....quote:Nu zit ik er aan te denken om te stoppen met mijn HBO opleiding, maar wat zijn de gevolgen?
O en dat is dus niet goed genoeg? Sommige mensen zijn tevreden met wat ze hebben. Slaat echt helemaal nergens op dit.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:04 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
....
Dat je dom blijft???
(iets genuanceerder: dat je op MBO-niveau blijft???)
- Dat je altijd onder leiding van een HBO-er zult werkenquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:04 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
[..]
....
Dat je dom blijft???
(iets genuanceerder: dat je op MBO-niveau blijft???)
Op dit moment ben je tevreden misschien, maar later piep je wel anders. Ik loop momenteel stage bij een bedrijf waar HBO afstudeerders (ik studeer nog niet af ) meer verdienen dan een vast MBO medewerkerquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:08 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
O en dat is dus niet goed genoeg? Sommige mensen zijn tevreden met wat ze hebben. Slaat echt helemaal nergens op dit.
Is het niet veel belangrijker om het naar je zin te hebben op je werk. Zal niet ontkennen dat geld geen belangrijk onderdeel is, maar ik geloof niet dat wanneer je alleen maar gefocust bent op hoeveel je verdient of op welke ladder je staat je erg gelukkig gaat maken in wat je doet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:12 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Op dit moment ben je tevreden misschien, maar later piep je wel anders. Ik loop momenteel stage bij een bedrijf waar HBO afstudeerders (ik studeer nog niet af ) meer verdienen dan een vast MBO medewerkerdie al het kut werk moet doen
voor HBO kan je precies hetzelfde verhaal houden t.a.v. WO, dus och, alles is relatief.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
- Dat je altijd onder leiding van een HBO-er zult werken
- Dat je salaris altijd lager zal liggen
- Dat je minder en moeilijkerkunt doorgroeien
- Dat je over een paar jaar alsnog een HBO avondopleiding zit te doen omdat je je stierlijk verveelt op je werk.
Reden genoeg voor mij om na mijn MBO-4 ICT () HBO informatica te gaan studeren.. en al weer bijna mee klaar... alles bij elkaar 7 jaar
De gevolgen zijn dat jij de zoveelste luie donder wordt die werkloos is en straks anderen,hard werkenden, laat opdraaien voor jouw luiheid terwijl je zelf elke dag lekker een boswandeling maakt of met je 'homies' gaat toeren door de stad in die gestolen BMW.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:37 schreef vliegfiets het volgende:
Hallo,
Ik ben dit schooljaar begonnen met een HBO opleiding.
Ik ontvang studiefinanciering, alleen de basisbeurs en ik heb een OV-studentenkaart.
Vorig jaar heb ik mijn MBO diploma gehaald, Hiervoor heb ik 3 jaar studiefinanciering ontvangen.
Nu zit ik er aan te denken om te stoppen met mijn HBO opleiding, maar wat zijn de gevolgen?
jaquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:35 schreef Ici-Paris het volgende:
ik doe nu een HBO-opleiding en ik wil graag stoppen.
Nu wil ik in februari beginnen met een nieuwe opleiding, maar dan wel op een andere hogeschool.
is dit mogelijk??
Ik vind het MBO - HBO verschil wel iets anders dan HBO - WO...quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:37 schreef simmu het volgende:
[..]
voor HBO kan je precies hetzelfde verhaal houden t.a.v. WO, dus och, alles is relatief.
Dat is fraude, lulloquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:29 schreef Adwin het volgende:
Kan je wel aanraden om nu nog even de ib-groep te bellen om te vertellen dat je ov ''kwijt'' is. Dan betaal je 30 euries voor een nieuwe, maar als je dan stopt met je opleiding moet je er 1 inleveren. Als je die ander dan bewaard kun je alsnog een half jaar gratis reizen!
Zo heb ik ook een half jaar gratis kunnen travelen. Beviel prima, nooit wat van gehoord...
Ja. Je moet alleen het laatste half-jaar van je nieuwe opleiding alles zelf betalen. M.a.w. je ontvangt dan geen stufi meer. Je OV-kaart kan je wel blijven houden geloof ik. Thans, mijn zus heeft 1 jaar WO gedaan en daarna HBO. En zit nu in 4e jaar van HBO en krijgt geen stufi maar heeft wel OVquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:35 schreef Ici-Paris het volgende:
ik doe nu een HBO-opleiding en ik wil graag stoppen.
Nu wil ik in februari beginnen met een nieuwe opleiding, maar dan wel op een andere hogeschool.
is dit mogelijk??
Als je geen recht meer hebt op stufi, dan kun je nog wel 3 jaar bijlenen met OV, of een zogenoemde 0-lening nemen, dan leen je 0 euro per maand, en heb je nog wel ovquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:59 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ja. Je moet alleen het laatste half-jaar van je nieuwe opleiding alles zelf betalen. M.a.w. je ontvangt dan geen stufi meer. Je OV-kaart kan je wel blijven houden geloof ik. Thans, mijn zus heeft 1 jaar WO gedaan en daarna HBO. En zit nu in 4e jaar van HBO en krijgt geen stufi maar heeft wel OV
Dikke onzin, ik heb een MBO diploma, daar kan ik prima mee solliciteren,quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:47 schreef thloreg het volgende:
[..]
De gevolgen zijn dat jij de zoveelste luie donder wordt die werkloos is en straks anderen,hard werkenden, laat opdraaien voor jouw luiheid terwijl je zelf elke dag lekker een boswandeling maakt of met je 'homies' gaat toeren door de stad in die gestolen BMW.![]()
Punt is wel dat je met MBO altijd meer kansen maakt op de banenmarkt dan een onopgeleide,quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:36 schreef vliegfiets het volgende:
[..]
Dikke onzin, ik heb een MBO diploma, daar kan ik prima mee solliciteren,
Het is een technische richting en de Wiskunde is erg moeilijk.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:26 schreef Peterchris het volgende:
Waarom wil je eigenlijk stoppen?
Ach so. Tja, als je er alles aan hebt gedaan en het lukt niet, dan houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:56 schreef vliegfiets het volgende:
[..]
Het is een technische richting en de Wiskunde is erg moeilijk.
Het gaat mij te snel.
De Wiskunde die ik nu krijg sluit helemaal NIET aan op de Wiskunde die ik op het MBO heb gehad.
Doordat ik met wiskunde een achterstand heb, heb ik dit ook met Mechanica en andere vakken.
Ik heb al bijles maar het is nog te moeilijk en het gaat te snel voor mij.
Die eerste post van jou sloeg al nergens op, maar denk je nu dat je een gouden carriere tegemoet gaan met je HBO informatica? Lekker suf gedetacheerd worden bij klote projecten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
- Dat je over een paar jaar alsnog een HBO avondopleiding zit te doen omdat je je stierlijk verveelt op je werk.
Reden genoeg voor mij om na mijn MBO-4 ICT () HBO informatica te gaan studeren.. en al weer bijna mee klaar... alles bij elkaar 7 jaar
maak je geen zorgen. als HBO informatica zal hij altijd onder een academicus moeten werken, net zoals een academicus altijd onder een promovendus zal moeten werken. het is allemaal grote onzinquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:44 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Die eerste post van jou sloeg al nergens op, maar denk je nu dat je een gouden carriere tegemoet gaan met je HBO informatica? Lekker suf gedetacheerd worden bij klote projecten.
Snap niet dat er zo laatdunkend over MBO'ers wordt gedaan. Ik ben zelf ook via het MBO naar het HBO gegaan en afgestudeerd, maar om MBO'ers af te doen als domoren... Het HBO is ook niet meer wat het geweest is.
studenten-rekening doet er niet zoveel toe. Het kostte de abn-amro 3 jaar om er achter te komen dat ik geen stufi meer ontving... toen hebben ze de rekening omgezet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:37 schreef lj_lightning het volgende:
[...]
En ik heb nu een studenten rekening, Studenten verzekering, Studenten sportpas...moet ik dat allemaal gaan veranderen? Ik ga volgend jaar wel weer studeren maar ik heb nu geen flauw idee wat en waar...
ikke weet hoe het gaat met verzekeringen: zolang je er geen aanspraak op hoeft te maken gebeurt er helemaal niks. zodra je een 'oepsie' begaat, en je aanspraak maakt op bv je WA< ben je stevig het zaadje! (had een vriendin van me)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:18 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
studenten-rekening doet er niet zoveel toe. Het kostte de abn-amro 3 jaar om er achter te komen dat ik geen stufi meer ontving... toen hebben ze de rekening omgezet.
Wat het voor verzekeringen e.d. voor gevolgen heeft weet ik niet
Informatica studeren getuigt ook echt van intelligentie.. SURE. heb dit ook even gedaan. meest niveauloze studie ooit. Als je wat wilt leren en je niet wilt vervelen moet je dit niet gaan doen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijk. Ik doe informatica aan de uni van Leiden, en ik kan eerlijk zeggen dat ik het nog steeds leuk vind en gewoonweg onwijs veel leer wat ik op mijn werk (ga) gebruik(en).quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:39 schreef timonia het volgende:
[..]
Informatica studeren getuigt ook echt van intelligentie.. SURE. heb dit ook even gedaan. meest niveauloze studie ooit. Als je wat wilt leren en je niet wilt vervelen moet je dit niet gaan doen.
Weet niet wat je er mee bedoelt, maar in hoeverre niveauloos?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:39 schreef timonia het volgende:
[..]
Informatica studeren getuigt ook echt van intelligentie.. SURE. heb dit ook even gedaan. meest niveauloze studie ooit. Als je wat wilt leren en je niet wilt vervelen moet je dit niet gaan doen.
Tegenwoordig worden veel OV-studentenkaarten gescant.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:08 schreef adwin het volgende:
Kan je wel aanraden om nu nog even de ib-groep te bellen om te vertellen dat je ov ''kwijt'' is. Dan betaal je 30 euries voor een nieuwe, maar als je dan stopt met je opleiding moet je er 1 inleveren. Als je die ander dan bewaard kun je alsnog een half jaar gratis reizen!
Zo heb ik ook een half jaar gratis kunnen travelen. Beviel prima, nooit wat van gehoord...
www.ib-groep.nlquote:Stoppen in je eerste jaar
De aanvullende beurs die je in je eerste studiejaar ontvangt, wordt niet uitbetaald als een lening, maar als een gift. Stop je na een jaar met je studie, dan moet je alleen de basisbeurs van dat eerste jaar terugbetalen.
Stop je zelfs voor 1 februari in dat eerste jaar, dan hoef je ook je basisbeurs niet terug te betalen. Je mag vanaf 1 februari tot het einde van dat studiejaar niet opnieuw een prestatiebeurs aanvragen. De tot februari ontvangen maanden tellen als verbruikte maanden studiefinanciering. Je kunt één keer gebruikmaken van deze regeling. Stop je voor 1 februari? Geef deze wijziging dan direct aan ons door.
Let op: Ben je gestopt voor 1 februari in je eerste jaar? Je krijgt pas in januari (of begin februari) het jaar daarop volgend een Bericht waarop staat dat je basisbeurs in het eerste jaar een gift is in plaats van een lening.
met een goede secretaresse opleiding kom je ook sneller aan een deeltijdbaan dan met hbo bedrijfswiskunde. om nog maar eens iets te noemen.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:01 schreef MarMar het volgende:
Wat een gelul verder over mbo en hbo.. je moet doen waar je gelukkig van wordt en godzijdank wil niet iedereen persee rijk worden, anders werkte er niemand in de zorg, of het onderwijs... etc.
edit: ik kan me trouwens ook zomaar bedenken dat bij sommige mbo richtingen je meer verdienen zal dan als hbo-er in bovengenoemde sectoren.
euh, in de randstad worden die dingen nooit gescant, en ik rij elke dag de populaire route den haag- amsteerdamquote:Op maandag 28 januari 2008 22:54 schreef nikky het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden veel OV-studentenkaarten gescant.
Soms wel hoor (ongeveer 2x per jaarquote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
euh, in de randstad worden die dingen nooit gescant, en ik rij elke dag de populaire route den haag- amsteerdam
dan heb je geluk, ik werd (nu geen OV meer) gemiddeld 3x gescand per jaar, dus ongeveer 15 a 20 keer in totaal in OV-studietijd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
euh, in de randstad worden die dingen nooit gescant, en ik rij elke dag de populaire route den haag- amsteerdam
Je reageert op een heel oude postquote:Op maandag 15 december 2008 17:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
dan heb je geluk, ik werd (nu geen OV meer) gemiddeld 3x gescand per jaar, dus ongeveer 15 a 20 keer in totaal in OV-studietijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |