abonnement Unibet Coolblue
pi_55889819
Hai folks,

Ik heb bij mijn ouders een rolluik die netjes overal aansluit, en het is dan ook pikkedonker op mijn slaapkamer.
Nu ga ik binnenkort verhuizen naar een huurwoning, en de slaapkamer daar heeft 1 gi-gan-tish raam, en een deur.
Ben bij een rolluikenhandel geweest en die zeggen dat een rolluik van dat formaat gevaarlijk is, omdat als de wind erachter slaat ie gewoon van de muur getrokken wordt. Ik heb er een keer geslapen al (voor de lol ) maar zelfs ik word meteen wakker zodra er licht is. (dus ook van voorbijrijdende auto's)

Mijn vraag is nu: hoe krijg ik zo'n gigantisch raam echt lichtdicht? Het hoeft er niet netjes uit te zien, dus ik zat erover te denken er witte verf tegenaan te smeren. Dat weerkaatst hopelijk van de zomer ook de warmte een beetje. Zou dat werken? 2-3 lagen witte verf erop?
En ehhh.. stel dat ik het erop krijg, krijg ik het er dan ook weer ooit vanaf? Tis namelijk huur dus over 5 jaar als ik ga upgraden betaal ik liever niet een heel raam van 1,5x 4 meter

Bedankt voor enige tips (ps, vuilniszakken helpt niet echt zelfs met 2 lagen komt er nog licht door )
  woensdag 9 januari 2008 @ 04:00:37 #2
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_55889826
Verduisteringsgordijnen?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_55889831
Ben bij die rolluikenwinkel ook naar rolverduistering gaan kijken idd, maar dan krijg ik dus een lap van 4x2.20 of zo, en dan zit ik nog met de 'zijkanten' die niet verduisterd zijn. Ook zal ie boven nooit aansluiten want de rol is 'dik' als ie opgerold is, en 'dun' als ie afgerold is.
Beneden zal ie ook nooit netjes aansluiten.
En ik zeg al: het hoeft niet netjes te zijn.
Zat te denken aan een folie op het raam, en daar overheen verven met witte verf tegen de warmte.
  woensdag 9 januari 2008 @ 04:05:57 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55889833
Verf is denk ik geen optie. Denk dat je dat er lastig af krijgt. Wellicht zware donkere gordijnen nemen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_55889838
Ik ben nog nooit op een slaapkamer geweest waar het pikkedonker was met gordijnen.
En aangezien ik al 24 jaar met pikkedonker slaap word ik echt wakker van het minste of geringste licht :|
  woensdag 9 januari 2008 @ 04:30:29 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55889847
Slapen met een oogmasker op kan ook een optie zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_55889871
ik had psies hetzelde.... maar geef het een weekie dan wen je er wel aan.... gewoon verduisteringsrolgoordijn ophangen.. en eventueel daar overheen gewone gordijnen dan is het donker zat hoor..(tenminste.. mijn ervaring) maar je slaapt wel even een weekie klote.
pi_55889915
bel een growshop...
pi_55889922
Men, daar ben je met een paar nachten aan gewend. Rolluiken: accepteer eens een natuurlijk bioritme.
Nee, dat is geen antwoord op je vraag.
pi_55890006
Betimmer het met een gipswand. Dus schrootjes zetten op 60 tussenafstand en een paar gipsplaten ertegen. randjes afkitten, klaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_55890083
Ik heb hele dikke gordijnen met zo'n speciaal stofje d'r achter waar geen licht doorheenkomt. En hij sluit ook overal goed aan. Komt niks door bij mij.
pi_55890146
ga naar de boerenbond, koop vijverfolie (is dik genoeg om geen licht door te laten) en een aantal latjes hout.
zet het folie met de hoeken vast aan het kozijn.
zet met de latjes de rest van de folie vast (als deklatjes zeg maar) en je hebt een zeer donkere kamer.
pi_55890154
Van die slaapslaapmatjes er tegen aan knallen
Dolf is de baas
Insaantje
pi_55890164
stuk theaterdoek regelen.
Signature
pi_55890166
Je kunt bij zo'n beetje elke gordijnenwinkel wel verduisteringsstof kopen. Dat kun je achter gordijnen laten naaien, dan ziet het er ook nog mooi uit, maar als ik jou zo hoor zou ik zeggen: koop een paar lappen stof en spijker die aan je kozijn vast. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_55890266
Bij de Kwantum hebben ze verduisterende gordijnen hangen. Neem maten op, en laat de boel op maat maken. Ideaal. Ik heb het thuis ook. Zorg wel voor stevige rails en een stevige verbinding met muur danwel plafond.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_55891204
Wat is dat nou weer voor onzin niet kunnen slapen als de kamer niet volledig duister is?
Dat went vanzelf hoor of ben je een vampier?

Verder lijkt het me niet practisch de kamer permanent te verduisteren met verf of folie ofzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:34:31 #18
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_55891277
Ik zou gewoon voor goede gordijnen gaan en even doorzetten zodat je ook met een beetje licht gewoon kan slapen. Op deze manier kan je nooit bij vrienden of in een hotel slapen omdat de kamer niet helemaal donker is.
pi_55891331
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:34 schreef GateWayX het volgende:
Ik zou gewoon voor goede gordijnen gaan en even doorzetten zodat je ook met een beetje licht gewoon kan slapen. Op deze manier kan je nooit bij vrienden of in een hotel slapen omdat de kamer niet helemaal donker is.
Ja idd, hoe slaapt TS op vakantie eigenlijk? Of bij zijn vriend(in)?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:47:12 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55891491
Kartonnen mal maken? En met tape vastzetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:51:14 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55891546
Hoe wil je luchten, als je alles hermetisch afplakt of - timmert?

Kan wel eens lekker zijn hoor, wat drisse lucht door je slaaphok
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_55891577
Drie weken slapen met gordijnen en je bent er aan gewend.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_55891579
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:29 schreef DroogDok het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin niet kunnen slapen als de kamer niet volledig duister is?
Dat went vanzelf hoor of ben je een vampier?

Verder lijkt het me niet practisch de kamer permanent te verduisteren met verf of folie ofzo.
Lijkt mij ook niet erg praktisch .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_55892607
gewoon zwarte raamfolie kopen en die op je ruit plakken?
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:54:35 #25
17205 Profesor
I have a dream!
pi_55892679
ouderwets --> luiken? Goedkoop en achteraf makkelijk op te stoken.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:59:17 #26
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_55892797
Mal idee hoor, maar wat dacht je van gewoon even een weekje wennen?
Slaap je nooit eens buiten de deur? Het lijkt me handig dat je alleen al daarvoor een beetje went
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:24:22 #27
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55893401
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 07:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je kunt bij zo'n beetje elke gordijnenwinkel wel verduisteringsstof kopen. Dat kun je achter gordijnen laten naaien, dan ziet het er ook nog mooi uit, maar als ik jou zo hoor zou ik zeggen: koop een paar lappen stof zwart folie van de bouwmarkt en spijker die aan je kozijn vast. .
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55893430
zwarte gordijnen . is mijn optie
Catch me when I fall
or lose me when I break (=
pi_55893455
Ik had bij mijn ouders thuis ook door rolluiken een pikdonkere kamer.
Toen ik op mezelf ging ook rolgordijnen en verduisteringsgordijnen genomen, hielp wel, hoewel het niet helemaal pikdonker was.
Nu maakt het me niks meer uit, voor mijn part staan de gordijnen zelfs een stuk open.
Kwestie van wennen uiteindelijk dus.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:28:03 #30
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_55893481
Rolluiken dat is toch zoiets typisch belgisch.
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:16:39 #31
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_55894712
je ogen dichthouden terwijl je slaapt helpt ook
een slaapmasker?
of denk ik nu te makkelijk
en als je zware velours gordijnen voor de raam hangt, evt extra ruim bemeten, dan heb je echt geen last van licht lekkage
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_55894805
metsel het raam dicht
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 januari 2008 @ 12:47:04 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_55895491
Mijn eerste idee was dat de TS een DoKa wilde maken.... (las ook eerst noun als gebruikersnaam van de TS )

Zou dus heel braaf zeggen, alle lampen uit doen...


Maar goed normaal OT.
Leer wennen aan een niet pikdonkere kamer zodat je kan luchten eens in de zoveel tijd, en anders verduisteringsgordijnen, met aan de zijkanten een folie op de ramen ofzo zodat het niet te veel langs de randen komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_55900722
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:47 schreef Wexy het volgende:
Mijn eerste idee was dat de TS een DoKa wilde maken.... (las ook eerst noun als gebruikersnaam van de TS )

Zou dus heel braaf zeggen, alle lampen uit doen...


Maar goed normaal OT.
Leer wennen aan een niet pikdonkere kamer zodat je kan luchten eens in de zoveel tijd, en anders verduisteringsgordijnen, met aan de zijkanten een folie op de ramen ofzo zodat het niet te veel langs de randen komt.
Luchten doe ik wel, heb er een grote deur naar buiten
Heb vandaag een pot latexverf gehaald en ik schilder het gewoon dicht. Mooi wit zodat het de zon reflecteerd en het in de zomer niet zo belachelijk warm word.
Maar bedankt voor de tips folks !
pi_55902086
Witte verf moet je ook een hoop laagjes maken om het lichtdicht te krijgen. Dan zou ik er een paar lagen zwart tegenaan gooien.

Maar ik sluit me aan bij alle andere tips: gewenning is een zegen! En als mijn overbuurman z'n ramen dicht gaat schilderen, ga ik toch nadenken over wat ie daar laat groeien.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:41:27 #36
173605 fransbreda
NACBREDA Ž Š
pi_55902214
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 06:23 schreef PankPinther het volgende:
bel een growshop...
1 of 2 laagjes vijverzeil. Dat verduisterd de boel wel, alleen moet je de zijkanten nog wel plakken met ducktape.
pi_55902306
Witte verf Wat een tokkie
Geef mij maar Amsterdam
pi_55902517
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:33 schreef Noin het volgende:

[..]

Luchten doe ik wel, heb er een grote deur naar buiten
Heb vandaag een pot latexverf gehaald en ik schilder het gewoon dicht. Mooi wit zodat het de zon reflecteerd en het in de zomer niet zo belachelijk warm word.
Maar bedankt voor de tips folks !

Sla vast een paar potten in voor de vakantie!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:01:36 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55902694
Nou, dat zal me een romantisch boudoir worden, met die witkalk tegen de ramen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_55902831
Het idee om de ramen wit te verven komt ook bij mij erg bouwvak over. Bovendien witte verf verduistert niet. Maar goed ts heeft daramee wel een leuk klusje. Ik kan me wel voorstellen dat als je op een beneden verdieping slaapt vlak bij druk kruispunt auto koplampen opdringerig kunnen zijn.

In de oudheid (1800..1930) had men zware verduisterende gordijnen met over de gordijnrails een brede val vanzelfde stof om slordige gordijn rimpels weg te werken. Aan de zijkant kan er dan nog een extra strook stof hangen tegen licht als gordijnen dicht zijn. Verf is natuurlijk goedkoper. Maar hoe zit het nou als ts deur openzet om te luchten, neem aan dat ts zomers ook met open raam/deur wil slapen?

Ander idee; Als ramen echt extreem groot zijn is het misschien praktischer om bed toto alkoof hemelbed met gordijnen om te bouwen?
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:15:11 #41
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_55918509
Deze aan de buitenkant


en deze binnen
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_55918681
Hoe groot is je raam dan dat het te groot is voor rolluiken?
pi_55925046
1,5x4, en ik heb een plafond wat van papier is of zo.
Heb eerst doorzichtige folie op het raam geplakt, en daar overheen gespoten met een paar spuitbussen. Viel idd niet mee om het lichtdicht te krijgen maar het is nu pikkedonker en aangezien al mijn muren ook wit zijn op de slaapkamer ziet het er nog best netjes uit.
Een tante van me heeft al gezegd dat ze wel langskomt om er wat troetelberen of zo op te schilderen (die kan echt supermooie dingen maken) dus stja...
Nou maar te hopen dat het blijft hangen als er de hele zomer de volle zon op staat.
pi_55929870
Kunnen de ramen nog wel open dan? Beetje frisse lucht is nooit weg in zo'n meurhok.
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:41:24 #45
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_55930198
Gaat een dure grap worden om dat te herstellen .. Ik weet niet waar je woont maar het is natuurlijk helemaal van de gekken dat je je ruiten dicht gaat schilderen.. Zal je huisbaas blij mij mee zijn...
Bla Bla Bla :P
pi_55930495
Hee dat van die folie en spuitbussen is een goed idee! Ik heb een kantelraam en een schuin dak. Alles wat ik er aan vastmaakt flikkert weer naar beneden.

Ik heb nu twee van die foliematten die je op een autoruit kunt klemmen beplakt met vuilniszakken (anders kwam er nog teveel licht door) en die onder de luxaflex die er al hing gefrot. Het is niet stikdonker, maar donker genoeg. En het reflecteert zonlicht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55932596
Ik hoop voor je dat het geen HR++ glas is wat er in zit anders heb je (enorme grote) kans dat je ruit scheurt. Kan je pas echt lachen. Door opwarming van de zon kan de binnenruit zijn warmte niet meer kwijt naar binnen en knapt door de thermische spanning. Lachuhhhh. (Ben je trouwens zelfs met een glasverzekering niet voor verzekerd) Geldt alleen voor ruiten van de laatste paar jaar, no worries voor oudere ruiten.
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55943004
Het werkt perfect.
En ik heb dus eerst folie gedaan en toen een paar spuitbussen verf erover. Dat krijg ik er nog makkelijk genoeg af.
Zelfs aan de randjes is het nog pikkedonker dit had ik al veel eerder moeten doen.
Voor 35 euro van alle problemen af, luchten kan via de balkondeur, en ik heb nu een mooi groot wit vlak waar ik wel een schilderijtje of zo aan hang of een grote poster.
Prima!

Bedankt voor alle tips folks.
pi_55953638
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:04 schreef Bemoeizucht het volgende:
Ik hoop voor je dat het geen HR++ glas is wat er in zit anders heb je (enorme grote) kans dat je ruit scheurt. Kan je pas echt lachen. Door opwarming van de zon kan de binnenruit zijn warmte niet meer kwijt naar binnen en knapt door de thermische spanning. Lachuhhhh. (Ben je trouwens zelfs met een glasverzekering niet voor verzekerd) Geldt alleen voor ruiten van de laatste paar jaar, no worries voor oudere ruiten.
Das meer het geval als je de helft van de ruit wél, en de andere helft niet beplakt, dan krijg je temperatuursverschillen tussen verschillende delen van de ruit, en die spanningen leveren een grillige scheur op.
Ik zeg niet dat het nu niet zal gebeuren, maar volgens mij is de kans niet heel groot.
pi_55954014
quote:
Das meer het geval als je de helft van de ruit wél, en de andere helft niet beplakt, dan krijg je temperatuursverschillen tussen verschillende delen van de ruit, en die spanningen leveren een grillige scheur op.
Ik zeg niet dat het nu niet zal gebeuren, maar volgens mij is de kans niet heel groot.
Ik weet het niet 100%, maar mijn info is dat het niet uitmaakt of het gedeeltelijk of geheel beplakt wordt. Wat wel is dat de thermische breuklijn bij gedeeltelijk beplakte ruiten wel in de buurt van de naden zal ontstaan. Echter kan het bij donkere zonnewering (screens, luxaflex o.g.) ook gebeuren als ze té dicht tegen het raam zijn geplaatst. Maar goed.. time will tell!
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')