quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:39 schreef Platina het volgende:Ok paar leekvraagjes ff.
Dat scherm wat is dat precies? een LCD tv ding meer? (of vergelijkbare kwaliteit?)
die kabel kan ik daar mijn xbox360 (oud model) mee aansluiten op een hdmi tv ding?
snap er niks van dus gaarne uitleg

Even een hele simpele uitleg voor jou dan:
Bovenstaande scherm is een LCD breedbeeldmonitor dat vooral wordt gebruikt als PC-monitor. Verwar het niet met een TV, want dat is deze scherm niet.
Wat betreft je HDMI-kabelvraag: HDMI staat voor High Definition Multimedia Interface. Deze kabels zijn bedoeld om HD-signalen te kunnen ontvangen en verzenden. Deze HD-signalen zijn allemaal digitaal. Digitale signalen zijn alleen verstuurbaar met HDMI, DVI en composiet bekabeling en dus ontvangbaar als het desbetreffende beeldapparatuur een HDMI, DVI of composiet aansluiting heeft.
Omdat de PS3 en XBOX360 beide High Definition ondersteunen (ze hebben allebei een HDMI uitgang) heb je om deze HD signalen te versturen een HDMI kabel nodig.
Ik koos ervoor om mijn PS3 aan een PC monitor aan te sluiten die geen HDMI ingang heeft maar wèl DVI. Dus had ik een HDMI naar DVI kabel nodig om HD beeld te kunnen verkrijgen. Aangezien jij op een (full)HDTV gaat spelen heb je een HDMI naar HDMI kabel nodig omdat alle HDTV's gewoon een HDMI aansluiting hebben.
Capiche?
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."