'tuurlijk want niet-zwangere mensen mag je gewoon van de fiets schoppen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Belangrijk is natuurlijk of de dief kon weten dat de vrouw zwanger was. Zelfs een redelijk volgroeide buik is wellicht niet te zien onder een dikke winterjas.
Het is wel zo dat in "de andere niet nader te noemen cultuur" het vrij normaal is dat je je vrouw slaat, iets met respect geloof ik. Dus ik denk dat die dader dus inderdaad van die niet nader te noemen cultuur is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:09 schreef GewoneMan het volgende:
ik gok een marokaan![]()
ongeacht wie het heeft gedaan ik hoop dat hij gepakt wordt zodat hij zijn taakstraf niet zal ontlopen. dat zal hem leren
ik zeg dat bij elke misdaad. zit er zelden naast... ik heb mijn roeping als rechercheur gemistquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:11 schreef method21 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat in "de andere niet nader te noemen cultuur" het vrij normaal is dat je je vrouw slaat, iets met respect geloof ik. Dus ik denk dat die dader dus inderdaad van die niet nader te noemen cultuur is.
ik mag mijn vermoedens niet uitenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:32 schreef paddy het volgende:
Oké, het is niet zo dat we elk topic maar gaan verbaggeren met afkomst. Zoek dan eerst een bron voordat we gaan neuzelen over afkomst.
De TS gaf duidelijk aan waar hij het over wilde hebben. De neuzelaars die het alleen maar over de afkomst van een dader hebben? Kijk om je heen. Daar zijn genoeg topics over..Hou deze nu eens voor de afwisseling een keer ontopic...
Rustig aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:58 schreef Pikkebaas het volgende:
'tuurlijk want niet-zwangere mensen mag je gewoon van de fiets schoppen.
Lees jij je tekst ook voor je op 'invoeren' klikt ??
Inderdaad slachtofferhulp voor hem!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:12 schreef Het_hupt het volgende:
Hopelijk achterhaald GS ook het adres van de knaap.
Dan kan er batterij hulpverleners op dit slachtoffer van de maatschappij los.
een ziek wezen zonder recht op vrijheidquote:Op woensdag 9 januari 2008 10:53 schreef alors het volgende:
Ik zag dat een jaar geleden ook eens op Opsporing verzocht, een vrouw die 8 maanden zwanger was, en het was zomer dus ze had ook geen dikke jas aan om dat te verbergen. Het was duidelijk te zien. En ook in haar buik getrapt en van haar fiets geschopt.
Wat ben je dat voor gore lafbek als je dat doet
dn ben je echt ziek in je hoofd ;s ?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:53 schreef alors het volgende:
Ik zag dat een jaar geleden ook eens op Opsporing verzocht, een vrouw die 8 maanden zwanger was, en het was zomer dus ze had ook geen dikke jas aan om dat te verbergen. Het was duidelijk te zien. En ook in haar buik getrapt en van haar fiets geschopt.
Wat ben je dat voor gore lafbek als je dat doet
quote:Kijk ik ben normaal heel beschaafd en humaan maar nu zeg ik het toch, gezien de ernst van de zaak:
Van mij mag de dader een taakstraf krijgen.
naja.. iedereen met een gezond verstand weet dat zo'n kindje dat wel eens niet kan overleven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:37 schreef Taurus het volgende:
Ligt er aan of er echt sprake was van poging tot doodslag op een ongeboren kind / vrouw. Het stelen van een fiets an sich vind ik niet zo'n zwaar vergrijp.
Kijk, eigenlijk vind ik dat dus niet uitmaken. Eigenlijk vind ik dat je niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor je beweegredenen of hoe je het ook wilt noemen, maar voor de consequenties.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rustig aan.Ik zeg dat het belangrijk is om te weten of de dief wist dat de vrouw zwanger was om de daad van de dief te kunnen waarderen. Moedwillig een zwangere vrouw van de fiets af schoppen is volgens mijn waardenpatroon ernstiger dan een vrouw in het algemeen van de fiets af schoppen. Laat overigens duidelijk zijn dat ook dat laatste sterk af te keuren valt.
Hoe het in het strafrecht verwerkt wordt is vers twee natuurlijk. Mijn natuurlijke normen en waarden patroon (iedereen heeft wel zoiets lijkt mij) zegt dat ik meer geschokt ben door de ernst van de daad als de dader wist dat de vrouw zwanger was dan als hij dat niet wist. En dat is waarom ik het belangrijk vind om te weten of de dader kon zien dat de vrouw zwanger was. Of je de mate van geschoktheid dan als maatstaf moet nemen voor de hoogte van een straf hangt af van de manier waarop je naar het strafrecht kijkt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:30 schreef PAA-053 het volgende:
Kijk, eigenlijk vind ik dat dus niet uitmaken. Eigenlijk vind ik dat je niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor je beweegredenen of hoe je het ook wilt noemen, maar voor de consequenties.
Als hij niet kon zien dat de vrouw zwanger was vind ik dat eigenlijk niet minder erg. Hij zou gestraft moeten worden voor het 'trappen van een zwangere vrouw' (als dat iets uit zou maken), risico van het vak zegmaar.
Als jij iemand een gebroken neus wilt slaan maar je slaat hem dood, vind ik niet dat je een lagere straf moet krijgen omdat je hem niet dood WOU slaan. Het is gebeurd, jij hebt het gedaan....
zou leuk zijn maar we zitten in nederland hé... 10 uur taakstraf komt eerstquote:
Denk eens naquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat maakt het nou uit of iemand zwanger is of niet.
Dat maakt gelukkig wel uit. Net als dat het voor jouw mama deed.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat maakt het nou uit of iemand zwanger is of niet.
Dompie; dan was het nieuwsbericht ook niet over een zwangere vrouw gegaan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:37 schreef crossover het volgende:
Misschien was de vrouw net een dag zwanger, dan had die dief dat toch nooit kunnen zien?
Mwah, journalisten zijn daar nooit zo subtiel in. Ik zie ze er bij de Telegraaf wel voor aan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:05 schreef SHE het volgende:
Dompie; dan was het nieuwsbericht ook niet over een zwangere vrouw gegaan.
Zoiets melden ze alleen als de zwangerschap in significante staat van vordering is.
Dus daarmee sluit je per definitie noodweer/noodweer-exces uit? Een vrouw die een man die haar probeert te verkrachten ernstig het ziekenhuis in steekt/mept/whatever die moet maar voor zware mishandeling de bak in? Alleen de consequenties doen er toch toe volgens jou?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:30 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Kijk, eigenlijk vind ik dat dus niet uitmaken. Eigenlijk vind ik dat je niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor je beweegredenen of hoe je het ook wilt noemen, maar voor de consequenties.
Als hij niet kon zien dat de vrouw zwanger was vind ik dat eigenlijk niet minder erg. Hij zou gestraft moeten worden voor het 'trappen van een zwangere vrouw' (als dat iets uit zou maken), risico van het vak zegmaar.
Als jij iemand een gebroken neus wilt slaan maar je slaat hem dood, vind ik niet dat je een lagere straf moet krijgen omdat je hem niet dood WOU slaan. Het is gebeurd, jij hebt het gedaan....
Je gaat toch op eigen risico zwanger op een fiets zitten? De kans dat je wordt aangereden is vele malen groter dan dat je van je fiets wordt getrapt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat maakt gelukkig wel uit. Net als dat het voor jouw mama deed.
Wat mij betreft is dat hetzelfde. Als een niet-zwangere vrouw verkeerd op de grond terecht komt en ze overlijd er bijna aan of komt daardoor onder een auto of wat en ze overlijd bijna is dat ook poging tot moord.quote:Kijk, een vrouw van een fietsje trappen is een misdrijf.
Een vrouw met een kindje in haar buik van een fiets trappen, is een poging tot moord.
Ik ben zelf vrouw.quote:of je vrouw is.
Dat is idd iets anders, en daar doelde ik ook niet opquote:Op woensdag 9 januari 2008 20:27 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dus daarmee sluit je per definitie noodweer/noodweer-exces uit? Een vrouw die een man die haar probeert te verkrachten ernstig het ziekenhuis in steekt/mept/whatever die moet maar voor zware mishandeling de bak in? Alleen de consequenties doen er toch toe volgens jou?
Dus dan is het wel anders? Waar leg je de grens dan?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:51 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat is idd iets anders, en daar doelde ik ook niet op
yup, net zoals dat je je op eigen risico buiten de deur begeeft .. maar thuis blijven dan, kan je ook niets gebeuren ?quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je gaat toch op eigen risico zwanger op een fiets zitten?
het eerste is dan ook een ongeluk en kan je, door bvb erg drukke kruispunten lopend over te steken, tot een minimum beperken .. tenzij je natuurlijk die ene automobilist hebt die bewust jacht maakt op fietsersquote:De kans dat je wordt aangereden is vele malen groter dan dat je van je fiets wordt getrapt.
ik geloof dat poging tot moord hier de verkeerde term is, doodslag is het dacht ik, als je niet de bedoeling hebt om iemand te doden maar het gebeurd toch ..quote:Wat mij betreft is dat hetzelfde. Als een niet-zwangere vrouw verkeerd op de grond terecht komt en ze overlijd er bijna aan of komt daardoor onder een auto of wat en ze overlijd bijna is dat ook poging tot moord.
ja en .. kan je daarom niet tot 2 tellen ?quote:Ik ben zelf vrouw.
doodslag ook niet. Je kunt niet redelijkerwijs verwachten dat bij het van het fiets gooien van iemand dat het slachtoffer overlijd (of bijna).quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:05 schreef moussie het volgende:
ik geloof dat poging tot moord hier de verkeerde term is, doodslag is het dacht ik, als je niet de bedoeling hebt om iemand te doden maar het gebeurd toch ..
[..]
ja en .. kan je daarom niet tot 2 tellen ?
Idd, zal meer iets worden van (zware) mishandeling met de dood tot gevolg ofzoquote:Op donderdag 10 januari 2008 14:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
doodslag ook niet. Je kunt niet redelijkerwijs verwachten dat bij het van het fiets gooien van iemand dat het slachtoffer overlijd (of bijna).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |