quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
Ik heb er ook over gedacht om me als vrijwilliger op te geven. Heb je het al vaker gedaan? En zo ja hoe is het? Hoeveel uren maak je ongeveer?
Vorig jaar was ik er ook bij, toen bij publieksbegeleiding in de Doelen. Ik vond het erg leuk om te doen. De sfeer onder de vrijwilligers was erg goed en vanuit de organisatie was alles ook goed geregeld (dit jaar hebben ze helaas de vrijwilligersvergoeding moeten schrappen). Voor de rest was het ook interessant om te zien hoe het er achter de schermen van het festival aan toe ging en films bekijken tijdens je dienst is nou ook bepaald geen straf.
Het enige minpunt van de functie die ik toen had was dat het soms neerkwam op een paar uur achter elkaar semi-doelloos ergens bij een ingang staan, omdat de organisatie van de receptie zelf al mensen had om pasjes van genodigden te controleren of omdat het een plek was waar niemand langs kwam.

Maar goed, erg zijn nog zat andere leuke functies.
Wat betreft het aantal uren: ze werken met diensten van ongeveer 6 uur en die kun je nu ook zelf van tevoren inroosteren. Je moet er minimaal 4 doen en als je er 10 doet krijg je een pas waarmee je onbeperkt naar de film kunt. Zelf doe ik er dit jaar 5, want die 10 van vorig jaar vond ik eigenlijk toch best veel.
Als je je nog wilt aanmelden kun je dat het beste zo snel mogelijk doen, zodat je nog een beetje keus hebt qua functie en uren.