@Hephaistos.: Quote: "Welke FOKker gaat er dit jaar heen, en vooral: hoe kies jij de films uit die je graag wil zien.""
Vanochtend om 0200 heb ik zo'n 20 films geboekt!

Zie rijtje onderaan deze post.
Hoe pak ik de selectie aan? Ik leg mezelf de volgende
criteria op:
![]()
1. Vermijd zoveel mogelijk de wat grotere releases. Die worden het hele jaar door toch geprogrammeerd in de diverse filmhuizen. Sommige komen zelfs in het reguliere bioscoop circuit. Feitelijk dus zonde want op het IFFR kan je films zien die je zelden tegenkomt. Dat vind ik dan dus veel leuker cq interessanter om te zien.
2. Kijk naar het hoofd thema. Daar wil ik er dan minstens een paar van zien zodat ik een beetje de visie kan begrijpen achter de keuze voor de programmering en me een onafhankelijk beeld kan vormen van wat ik daar dan van vind. In dit jaar dus Free Radicals. Zie mijn
filmfestival blog voor meer informatie hierover.
3. Probeer van een zo'n groot mogelijk aantal diverse landen en culturen films te zien. Voor mij zelf zijn dat dan bijvoorbeeld elk jaar minstens 1 x Rusland (
Tjechov traditie), India, Arabische landen, Spanje, Zuid-Amerika, Uk, Duitsland, Australië, China
(Historische kostuum drama's), Japan (
Yakuza! films) etc. natuurlijk
4. Kies films waarvan de omschrijving me trigger met een bepaald beeld of gevoel. Beetje
'vaag' maar ik bedoel dat ik mezelf dan iets inbeeld. Als dat mijzelf dan interessant lijkt, kies ik de film.
Uit dit hele verhaal heb ik dan de volgende lijst aan kaartjes gekocht. Dit is niet compleet, tijdens het festival koop ik er meestal nog 5 tot 10 bij omdat ik dan iets gehoord, gelezen of gezien heb dat mij dan motiveert om een kaartje te kopen:
De lijst3 Days to forever
Appleseed: Ex Machina
Centochiodi
Cordero de Dios
Le voyage du ballon rouge
George A. Romero's Diary of the Dead
Dainipponjin El otro Estomago
Fear(s) of the Dark
Flic
Freaky Useless Spicy Story
Help me Eros
Juno
L' ora di punta
La France
Let the Right One in
Nachmittag
Of Monster Mode
The Darjeeling Limited
The Mourning Forest
Unfinished Sky
Uno de los dos no puede estar equivocado
Wonderful town
En ja ik heb een normale baan, neem alleen een paar dagen vrij en doe tussen door af-en-toe een film (ik ben freelancer als beroep).
Iedereen ook veel plezier gewenst want naast het meer serieuze aspect vind ik het ook erg LEUK om het festival te bezoeken. Biertje, hapje, talkshow, pre-screening, party etc..
[ Bericht 1% gewijzigd door Groeneg2 op 20-01-2008 02:24:13 ]