What else is new?quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
nee, het is geen ramp. Op DPC gaat alles in decentrale topics. Daar komen antwoorden en daarna zakken de topics weg. Kan hier vast ook wel. Ik vind de manier waarop alleen nogal arrogant overkomen.
Le-zen VM, aap ! Er zijn meer verschillen, dat dat voor jou niet uitmaakt kan, maar ik vind 2 MP alweer een stuk(je) verbetering en iets om rekening mee te houden. Dat je het daar niet mee eens bent prima, maar lach het dan niet weg en onderbouw eens iets.quote:Op donderdag 10 januari 2008 08:55 schreef veldmuis het volgende:
Tof, camera's aanraden omdat ze 2 megapixels meer hebben! Ik vind dit nu al een leuk topic, tvp.
Goede bescherming voor je lens en makkelijker te reinigen. Polarisatiefilter kan ook.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort (misschien vanavond) halen. De 350D.
Hoe zit het trouwens met een UV-filter op m'n kitlens? Zeggen de FOTters hier 'doen', of 'marketing'?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:03 schreef Xilantof het volgende:
Vanaf nu gewoon ontopic reageren hier.
Ja, er is een verandering in beleid gekomen.
Hier over wordt men deze week nog exact ingelicht.
Dat dus. Er kan toch gewoon een vraag, die misschien al eerder gesteld is, alsnog gesteld worden in een centraal topic?quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nikon
en ik denk dat Xil het heel druk gaat krijgen nu iedereen z'n eigen "Ik zoek..."-topic gaat aanmaken..
altijd een UV filter erbij!, scheelt je aanschaf van een nieuwe lens bij per ongeluk stoten...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Hoe zit het trouwens met een UV-filter op m'n kitlens? Zeggen de FOTters hier 'doen', of 'marketing'?
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:27 schreef Re het volgende:
[..]
altijd een UV filter erbij!, scheelt je aanschaf van een nieuwe lens bij per ongeluk stoten...
Ik doe het precies andersom.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.
En bij echt duur glas zou ik het ook niet doen, dat verzeker je maar.
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:35 schreef Netsplitter het volgende:
Duur objectief -> wel "beschermings" uv filter
Uiteraardquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten.
Wél een zonnekap overigens, dat geeft 9 van de 10 keer ook prima bescherming
Voor extra vragen hebben we tegenwoordig deze oplossingquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Hoe vaak heb jij het al meegemaakt?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:54 schreef Ouwesok het volgende:
Een UV is absoluut te verkiezen boven het risico dat je een keer je frontglas moet vervangen. Alleen bij scherp tegenlicht schroef je hem er beter even af omdat je dan mooi weer twee reflectievlakken scheelt die je plaatje kunnen verkrukken.
[/flexibel]
die zonnekap heeft mn lens anders ook niet gered toen ie van het statief op de grond flikkerde.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten. [afbeelding]
Wél een zonnekap overigens, dat geeft 9 van de 10 keer ook prima bescherming [afbeelding]
Zeldenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij het al meegemaakt?
en?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Check.quote:
in elkaar gezet?? heb je de lego versie gekocht??quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:21 schreef NJ het volgende:
[..]
Check.
Het was nog even racen, aangezien centrum hem ineens 'in de aanbieding' had staan voor 60 euro meer. Maar op het Alexandrium, waar ik om 20:30 moest zijn voor werkoverleg stond ie nog voor 419.
Nog niet echt mee gespeeld, wel even in elkaar gezet, natuurlijk. En ik ben verliefd..
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kantenquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:23 schreef prupke het volgende:
[..]
in elkaar gezet?? heb je de lego versie gekocht??
wacht af op de eerste sjowkees.....
Ach zolang je niet probeerd om de lens achterste voren op je camera probeert te schroeven komt alles goed.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kanten [ afbeelding ]).
ok, je hebt op zich wel gelijk, maar zelfs op mijn dure glas gaat bij een feestje er een filtertje op hoor, al is het allen al om die biervlekken van mijn lens te houdenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.
En bij echt duur glas zou ik het ook niet doen, dat verzeker je maar.
Leuk, en nu dus een beetje kutten en kijken hoe alles werkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kanten [ afbeelding ]).
Ik heb voeral een filter op en heb niet echt het idee dat ik dingen mis ofzo ... Daarbij heb ik 1 lens met een kras(je) op de frontlens( zo gekocht), toch lullig ... Op mijn kitlens had ik inderdaad ook geen UV destijds. En biervlekken .... daar zijn mijn lenzen voor gemaakt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:30 schreef Re het volgende:
ok, je hebt op zich wel gelijk, maar zelfs op mijn dure glas gaat bij een feestje er een filtertje op hoor, al is het allen al om die biervlekken van mijn lens te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |