quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:40 schreef Etcetera het volgende:ik heb een aantal teksten aangeleverd gekregen, maar omdat dat allemaal veel te lang was heb ik een flinke schifting moeten aanbrengen.
en heb wat zooi van wikipedia geplukt

sommige dingen zijn compleet aangeleverd, zoals de uitnodigingtekst.
maar al met al heb ik het grootste gedeelte van de teksten zelf gemaakt

Lijkt me best lastig om als leek dan de relevante teksten eruit te filteren. Het staat er wel in duidelijke taal beschreven. Wikipedia is soms zo handig. Ik ken medische studenten die op Wikipedia iets opzoeken voor een verslag of presentatie.
Ik mis trouwens wel een mooi overzicht.
Ik zou het als volgt indelen: (Oke, nu ga ik heel erg te werk zoals ik dat heb geleerd.

)
-epidemiologie (waar jij ook mee begon: hoeveel het voorkomt in Nederland)
-anatomie (hoe zijn de longen opgebouwd en hoe functioneert de gezonde long)
-pathologie (wat is COPD: wat gaat er dus mis met de COPD-long)
-risicofactoren (roken, aanleg, luchtvervuiling)
-behandelmethoden
En dan de verschillende slides zo indelen dat duidelijk is in welk hoofdstuk je zit; zet het kopje in de slide.
Er staat trouwens nog een klein foutje op slide 5: 'doordat een deel van de longen niet
worden gebruikt'
Verder vind ik bij slide 6 het middelste plaatje een beetje raar. Is dat lichaamsbeweging (wandeling)? Pas sowieso op met te veel plaatjes.
Ok, wat een boel tekst heb ik getypt. Maar het is allemaal bedoeld als feedback. Hoop dat je er wat aan hebt voor je volgende onderwerp.
En in de tussentijd is mijn stokbroodje aangebrand.
Ik heb gelukkig nog reserves.