abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:18:03 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55869957
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Met het kleine verschil dat ik niet opteer voor een hoger minimumloon maar slechts aan wil geven dat de vergelijking met Amerika die de FNV graag wil maken nergens op slaat en dat ze deze alleen maken om een angstbeeld op te roepen.
Natuurlijk doet de FNV mee aan het populisme, dat zeg ik ook in de OP. Net zoals VNO dat ook doet. Maar in dit geval heeft de FNV groot gelijk: dit kabinet -en het is vooral de zwijgzame PvdA aan te rekenen- doet een stap terug in de emancipatie van de werknemer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:19:34 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55869996
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

In principe heb je natuurlijk gelijk, maar in de praktijk werkt dat zo niet. Als iemand een baantje heeft dat slecht betaald wordt kan zo iemand niet zeggen, ik ga mezelf nu opleiden om een betere baan te verkrijgen. Bij praktisch iedere opleiding heb je al een stage periode nodig. Deze mensen kunnen niet zomaar hun baan opzeggen om stage te gaan lopen, want de vaste lasten zullen wel betaald moeten worden.
De regering zou hier dan iets in moeten doen. De voorwaarden om een job-upgrade mogelijk te maken moeten er wel zijn.
Mja, maar in zowat elk land is dat een probleem. Minder problematisch is jongelui van jongs af aan een sterkere basis mee te geven, maar daar ontbreekt de politieke moed voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')