abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:32:11 #181
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55873283
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Voor de goede orde trouwens:
als je reageert op mijn vraag om redeneringen, zorg dan voortaan dat je antwoord geen zo goed als exacte kopie van je eerdere antwoord is.
aan wie ligt het als het twee keer uitgelegd moet worden ?
zonnig Brasil
pi_55873426
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:21 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Zonder argumentatie uiteraard.
idd hou dan gewoon je hand.
pi_55873489
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:32 schreef qwerty_x het volgende:
aan wie ligt het als het twee keer uitgelegd moet worden ?
Aan jou. Een slim persoon kan op meerdere manieren zijn argumenten uitleggen.
pi_55873520
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat is geen inlevingsvermogen, want dieren zijn voor de wet niet gelijkgesteld aan mensen. Die optie komt dus compleet te vervallen. Zie daar het probleem voor die dierenrechtenactivisten.

Doe nog eens een poging.
Kom, als je de wet wil wijzigen heb je natuurlijk wel argumenten nodig. Waarom zouden dieren dezelfde rechten als mensen moeten hebben?
pi_55873599
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

3 x Nee
Misschien is 2) geen terroristische daad, maar wel illegaal. Zeker als het gepaard gaat met een bedreiging ( "de volgende keer zijn het niet alleen de muren") is dit behalve illegaal bijzonder verwerpelijk.
Als dit doel voor jou de middelen heiligt, dan zul je misschien begrijpen dat voor andere mensen andere doelen diezelfde middelen heiligen. Eindresultaat is dat iedereen voor eigen rechter gaat spelen. Dat is toch niet de bedoeling, lijkt me?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:45:08 #186
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55873640
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aan jou. Een slim persoon kan op meerdere manieren zijn argumenten uitleggen.
wellicht heb je gelijk, of misschien ben ik gewoon niet zo slim

maar "je inleven", zoals jij dat noemt is niet echt relevant: stel dat de dieren mensen zouden zijn, stel dat x y zou zijn, ....
de realiteit is anders en dat is wat telt
zonnig Brasil
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:49:15 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55873757
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat is geen inlevingsvermogen, want dieren zijn voor de wet niet gelijkgesteld aan mensen. Die optie komt dus compleet te vervallen. Zie daar het probleem voor die dierenrechtenactivisten.

Doe nog eens een poging.
nee hoor, zie de wet op de dierproeven

Artikel 1
1.
Voor de toepassing van het bij of krachtens deze wet bepaalde wordt onder dierproef of proef verstaan: het geheel van handelingen, dat ten aanzien van een levend gewerveld dier, dan wel een levend ongewerveld dier van een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soort, wordt uitgevoerd met het doel:
a.
sera, vaccins, diagnostica of andere medische, veterinaire of biologische zelfstandigheden te produceren of te controleren, of biologische ijkingen uit te voeren,
b.
toxicologisch of farmacologisch onderzoek te verrichten,
c.
zwangerschap, ziekelijke of andere lichamelijke toestanden of lichamelijke kenmerken van mensen of dieren of overeenkomstige toestanden of kenmerken van planten te herkennen of op te sporen, anders dan in de uitoefening van de diergeneeskunde op het betrokken dier,
d.
kennis van het menselijke of dierlijke lichaam, of handvaardigheid in het verrichten van ingrepen daarop, te verschaffen of te ontwikkelen, of
e.
een antwoord te verkrijgen op een wetenschappelijke vraag,
voor zover redelijkerwijs moet worden aangenomen dat daardoor het dier ongerief kan worden berokkend, of waarvan het beoogde of mogelijke gevolg de geboorte is van een dier dat ongerief ondergaat.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55873872
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kom, als je de wet wil wijzigen heb je natuurlijk wel argumenten nodig. Waarom zouden dieren dezelfde rechten als mensen moeten hebben?
Voor argumenten verwijs ik je graag naar de website van ALF. Zelf ben ik geen dierenrechtenactivist, maar ik kan mij hun moeilijkheden best goed voorstellen. Zij beschouwen dieren gelijkwaardig aan mensen en zien als het ware om de haverklap "mensen" vermoord worden. Hoe ver zou jij gaan om het op grote schaal vermoorden van je "medemens" tegen te gaan?
pi_55873954
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:49 schreef Re het volgende:
nee hoor
Nee hoor wat? Die wet stelt dieren niet gelijk aan mensen hoor. Jij beschrijft alleen de bepalingen waaraan dierproeven moeten voldoen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:59:06 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55874052
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee hoor wat? Die wet stelt dieren niet gelijk aan mensen hoor. Jij beschrijft alleen de bepalingen waaraan dierproeven moeten voldoen.
ja dus de wet stelt dat dierproeven mogen dus je classificatie van verminken en vermoorden van mens en dier is gelijk gaat niet echt op in dit geval he

maar jij vind het dus valide om met behulp van vernielingen bedreigingen en intimidatie iemand zijn mening te doen veranderen?...

zinloos discussieren zoals gezegd...
pi_55874059
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Voor argumenten verwijs ik je graag naar de website van ALF. Zelf ben ik geen dierenrechtenactivist, maar ik kan mij hun moeilijkheden best goed voorstellen. Zij beschouwen dieren gelijkwaardig aan mensen en zien als het ware om de haverklap "mensen" vermoord worden. Hoe ver zou jij gaan om het op grote schaal vermoorden van je "medemens" tegen te gaan?
Maar het is waanzinnig om mens en dier gelijk te stellen, simpelweg omdat ze ongelijk zijn... Daarbij, wat gaan we doen als mijn kat een muis opeet? Is dat dan een gevalletje art 287 Sr? Op dat soort vragen hebben die dierenliefhebbers nooit antwoorden, die leven in een sprookjeswereld.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:59:48 #192
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55874077
quote:

[..]

en hiermee zijn we weer terug bij eerdere argumenten:
in jouw belevingswereld is het dus ook geheel en al normaal om werknemers van abortusklinieken te bdreigen, huizen van homo's te bekladden en synagogen in brand te steken.
Want er is altijd wel een groep die bovenstaande beschouwt alsop z'n minst minderwaardig.

En daarom hebben we dus wetten waar iedereen zich aan dient te houden.
Bevalt het je niet: probeer die wetten te veranderen maar ga geen eigen rechter spelen
zonnig Brasil
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:00:14 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55874088
quote:

[..]

daar heb je de wet voor ... voor eigen rechter spelen hadden we geloof ik al een paar eeuwen afgeschaft
pi_55874120
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

de relevantie hier is dat de discussie gaat of je je mening via geweldadige, intimiderende manieren mag opleggen aan je tegenstanders... wat die mening is is hier van secundair belang.
Nee hoor, dat bepaal jij toch niet?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:08:03 #195
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55874251
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, dat bepaal jij toch niet?
ja hoor
helaas mis jij die nuance om hoofdzaken van bijzaken te kunnen scheiden
zonnig Brasil
pi_55874336
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ja hoor
helaas mis jij die nuance om hoofdzaken van bijzaken te kunnen scheiden
Nee hoor, die mis ik niet. Maar Re bepaalt niet wat ik mag vinden en of ik vind dat je in sommige gevallen verder mag gaan. UIteraard is de wet de basis en moet die het uitgangsputn zijn maar het staat mij vrij om voor sommige zaken wat meer begrip te hebben dan voor andere.
pi_55874354
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:59 schreef Re het volgende:
zinloos discussieren zoals gezegd...
Inderdaad, omdat jij je niet wilt inleven in de gedachtengang van die dierenrechtenactivisten. Je blijft maar hameren op dat dieren en mensen niet gelijk in de wet zijn; dat weet iedereen wel, inclusief die activisten.

Het gaat mij erom hoe jij zou handelen als jij dezelfde gedachtegang als die activisten zou hebben.

Maar blijkbaar wil je dit niet; dan wordt dit inderdaad een zinloze discussie.
pi_55874385
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, die mis ik niet. Maar Re bepaalt niet wat ik mag vinden en of ik vind dat je in sommige gevallen verder mag gaan. UIteraard is de wet de basis en moet die het uitgangsputn zijn maar het staat mij vrij om voor sommige zaken wat meer begrip te hebben dan voor andere.
Ok, ik hou me aan de wet tenzij ik het er niet mee eens ben dus?
pi_55874409
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:59 schreef qwerty_x het volgende:
en hiermee zijn we weer terug bij eerdere argumenten:
in jouw belevingswereld is het dus ook geheel en al normaal om werknemers van abortusklinieken te bdreigen, huizen van homo's te bekladden en synagogen in brand te steken.
Want er is altijd wel een groep die bovenstaande beschouwt alsop z'n minst minderwaardig.

En daarom hebben we dus wetten waar iedereen zich aan dient te houden.
Bevalt het je niet: probeer die wetten te veranderen maar ga geen eigen rechter spelen
En jij hebt een gigantische afkeer van homo's en moslims. Als we elkaar toch totaal onzinnige dingen in de schoenen gaan schuiven, dan kan ik het ook
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:13:48 #200
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55874410
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

als jou dat vrij staat, geldt dat ook voor anderen
dus -voor de tigste keer- geen gezeik als homos, abortuskliniek medewerkers of moskeeën gesloopt worden ????
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')