note ++quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle proeven zijn er alternatieven,
Maar proefdieren zijn nog niet volledig te vervangen, en daar ging het me om. Zodra proefdieren niet meer nodig zijn mag er van mij best een verbod komen, maar daarvoor toch liever niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
nou er zijn al aardig wat verbeteringen en veranderingen in het veld hoor, cellijnen, gekweekte organen etc die als vervanging van proefdieren fungeren. een LD50 bepaling ging vroegen met behulp van muizen, dat is ook wel verleden tijd.
nou laat mij maar een alternatief zien voor carcinogeniteits or teratologene experiementen of invloeden op het gedrag van een medicijn, de experimenten die jij aandraagt zijn al lang verleden tijdquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle proeven zijn er alternatieven, heel veel proeven die vroeger gebruikt werden hoeven niet meer omdat men er achter komt, dat je oogvocht ook kan namaken en dus niet de ogen van levende konijnen hoeft te vergiftigen. Vertellen die familieleden je dat niet?
Het kost wel wat investering op allerlei gebied natuurlijk.
Als er een alternatief was, dan zouden bedrijven deze allang gebruiken. Denk je niet dat die bedrijven het zelf ook niet zat zijn dat hun personeel bedreigd wordt, dat ze brandbommen voor de deur kunnen vinden, dat (dode) familieleden worden opgegraven enzovoorts......omdat ze op dieren testen terwijl er een goed betrouwbaar alternatief voor is?quote:
nee hoor, ik ben ook tegen dierproeven an sichquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan niet tegen dierproeven zijn, dat is onmogelijk. Alleen mensen met een psychische dwangmatige stoornis zijn tegen dierproeven.
Dat kopt... 1940-1945.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:47 schreef Re het volgende:
[..]
de experimenten die jij aandraagt zijn al lang verleden tijd
Zie mijn vorige post. En als er vervanging is, prima. Maar nog niet alles is uit te testen zonder dieren. En zolang dat zo is, mogen er van mij dierproeven gedaan worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle proeven zijn er alternatieven, heel veel proeven die vroeger gebruikt werden hoeven niet meer omdat men er achter komt, dat je oogvocht ook kan namaken en dus niet de ogen van levende konijnen hoeft te vergiftigen. Vertellen die familieleden je dat niet?
Het kost wel wat investering op allerlei gebied natuurlijk.
Wacht maar jochie tot jij een keer een dierbare hebt die aan de medicijnen moet omdat zonder diegene anders dood gaat. Dan praten we daarna wel verder.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:50 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben ook tegen dierproeven an sich
flikker op JD, ik ben medisch klinisch farmacoloogquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wacht maar jochie tot jij een keer een dierbare hebt die aan de medicijnen moet omdat zonder diegene anders dood gaat. Dan praten we daarna wel verder.
Wat kan mij dat nou schelen? Van mij apart ben je Sinterklaas, daar verander die situatie toch niet door.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:52 schreef Re het volgende:
[..]
flikker op JD, ik ben medisch klinisch farmacoloog
het is al goed lieverd...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nou schelen? Van mij apart ben je Sinterklaas, daar verander die situatie toch niet door.
Nee, ik denk niet dat ze het zat zijn. Er valt grof geld mee te verdienen namelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als er een alternatief was, dan zouden bedrijven deze allang gebruiken. Denk je niet dat die bedrijven het zelf ook niet zat zijn dat hun personeel bedreigd wordt, dat ze brandbommen voor de deur kunnen vinden, dat (dode) familieleden worden opgegraven enzovoorts......omdat ze op dieren testen terwijl er een goed betrouwbaar alternatief voor is?
Als er voor alle tests een betrouwbaar alternatief was, dan zou dat allang gebruikt worden.
Maar natuurlijk ga je nu met bronnen komen waarin de alternatieven beschreven worden.....
weet je hoeveel een proefdier kost SCH? ongeveer een 100voud meer dan een alternatief als dat er is...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat ze het zat zijn. Er valt grof geld mee te verdienen namelijk.
Ik ben geen pootje, dus noem mij niet zo.quote:
je hebt een mening dat betekent niet dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben geen pootje noem mij niet zo. Je kan ook gewoon op een normale manier zeggen dat ik gelijk heb.
Ga er eens inhoudelijk op in.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:57 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt een mening dat betekent niet dat je gelijk hebt
Vertel!!! Kom eens met wat meer informatie. Probeer mensen te overtuigen van je gelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat ze het zat zijn. Er valt grof geld mee te verdienen namelijk.
ik heb door mijn onderzoek al genoeg medicijnen ontwikkeld die mensenlevens hebben gered dus kom niet zo zielig miepen wil je?quote:
zou het een draaikont zijn?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
en oip handige wijze weet SCH er een zodanige draai aan te geven, dat dit topic ineens over dierenmishandeling gaat ....
Er valt natuurlijk grof geld te verdienen in het ontwikkelen van medicijnen. Die farmaceutische industrie is een enorme markt waairn veel geld omgaat. Natuurlijk worden er steeds meer alternatieven toegepast, maar vaak gaat dat veel te traag en wordt daar veel te weinig werk van gemaakt en onderzoek naar gedaan. Het lukt met de dieren immers ook wel. Moet je eens zien hoe snel het zou gaan met die alternatieven als er twee jaar geen proefdieren mogen worden gebruikt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:56 schreef Re het volgende:
[..]
weet je hoeveel een proefdier kost SCH? ongeveer een 100voud meer dan een alternatief als dat er is...
Over dierproeven ja, is dat zo gek?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:55 schreef qwerty_x het volgende:
en oip handige wijze weet SCH er een zodanige draai aan te geven, dat dit topic ineens over dierenmishandeling gaat ....
het is VERPLICHT om onderzoek te doen in proefdierenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Er valt natuurlijk grof geld te verdienen in het ontwikkelen van medicijnen. Die farmaceutische industrie is een enorme markt waairn veel geld omgaat. Natuurlijk worden er steeds meer alternatieven toegepast, maar vaak gaat dat veel te traag en wordt daar veel te weinig werk van gemaakt en onderzoek naar gedaan. Het lukt met de dieren immers ook wel. Moet je eens zien hoe snel het zou gaan met die alternatieven als er twee jaar geen proefdieren mogen worden gebruikt.
eigenlijk wel ja, omdat het wezenlijk gaat over de vraag of je je eigen gedachtengoed dmv terreur aan anderen mag opleggenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |