abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:23 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70050938
Ik heb af en toe lucide dromen maar meestal als het te eng word herinner ik me dat ik droom en dan maak ik mezelf wakker ( joepie )
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:05:38 #127
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_70078761
Ik heb er laast bijna 1 gehad
pi_70101632
tvp
pi_70201214
Afgelopen zondag lichtelijk lucide een stukje gezweefd, nadat ik een auto als startmotor had gebruikt.. werd wel bizar wakker, hoe kun je hier het beste mee omgaan (ik doel dus op 'wakker worden na een lucide droom')?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70209231
Ik ben vaak op zoek in mijn dromen. Op zoek naar kleuren en voorwerpen. Dan zoek ik en zoek ik en zoek ik en na lang zoeken vind ik nog niets. Na vele dromen van zoeken en niet vinden denk ik bij mezelf " Je moet toch ooit eens gaan vinden".

Dan vind ik wel eens een uitweg maar het valt maar vies tegen met de vinden. Vaak al te vaak lijkt het te zijn alsof ik gedumpt wordt in een scenario waar teveel gevraagd wordt van mij als droompersoon. Dan moet ik kiezen tussen 100 kleuren en 1000 deuren en vind dan maar eens de juiste weg.

Hectisch en chaotisch en vaak geen beginnen aan als er zoveel mogelijkheden zijn waar ik uit kan kiezen.

En dan de dromen waarbij er alleen maar een hoog gebouw is waar ik vanaf kan springen om vervolgens lucide te gaan vliegen. Zeldzaam maar oh zo prettig tijdens het dromen en bij het ontwaken.
Genieten is toegestaan!!!
pi_70500230
Ik heb een tijdje geprobeerd om Lucide te dromen.
Dus overdag een aantal vragen stellen.

Het is 1 keer gelukt, maar dan ook niet helemaal, ik kon niet bepalen wat ik wou doen.

Iemand tips om er actief mee bezig te zijn?
Zoals een droom opschrijven/opnemen ( audio) ?
I'm the definition of high.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:45:03 #132
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70502840
Veel over lezen, en dromen onthouden
Er is ook wel software te vinden die je kunt gebruiken, of audio cd's/mp3
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:13:11 #133
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70504996
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:03 schreef J.D. het volgende:
Ik heb een tijdje geprobeerd om Lucide te dromen.
Dus overdag een aantal vragen stellen.

Het is 1 keer gelukt, maar dan ook niet helemaal, ik kon niet bepalen wat ik wou doen.

Iemand tips om er actief mee bezig te zijn?
Zoals een droom opschrijven/opnemen ( audio) ?
Allereerst moet je je afvragen: waar droom ik het meest over? droom ik vaak dat ik thuis ben, of op reis, ed
Dan ga je je afvragen: welke onmogelijkheden komen vaak voor in m'n dromen? dat kan in het geval van een reis een raar verloop zijn, of in huis een boek niet kunnen lezen, of geen klok kunnen lezen

Dan ga je heel erg op dat soort dingen letten in het echte leven. steeds afvragen "kan dit wel?". en uiteindelijk zul je dit ook in een gewone droom doen, en vaak ben je er dan bewust van dat je droomt. Maar, bewustzijn van dromen is niet lucide dromen. En die laatste stap moet je oplossen door te willen. Te willen vliegen, bijvoorbeeld.

Zodra je bovenstaand op je eigen persoon hebt afgestemd, zul je vaker lucide kunnen dromen. Het is echter geen garantie
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:25:59 #134
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70506812
Reality Checks paar keer per dag zijn idd ook belangrijk, dat doe je dan op een gegeven moment ook in je droom
http://www.dreamviews.com/induction.php
pi_70569015
Bedankt both!

Ik ga eens wat dingen proberen, want het lijkt me een hele aparte ervaring, als je bewust bent, en kan doen wat je wilt.
Een soort ruimte crieert in je hoofd omdat je in je droom toch ff kan doen wat je wilt.
I'm the definition of high.
pi_70569174
Ik had laatst een vette! Stond op een hele mooie veranda aan de kust ergens en toen kreeg ik in ene zin om te gaan paardrijden kwamen er 2 witte paarden ging rijden eerst langs de kust en daarna zijn we de zee in gerend over de bodem geweest tussen dolfijnen en de meest prahctige vissen gezwommen sprongen omhoog de lucht en de wolken in heb de hele wereld gezien haha die was wel ff lekker! Wel heel moe volgende dag maarja kon uitslapen ..... uitslapen
pi_70569202
Hm, dit topic ga ik nog even verder volgen.

Niet heel lang geleden liep er nog een ander topic over lucide dromen, maar die ligt al weer een tijdje stil. Heb dit altijd al wel een interessant onderwerp gevonden.

Zelf droom ik tegenwoordig helaas nauwelijks nog lucide, maar wil het eigenlijk wel weer onder de knie krijgen. Jaren geleden heb ik een tijd gehad dat ik vrijwel elke nacht wel lucide droomde; geweldig eigenlijk, maar 't is een beetje verwaterd.
pi_70750904
Echt kak laatste tijd,

Heb het nou al 3 nachten gehad dat ik tijdens een droom geen controle meer krijg

Dan ben ik aan het dromen, dan realiseer ik me dat ik droom, en dan eis ik zelfs controle, en dan wordt ik of wakker of ik zink weer in een andere droom.

Heeft iemand daar een tip voor?
Lucidity4All
pi_70751685
Wellicht dat je op de site die Darklight al eens postte wat meer info kunt vinden: http://lucidipedia.com
Ik kan je namelijk wel tips geven, maar zelf heb ik nauwelijks ervaring met lucide worden
Zou wel afzien van dat 'eisen van de controle', lijkt me dat je beter mee kunt gaan in de flow van het bewust zijn dat je droomt. Wellicht kun je van daaruit meer controle nemen. Maar ik zou dus zeker ook de site checken
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70752871
Wakker dromen is een kwestie van in je wakende staat ankers creëren.

Dus je vraagt je continu af of je droomt, je herleest alles wat je ziet, je checkt je horloge altijd twee keer.

Dat is omdat het in een droom continu verandert.

Proberen op te stijgen en te vliegen is ok.
Ergens van af springen is niet ok.
(zelfs in je dromen kan je het als heel echt ervaren, dus opstijgen en vliegen prima, maar niet andersom)

Je kan rustig in een stoel gaan zitten en ademhalings oefeningen doen.
Voel bewust elk afzonderlijk onderdeel van je lichaam en laat het dan rusten.
(combineer dit met je ademhaling, 4seconden in, 2 rust, 4 uit 2 rust)

Nog geen energie oefeningen doen, leer eerst ontspannen.

Leer om ook ontspannen gewoon deel te nemen aan je normale leven.
Dus let op de spanning in je gezicht en je schouders.
(die zijn erg sneaky)

Chill.

Tot zover vandaag.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:08:21 #141
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70753631
Ik moet zeggen dat ik mij volledig bewust ben van de droom.
Maar ik moet zeggen dat mijn droomveranderingswens nooit in één keer uitgevoerd wordt. Als ik bijvoorbeeld ( ) een mooie dame ga bevredigen, dan zie ik die nooit verschijnen. Maar zodra ik een hoek om loop in mijn droom staat ze daar in vol ornaat

dinsdag 7 juli 2009 @ 21:41:52 #142
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70759064
had laatst weer een leuke lucide droom. Moest van m'n ma ff wat halen. Goed, ik loop buiten, kijk naar het dak van een huis tegen over mij, en denk: goh, volgens mij kan ik daar opspringen. Om vervolgens van dak naar dak te springen. jammergenoeg werd ik vrij snel wakker, dus heb verder weinig kunnen uitproberen, maar het was echt ff een gevoel van totale vrijheid
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70878802
Ik droom al een aantal maanden over een bepaald gebied die levensecht aanvoelt, donkergrijze rotsen, het ruizen van de oceaan, de wind die zacht waait en de warmte van de zon op je huid.
Ik bepaal in mijn droom zelf waar ik heen loop, wat ik doe, wat ik zeg.

Persoonlijk heb ik dat nooit getraind of iets, wel word ik de volgende dag altijd wakker en heb ik het gevoel dat ik heel veel gelopen heb en pas voor de eerste keer in m'n eigen kamer ben (ik herken de omgeving dus voor een halve dag niet meer, of het voelt heel vreemd)..

Dreams are weird shit. hehe
Pleite :)
pi_83139233
ff een schopje.

Ik had er vorige week maandag een. NL had gespeeld, ik was die middag aardig wappie. Ik ging dan ook vroeg slapen.

Soms als ik lig te slapen, hoor ik beneden de stemmen van mijn ouders nog wel is als ze hard praten, maar dan ben ik in soort van semi slaap, ik word niet helemaal wakker van de stemmen maar ik hoor ze wel.

Dit was afgelopen week ook het geval. Toen kwam de droom. Ik hoorde de stemmen van me ouders nog steeds in me droom, deze stopte, er kwam iemand naar boven gelopen, deed mijn deur open en leunde als het ware over me heen en keek me aan. Kon niet zien wie het was, hij deed ook vrij weinig behalve me aankijken. Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!! Ik was er volledig bewust van dat ik in een droomstaat was. Maar het was nog wel steeds die nachtmerrie dus ik dacht ik ga wakker worden want vind ik niks.

Ik heb bijna nooit dromen, en al helemaal geen nachtmerries. Ik vond het apart.

En dat was het.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_83140982
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef frank010 het volgende:
Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!!
Dat je 'wakker' bent maar je hele lichaam niet kunt bewegen is een bekend fenomeen ja, slaapverlamming is dat. Daarvan is ook bekend dat het soms gepaard gaat met hallucinaties, dus dat zal bij jou ook zo zijn geweest gok ik zo.

Beetje vervelend dus, maar op zich wel normaal.
pi_83146091
Lucide dromen is leuk. Alleen ik word dan vaak te snel wakker.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:48:43 #147
30560 2Mini
Official Logo
pi_83146657
Tis me nog steeds niet gelukt.. sinds het topic al open is
Camera 1... 1!
pi_83146892
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:48 schreef 2Mini het volgende:
Tis me nog steeds niet gelukt.. sinds het topic al open is
Lijkt mij ook best lastig om voor elkaar te krijgen als het je nog nooit zo maar gebeurd is.
Misschien dat niet iedereen zich bewust kan worden van zijn/haar dromen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:36:19 #149
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_83158293
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef frank010 het volgende:
ff een schopje.

Ik had er vorige week maandag een. NL had gespeeld, ik was die middag aardig wappie. Ik ging dan ook vroeg slapen.

Soms als ik lig te slapen, hoor ik beneden de stemmen van mijn ouders nog wel is als ze hard praten, maar dan ben ik in soort van semi slaap, ik word niet helemaal wakker van de stemmen maar ik hoor ze wel.

Dit was afgelopen week ook het geval. Toen kwam de droom. Ik hoorde de stemmen van me ouders nog steeds in me droom, deze stopte, er kwam iemand naar boven gelopen, deed mijn deur open en leunde als het ware over me heen en keek me aan. Kon niet zien wie het was, hij deed ook vrij weinig behalve me aankijken. Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!! Ik was er volledig bewust van dat ik in een droomstaat was. Maar het was nog wel steeds die nachtmerrie dus ik dacht ik ga wakker worden want vind ik niks.

Ik heb bijna nooit dromen, en al helemaal geen nachtmerries. Ik vond het apart.

En dat was het.
Wat jij had was niet zozeer een geval van lucide dromen. Jij had slaapverlamming. Dat heb ik laatst ook nog DRIE dagen achter elkaar gehad (ik had toen in het weekend flink wat drugs gebruikt, was pinksteren).

Bij mij (en bij de meesten die slaapverlamming krijgen) gebeurde hetzelfde. Het voelt alsof je niet alleen bent én dat je wakker bent. Wat jij zelf al zegt, je bent helemaal niet wakker. Je bent namelijk aan het hallucineren.

Je hebt hetzelfde een klein beetje voordat je nét begint te dromen, als je bijvoorbeeld het gevoel hebt ergens van af te vallen en je uit reflex je been beweegt, terwijl je gewoon in je nest ligt.

Slaapverlamming kan heel angstig zijn, sterker nog, ik ken eigenlijk geen mensen met een positieve ervaring.
Je kan je inderdaad niet bewegen, terwijl er een duister figuur naar je zit te kijken.

Ik quote uit wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming )
quote:
"De Incubus

Eén specifieke hallucinatie komt opmerkelijk vaak voor: het gevoel dat er een demonisch wezen op de borst zit die de persoon probeert te verstikken. Dit wordt ook wel het “Old Hag-syndroom” genoemd. Mogelijk is de legende van de Incubus voortgevloeid uit hallucinaties tijdens slaapverlamming. De Incubus was een mannelijke demon die ’s nachts op de borst van vrouwen kwam zitten, vaak om hen te verkrachten. De vrouwelijke variant van de Incubus is de Succubus. Men vindt de legende van de Incubus terug in verschillende culturen. Er zijn mensen die zeggen dat ze de demon hebben waargenomen en omschrijven hem als een grote kwaadaardige zwarte geest."
Nee, ik geloof ook niet in geesten en demonen. Maar het is toch merkwaardig dat mensen vaak hetzelfde waarnemen. Ik had dat de laatste paar keren ook, dat een zwarte waas voor mij staat terwijl je je niet kan bewegen. Ik ben benieuwd wat daar de psychologische verklaring voor kan zijn!
pi_83175922
Laatst droomde ik dat ik lucide droomde, waardoor ik na afloop niet wist of ik nou echt lucide gedroomd had of dat ik slechts gedroomd had lucide te hebben gedroomd. Dikke faal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')