In Nederland wel, in Rusland niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:27 schreef Wickedangel het volgende:
P.S. Wodka schrijf je met een w.
Wodka heeft wel degelijk een eigen smaak hoor, verschilt per merk en productiemethode. Kan me goed voorstellen dat die verloren gaat na vele jaren. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik gooi het toch door cola heen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef Deetch het volgende:
wodka kan niet over de datum het zal ook geen invloed hebben op de smaak want die heeft wodka bijna niet. Bij whiskey is dat een heel ander verhaal.
Zonde!quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wodka heeft wel degelijk een eigen smaak hoor, verschilt per merk en productiemethode. Kan me goed voorstellen dat die verloren gaat na vele jaren. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik gooi het toch door cola heen.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wodka heeft wel degelijk een eigen smaak hoor, verschilt per merk en productiemethode. Kan me goed voorstellen dat die verloren gaat na vele jaren. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik gooi het toch door cola heen.
Goed om te weten dat ik op een Russisch forum zitquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:38 schreef SiGNe het volgende:
In Nederland wel, in Rusland niet.
Neem maar eens een Nederlandse Wodka en een Russische Vodka, dan merk je het verschil wel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:44 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Goed om te weten dat ik op een Russisch forum zit
Een pak melk kan je ook 33 jaar bewaren, of het nog te drinken is, is een ander verhaal. Maar Wodka kan je in het algemeen vrij lang bewaren, mits er voldoende alcohol in zit. Wijn is beetje een apart verhaal. Zolang de wijn in een goede productieproces is gemaakt en deze ook nog eens goed wordt bewaard, kan je deze uiteraard erg lang bewaren. Een geopend fles wijn zal ik na een tijdje echt niet meer uit drinken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In Nederland wel, in Rusland niet.
sterke drank kan je prima bewaren, zelfs wijn kan jarenlang bewaard worden.
Ik heb hier nog een 33 jaar oude port liggen bijvoorbeeld.
Ik ga zeker voor de Vodkaquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Neem maar eens een Nederlandse Wodka en een Russische Vodka, dan merk je het verschil wel.
Ga ik zeker eens doen. Ik bedacht laatst dat ik (bij mijn wetenquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:46 schreef SiGNe het volgende:
Neem maar eens een Nederlandse Wodka en een Russische Vodka, dan merk je het verschil wel.
Hang sterk van de soort af. De meeste wijn wordt slechter als je 'm lang laat liggen. Alleen de topwijnen blijven zich doorontwikkelen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:38 schreef SiGNe het volgende:
sterke drank kan je prima bewaren, zelfs wijn kan jarenlang bewaard worden.
Ik heb hier nog een 33 jaar oude port liggen bijvoorbeeld, die wordt alleen maar beter hoe langer ie ligt (al moet ie nu wel zo'n beetje worden gedronken omdat ie op z'n best is)
Ik zou 'm toch eens aanbreken. Een Colheita ontwikkelt zich niet op de fles. Die worden op de markt gebracht op het moment dat ze op dronk zijn, dus die moet je vervolgens geen jaren laten liggen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:46 schreef SiGNe het volgende:
Die port van mij heb ik van mijn ouders gekregen toen ik 18 werd en is uit mijn geboortejaar 1974 (Kopke Colheita).
Die zou nu zo'n beetje op dronk moeten zijn, misschien al een beetje over tijd,.
Hee, wat goed, die is idd erg lekker, ik heb er in Zuid-Afrika talloze flessen van weggewerktquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:55 schreef SiGNe het volgende:
Zelf ben ik meer een rum liefhebber, mijn "huisrum" is Captain Morgan Black label, veel beter dan bahcardi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |