou graag dit abonnement. Prima maar zelf betalen.

Krijgt 50 euro aan kleed en zakgeld per maand en de rest moet ze maar bijverdienen.
pi_56284208
Zodra Priscilla naar de middelbare gaat krijgt ze ook het bedrag van ongeveer 50 euro. Nu moet ze het doen met 30 euro per maand.

De afpersmethode heb ik nog niet gebruikt. Maar het is echt een geldwolf, ik denk dat de taktiek hier heel goed zal werken. Maar het is gewoon nog niet nodig geweest.

Kleedgeld/zakgeld, moeten ze daar echt alles van kopen? Wij hebben de afspraak dat wij de schoenen en jassen financieren, maar de rest moet ze wel zelf betalen. Dus ook sportkleding... dat ene ondergoedsetje... die ene spijkerbroek...geurtjes, zalfjes, smeersels. Allemaal zelf betalen. We doen nog niet heel lang kledinggeld hier, maar ik merk nu al dat ze eindelijk gaat inzien dat spulletjes toch wel duur zijn.

Ze wilde trouwens zelf kledinggeld. Ze was gewaarschuwd..
pi_56284232
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:07 schreef Ticootje het volgende:
Wie betaalt bij jullie de telefoon?
Het apparaat hebben wij eens gegeven bij een gelegenheid. Per maand mag ze 10 euro beltegoed; wat ze meer verbelt is voor haar eigen rekening. Wij hebben trouwens wel een regeling waardoor we onderling gratis bellen als gezin Een tijdje terug was mevrouw onbereikbaar terwijl ze juist daarvoor haar telefoon heeft gekregen, dus de eerstvolgende 10 euro was voor eigen rekening. Ik was echt ongerust
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:13:06 #60
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_56286467
Daar was ik ook snel klaar mee ja! Opnemen als zij dat wil, maar wel mij 26 keer bellen als het haar uitkwam. Toen ze me dat 2 keer flikte zei ik ook direkt dat een 3e keer betekende dat de telefoon voorlopig even exit was. Na die tijd heeft ze dat niet meer gedaan

Zij krijgt 30 euro zakgeld per maand en 50 euro kleedgeld. Voorlopig wil ik niet dat ze echt werkt naast haar school; school kost haar al zoveel energie en ik wil liever dat ze dat dan gebruikt om te leren. Ze loopt wel stage en dat vind ik voorlopig even voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')