Bronquote:***************************************
Bergbeklimmer Edmund Hillary dood
` In Nieuw Zeeland is de wereldberoemde
bergbeklimmer Edmund Hillary overleden.
Hij was de eerste man die de top van de
Mount Everest bereikte,samen met de
sherpa die hem begeleidde.Dat was op 29
mei 1953.De Mount Everest is bijna
9.000 meter hoog.Edmund Hillary was 88
jaar.
Hoe vaak ben jij al boven geweest?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:
die berg is zwaar overgewaardeerd
Bergbeklimmen is net zoiets als paalzitten. Sport voor debielen.quote:
OMG die sitequote:
Ik klikte van de frontpage en schrok nog harder toen ik zag dat het in NWS stondquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:10 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ook, nouja ik klikte daarom![]()
Ik dacht eigenlijk: wie plaatst nou een hoax in NWS?
Gisternacht nog slaapwandelend gedaan!quote:
Wat een geniale en ziekelijke site zeg.quote:
Ik heb hem gelijk gebookmarkedquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat een geniale en ziekelijke site zeg.Prachtig.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:14 schreef marcb1974 het volgende:
Jammer, zeer knap wat hij en Tenzing Norgay gedaan hebben.
Beetje respect he flegelquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:15 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik helemaal blij, is het de verkeerde clinton...
Jammer, weleens gezien in een docu. Boeiend man.
Hoezo? Wat is de zin, of het nut van die prestatie?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:20 schreef Qomolangma het volgende:
Wat gek - ik zat gisteren nog op zijn Wiki site na een paar keer doorklikken.
Respect voor de man die als een van de eersten 's werelds hoogste punt heeft bereikt, een topprestatie!
quote:
Wat is de zin van van achter een bal aanrennen en als je er eindelijk bent m weer zo hard mogelijk wegschoppen? laat iedereen gewoon lekker zn eigen sport of tijdsverdrijf kiezen, zeursok. Elke sport is tenslotte per definitie zinloos, je redt er geen levens mee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is de zin, of het nut van die prestatie?
De man op die foto is trouwens Tenzing Norgay, alleen Hillary had een camera bij zichquote:
Hoe ernstig! Een deathlistquote:
Als eerstequote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:20 schreef Qomolangma het volgende:
Wat gek - ik zat gisteren nog op zijn Wiki site na een paar keer doorklikken.
Respect voor de man die als een van de eersten 's werelds hoogste punt heeft bereikt, een topprestatie!
nee, als 2equote:
klopt, maar hij wordt wereldwijd wel gezien als de eerste man op de top van de everest.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee, als 2e
Hij heeft altijd volgehouden dat Tenzing als eerste boven was, wat ook wel aangeeft dat ze volwaardige klimmaatjes waren, en Tenzing niet "slechts" een sherpa die hem, de rijke westerling, naar boven moest brengen.
Maar Hillary en Tenzing kunnen natuurlijk ook best nummer 3 en 4 op de top zijn geweest, dat zullen we nooit weten...
Dat dus inderdaad maakt hem tot een klimmer die respect afdwingt. Zeker in die tijd waren sherpa's gewoon hulpjes die anoniem waren. Hillary en Tenzing zijn altijd vrienden gebleven en dat is ook iets wat je niet vaak ziet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee, als 2e
Hij heeft altijd volgehouden dat Tenzing als eerste boven was, wat ook wel aangeeft dat ze volwaardige klimmaatjes waren, en Tenzing niet "slechts" een sherpa die hem, de rijke westerling, naar boven moest brengen.
Beter zou ik het niet kunnen omschrijven.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net op teletekst dat nummer 35 op de Death List ook al om dreigt te vallen: Suharto
Verdient die lijst geen eigen topic... het is geniaal, briljant, cru, droog en eigenlijk net over het randje tegelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |