als ik veel tijd over had, zou ik nog in overweging nemen om ervoor te betelenquote:
dus wij zijn niet spannend ofzoquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:42 schreef Loontjah het volgende:
Niet zo spannend dit topic zonder Jackson & Kaheem
Nee.. gewoon aan de overkant hier.. zit zo'n zaak.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:45 schreef Loontjah het volgende:
Jullie verbeteren mij nooit.
Jullie beweren niet dat ik dom ben.
@trig, gatverdamme broodjes loempia
Komt zeker omdat er nu markt is
Net zo goor als broodjes bamischijf, en broodjes kaassoufflee
Waarom zouden we jou moeten verbeteren?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:45 schreef Loontjah het volgende:
Jullie verbeteren mij nooit.
Jullie beweren niet dat ik dom ben.
@trig, gatverdamme broodjes loempia
Komt zeker omdat er nu markt is
Net zo goor als broodjes bamischijf, en broodjes kaassoufflee
Ik snap die uitspraak ook niet echt inderdaad..quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:51 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Waarom zouden we jou moeten verbeteren?
Omdat ik wel eens type- en grammatica foutjes maak.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:53 schreef Loontjah het volgende:
Omdat ik wel eens typ- en grammatica foutjes maak.
Maar als hun het doen, dan moet ik stil zijn.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:55 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Omdat ik wel eens type- en grammatica foutjes maak.
Maar als hun het doen, moet ik stil zijn.
Spelling is mét een E!!quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:56 schreef Okiedokie86 het volgende:
zonder e nubje
quote:Wat is juist: typefout of typfout?
--------------------------------------------------------------------------------
Typfout ligt volgens ons meer voor de hand dan typefout, hoewel die laatste vorm de officiële spelling is.
Het woord is ontstaan als een samenstelling van type en fout; type is een zelfstandig naamwoord met verschillende betekenissen, waaronder 'gegoten letter'. Een typefout was van oorsprong een fout in het zetwerk: er stond een verkeerde (gegoten) letter in het zetsel. Maar tegenwoordig kent bijna niemand die technische achtergrond meer en is deze betekenis van type nauwelijks meer bekend.
In het Groene Boekje en de meeste woordenboeken staan dus typecursus, typefout en typemachine. Het Witte Boekje (2006) rekent die vormen niet fout, maar kiest in principe voor samenstellingen met de werkwoordstam typ: typcursus, typfout en typmachine. De gedachte aan 'het typen' overheerst immers, niet die aan 'het type': 'cursus om te leren typen', 'fout bij het typen', 'machine om mee te typen'. Op dezelfde manier zijn samenstellingen als zetfout (van zetten) en tikgeit (van tikken) gevormd.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:57 schreef Loontjah het volgende:
[..]
Typfout ligt volgens ons meer voor de hand dan typefout, hoewel die laatste vorm de officiële spelling is.
Het woord is ontstaan als een samenstelling van type en fout; type is een zelfstandig naamwoord met verschillende betekenissen, waaronder 'gegoten letter'. Een typefout was van oorsprong een fout in het zetwerk: er stond een verkeerde (gegoten) letter in het zetsel. Maar tegenwoordig kent bijna niemand die technische achtergrond meer en is deze betekenis van type nauwelijks meer bekend.
In het Groene Boekje en de meeste woordenboeken staan dus typecursus, typefout en typemachine. Het Witte Boekje (2006) rekent die vormen niet fout, maar kiest in principe voor samenstellingen met de werkwoordstam typ: typcursus, typfout en typmachine. De gedachte aan 'het typen' overheerst immers, niet die aan 'het type': 'cursus om te leren typen', 'fout bij het typen', 'machine om mee te typen'. Op dezelfde manier zijn samenstellingen als zetfout (van zetten) en tikgeit (van tikken) gevormd.
18 januari stratumseind in Eindhoven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:12 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Tjonge jonge
Wat las ik hier nu net in een flits over een meeting?
Ah okee, wat een eind wegquote:Op woensdag 9 januari 2008 13:14 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
18 januari stratumseind in Eindhoven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |