abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:43:47 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55939148
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:05 schreef damian5700 het volgende:
Alsof je hiermee wilt beweren, dat Verdonk eigenhandig de emigratie cijfers heeft opgestuwd.
Nee, net zoals Verdonk niet eigenhandig het aantal importhuwelijken naar beneden gehaald heeft.

Maar ik kan wel uit de praktijk (ik kom nog wel eens op forums en e-mail lijsten van Nederlanders met Amerikaanse of andere buitenlandse partners) vertellen dat het beleid van Verdonk, Cohen, of wie dan ook de huidige beleidsmaatregelen heeft verzonnen, wel wordt gezien als een obstakel. Ook voor "westerse" immigranten, die danwel gaan inburgering hoeven te doen, is het allemaal wat moeilijker.

En als je in de Statline Database van CBS gaat snuffelen, dan kom je er al gauw achter dat bijvoorbeeld ook de immigratie uit andere werelddelen gaat kijken, dat immigratie over de hele linie naar beneden gaat, dus niet alleen Turken en Marokkanen.

Aan de andere kant is er steeds meer intresse om te emigreren, en van wat ik zelf hoor met betrekking tot emigratie naar Amerika, is dat met name de laatste 2 jaar toegenomen..... en dat is niet omdat hier zo'n geweldig economisch klimaat is, of we zo'n geweldig sociaal stelsel hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55944244
Ik zeg het maar nogmaals, de wet inburgering is in 2005 pas ingevoerd. Dat verklaart de daling tussen 2003 en 2004 niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:11:17 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55944464
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, net zoals Verdonk niet eigenhandig het aantal importhuwelijken naar beneden gehaald heeft.

Maar ik kan wel uit de praktijk (ik kom nog wel eens op forums en e-mail lijsten van Nederlanders met Amerikaanse of andere buitenlandse partners) vertellen dat het beleid van Verdonk, Cohen, of wie dan ook de huidige beleidsmaatregelen heeft verzonnen, wel wordt gezien als een obstakel. Ook voor "westerse" immigranten, die danwel gaan inburgering hoeven te doen, is het allemaal wat moeilijker.

En als je in de Statline Database van CBS gaat snuffelen, dan kom je er al gauw achter dat bijvoorbeeld ook de immigratie uit andere werelddelen gaat kijken, dat immigratie over de hele linie naar beneden gaat, dus niet alleen Turken en Marokkanen.

Aan de andere kant is er steeds meer intresse om te emigreren, en van wat ik zelf hoor met betrekking tot emigratie naar Amerika, is dat met name de laatste 2 jaar toegenomen..... en dat is niet omdat hier zo'n geweldig economisch klimaat is, of we zo'n geweldig sociaal stelsel hebben.
hoeveel van die emigranten zijn autochtonen, kan me voorstellen dat best veel eerste generatie gastarbeiders ook weer terug gaat naar land van oorsprong?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:17:54 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55953800
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:11 schreef Re het volgende:
hoeveel van die emigranten zijn autochtonen, kan me voorstellen dat best veel eerste generatie gastarbeiders ook weer terug gaat naar land van oorsprong?
Allen. CBS hanteert het begrip allochtonen van de 1e generatie, 2e generatie en autochtonen. Er zijn ook re-migranten inderdaad, die zijn er altijd al geweest natuurlijk, en die is niet echt meer of minder geworden dan het normale niveau.

De emigranten waar ik het over heb zijn autochtone Nederlanders.

Zie verder statline.cbs.nl - de database van cbs waar je dat soort getallen uit kan vissen als je even uitzoekt hoe het werkt
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:23:17 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55953969
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zeg het maar nogmaals, de wet inburgering is in 2005 pas ingevoerd. Dat verklaart de daling tussen 2003 en 2004 niet.
Er zijn in 2002 wel een aantal andere strengere wetgevingen ingevoerd. Heel precies weet ik het niet meer, maar ik weet nog wel dat toen ik in 1998 de papieren afrondde voor mijn vrouw, het een stuk makkelijker ging, en na 2002 er door Paars voorgestelde regels in werking gingen en het allemaal wat moeilijker werd. Die regels golden niet perse voor Marokkanen en Turken (of niet-westersen) maar voor iedereen. Het is nu een STUK moeilijker om bijv. een Amerikaan te importeren middels huwelijk dan voorheen, terwijl ondanks 9/11 de regelgeving in de VS voor huwelijken niet echt strenger is geworden.

Ik denk nog steeds dat men in Nederland allerlei wetjes aan het verzinnen zijn die specifiek gericht zijn op niet-westerse landen, maar dat ze met die regels ook de Nederlanders met een buitenlandse partner in de weg staan.

Hoe dan ook, er is een vertrekoverschot, en dat vertrekoverschot bestaat niet uit re-migrerende allochtonen, maar uit Nederlanders die vertrekken.
-
pi_55956274
Het aantal remigrerende allochtonen stijgt trouwens wel ook al jaren. (sidenote) Net als het aantal hier in Nederland geboren allochtonen die weer terug naar land van ouders gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_56024415
Wat zouden we zonder onse "IJZERE RITA" moeten doen!

We zouden Balkenende uit het raampje van zijn torrenkamertje moeten gooien en Rita daar neerzetelen.
pi_56024784
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb dat niet beweerd of zelfs de suggestie gewekt.

Jij daarentegen legt een één-op-één verband tussen vertrekkende Nederlanders en de Wet inburgering buitenland (en daarnaast nog wat stemmingmakerij door daaraan overbodig toe te voegen, dat deze Nederlanders hun kennis en opleiding meenemen), alsof het enige motief van deze emigranten het niet op een gemakkelijke manier importeren van hun geliefde is.
Hoever kan je in een aversie jegens iemand gaan zonder psychotisch over te komen, vraag ik me af?

Derhalve is mijn opmerking geheel gerechtvaardigd, dat het erg overdreven is de suggestie te wekken, dat Verdonk met haar wet de emigratie cijfers heeft opgestuwd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:31:05 #109
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56025105
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef damian5700 het volgende:

Jij daarentegen legt een één-op-één verband tussen vertrekkende Nederlanders en de Wet inburgering buitenland
Op je vorige stelling "Alsof je hiermee wilt beweren, dat Verdonk eigenhandig de emigratie cijfers heeft opgestuwd." reageerde maartena al met "Nee". Waarom dan toch opnieuw proberen andermans woorden te verdraaien? Laten we de discussie zuiver houden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56025274
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:31 schreef Montov het volgende:

[..]

Op je vorige stelling "Alsof je hiermee wilt beweren, dat Verdonk eigenhandig de emigratie cijfers heeft opgestuwd." reageerde maartena al met "Nee". Waarom dan toch opnieuw proberen andermans woorden te verdraaien? Laten we de discussie zuiver houden.
Het aanhangsel na nee refereerde naar een standpunt, dat ik niet had gebezigd.
Ik wilde dat voor de zuiverheid duidelijk maken.

Bovendien vond ik een meer scherpere stellingname gerechtvaardigd, omdat maartena in eerdere posts (die ik zojuist nog eens terug las) zijn beweringen duidelijk wel die irrationele kant opstuurde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')