quote:Op maandag 7 januari 2008 21:00 schreef WallOfStars het volgende:
Stranden en Perugia.... denk dat je eerst beter op de kaart moet kijken waar perugia ligt.
www.maps.google.it
Bij het Lago di Trasimeno kan je heerlijk aan het water zitten hoor...quote:
Dit is echt eenquote:Op maandag 7 januari 2008 21:25 schreef Basp1 het volgende:
Er is iets buiten de stad een chocolade fabriek met een museum erbij. Waar je volgens de loney planet onbeperkt kan proeven.
Deze was helaas de afgelopen maand toen ik er tijdens vakantie 1 dag was gesloten.
Hier kan ik zeker wat meequote:Op maandag 7 januari 2008 23:07 schreef ETA het volgende:
Chocolade fabriek = Perugina, bekend van de "Baci" chocolade bonbons. Ben er ook geweest (georganiseerd door iemand anders), en heel veel valt er niet te zien. We kregen slechts 2 stukken chocolade op te proeven. Je kan het overigens wel makkelijk te bereiken met de bus vanaf het centrum van Perugia.
Qua discotheken, er zijn niet echt grote wilde discotheken in Perugia, wel paar kleine barren met een dansvloer zoals Domus. Overigens is het verstandig om voor 22:00 naar Domus te gaan, dan is er gratis entree. Maar er is dan geen hond, dus je gaat weer naar buiten, je krijgt een stempel waarmee je na middernacht, wanneer je entree moet betalen, gratis naar binnen kan. Ga ondertussen op het plein zitten met een fles wijn en tegen alle buitenlandse taalstudenten aanlullen![]()
Qua cultuur, gewoon rondhangen in de stad, lekker leuk oud stadje, maar niet al teveel musea etc. Rome is ook binnen handbereik
Vlieg gewoon op Pisa, neem meteen trein door naar Florence, kijk daar even rond als je wil, Pisa is het niet echt waard.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:05 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Hier kan ik zeker wat meeHet is eigenlijk best een trip voor me omdat ik nog nooit heb gevlogen. (heb wel wat gezien maar gewoon nog nooit gevlogen) dit is dus de eerste keer voor me. Het dichtsbijzijnde vliegveld is toch dat van Pisa? En..hoe gaat politie daar eigenlijk om met het op een palazzo zitten met een flesje wijn in je hand? En heeft iemand misschien nog tips waar ik (liefst goedkoop
) kan gaat eten, ik denk dat ik voornamelijk dingen koop en dan zelf wat kook maar uit eten is toch ook wel leuk natuurlijk
Dat doe ik dan wel even als het kan iddquote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:47 schreef ETA het volgende:
[..]
Vlieg gewoon op Pisa, neem meteen trein door naar Florence, kijk daar even rond als je wil, Pisa is het niet echt waard.
Politie is zeer relaxed als jij gewoon rustig je wijntje opdrinkt op een piazza (pleintje), als je op een palazzp (gebouw) gaat zitten..... tja....Het stikt in de zomer van buitenlandse studenten, dus hangt wel een goed sfeertje op Piazza 4 Novembre en op Corso Vanucci.
Uit eten kan je overal, en pasta en pizza is niet duur. Als je echt cheapass wilt eten, kan je de studenten mensa opzoeken.
Als je geluk hebt, dan is Umbria Jazz er ook, mooie openlucht concerten, deels gratis.
Tijdens de vakantie in italie vond ik het eten qau prijs bijna overal wel wat goedkoper als nederland. Maar je kunt het altijd zo gek maken als je maar wilt. En kleding heb ik daar niet gekocht dus dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:44 schreef honda1990 het volgende:
Is het in Perugia zowieso duur? Of is het net zo iets als in Nederland,qua kleding+eten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |