Het gebouw is van de gemeente.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is je relatie precies tot de eigenaar van de sleutel?
Sowieso eerst niet tekenen en vraag gelijk even naar jurisprudentie omtrent dit soort zaken, ben benieuwd wat de gemeente dan te melden heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:19 schreef Petracev het volgende:
[..]
Het gebouw is van de gemeente.
De gemeente geeft de sleutels in bruikleen aan de directeur. Deze is verantwoordelijk. Maar zodra ik teken, ben ik voor die sleutel verantwoordelijk en wordt alle eventuele schade (vervanging sloten) op mij persoonlijk verhaald.
... misschien was mijn vraag te moeilijk. WIE wil je voor die sluetel laten tekenen en wat is ZIJN relatie tov jou?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:19 schreef Petracev het volgende:
[..]
Het gebouw is van de gemeente.
De gemeente geeft de sleutels in bruikleen aan de directeur. Deze is verantwoordelijk. Maar zodra ik teken, ben ik voor die sleutel verantwoordelijk en wordt alle eventuele schade (vervanging sloten) op mij persoonlijk verhaald.
Ik ben groepsleerkracht op deze school.
Dit is een spiksplinternieuw gebouw van alle moderne snufjes voorzien.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:15 schreef Mike.Strutter het volgende:
Beetje een belachelijk idee. Normaal zijn de buitendeuren wel voorzien van andere sloten en daar bijbehorend alarm. De sleutels van (normale) lokalen zijn wel hetzelfde dan.
lijkt mij ook het beste..quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Zoals een andere poster al zei:
Niet tekenen en laat iemand met de sleutel iedere keer de deur maar voor je opendoen.
Nogmaals. WIE wil je laten tekenen en wat is ZIJN relatie tov jou?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef Petracev het volgende:
[..]
lijkt mij ook het beste..
Maar het gaat hier niet alleen om de voordeur open doen.
Ik ben er verantwoordelijk voor dat mijn lokaal ten alle tijde op slot is als ik er zelf niet ben.
(beamers, computers, digitaal schoolbord etc aanwezig)
Het gebouw wordt namelijk niet alleen door onze school gebruikt, maar ook door een andere school, door een welzijnsorganisatie etc.
Ik MOET dus mijn lokaal tig keer per dag op slot doen.
Ik MOET met mijn klas na de pauze weer naar binnen. De deur mag in de pauze niet openblijven maar MOET in het slot vallen vanwege de veiligheid. Er komt geen bel bij de desbetreffende deur.
Voor veel lessen heb ik materialen uit verschillende magazijns nodig. Daar heb ik een sleutel voor nodig. Mijn collega's die al wél getekend hebben, lenen hun sleutel liever niet uit. (En terecht, want zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen sleutel... )
![]()
Telefoon, en elke keer de directeur bellen als je de sleutel nodig hebt. Moet jij afwachten hoe lang het duurt tot dat contract aangepast wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:29 schreef Petracev het volgende:
Ik MOET dus mijn lokaal tig keer per dag op slot doen.
Ik MOET met mijn klas na de pauze weer naar binnen. De deur mag in de pauze niet openblijven maar MOET in het slot vallen vanwege de veiligheid. Er komt geen bel bij de desbetreffende deur.
Voor veel lessen heb ik materialen uit verschillende magazijns nodig. Daar heb ik een sleutel voor nodig. Mijn collega's die al wél getekend hebben, lenen hun sleutel liever niet uit. (En terecht, want zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen sleutel... )
![]()
prcs, en na een week is hij het zat en regelt iets anders.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:27 schreef thaduck het volgende:
lol en ik dacht dat 500 euro bij ons veel was.
Ik zou zeggen: jammer dan, dan maar geen sleutel. Laat de directeur maar constant de deur voor je open en dicht doen
De directeur wil mij laten tekenen. Hij is mijn werkgever, ik ben werknemer.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
... misschien was mijn vraag te moeilijk. WIE wil je voor die sluetel laten tekenen en wat is ZIJN relatie tov jou?
Zou ik ook niet voor tekenen. Als ik specifiek gereedschap nodig heb om mijn functie uit te oefenen verstrekt de werkgever die. En als verlies of verkeerd gebruik van dat gereedschap schade met zich meebrengt is dat gewoon voor het risico van de werkgever.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:33 schreef Aventura het volgende:
Dat had ik ook een keer. Ik kreeg een electronische sleutel waarmee ik van de ene naar de andere verdieping kon. Als ik die zou verliezen, werd een bedrag a 100 euro ingehouden van mijn salaris. Het werd gezien als formaliteit. Vond het ook al niet prettig alhoewel het bedrag van een heel andere ordegrootte is.
Veel van mijn collega's vonden het vervelend, maar hebben toch getekend, want zonder sleutel wordt werken wel erg lastig..quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, en na een week is hij het zat en regelt iets anders.
Hebben je collega's ook zo'n contract ondertekend?
Ik vraag me trouwens af, of een dergelijk contract stand houdt bij een rechter.
Vraag inderdaad degene die jou het contract aanbied, of het niet anders kan, anderen dit contract ook hebben, en zoek eens naar jurisprudentie over een dergelijke zaak.
Een schuld van 32000 euro, betaal je niet even snel af, daar kun je wel eens je hele leven last van blijven hebben.
zulke moderne snufjes zullen het niet zijn, anders hadden ze wel programmeerbare slotenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:23 schreef Petracev het volgende:
[..]
Dit is een spiksplinternieuw gebouw van alle moderne snufjes voorzien.
De sleutel die ik zou krijgen past op de buitendeuren, klaslokalen en magazijns.
De sleutel die het management krijgt past ook op de directie- en administratieruimte. De sleutel van de schoonmaker heeft weer toegang tot bepaalde ruimtes etc.
Ik gok zomaar dat het een sleutel met certificaat is.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:39 schreef NoralyZ het volgende:
Maak een kopie van de sleutel!
Eh nee, je werkgever moet zorgen dat je op je werkplek kan komen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:39 schreef Petracev het volgende:
[..]
Veel van mijn collega's vonden het vervelend, maar hebben toch getekend, want zonder sleutel wordt werken wel erg lastig..
Mijn directeur zal absoluut niet de deur voor mij open doen.
Hij zegt ook: "je HOEFT niet te tekenen, het is je eigen keuze"
Maar als ik niet teken, heb ik tig keer per dag een probleem... (+ 30 kinderen die weer eens moeten wachten omdat de juf de sleutel bij iemand anders moet zien te lenen)
Ze hebben kluisdeuren daar denk ikquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:40 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
zulke moderne snufjes zullen het niet zijn, anders hadden ze wel programmeerbare sloten
(en die kosten volgens mij neiteens 500 per stuk)
Daar zal zo'n vreselijk duur systeem vast wel tegen beveiligd zijnquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:39 schreef NoralyZ het volgende:
Maak een kopie van de sleutel!
juist!quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef GateWayX het volgende:
Ik zou dan echt niet zelf een sleuten willen. Laat ze maar elke keer de deur voor me open maken, benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat ze een betere oplossing bedenken !
In het contract wordt geen bedrag genoemd. Alleen dat alle kosten op jouw worden verhaald.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Thomass het volgende:
Dit moet toch handiger kunnen? Chippassie met bep. code erop enzo die veranderbaar is, ze hadden hier vantevoren veel beter over na moeten denken.
Hoe zit het trouwens als jij dat contract ondertekend en ze besluiten om er nog eens 10 sloten bij te plaatsen in deuren (bv. wc om iets geks te noemen) waar dezelfde sleutel inpast - moet je dan nog eens 5000,- bijlappen?
geen idee, ik heb het niet bedachtquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:45 schreef DJKoster het volgende:
500 per slot, vervangen ze de hele deur ofzo?
Het lokaal zal waarschijnlijk zo'n 10 keer per dag op slot gaan. Er zijn 12 lokalen verdeeld over 3 etages. De concierge kan niet heel de dag heen en weer rennen om alle lokalen open en dicht te doen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:47 schreef Dementor het volgende:
Conciërge?
meestal is dit een eigen risico, maar niet de volledige schadequote:Op donderdag 10 januari 2008 22:18 schreef Xebrozius het volgende:
Dit valt in dezelfde categorie als een contract tekenen bij een taxi chauffeur waarin je tekent om zijn autoschade te vergoeden als hij schade rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |