abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3310467
Ik vind Brainpower een hele coole gast met mooie liedjes. Wij zijn een keer naar een live-optreden geweest en dat was echt vet. Hij was samen met een dj en met Beef. Wat die gasten samen voor muziek kunnen maken! Het enige wat ik jammer vond was dat Gert-jan een beetje vals rapte, maar toch was het echt goed.
Maar wat is jullie mening over Brainpower eigenlijk??
pi_3310483
Ik vind het waardeloos maar das mijn mening maar ..
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:40:23 #3
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_3310516
Wannabee neger met een veel te beschaafde schoonzoonkop
From outer space
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:40:50 #4
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3310523
Ik vind hem op het moment een van de betere nederhoppers (bestaat dat woord nog?)
Dit omdat hij gewoon flow heeft en wel lekkere beats. Textueel zit het allemaal ook goed.

Dus brainpower THUMBS UP!!

Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:43:05 #5
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3310545
Brainpower is best wel rielekst.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_3310558
Brainpower is 1 van die mensen die in het nederlands rappen dit kan ik altijd wel waarderen. Om goed in het nederlands te rappen is errug moeilijk,tis zo makkelijk om het n het engels te doen... De muziek van brainpower vindt ik niet echt goed. Maar respect voor de nederhoppers
Come on, Come on
Don't be shy, it's only U and I
Isn't that what U want? Oh yeah
Oh here I come.....
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:44:39 #7
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_3310570
4de kaart live op pinkpop was geweldig!
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
pi_3310580
Brain is een kei!
pi_3310594
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:40 schreef UTO het volgende:
Wannabee neger met een veel te beschaafde schoonzoonkop
W00t, sterk argument!

Brainpower is gewoon 1 van de betere NLsche rappers, en z'n teksten zijn ook goed.

Ik Vind het juist wel kewl dat ie zich nix aantrekt van het 'gangstah'-image' dat je je als rapper aan zou moeten meten.

"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_3310596
Ik vond em een tijd goed, maar ik ben em een beetje uit het oog verloren...
pi_3310601
Hij is goed. En Je Moest Waarschijnlijk Gaan is echt een heel mooi nummer. Knap geschreven enzo.
pi_3310643
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hij is goed. En Je Moest Waarschijnlijk Gaan is echt een heel mooi nummer. Knap geschreven enzo.
Een stuk herkenning...

Respect

Come on, Come on
Don't be shy, it's only U and I
Isn't that what U want? Oh yeah
Oh here I come.....
pi_3310653
Brainpower sucks!

Waarom eigenlijk een Engelse artiestennaam en Nederlandstalige teksten Noem jezelf dan gewoon Breinkracht ofzo

pi_3310668
Das toch nie stoer joh!
  dinsdag 26 februari 2002 @ 15:53:03 #15
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3310691
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:50 schreef thecrook het volgende:
Brainpower sucks!

Waarom eigenlijk een Engelse artiestennaam en Nederlandstalige teksten Noem jezelf dan gewoon Breinkracht ofzo

wat een gelul alsof hij alleen nederlandse texten heeft onzin. Waarom zou je je bij een taal moeten houden?
pi_3310732
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:53 schreef pmponer het volgende:

wat een gelul alsof hij alleen nederlandse texten heeft onzin. Waarom zou je je bij een taal moeten houden?

Hij moet niks

Het was maar een gedachte, ik dacht dat jullie me daar misschien de achterliggende gedachte van konden vertellen (want die zal er vast achter zitten)......

dinsdag 26 februari 2002 @ 15:55:41 #17
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_3310750
Ondanks dat hiphop & r&b niet mijn favoriete muziek smaak is, vind ik BrainPower voor een Nederlander wel een goede rapper.

Def Rhymz kan daar nog wat van leren met z'n hese kut stem.

[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
pi_3310780
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:55 schreef DanceV het volgende:
Ondanks dat hiphop & r&b niet mijn favoriete muziek smaak is, vind ik BrainPower voor een Nederlander wel een goede rapper.

Couldn't agree more!
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:08:07 #19
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3310986
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:55 schreef DanceV het volgende:

Is Def Rhymz een rapper dan?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:16:55 #20
22706 DanceV
pi_3311155
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:08 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Is Def Rhymz een rapper dan?

Een schreeuwer die op zijn 35e alleen nog maar gebarentaal kan gebruiken om te communiceren
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:18:18 #21
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3311186
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:55 schreef thecrook het volgende:

[..]

Hij moet niks

Het was maar een gedachte, ik dacht dat jullie me daar misschien de achterliggende gedachte van konden vertellen (want die zal er vast achter zitten)......

ah okay... was niet offended bedoelt hoor..
Achterliggende gedachte is waarschijnlijk omdat hij ooit in het engels begonnen is. (tenminste dat denk ik dan he)
Ik was bang dat je dat zei om een of ander raar OP statement op te dringen
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:25:53 #22
22706 DanceV
pi_3311354
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:18 schreef pmponer het volgende:

[..]

ah okay... was niet offended bedoelt hoor..
Achterliggende gedachte is waarschijnlijk omdat hij ooit in het engels begonnen is. (tenminste dat denk ik dan he)
Ik was bang dat je dat zei om een of ander raar OP statement op te dringen

Brainpower is ook in het engels begonnen. Goed gedacht
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:30:43 #23
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_3311443
Heb ze hier in Heerlen zienoptreden afgelopen zomer.
Moet eerlijk bekennen dat ik ben weggelopen.
Oninteressante, onoriginele Nederhop.
Maw ik vond er niet veel aan.
Hoewel de Postmen daarentegen wel zwaar ok waren.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:32:48 #24
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3311480
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:30 schreef Mukie het volgende:
grappig... het is er echt maar een hoor brainpower. Misschien moet je niet alleen horen maar ook eens een keer luisteren naar een tekst
pi_3312442
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:37 schreef chillv het volgende:
Ik vind Brainpower een hele coole gast met mooie liedjes. Wij zijn een keer naar een live-optreden geweest en dat was echt vet. Hij was samen met een dj en met Beef. Wat die gasten samen voor muziek kunnen maken! Het enige wat ik jammer vond was dat Gert-jan een beetje vals rapte, maar toch was het echt goed.
Maar wat is jullie mening over Brainpower eigenlijk??
In Paradiso? Ik heb dat op TV gezien en vond het echt geweldig! Die gasten hadden echt chemistry... dat was nou echt zo'n optreden waarvan ik zei, had ik dat maar geweten
  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:25:11 #26
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_3312478
Ik ben niet zo'n fan van rap, maar vind hem wel tof.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_3312494
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:46 schreef Malebolgia het volgende:

Ik Vind het juist wel kewl dat ie zich nix aantrekt van het 'gangstah'-image' dat je je als rapper aan zou moeten meten.

Idd, dat vind ik ook. Voor de rest vind ik er niks aan.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3312512
Ik vind het een commerciele hond met NON-muziek. Niks aan dus...
  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:28:59 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_3312545
Wat ie doet is ie erg goed in. Voor de rest houd ik niet van Nederlandse rap (sowieso vind ik maar weinig rap goed), maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3312631
BRainpower rocks da house!!! Hij is echt vet!! Alleen heeft ie best nog wel een nederlandsaccent, that sucks. Maar die knaap kan echt rappe..niet normaal...zooo fucking snel!!
Maar ja, hiphop is gewoon cool...zelfs nederhop
pi_3312948
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 17:23 schreef DeF2K het volgende:

[..]

In Paradiso? Ik heb dat op TV gezien en vond het echt geweldig! Die gasten hadden echt chemistry... dat was nou echt zo'n optreden waarvan ik zei, had ik dat maar geweten

Nee, niet in paradiso, maar in Heeswijk-dinther. Ergens een gehucht in Brabant. Het was ook een kort optreden, maar het was wel heel gaaf
  dinsdag 26 februari 2002 @ 20:08:02 #32
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3314466
Brain is the man, misschien zelfs wel de REDDING van Nederhop.

Zijn teksten zijn sterk, humoristisch en ook kritisch.
Heerlijke avondje bank muziek ook, maar ook aan te raden onder het rijden.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 februari 2002 @ 16:19:38 #33
22706 DanceV
pi_3323915
de teksten zijn goed idd.
pi_3324814
ik vind het
ik ken der niks aan doen vind er gewoon geen zak aan
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_3325074
Brainpower heeft zonder twijfel skills. Die gozer kan ook tering goed free-stylen. Hij heeft het vermogen om 4 of 5 zinnen vooruit te denken. In een battle-rap ben je dan zeker wel meesterlijk.

Het bewijs dat hij ook in het Engels goed uit de voeten kan heeft hij in N.Y. geleverd door Kool Keith in een battle-rap te verslaan. Je moet dus echt wel iets in huis hebben om de, naar mijn mening, geniale Kool Keith te verslaan (Kool Keith wordt zelfs vaak geroemd om zijn free-styles).

En ook met zijn Nederlandstalige werk heeft hij respect in het buitenland afgedwongen. Jay Dee belt Brainpower niet voor niets op, om hem o.a. te vertellen dat hij "De vierde kaart" een dope track vindt!

Bigheadz R.I.P.
pi_3332807
Brainpower heeft zeker skills, dayum.. samen met Extince (andere stijl ja..) mijn favoriete Nederlandse rapper.. hij bragt&boast op een gruwelijke manier in het Nederlands.. al ten tijde van Villa 65 dropte ie moeilijke lines in z'n freestyles ("Aiiyo ik begin die lyrische affaire/emcees zuigen aan me pik alsof ze Bill Clinton's stagiaire/waren..") .. wie kent uit diezelfde laatste aflevering van Villa 65 die gruwwwwweleke freestyle van Murth?! gaat zo "Ik greep de microfoon/er is werk aan de winkel en ik stel dit ten toon/in m'n, audio-etalage/al geef ik je 100 procent is het nog steeds maar een percentage/.."
pi_3333878
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 08:54 schreef dunniecash het volgende:
Brainpower heeft zeker skills, dayum.. samen met Extince (andere stijl ja..) mijn favoriete Nederlandse rapper.. hij bragt&boast op een gruwelijke manier in het Nederlands.. al ten tijde van Villa 65 dropte ie moeilijke lines in z'n freestyles ("Aiiyo ik begin die lyrische affaire/emcees zuigen aan me pik alsof ze Bill Clinton's stagiaire/waren..") .. wie kent uit diezelfde laatste aflevering van Villa 65 die gruwwwwweleke freestyle van Murth?! gaat zo "Ik greep de microfoon/er is werk aan de winkel en ik stel dit ten toon/in m'n, audio-etalage/al geef ik je 100 procent is het nog steeds maar een percentage/.."
nou geweldig origineel zeg.

De man heeft skillz maar niet wat betreft het schrijven van een fatsoenlijke tekst waarin hij rekening houdt met de oorspronkelijke bedoeling van hip hop (voor de mensen die het niet weten: het leven in de ghetto's beschrijven en kritiek leveren op de maatschapij)

laat de man verder gaan met wat hij doet, commercieel succes scoren en daarna verdergaan in het engels

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  donderdag 28 februari 2002 @ 11:18:10 #38
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3333921
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:15 schreef ArTiC het volgende:

[..]

(voor de mensen die het niet weten: het leven in de ghetto's beschrijven en kritiek leveren op de maatschapij)

TSSSK WAT een onzin zeg.
pi_3333952
Dan is bijv. 'Rappers Delight' of oude shit van Biz Markie ook geen 'echte' hiphop, zeker? Volgens mij heb je altijd al onderscheid gehad tussen party-tracks en meer serieuze lyrics. Maar goed, ik ben ook zeker geen kenner...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3338579
quote:

[..]

(voor de mensen die het niet weten: het leven in de ghetto's beschrijven en kritiek leveren op de maatschapij)

*pats*

Dat was een tuig op je hoofd, die had je verdient!

Bigheadz R.I.P.
pi_3339645
go read a book and stay away from MTV and TMF...

(ik ben te laat geboren )

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_3339673
IK houd helemaal niet van rap
af en toe als het op de radio is wil het wel eens luisteren, maar je zal mij nooit een rap cd zien kopen

geef mnij maar een lekkere trance set

Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
  donderdag 28 februari 2002 @ 18:13:20 #43
22979 ProPHeT_Ewok
Enjoy every minute
pi_3339746
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:30 schreef Mukie het volgende:
Moet eerlijk bekennen dat ik ben weggelopen.
Oninteressante, onoriginele Nederhop.
Maw ik vond er niet veel aan.
Hoewel de Postmen daarentegen wel zwaar ok waren.
Hehe, Bouch-festival. Daar was ik ook. Ik vond Green Lizard daar toch wel de topper. Brainpower was lekker, maar we zijn niet lang gebleven. Opeens kwam echt zo'n gangst-rap band. Aaaargh, dat publiek was opeesn een grote gangster-bende.

De OP vind ik nog steeds het vetst. Ik wil alleen hun laatste CD eens horen.

Day by day, life passes way !!!
  donderdag 28 februari 2002 @ 19:32:58 #44
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_3340644
Toevallig heeft 'Brainie' (zoals zn manager hem noemt) afgelopen zomer bij de introweek van onze universiteit opgetreden op mijn studentenvereniging. Dat was natuurlijk heel stoer, zeker omdat ie pas echt doorbrak nadat wij al een contract hadden
Aangezien ik medeorganisator was, mocht ik de opvang van de artiesten doen. Das natuurlijk wel gaaf. Komt er opeens zo'n busje op de achterplaats aanrijden, deur open, de ene neger na de andere komt naar buiten zetten. En als laatste Brainpower, die nauwelijk 1.70 groot is. Was wel een apart gezicht. Je ziet ook wel dat ie zich behoorlijk gedraagt naar de rapcultuur die er is. Niks mis mee natuurlijk, maar het is wel leuk om te zien.
En je ziet hem dan rondlopen alsof het 'the man' is. Maar tegelijk heb je door dat het een heel onzeker persoontje is, vooral met vrouwen . Ik weet niet precies hoe het zit, maar dat ving ik 'toevallig' op . Maar volgens z'n manager hoeft hij zich geen zorgen te maken: "Brainie, het komt wel goed, alle chicks willen door jou geboned worden" . Ik moest wel lachen toen . Zeker toen hij na het optreden bij ons boven in de gang lag aan te klooien met een meisje uit het publiek.
Maar op zich waren het allemaal wel relaxte gasten.

Over de muziek. Ja, ik heb het wel leren waarderen. Maar het is niet direct mijn stijl

pi_3341355
Ik vind z'n ik-ben-beter-dan-de-rest tracks toch erg vet, keihard doorbeuken
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_3347005
brainpower is dope punt
pi_3836277
iemand zijn nieuwe single al gehoord ?? dies ook best goed
  maandag 15 april 2002 @ 13:21:30 #48
24606 edsuit
kind of blue
pi_3837661
quote:

De man heeft skillz maar niet wat betreft het schrijven van een fatsoenlijke tekst waarin hij rekening houdt met de oorspronkelijke bedoeling van hip hop (voor de mensen die het niet weten: het leven in de ghetto's beschrijven en kritiek leveren op de maatschapij)

tzou een beetje saai worden als een muziekstijl perse over 1 onderwerp moest gaan, punk gaat toch ook niet altijd over het schoppen tegen de maatschappij
de eerste rapnrs gingen trouwens niet eens over het leven in de ghetto
  maandag 15 april 2002 @ 13:22:34 #49
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_3837683
Muziek is net kwartet... Maar hij mist de vierde kaart
  maandag 15 april 2002 @ 13:23:57 #50
24606 edsuit
kind of blue
pi_3837711
kvind Brainpower erg cool, ik heb z'n cd maar die heb ik nog niet echt veel geluisterd. de vierde kaart, wat een jinx is, en je moest waarschijnlijk gaan zijn coole nrs

vorig jaar in juni heb ik 'em op Wantijpop gezien, samen met de band van The Proof, dat was erg cool. wat kan die gast freestylen zeg!

who cares als ie er niet uitziet als een rapper, het gaat toch om de muziek?

Redactie Frontpage maandag 15 april 2002 @ 14:17:20 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3838706
De nieuwe vind ik wel leuk, is lekker dansbaar
pi_3848682
De 4de Kaart blijft gewoon een steengoed nummer!!!!
[b]"Unleash the Stig"[/b] ---- If you shake it more than twice, you're playing with it...
pi_3854937
Laat ik het zo zeggen: ik houd niet van dat genre muziek. Dat is dan wel heeel subtiel omschreven..
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:13:09 #54
21562 Matjo
Bloemmetjes buiten zz
pi_3855107
tja, wat zulle we hier over gaan formuleren? Het is allemaal wat softi en springt er commercieel dus bovenuit. Maarja het is goed dat ze bestaan. En samen met Beef heb hem op Lowlands gezien en toen was het best aardig(maar zal waarschijnlijk door de sfeer van lowlands komen..).

Download maar ergens wat Nederhop op het net http://hop.to/nederhopmp3

Alles komt goed en een kleinigheidje blijf je houden.. :)
pi_3855114
Hij staat 30 april op de Koninginnenach in Den Haag .

* Premo staat daar zeker tussen het publiek.

Ik ga uit mijn dak tot je gelijk met de vloer bent
Je schroeft jezelf omhoog terwijl je echt geen moer bent

pi_3855504
Hij rapt nogal snel. Ik heb er niet zo'n kijk op, maar dat zal vast wel een kwaliteit van hem zijn.

Ik versta zijn teksten moeilijk, maar het klinkt wel aardig.

dinsdag 16 april 2002 @ 22:40:25 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_3858081
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:55 schreef thecrook het volgende:

[..]

Hij moet niks

Waarschijnlijk omdat hij ook in het Engels rapt.
Ik vind hem trouwens in het nederlands wel beter. Het blijft toch een heel klein beetje een nederlands accent hebben.

Brainy vindt ik dus erg goed.
"De 4de kaart", "Je moest waarschijnlijk gaan" en "Tijdloos" zijn de nummers met de wat meer serieuze onderwerpen en ook gewoon een paar rielexte nummers met lollige tekste zoals: "Wat een Jinx is", "Chill" en "XXX"
Het is allemaal wel goed
Je moet over het algemeen wel een paar x naar de nummers geluisterd hebben om te weten wat hij allemaal te vertellen heeft.

Alleen dat nieuwe nummer vindt ik iets minder. het is wel grappig maar gaat een beetje snel. Volgens mij dist ie een beetje die populaire gastjes. Dat kan ik dan wel waarderen

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_3858357
Hoe heet "dat nieuwe nummer" precies? .
  dinsdag 16 april 2002 @ 23:25:58 #59
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_3858672
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:00 schreef Premo het volgende:
Hoe heet "dat nieuwe nummer" precies? .
'dansplaat'
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 april 2002 @ 23:45:41 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3858916
Lekker nummer idd
  maandag 17 juni 2002 @ 14:04:02 #61
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_4619981
Brainpower ... noem jezelf dan breinkracht of zo. HAHAHA ... de alias van Brainpower is Breinstein, maar ja ... te weinig hersentjes zeker.

Vind dat Brainpower goede nummers maakt. Met name "Je moest waarschijnlijk gaan".

Ik acht 'm trouwens in staat om hier zelf een bericht te posten. (Verwijzing naar "Dansplaat")

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_8072672
Brainpower gaat samenwerken met Raymzter.
quote:
Brainpower is volgende maand te zien in de nieuwe videoclip van het nummer 'Down Met Jou' van Raymzter. De twee rappers hebben deze week opnamen gemaakt. Raymzter probeerde een tijdje geleden een taboe te doorbreken met het controversiele nummer 'Kut Marokkanen'. Brainpower, die vorig jaar nog een felbegeerde TMF award in ontvangst nam, sprak van een zeer succesvolle samenwerking met de Nederlandse Marokkaan. Beide rappers waren ooit winnaar van de Grote Prijs van Nederland.
  donderdag 23 januari 2003 @ 20:33:02 #63
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_8074423
-edit: alleen een kotssmiley zegt zo weinig he.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-01-2003 20:34]

donderdag 23 januari 2003 @ 20:40:46 #64
19284 B
van benbenieuwd
pi_8074596
Dit vond ik op de site van Brainpower:

en daarom vind ik brainpower goed

quote:
What's up iedereen!!!

In plaats van mijn column, deze keer even een reactie op een recensie van de hand van Jan Vollaard van het NRC, jawel dezelfde krant die me ook vroeg het dagboek (zie vorige column) te schrijven .....

Aan de redactie van het NRC Handelsblad,

Na het lezen van de recensie in Uw krant van mijn optreden op kerstavond te Paradiso, Amsterdam voel ik mij genoodzaakt te reageren. Negatieve recensies en/of opbouwende kritiek zijn beiden onvermijdelijk, sterker nog, welkom. Maar een analyse die niet gebaseerd is op de waarheid, gaat te ver. Nog afgezien van het feit dat het best lullig is dat ik in dezelfde week een dagboek bijhoud voor Uw krant waarin ik dergelijke praktijken juist verwerp.

Waar kwam al die negativiteit vandaan? Was Dhr. Vollaard chagrijnig die avond? Was hij te laat voor de deadline? Heeft hij problemen met zijn partner? Met zichzelf?

Ik kan niets anders concluderen, want Dhr. Vollaard verdraait de feiten en torpedeert hiermee alleszinds zijn journalistieke kredietwaardigheid.

Ik herinner mij nog dat de beste man mij (en mijn collega Murth Mossel) een jaar of 3 geleden (Maart 2000 om precies te zijn) persoonlijk aanprak in datzelfde Paradiso na een optreden in het kader van de releaseparty van de verzamelaar Alle Dertien Dope. Hij plaatste daar de volgende opmerking: 'Goed hoor, maar gebruik eens wat minder engels, dat komt authentieker over.' Ruim twee jaar later behoor ik na keihard werken tot de mainstream zonder enig compromis te hebben moeten sluiten. Ik ben trots op mijn repertoire en geniet veel respect. Maar ziedaar, mensen die nooit ene fuck om Hip Hop gaven gaan nu de gatekeepers van dit supercreatieve, succesvolle edoch complexe genre uithangen.

Grappig hoor, dat het NRC zich opeens de katalysator van streetcrediblity waant. 'Echte rapfans willen niet geassocieerd worden met Brainpowers hitmuziek', schrijft Vollaard. Ik vraag me af hoeveel hij er kent. Aha, hij spreekt van Rapfans maar uiteraard niet van Hip Hop fans. Enfin, laat ik zijn theorie voor waar aannemen en dus stellen dat de volgende mensen dus niet echt van Hip Hop houden: SugaCane met zijn Now Or Neva Records, Deams, Too Tall, TLM, Man!ak, Cilvaringz (getekend bij Wu-Tang Records), QF, Oh Jay, Terilekst, Dicecream, Skate the Great, Spookrijders, Cee Major, Murth The Man-O-Script, DJ Knowhow, All Star Fesh, Krewcial, DJ Mass, Def P, 010-B-Boys om er maar eens een paar te noemen. Maar aangezien met namen strooien weinig zin heeft als men ze niet herkent zal ik direct verder gaan met mijn betoog.

Ook zijn constatering: '...Een veelbekeken videoclip en een coverfoto op het kerstnummer van Oor garanderen nog geen live-aanhang' is werkelijk beneden elk niveau. Ik ben de eerste die toegeeft dat het als Hip Hop Act nu eenmaal moeilijker is om een zaal te vullen dan wanneer je een breder geaccepteerd genre als bv. rock vertegenwoordigd. Maar na een kleine drie jaar vrijwel non-stop te hebben getourd, waaronder driemaal Lowlands, tweemaal Pinkpop, tweemaal Drum Rhythm en verder op eindeloos veel plaatsen voor publieken varierend van 10 tot een kleine 100.000 mensen is deze conclusie ietwat voorbarig. En dat is een understatement.

Over de opmerking dat het schandalig was dat er die avond geen oordopjes verstrekt werden voor gevoelige kinderoren, kan ik twee dingen melden. Ten eerste zijn er op aanvraag absoluut oordopjes te verkrijgen bij de receptie van Paradiso, iets wat iemand die zich nooit op het podium begeeft maar altijd rondhangt toch zou kunnen weten. Ten tweede: oordopjes zijn niet nodig voor Dhr. Vollaard, hij is waarschijnlijk doof als hij het applaus niet heeft gehoord die avond. Waarbij ik wel moet vermelden dat hij zich tot MOJO kan wenden voor een afspraak om het opgenomen concert nog eens te luisteren.

Dan is nog de vraag hoe er na het het verschijnen van (behalve twee albums en tientallen features) elf singles waar ik danwel solo of niet solo bij betrokken ben geweest sprake is van een One Hit Wonder.(?) Van deze singles zijn er zeven Brainpower songs en vier songs van anderen (waaronder Doe Maar en Green Lizard) met wie ik samenwerk. Tien tracks verschenen ook als videoclips, waarvan er negen de Top 100 hebben gehaald en drie de Top 20. Verder is er één uitgeroepen tot beste Import 12 inch van de Londonse Hip Hop zaak Mr. Bongo's (overigens erg underground). Oh ja, mijn nieuwe single is in de maak. De B-kant wordt een nieuwe song waarop veel nieuw en oud talent van zich laat horen voor 'echte rapfans'.

Rest tot slot nog de vergelijking met Vanilla Ice, die echt ontzettend op de lachspieren werkt. Heeft Dhr. Vollaard dat gebaseerd op al die jaren freestyle battles aflopen of misschien op mijn recente officieel door de MC in questie goedgekeurde remixwerk met Nas? Als je dan toch wilt kijken naar huidskleur wanneer je vergelijkingen trekt, ga dan eens naar 8 Mile om een indruk te krijgen waar een MC die jaren geleden 'upcoming in de scene was' zich ongeveer in begaf. Waarmee ik geenszinds solliciteer naar de stempel: de Nederlandse Eminem. Dat is namelijk niet zo, iets wat naast vele artiesten wereldwijd ook verschillende managers van PIAS Records (mijn label) en Universal Records (Eminem's label ) in New York, LA, London, Brussel en Hilversum zullen beamen. Om er nog maar eens wat minder authentiek engels tegen aan te gooien: 'U better ask somebody!'

Dhr. Vollaard is de vleeswording van: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. De verpersoonlijking van: steek boven het maisveld uit en we hakken je kop eraf. Hij is het minderwaardigheidscomplex van de nederlandse entertainment industrie in hoogst eigen persoon. Wees niet trots op geslaagde artiesten uit eigen land die hun genre vooruitstuwen, haal ze maar omlaag. En dat alles is niet eens zo erg, dat is zijn probleem. Bovendien: vrijheid van meningsuiting is een mooi iets. Maar verdraaiing van de waarheid door gebrek aan kennis is verwerpelijk.

Met vriendelijke groet,

Gertjan Mulder
Brainpower

Bron: http://www.mcbrainpower.nl

En daarom vind ik Brainpower goed

pi_8077253
Lol ik ken hem dus , heb bij zijn manager op kantoor gewerkt voor een toneelgroep die hij erbij deed en als ik dat stukje lees , zie ik hem zo voor me , druk opgefokt standje maar ik vind het wel leuk om te horen hoeveel die bereikt heeft in die tijd nadat ik daar weg ben . Het is gewoon leuk om te zien hoe iemand die zo gedreven is daar verder in ontwikkeld en moet zeggen het is iemand met een ijzeren wil .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8093177
quote:
Hou er even rekening mee dat dit een freestyle is, die je dus ter plekke verzint en meteen eruit gooit...maargoed

Brainpower is absoluut heel getalenteerd en is inderdaad misschien wel de redding van de Nederhop, nieteens omdat hij zo geweldig goed is misschien maar nog meer omdat hij 'mainstream acceptatie' van zijn muziek heeft bereikt, zoals hij het zelf noemt. In zijn schaduw kunnen nu dus hopelijk steeds meer MC's komen die het maken...waar Raymzter er misschien wel al één van is ookal was Kut Marokkanen zonder Brainpower ook wel bekend geworden.

Ben benieuwd naar dat 'Down met Jou' van Raymzter waar Brainpower in figureert...

pi_9147435
Brainpower staat op 9 mei 2003 op het Studentenfeest van s.v. NOVA.

Toegang ¤ 7,50

Kijk voor meer info op www.jijkomttochook.tk

maandag 17 maart 2003 @ 09:22:24 #68
49361 Thedrummer
playing the drums all the time
pi_9172279
zn teksten zijn goed maar daar is ook alles mee gezegd... helaas......
pi_9179116
Bij Brain weet ik het eigenlijk nooit zo. Hij heeft dope lyrics en beats, maar op het ene moment heb ik zoiets van daar heb je hem weer en het andere moment heb ik zoiets, wel weer even chill die track van Brain. Ik heb ook weleens een optreden van hem gezien en die vond ik erg lauw, dat was wel jammer, maar dat is ook al een paar jaar geleden.

Een ding: Hij heeft wel mijn respect. Word.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  maandag 17 maart 2003 @ 21:44:34 #70
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9190653
Ventje concurrentje
Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
  maandag 17 maart 2003 @ 21:46:51 #71
45621 Suzanna
Mama van...
pi_9190718
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:50 schreef thecrook het volgende:
Brainpower sucks!

Hihi...dat s MIJN punt! (niet stelen jij)
Ik zat er net aan te denken en toen las ik jouw reactie..
maar goed.
k ben het er dus mee eens
  maandag 17 maart 2003 @ 21:53:30 #72
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9190958
quote:
Rest tot slot nog de vergelijking met Vanilla Ice, die echt ontzettend op de lachspieren werkt. Heeft Dhr. Vollaard dat gebaseerd op al die jaren freestyle battles aflopen of misschien op mijn recente officieel door de MC in questie goedgekeurde remixwerk met Nas?
"Aiyo Nas, we got this white boy from Denmark or some shit on the phone, he be talkin' bout he wanna remix a track or sumthin, you're gonna get paid dawg those Letvians be runnin to they record store to get that shit homeboy youz gonna sell a ton of albums in Brussels ya know. That's cool wit you?"

"Yeah, aight, whatever"

Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
  zondag 23 maart 2003 @ 22:01:16 #73
44428 stretch0012
.:Mara Salvatrucha:.
pi_9326498
Brain is bagger..............

check het nummer "in de ban van dat ding" van Riza op http://www.datding.nl

--> Want rap is net als kwartet en jij(brainpower) miste die vierde kaart!!

Aftermath - Ain't gonna be nuthin' after that!
pi_9326634
quote:
Brain is bagger..............

check het nummer "in de ban van dat ding" van Riza op http://www.datding.nl

--> Want rap is net als kwartet en jij(brainpower) miste die vierde kaart!!

Idd, als ik het via de ogen van de Nederhop bekijk, vind ik dit een fout persoon & commerciel (in mijn ogen).
Waarom ga je dan anders met comemrciele amerikaanse rappers een nummer maken ?
Hij heeft misschien 2 nummers uitgebracht waarvan ik dacht, mmmmm, maar meerendeels BAGGER
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_9335506
Riza moet inderdaad praten...die man is bijna bejaardenhuis leeftijd en heeftnogsteeds geen fuck bereikt...
pi_14204583
ik vind Riza echt zwaar dom bezig.. Hij probeert Brainpower te dissen, maar wat doet hij zelf nou eigenlijk...? Hij houdt zn flow niet, zijn teksten zijn niet makkerlijker te verstaan dan die van BP, Riza is helemaal niet origineel, hij noemt BP commercieel.. Ben wel benieuwd of BP met een antwoord komt..
pi_14205682
Brainpower is lief, maar hij maakt 85% van de tijd klote muziek, en hij ziet er stom uit, en bij MTV raw moet ik om hem lachen als hij met stoere praat presenteert. Riza is nog een grotere sukkel, toen ik op MSN vroeg of hij een collabo met mij wou doen, zei hij nog ja ook tot ik zei dat het een grapje was....
xxx
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:55:35 #78
55756 GstyleZ
i'm more porn then u thin
pi_14205712
Brainpower? Goede raps maar een zeer wack uiterlijk!
the man u love 2 hate!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:23:21 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_14206356
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:53 schreef MikeF het volgende:
"Aiyo Nas, we got this white boy from Denmark or some shit on the phone, he be talkin' bout he wanna remix a track or sumthin, you're gonna get paid dawg those Letvians be runnin to they record store to get that shit homeboy youz gonna sell a ton of albums in Brussels ya know. That's cool wit you?"

"Yeah, aight, whatever"

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_14206752
Ik vind Brainpower niet veel, alhoewel "dansplaat" altijd wel blijft hangen.
pi_14210099
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 15:45 schreef StefanFM het volgende:
Brain is een kei! commerciele homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')