abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 20:41:50 #1
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_55857356
Ik ben al een hele tijd helemaal gek van Italia, nu kan ik waarschijnlijk via via een kamer huren + werken in een wijnbar in Perugia van de zomervakantie, ik ga voor best een tijdje dus ik zal ook vast wat vrij tijd hebben. Ik ben 17 jaar (van de zomer 18) mijn vraag is, hebben jullie tips voor mij? Zoals bijv. culturele dingen maar ook uitgaansgelegenheden
Honda

[ Bericht 10% gewijzigd door honda1990 op 07-01-2008 21:23:25 ]
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 7 januari 2008 @ 21:00:50 #2
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_55857859
Stranden en Perugia.... denk dat je eerst beter op de kaart moet kijken waar perugia ligt.

www.maps.google.it
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  maandag 7 januari 2008 @ 21:22:37 #3
182728 honda1990
pi_55858514
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:00 schreef WallOfStars het volgende:
Stranden en Perugia.... denk dat je eerst beter op de kaart moet kijken waar perugia ligt.

www.maps.google.it
Andere bezienswaardigheden dan
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 7 januari 2008 @ 21:25:31 #4
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55858612
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:22 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Andere bezienswaardigheden dan
Bij het Lago di Trasimeno kan je heerlijk aan het water zitten hoor...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55858614
Er is iets buiten de stad een chocolade fabriek met een museum erbij. Waar je volgens de loney planet onbeperkt kan proeven.

Deze was helaas de afgelopen maand toen ik er tijdens vakantie 1 dag was gesloten.
  maandag 7 januari 2008 @ 21:47:35 #6
182728 honda1990
pi_55859338
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:25 schreef Basp1 het volgende:
Er is iets buiten de stad een chocolade fabriek met een museum erbij. Waar je volgens de loney planet onbeperkt kan proeven.

Deze was helaas de afgelopen maand toen ik er tijdens vakantie 1 dag was gesloten.
Dit is echt een tip dit ga ik zeker doen Dan hebben ze in Perugia zelf ook goede chocolade/bonbons ofniet
  maandag 7 januari 2008 @ 22:23:39 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_55860347
tvp... zelf een maand in perugia gezeten, kom er later op terug
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 7 januari 2008 @ 23:07:40 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_55861595
Chocolade fabriek = Perugina, bekend van de "Baci" chocolade bonbons. Ben er ook geweest (georganiseerd door iemand anders), en heel veel valt er niet te zien. We kregen slechts 2 stukken chocolade op te proeven . Je kan het overigens wel makkelijk te bereiken met de bus vanaf het centrum van Perugia.

Qua discotheken, er zijn niet echt grote wilde discotheken in Perugia, wel paar kleine barren met een dansvloer zoals Domus. Overigens is het verstandig om voor 22:00 naar Domus te gaan, dan is er gratis entree. Maar er is dan geen hond, dus je gaat weer naar buiten, je krijgt een stempel waarmee je na middernacht, wanneer je entree moet betalen, gratis naar binnen kan. Ga ondertussen op het plein zitten met een fles wijn en tegen alle buitenlandse taalstudenten aanlullen

Qua cultuur, gewoon rondhangen in de stad, lekker leuk oud stadje, maar niet al teveel musea etc. Rome is ook binnen handbereik
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:05:40 #9
182728 honda1990
pi_55863139
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:07 schreef ETA het volgende:
Chocolade fabriek = Perugina, bekend van de "Baci" chocolade bonbons. Ben er ook geweest (georganiseerd door iemand anders), en heel veel valt er niet te zien. We kregen slechts 2 stukken chocolade op te proeven . Je kan het overigens wel makkelijk te bereiken met de bus vanaf het centrum van Perugia.

Qua discotheken, er zijn niet echt grote wilde discotheken in Perugia, wel paar kleine barren met een dansvloer zoals Domus. Overigens is het verstandig om voor 22:00 naar Domus te gaan, dan is er gratis entree. Maar er is dan geen hond, dus je gaat weer naar buiten, je krijgt een stempel waarmee je na middernacht, wanneer je entree moet betalen, gratis naar binnen kan. Ga ondertussen op het plein zitten met een fles wijn en tegen alle buitenlandse taalstudenten aanlullen

Qua cultuur, gewoon rondhangen in de stad, lekker leuk oud stadje, maar niet al teveel musea etc. Rome is ook binnen handbereik
Hier kan ik zeker wat mee Het is eigenlijk best een trip voor me omdat ik nog nooit heb gevlogen. (heb wel wat gezien maar gewoon nog nooit gevlogen) dit is dus de eerste keer voor me. Het dichtsbijzijnde vliegveld is toch dat van Pisa? En..hoe gaat politie daar eigenlijk om met het op een palazzo zitten met een flesje wijn in je hand? En heeft iemand misschien nog tips waar ik (liefst goedkoop ) kan gaat eten, ik denk dat ik voornamelijk dingen koop en dan zelf wat kook maar uit eten is toch ook wel leuk natuurlijk
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:47:44 #10
104963 ETA
European Travel Author
pi_55864361
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:05 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Hier kan ik zeker wat mee Het is eigenlijk best een trip voor me omdat ik nog nooit heb gevlogen. (heb wel wat gezien maar gewoon nog nooit gevlogen) dit is dus de eerste keer voor me. Het dichtsbijzijnde vliegveld is toch dat van Pisa? En..hoe gaat politie daar eigenlijk om met het op een palazzo zitten met een flesje wijn in je hand? En heeft iemand misschien nog tips waar ik (liefst goedkoop ) kan gaat eten, ik denk dat ik voornamelijk dingen koop en dan zelf wat kook maar uit eten is toch ook wel leuk natuurlijk
Vlieg gewoon op Pisa, neem meteen trein door naar Florence, kijk daar even rond als je wil, Pisa is het niet echt waard.

Politie is zeer relaxed als jij gewoon rustig je wijntje opdrinkt op een piazza (pleintje), als je op een palazzp (gebouw) gaat zitten..... tja.... Het stikt in de zomer van buitenlandse studenten, dus hangt wel een goed sfeertje op Piazza 4 Novembre en op Corso Vanucci.

Uit eten kan je overal, en pasta en pizza is niet duur. Als je echt cheapass wilt eten, kan je de studenten mensa opzoeken.

Als je geluk hebt, dan is Umbria Jazz er ook, mooie openlucht concerten, deels gratis.
Mijn reisfotos!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:44:41 #11
182728 honda1990
pi_55866626
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:47 schreef ETA het volgende:

[..]

Vlieg gewoon op Pisa, neem meteen trein door naar Florence, kijk daar even rond als je wil, Pisa is het niet echt waard.

Politie is zeer relaxed als jij gewoon rustig je wijntje opdrinkt op een piazza (pleintje), als je op een palazzp (gebouw) gaat zitten..... tja.... Het stikt in de zomer van buitenlandse studenten, dus hangt wel een goed sfeertje op Piazza 4 Novembre en op Corso Vanucci.

Uit eten kan je overal, en pasta en pizza is niet duur. Als je echt cheapass wilt eten, kan je de studenten mensa opzoeken.

Als je geluk hebt, dan is Umbria Jazz er ook, mooie openlucht concerten, deels gratis.
Dat doe ik dan wel even als het kan idd

Wat had ik gisteren palazzo+ strand Ik bedoelde natuurlijk piazza maargoed

Is het in Perugia zowieso duur? Of is het net zo iets als in Nederland,qua kleding+eten

Als dat er is ga ik er ook wel even kijken, het licht er aan of mn ouders op vakantie gaan want dan ga ik ook nog een paar weken met hun mee, anders blijf ik indien mogelijk een hele tijd in perugia
pi_55867985
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:44 schreef honda1990 het volgende:

Is het in Perugia zowieso duur? Of is het net zo iets als in Nederland,qua kleding+eten
Tijdens de vakantie in italie vond ik het eten qau prijs bijna overal wel wat goedkoper als nederland. Maar je kunt het altijd zo gek maken als je maar wilt. En kleding heb ik daar niet gekocht dus dat weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')