quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:26 schreef Brighteyes het volgende:[..]
En ik dacht eigenlijk dat de nekplooimeting juist met 12 weken moet gebeuren omdat er daarvoor en daarna niet heel veel zinnigs meer over te zeggen is. Ik dacht dat dat vrij nauw luisterde dus ik vraag me af of het met 16 weken dan nog wel kan.
Ik ging juist met 8 weken voor het eerst naar de vk ivm die evt. triple test die echt rond die periode gedaan moest worden.
Hier trouwens ook sneller misselijk in de auto. Het is wel beter geworden later in de zwangerschap, mss omdat er dan meer vulling in de buik is ipv alleen dat klotsende water.

Volgens het boekje wat ik hier voor m'n neus heb liggen; tussen 9 weken en max 13 w 5 d kun je een combinatietest laten doen.
Bij mij is het gedaan met 11 w 4 d
En idd, het is een kans berekening, alleen een vlokkentest kan zekerheid geven of een kindje syndroom van down heeft.
De verdikte nekplooi komt vaker voor bij kindjes bij syndroom van down, maar een dunne nekplooi hoeft het niet uit te sluiten, en ook hoeft een kindje met een verdikte nekplooi geen syndroom van down te hebben.
Absolute zekerheid geven/garanderen a.d.h.v. een nekplooimeting of de combinatietest zelf kan dus niet.
Bright; heb je een boekje meegekregen? Daar kun je alles nog eens nalezen.
Met het wagenziek worden; ik had het dus absoluut niet verwacht! 23 dec had ik een vervelende lange rit maar nergens last van. En ik ben al jaren niet meer wagenziek geweest, wel als kind veel last van gehad.
Ik wist ook meteen dat het van het zwanger zijn kwam omdat het echt vanuit het 'wiegen' van de buik kwam.
Ik hoop dat het snel weer beter wordt, zondag weer een ritje voor de boeg (oma die 80 wordt). Had op den duur ook het idee; als beeblief maar niet ziek wordt in m'n buik
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae