abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55881262
Dief schopt zwangere vrouw van fiets
ROTTERDAM - Een fietsendief heeft dinsdagmiddag een zwangere vrouw van haar rijwiel geschopt. De dief ging er met de fiets vandoor. De beroving vond rond twee uur plaats op de Jacques Dutilhweg in Rotterdam. Een politiewoordvoerster kon nog niet zeggen hoeveel maanden de vrouw zwanger is.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_fiets__.html?p=20,1

Kijk ik ben normaal heel beschaafd en humaan maar nu zeg ik het toch, gezien de ernst van de zaak:

Van mij mag de dader een taakstraf krijgen.

Ik weet het; sommige mensen zullen mij een nazi vinden maar ik sta achter mijn stelling. Dit moet KEIHARD aangepakt worden. Wat vinden jullie?
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pi_55881331
Belangrijk is natuurlijk of de dief kon weten dat de vrouw zwanger was. Zelfs een redelijk volgroeide buik is wellicht niet te zien onder een dikke winterjas.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:57:25 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55881397
-edit- Niet weer een heel topic vol

[ Bericht 71% gewijzigd door paddy op 08-01-2008 20:26:30 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:58:15 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55881420
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Belangrijk is natuurlijk of de dief kon weten dat de vrouw zwanger was. Zelfs een redelijk volgroeide buik is wellicht niet te zien onder een dikke winterjas.
'tuurlijk want niet-zwangere mensen mag je gewoon van de fiets schoppen.

Lees jij je tekst ook voor je op 'invoeren' klikt ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55881725
Ik ben het met TS eens, ik zeg schoffelen of papier prikken met die schavuit...!

Ik denk dat ie zwaar word gestraft als die gepakt word, een uurtje of 20 brommen, met de prikstok.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_55881726
ongeacht wie het heeft gedaan ik hoop dat hij gepakt wordt zodat hij zijn taakstraf niet zal ontlopen. dat zal hem leren

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 08-01-2008 20:28:14 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_55881795
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:09 schreef GewoneMan het volgende:
ik gok een marokaan

ongeacht wie het heeft gedaan ik hoop dat hij gepakt wordt zodat hij zijn taakstraf niet zal ontlopen. dat zal hem leren
Het is wel zo dat in "de andere niet nader te noemen cultuur" het vrij normaal is dat je je vrouw slaat, iets met respect geloof ik. Dus ik denk dat die dader dus inderdaad van die niet nader te noemen cultuur is.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_55881947
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:11 schreef method21 het volgende:

[..]

Het is wel zo dat in "de andere niet nader te noemen cultuur" het vrij normaal is dat je je vrouw slaat, iets met respect geloof ik. Dus ik denk dat die dader dus inderdaad van die niet nader te noemen cultuur is.
ik zeg dat bij elke misdaad. zit er zelden naast... ik heb mijn roeping als rechercheur gemist
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_55882293
Oké, het is niet zo dat we elk topic maar gaan verbaggeren met afkomst. Zoek dan eerst een bron voordat we gaan neuzelen over afkomst.

De TS gaf duidelijk aan waar hij het over wilde hebben. De neuzelaars die het alleen maar over de afkomst van een dader hebben? Kijk om je heen. Daar zijn genoeg topics over..Hou deze nu eens voor de afwisseling een keer ontopic...
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_55882658
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:32 schreef paddy het volgende:
Oké, het is niet zo dat we elk topic maar gaan verbaggeren met afkomst. Zoek dan eerst een bron voordat we gaan neuzelen over afkomst.

De TS gaf duidelijk aan waar hij het over wilde hebben. De neuzelaars die het alleen maar over de afkomst van een dader hebben? Kijk om je heen. Daar zijn genoeg topics over..Hou deze nu eens voor de afwisseling een keer ontopic...
ik mag mijn vermoedens niet uiten nergens zeg ik dat de dader van .... afkomst is

het is net als sport... zeggen dat een bepaalde sporter die veel wint zal winnen. de bovengenoemde blinkt nu eenmaal uit in criminaliteit, ik verzin dat niet zijn gewoon feiten...
pi_55883043
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:58 schreef Pikkebaas het volgende:
'tuurlijk want niet-zwangere mensen mag je gewoon van de fiets schoppen.

Lees jij je tekst ook voor je op 'invoeren' klikt ??
Rustig aan. Ik zeg dat het belangrijk is om te weten of de dief wist dat de vrouw zwanger was om de daad van de dief te kunnen waarderen. Moedwillig een zwangere vrouw van de fiets af schoppen is volgens mijn waardenpatroon ernstiger dan een vrouw in het algemeen van de fiets af schoppen. Laat overigens duidelijk zijn dat ook dat laatste sterk af te keuren valt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:12:28 #12
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55883315
Hopelijk achterhaald GS ook het adres van de knaap.
Dan kan er batterij hulpverleners op dit slachtoffer van de maatschappij los.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_55883982
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:12 schreef Het_hupt het volgende:
Hopelijk achterhaald GS ook het adres van de knaap.
Dan kan er batterij hulpverleners op dit slachtoffer van de maatschappij los.
Inderdaad slachtofferhulp voor hem!
Built for Speed
pi_55889127
Vreselijk voor die dief om zo in het nieuws te komen. Er was duidelijk sprake van hoge nood.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:14:20 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_55889198
Niet erger of minder erg dan iemand van de fiets schoppen lijkt me?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_55892225
niemand die er rekening mee houdt dat de dief wel eens haast kon hebben ? mensen denken ook alleen aan zichzelf tegenwoordig
underground forever baby
pi_55892659
Ik zag dat een jaar geleden ook eens op Opsporing verzocht, een vrouw die 8 maanden zwanger was, en het was zomer dus ze had ook geen dikke jas aan om dat te verbergen. Het was duidelijk te zien. En ook in haar buik getrapt en van haar fiets geschopt.
Wat ben je dat voor gore lafbek als je dat doet
know'm sayin?
word? word.
pi_55892929
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:53 schreef alors het volgende:
Ik zag dat een jaar geleden ook eens op Opsporing verzocht, een vrouw die 8 maanden zwanger was, en het was zomer dus ze had ook geen dikke jas aan om dat te verbergen. Het was duidelijk te zien. En ook in haar buik getrapt en van haar fiets geschopt.
een ziek wezen zonder recht op vrijheid
underground forever baby
pi_55892998
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:53 schreef alors het volgende:
dn ben je echt ziek in je hoofd ;s ?
Catch me when I fall
or lose me when I break (=
pi_55893069
quote:
Kijk ik ben normaal heel beschaafd en humaan maar nu zeg ik het toch, gezien de ernst van de zaak:

Van mij mag de dader een taakstraf krijgen.
10 jaar cel bedoel je
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_55893760
Ligt er aan of er echt sprake was van poging tot doodslag op een ongeboren kind / vrouw. Het stelen van een fiets an sich vind ik niet zo'n zwaar vergrijp.
pi_55900561
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:37 schreef Taurus het volgende:
Ligt er aan of er echt sprake was van poging tot doodslag op een ongeboren kind / vrouw. Het stelen van een fiets an sich vind ik niet zo'n zwaar vergrijp.
naja.. iedereen met een gezond verstand weet dat zo'n kindje dat wel eens niet kan overleven.
hard straffen vind ik! maarja dat zeg ik die 39 weken zwanger is..
pi_55900662
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Rustig aan. Ik zeg dat het belangrijk is om te weten of de dief wist dat de vrouw zwanger was om de daad van de dief te kunnen waarderen. Moedwillig een zwangere vrouw van de fiets af schoppen is volgens mijn waardenpatroon ernstiger dan een vrouw in het algemeen van de fiets af schoppen. Laat overigens duidelijk zijn dat ook dat laatste sterk af te keuren valt.
Kijk, eigenlijk vind ik dat dus niet uitmaken. Eigenlijk vind ik dat je niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor je beweegredenen of hoe je het ook wilt noemen, maar voor de consequenties.
Als hij niet kon zien dat de vrouw zwanger was vind ik dat eigenlijk niet minder erg. Hij zou gestraft moeten worden voor het 'trappen van een zwangere vrouw' (als dat iets uit zou maken), risico van het vak zegmaar.

Als jij iemand een gebroken neus wilt slaan maar je slaat hem dood, vind ik niet dat je een lagere straf moet krijgen omdat je hem niet dood WOU slaan. Het is gebeurd, jij hebt het gedaan....
pi_55900803
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:30 schreef PAA-053 het volgende:
Kijk, eigenlijk vind ik dat dus niet uitmaken. Eigenlijk vind ik dat je niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor je beweegredenen of hoe je het ook wilt noemen, maar voor de consequenties.
Als hij niet kon zien dat de vrouw zwanger was vind ik dat eigenlijk niet minder erg. Hij zou gestraft moeten worden voor het 'trappen van een zwangere vrouw' (als dat iets uit zou maken), risico van het vak zegmaar.

Als jij iemand een gebroken neus wilt slaan maar je slaat hem dood, vind ik niet dat je een lagere straf moet krijgen omdat je hem niet dood WOU slaan. Het is gebeurd, jij hebt het gedaan....
Hoe het in het strafrecht verwerkt wordt is vers twee natuurlijk. Mijn natuurlijke normen en waarden patroon (iedereen heeft wel zoiets lijkt mij) zegt dat ik meer geschokt ben door de ernst van de daad als de dader wist dat de vrouw zwanger was dan als hij dat niet wist. En dat is waarom ik het belangrijk vind om te weten of de dader kon zien dat de vrouw zwanger was. Of je de mate van geschoktheid dan als maatstaf moet nemen voor de hoogte van een straf hangt af van de manier waarop je naar het strafrecht kijkt.
pi_55900827
Misschien was de vrouw net een dag zwanger, dan had die dief dat toch nooit kunnen zien?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:05:42 #26
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55902778
Wat maakt het nou uit of iemand zwanger is of niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55905692
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:11 schreef Slappy het volgende:

[..]

10 jaar cel bedoel je
zou leuk zijn maar we zitten in nederland hé... 10 uur taakstraf komt eerst wat boetes uitschrijven heeft de hoogste prioriteit want tja dat levert geld op en boeven vangen en straffen kost geld
pi_55905835
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Denk eens na
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:03:50 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55905870
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat maakt gelukkig wel uit. Net als dat het voor jouw mama deed.
Kijk, een vrouw van een fietsje trappen is een misdrijf.
Een vrouw met een kindje in haar buik van een fiets trappen, is een poging tot moord.

Wees maar blij dat het niet je zus of je vrouw is.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:05:10 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55905902
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:37 schreef crossover het volgende:
Misschien was de vrouw net een dag zwanger, dan had die dief dat toch nooit kunnen zien?
Dompie; dan was het nieuwsbericht ook niet over een zwangere vrouw gegaan.
Zoiets melden ze alleen als de zwangerschap in significante staat van vordering is.
pi_55906500
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:05 schreef SHE het volgende:
Dompie; dan was het nieuwsbericht ook niet over een zwangere vrouw gegaan.
Zoiets melden ze alleen als de zwangerschap in significante staat van vordering is.
Mwah, journalisten zijn daar nooit zo subtiel in. Ik zie ze er bij de Telegraaf wel voor aan.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:26:04 #32
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_55906514
ik vindeen taakstraf + een geldbedrag
pi_55906558
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:30 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dus daarmee sluit je per definitie noodweer/noodweer-exces uit? Een vrouw die een man die haar probeert te verkrachten ernstig het ziekenhuis in steekt/mept/whatever die moet maar voor zware mishandeling de bak in? Alleen de consequenties doen er toch toe volgens jou?
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:53:06 #34
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55907433
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat maakt gelukkig wel uit. Net als dat het voor jouw mama deed.
Je gaat toch op eigen risico zwanger op een fiets zitten? De kans dat je wordt aangereden is vele malen groter dan dat je van je fiets wordt getrapt.
quote:
Kijk, een vrouw van een fietsje trappen is een misdrijf.
Een vrouw met een kindje in haar buik van een fiets trappen, is een poging tot moord.
Wat mij betreft is dat hetzelfde. Als een niet-zwangere vrouw verkeerd op de grond terecht komt en ze overlijd er bijna aan of komt daardoor onder een auto of wat en ze overlijd bijna is dat ook poging tot moord.
quote:
of je vrouw is.
Ik ben zelf vrouw.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55909041
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:27 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dus daarmee sluit je per definitie noodweer/noodweer-exces uit? Een vrouw die een man die haar probeert te verkrachten ernstig het ziekenhuis in steekt/mept/whatever die moet maar voor zware mishandeling de bak in? Alleen de consequenties doen er toch toe volgens jou?
Dat is idd iets anders, en daar doelde ik ook niet op
pi_55910844
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:51 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dat is idd iets anders, en daar doelde ik ook niet op
Dus dan is het wel anders? Waar leg je de grens dan?
pi_55917106
Eerst even dit . ik hoop dat het goed gaat met moeder en kind ..
zelfs al is er voor de rest niets gebeurd, zij zijn met de schrik vrij gekomen (zoals dat dan genoemd wordt), dit soort stress is voor niemand leuk, maar voor een (hoog)zwangere komt dat toch net iets harder aan
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je gaat toch op eigen risico zwanger op een fiets zitten?
yup, net zoals dat je je op eigen risico buiten de deur begeeft .. maar thuis blijven dan, kan je ook niets gebeuren ?
quote:
De kans dat je wordt aangereden is vele malen groter dan dat je van je fiets wordt getrapt.
het eerste is dan ook een ongeluk en kan je, door bvb erg drukke kruispunten lopend over te steken, tot een minimum beperken .. tenzij je natuurlijk die ene automobilist hebt die bewust jacht maakt op fietsers
quote:
Wat mij betreft is dat hetzelfde. Als een niet-zwangere vrouw verkeerd op de grond terecht komt en ze overlijd er bijna aan of komt daardoor onder een auto of wat en ze overlijd bijna is dat ook poging tot moord.
ik geloof dat poging tot moord hier de verkeerde term is, doodslag is het dacht ik, als je niet de bedoeling hebt om iemand te doden maar het gebeurd toch ..
quote:
Ik ben zelf vrouw.
ja en .. kan je daarom niet tot 2 tellen ?
pleased to meet you
pi_55923212
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:05 schreef moussie het volgende:

ik geloof dat poging tot moord hier de verkeerde term is, doodslag is het dacht ik, als je niet de bedoeling hebt om iemand te doden maar het gebeurd toch ..
[..]

ja en .. kan je daarom niet tot 2 tellen ?
doodslag ook niet. Je kunt niet redelijkerwijs verwachten dat bij het van het fiets gooien van iemand dat het slachtoffer overlijd (of bijna).
pi_55928142
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:14 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

doodslag ook niet. Je kunt niet redelijkerwijs verwachten dat bij het van het fiets gooien van iemand dat het slachtoffer overlijd (of bijna).
Idd, zal meer iets worden van (zware) mishandeling met de dood tot gevolg ofzo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:33:55 #40
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_55947884
Wis ende warempel! Ick zou haest zeggen dat den onbeduidenden vlegel rap in het cachot moet brommen, dat zal hem wel leren, die onbeschaamden rakker.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')