Dat vermoeden had ik alquote:Op zondag 6 januari 2008 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nu heb je een probleem. Krijg je politie aan de deur en een deurwaarder. Ze hebben namelijk jouw kenteken wel.
Maar welke "politie" dan?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:17 schreef Boschkabouter het volgende:
Bel de politie en vraag of ze hier een aangifte van binnen hebben gekregen?
Ik zou lokaal beginnen, die hebben vast connectiesquote:Op zondag 6 januari 2008 19:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar welke "politie" dan?
Lokale politie? Poltie Rotterdam? Politie Utrecht?
Is er uberhaupt een centraal nummer voor zaken als dit?
Ik neem toch geen bon voor een paar blikje red bull mee joh?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:25 schreef Turquaz52 het volgende:
je hebt een bon toch?? Daar staat wel de adres op enzoo
Reken maar dat ze hiervan melding maken bij de politie. Getankt zonder te betalen: diefstal. Zeker dat de politie even van zich laat horen.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:22 schreef Nachtdier het volgende:
Alsof de politie hier wat aan doet...
Deurwaarder kun je mogelijk verwachten. Tankstations kunnen tegenwoordig een deurwaarder inschakelen die alsnog ervoor moet zorgen dat je de tankbeurt betaalt.
De vraag is alleen of dat ook gedaan wordt: veel van de doorrijders zijn namelijk lui die het bewust doen en daarom valse kentekenplaten hebben.
Nou, ik kan je vertellen dat ze tegenwoordig hele mooie systemen hebben hoor.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:22 schreef Nachtdier het volgende:
Alsof de politie hier wat aan doet...
Deurwaarder kun je mogelijk verwachten. Tankstations kunnen tegenwoordig een deurwaarder inschakelen die alsnog ervoor moet zorgen dat je de tankbeurt betaalt.
De vraag is alleen of dat ook gedaan wordt: veel van de doorrijders zijn namelijk lui die het bewust doen en daarom valse kentekenplaten hebben.
Geen politie, vals kenteken ---> Politie, nu niet.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Reken maar dat ze hiervan melding maken bij de politie. Getankt zonder te betalen: diefstal. Zeker dat de politie even van zich laat horen.
Gast jij bent de fok vriendjes aan het vertellen op een suffe manier dat je binnenkort een tijdje niet meer online bent. Elk tankstation heeft camera's.. Je bent de Sjaak ha ha haquote:Op zondag 6 januari 2008 19:10 schreef kastanova het volgende:
Damn it...
Zware nacht gehad en sowieso niet echt aanwezig rijd ik van Rotterdam naar Enschede, onderweg even tanken en koffie halen.
Dus ik ga tanken, pak m'n koffie, haal er nog even een treetje red bull bij en reken mijn red bull af.
Die beste vent achter de kassa zei nog wel wat, maar ik kreeg er maar weinig van mee, dus zei goedemiddag terug(?) en tuf door naar huis.
Kom ik thuis aan... Euuuh.. Heb ik uberhaupt wel afgerekend voor het tanken?
Nah, lijkt me sterk, een volle tank + red bull met een tientje betalen wordt lastig.
Oftewel, ik ben per abuis weggereden zonder te betalen.
Ik heb echter geen fláuw idee meer welk tankstation het was, alleen nog dat het ergens tussen Rotterdam en Utrecht was.
En nu?.
quote:Op zondag 6 januari 2008 19:26 schreef RemcoDelft het volgende:
knip
Zelf de politie bellen kan je ook doen, mag je ze meteen uitleggen dat je te suf was om te betalen maar wel 200 km in de auto hebt gereden... Artikel 5 gok ik!
Centaal nummer!?!?! Aap, waar heb jij gezeten de afgelopen jaren 0900 8844quote:Op zondag 6 januari 2008 19:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar welke "politie" dan?
Lokale politie? Poltie Rotterdam? Politie Utrecht?
Is er uberhaupt een centraal nummer voor zaken als dit?
Naja, dan word ik waarschijnlijk gewoon doorverwezen naar een politiebureauquote:Op zondag 6 januari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Centaal nummer!?!?! Aap, waar heb jij gezeten de afgelopen jaren 0900 8844
Die verwijzen je wel door??, naar wie?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:34 schreef remlof het volgende:
Oeps, da's suf. Zou inderdaad gewoon de lokale politie bellen, die verwijzen je wel door. Om erger te voorkomen.
Dan bel je toch niet en dan maar afwachten wat er gebeurt als ze langskomen en ze je vragen waarom, als het niet je bedoeling was geweest om de boel te belazeren, niet met iemand contact op hebt genomen. Even kijken of de heren van de KLPD evenveel humor hebben als de mensen hier als je die kleine hypothetische transscript voor ze gaat acterenquote:Op zondag 6 januari 2008 19:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, dan word ik waarschijnlijk gewoon doorverwezen naar een politiebureau.
Kasta: Ja hoi, ik ben weggereden zonder te betalen! PANIEEEEEEK!
0900 8844 Vrouwtje: Da's niet zo mooi meneer.
Kasta: Whehehe, och, als je er mee weg komt wel natuurlijk.
Vrouwtje: Waar was het meneer?
Kasta: Geen idee mevrouw.
Vrouwtje: Welk tankstation.
Kasta: Al sla je me dood.
Vrouwtje:. *tuuttuuttuut*
Wie denk je dat je aan de lijn krijgt als je dat nummer belt?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Centaal nummer!?!?! Aap, waar heb jij gezeten de afgelopen jaren 0900 8844
Naar een afdeling die zich met benzinedieven bezighoudt.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die verwijzen je wel door??, naar wie?
Omdat ik er van uit ga dat dat tankstation wel aangifte van diefstal heeft gedaan, of dat de doorrijders in ieder geval worden bijgehouden en de politie toegang tot die informatie heeft.quote:TS weet niet eens wel station , hoe zou de politie dit wel moeten weten dan?
Dat kan ook natuurlijk.quote:Erger kun je alleen voorkomen door : A: route opnieuw rijden en tankstation vinden en alsnog betalen.
B : via internet oid de tankstations langs de route zoeken, die bellen en dan hoor je vanzelf bij welk station je door gereden bent en kun je afspreken om het geld over te maken.
De politie hier? Ik denk dat ze de humor er best wel van in zienquote:Op zondag 6 januari 2008 19:42 schreef SpecialK het volgende:
Dan bel je toch niet en dan maar afwachten wat er gebeurt als ze langskomen en ze je vragen waarom, als het niet je bedoeling was geweest om de boel te belazeren, niet met iemand contact op hebt genomen. Even kijken of de heren van de KLPD evenveel humor hebben als de mensen hier als je die kleine hypothetische transscript voor ze gaat acteren
quote:Op zondag 6 januari 2008 19:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee.quote:
quote:Op zondag 6 januari 2008 19:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Naar een afdeling die zich met benzinedieven bezighoudt.
[..]
quote:Omdat ik er van uit ga dat dat tankstation wel aangifte van diefstal heeft gedaan, of dat de doorrijders in ieder geval worden bijgehouden en de politie toegang tot die informatie heeft.
[..]
Je gaat voor lul staan.....quote:Op zondag 6 januari 2008 19:46 schreef kastanova het volgende:
[..]
De politie hier? Ik denk dat ze de humor er best wel van in zien.
Maar vooruit, ik zal de lokale politie maar even bellen dan; kijken welk advies zij me geven.
Ik heb notabene nog eerst uigebreid in mijn auto zitten bellen voordat ik wegreedquote:Op zondag 6 januari 2008 19:50 schreef MissHobje het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar joh..
En dat je dan eigenlijk zo makkelijk ( schijnbaar) kunt wegrijden.![]()
Weet je nog hoe laat je thuis was? Dan zou je eventueel nog kunnen achterhalen hoe lang je erover hebt gedaan om terug te rijden vanaf het tankstation naar huis. En dan terug rijden.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb notabene nog eerst uigebreid in mijn auto zitten bellen voordat ik wegreed.
Als er een simpele manier was om het gesprek met de politie op te nemen, zou ik het doenquote:Op zondag 6 januari 2008 19:57 schreef garfield_online het volgende:
hoe krijg je het voor elkaar
als je naar de politie vraagt gaan ze mss nog denken dat je onder invloed was ;
Ja schiet op.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Who gives a crap?.
Oh wacht, ik zou nog bellen.
bel je telefoonprovider of ze je bellocatie willen traceren, kun je met die gegevens het tankstation opzoekenquote:Op zondag 6 januari 2008 19:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb notabene nog eerst uigebreid in mijn auto zitten bellen voordat ik wegreed.
Dat had ik je inmiddels al drie keer verteld.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:20 schreef kastanova het volgende:
Mwehehehe, blijkt mijn voorspelde dialoog nog grotendeels te kloppen ook.
Kasta: Ja hoi, ik heb een leuk en waarschijnlijk ook origineel gevalletje. *legt uit*
Politieagent: *stilte* *proest*
Kasta: Tja, ik had je gewaarschuwd.
Politieagent: Ik lach u niet uit hoor meneer...
Kasta: Ach joh boeien, zou ik ook doen.
Politieagent: Waar was het meneer?
Kasta: Werkelijkwaar géén idee.
Politieagent: Enig idee welk tankstation dan?
Politieagent: Je hebt geen pomp meegenomen nee?. (no shit!
. )
Kasta: Mwehehehe... Nee, paste niet in de kofferbak.
Politieagent: Nah, wacht even dan... Deze is nieuw voor me dus ik vraag het even na bij een collega.
Anyway:
Dít is zoals het tegenwoordig werkt:
De politie wordt niet eens meer benaderd. En áls ze al benaderd worden door een pomphouder, dan nemen ze niet eens aangifte op maar verwijzen ze direct naar een deurwaarder.
Die deurwaarder staat vervolgens mij voor de deur om het bedrag te innen en uiteraard ook zijn eigen deel daarbij te rekenen.
Kan ik nu dus 3 dingen doen:
- De deurwaarde afwachten (iemand enig idee wat er dan bij op komt? Ik kan me namelijk vaag iets herinneren dat het bijkomende bedrag van de deurwaarder slechts een bepaald percentage van de schuld mag zijn?)
- Alle tankstations afbellen
- Hopen dat mijn nummerbord dusdanig smerig was en ik er nooit meer iets over hoor.
Ach, zeker langs de snelweg kan dat makelijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:23 schreef fransbreda het volgende:
Hoe kan je nou niet weten waar je hebt getankt....
Dream on....quote:Op zondag 6 januari 2008 20:28 schreef Zwansen het volgende:
Uhm, volgens mij is het sinds een tijdje zo dat de politie hier niks mee kan of wil doen. Dus misschien dat je er niks meer van hoort.
Vandaar de camera'squote:Op zondag 6 januari 2008 20:28 schreef Zwansen het volgende:
Uhm, volgens mij is het sinds een tijdje zo dat de politie hier niks mee kan of wil doen. Dus misschien dat je er niks meer van hoort.
-edit- Ah, daar was je al achter.
Maar je weet toch waar je ongeveer bent langsgereden? Zijn er vast niet meer dan 10 op die route dus bel ze allemaal ff.
Ik ben bang dat dit weer een soort hoax van je is...
Zou ik dan met zó'n duffe hoax komen? Come on...quote:Op zondag 6 januari 2008 20:28 schreef Zwansen het volgende:
Bel 09008844 en vraag naar politieregio Utrecht, Hollands midden (gouda e.o.), Haaglanden (Delft-den haag-westland), Rotterdam rijnmond of het KLPD. De 1 van de eerste als je weet waar het ongeveer was, de laatste als je geen idee hebt. Vraag naar afdeling verkeer (morgen overdag) en doe je verhaal. Als jij je kenteken doorgeeft kunnen ze zo zien of je in het systeem staat als doorrijder (als er aangifte is gedaan). Bel anders de BP en shell even opquote:Op zondag 6 januari 2008 19:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Een beetje tankstation heeft niet zomaar meer camera's, maar een slim systeem.quote:
Nogmaals:quote:Op zondag 6 januari 2008 20:28 schreef Zwansen het volgende:
nu issie nog duf ja maar als jij dalijk post van 3 grote negers die aan de deur staan om geld te halen is ie niet meer duf neequote:Op zondag 6 januari 2008 20:35 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zou ik dan met zó'n duffe hoax komen? Come on...
En er is by the way al bevestigd dat het geen hoax was.
Naja, toen ik je belde stond ik bij het tankstation en ik kan wel achterhalen wanneer ik vertrokken ben.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:59 schreef Xennia het volgende:
Zou mij ook kunnen gebeuren. Toen ik laatst een flesje cola afrekende vroeg de kassajuf gelukkig of ik ook nog getankt had
Je kunt toch op de kaart kijken welke tankstations er op je route lagen en ze allemaal bellen? En je weet toch wel of dat station dichterbij Enschede of Rotterdam lag?
http://www.autosnelwegen.net/frames.html?/a12.htmlquote:Op zondag 6 januari 2008 21:07 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, toen ik je belde stond ik bij het tankstation en ik kan wel achterhalen wanneer ik vertrokken ben.
Als we dat nu even delen door 140 km/u en dan het aantal kilometers berekenen vanaf mijn vertreklocatie, dan zijn we er al.
Naja, het was zo'n 25 kilometer voor Utrecht volgens mij, maar ik heb geen flauw idee waar ik de verschillende tankstations langs m'n route kan vinden.
Als je zo suf bent... moet je niet eens gaan rijden... lummel!quote:Zware nacht gehad en sowieso niet echt aanwezig rijd ik van Rotterdam naar Enschede, onderweg even tanken en koffie halen.
Dat suffe kwam waarschijnlijk vanwege dat biertje als ontbijtquote:Op zondag 6 januari 2008 21:10 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als je zo suf bent... moet je niet eens gaan rijden... lummel!
Bij Tomtom kun je als nuttige plaats tankstations selecterenquote:Op zondag 6 januari 2008 21:07 schreef kastanova het volgende:
Naja, het was zo'n 25 kilometer voor Utrecht volgens mij, maar ik heb geen flauw idee waar ik de verschillende tankstations langs m'n route kan vinden.
Bij mij was het maar 30 euro, en na uitleg nam Shell uit coulance ook nog eens de helft op zich. Dus 100 euro lijkt me een beetje hoog...quote:Op zondag 6 januari 2008 20:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat had ik je inmiddels al drie keer verteld.![]()
Je krijgt een rekening van het tanken plus incassokosten plus extra kosten, reken maar op zo'n 100 euro extra boven het getankte bedrag.
Bel die stations gewoon even slimme, ze hebben formulieren ingevuld die kunnen ze er zo bijpakken, grote kans dat je het tank bedrag mag overmaken en klaar.
Deurwaarders komen natuurlijk wel in beeld als je de eerste "herinnering" niet betaald.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:44 schreef Tja... het volgende:
[..]
Bij mij was het maar 30 euro, en na uitleg nam Shell uit coulance ook nog eens de helft op zich. Dus 100 euro lijkt me een beetje hoog...
Dan zou ik ff alle 3 de tankstations afbellen, het verhaal uitleggen en vragen of ze na kunnen gaan of het bij hun tankstation is gebeurd. En dan als nog langsgaan om te betalenquote:Op zondag 6 januari 2008 19:27 schreef k_man het volgende:
Volgens mij zijn er maar twee of drie tanstations tussen Rotterdam en Utrecht. Eerst een BP en daarna nog twee keer een Shell. Gewoon ff bellen.
Ze waren al even genoemd hoor...quote:Op zondag 6 januari 2008 20:11 schreef Renesite het volgende:
Shell
Rijksweg A12 ZZ
2811 NT Reeuwijk
BP
Rijksweg A12
3481 CV Harmelen
Tel. +31-(0)348-442985
BP
Rijksweg A20 ZZ
2913 LW Nieuwerkerk a/d IJssel
Tel. +31-(0)180-318203
Jepquote:Op zondag 6 januari 2008 22:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze waren al even genoemd hoor...
Ik neem aan dat je als je naar Enschede gaat de A27 neemt. Tussen Oudenrijn en Lunetten heb je trajectcontrole, 100 km/u max. Dus het bedrag wat je gaat betalen aan incasso-kosten valt in het niet bij de boete die over een paar weken bij je binnenrolt!quote:Op zondag 6 januari 2008 21:07 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, toen ik je belde stond ik bij het tankstation en ik kan wel achterhalen wanneer ik vertrokken ben.
Als we dat nu even delen door 140 km/u en dan het aantal kilometers berekenen vanaf mijn vertreklocatie, dan zijn we er al.
De coulance dat je niet meer binnen komt?quote:Op maandag 7 januari 2008 10:47 schreef gunk77 het volgende:
Ik heb een bijbaantje gehad een paar jaar geleden bij een BP. Als jij echt binnen bent geweest staat dat allemaal op camera en zal je misschien geluk hebben dat ze geloven dat je vergeten bent af te rekenen. Een "beroepsdoorrijder" komt niet naar binnen, althans die coulance kreeg je bij ons nog wel eens.
Nee dat je mag betalen zonder extra kosten.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De coulance dat je niet meer binnen komt?
Heb je om zijn naam gevraagd en deze genoteerd, meestal doen ze dan wat harder hun best voor jequote:Op maandag 7 januari 2008 22:30 schreef kastanova het volgende:
Nah, de 1e BP maar even gebeld.
Kasta: Ja hoi, *verhaal uitlegt*
Pompmeneer: Ja dat weet ik allemaal ook niet hoor.
Kasta: Euh ok, maar kun je dat niet ergens nakijken?
Pompmeneer: Nee, dat kunnen m'n meerderen alleen en die zijn er morgenvroeg pas weer.
Kasta: Geen standaard lijstje ofzo?
Pompmeneer: Daar ben ik een leek in meneer.
Kasta:. Weet je toevallig welk tankstation er langs de A12 zit op +/- een kwartiertje rijden van Utrecht dan?
Pompmeneer: Geen idee meneer, ik weet net zoveel als u.
Zelden zo'n vruchtbaar gesprek gehad.
Ah, nu wordt het topic toch nog spannend. Wat is er gebeurd dat je hem niet kan bellen en geef me alle ranzige detailsquote:Op maandag 7 januari 2008 22:41 schreef elcastel het volgende:
Ja kut. Ik ken dus iemand die die deurwaarders aanstuurt, ware het niet dat hij ... anyway, die kan ik niet bellen.
Zijn telefoon staat uit; want hij slaapt.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:43 schreef Xennia het volgende:
Ah, nu wordt het topic toch nog spannend. Wat is er gebeurd dat je hem niet kan bellen en geef me alle ranzige details
quote:Op maandag 7 januari 2008 22:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zijn telefoon staat uit; want hij slaapt.
Dan krijg ik een deurwaarder op m'n dak, moet ik 100 extra betalen, waag ik daar 1 tevergeefs belletje aan en betaal ik... Wat een kuttopicquote:Op maandag 7 januari 2008 22:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ah, nu wordt het topic toch nog spannend. Wat is er gebeurd dat je hem niet kan bellen en geef me alle ranzige details
Ik was niet dronken of stoned manquote:Op maandag 7 januari 2008 22:58 schreef Roi het volgende:
Slap excuus trouwens, dat je dronken/stoned was.
Je weet heus wel waar je getankt hebt
Ik ga toch niet even voor de katse kut een dikke 5 uur rijden joh?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:16 schreef _Arual_ het volgende:
Is het geen optie om dezelfde route nogmaals te rijden? Dan moet je toch dingen gaan herkennen?
Lees mijn eerste vier woorden... Het had toch gekund dat het misschien een route was die je regelmatig rijdt, dat weet ik ook niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:19 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik ga toch niet even voor de katse kut een dikke 5 uur rijden joh?
Als ik hem regelmatig zou rijden, dan zou ik de benzinestations ook wel uit m'n kop kennen hé?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Lees mijn eerste vier woorden... Het had toch gekund dat het misschien een route was die je regelmatig rijdt, dat weet ik ook niet.
Er bestaan menden die vijf jaar jaar lang dagelijks dezelfde route rijden, en dan alsnog verdwalen, ik verbaas me nergens meer over.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ik hem regelmatig zou rijden, dan zou ik de benzinestations ook wel uit m'n kop kennen hé?
Dan heb je je mooi laten tillen door de shell !quote:Op zondag 6 januari 2008 21:40 schreef Tja... het volgende:
Teveel reacties om helemaal door te lezen. Politie komt er niet bij kijken. Laatst ook gehad. Pinpas ingevoerd, eerste tankbeurt betaald. Tankpistool teruggehangen, bedacht dat de tank misschien niet helemaal vol was (gloednieuwe auto), dus bijgetankt. Transactiebon uitgedraaid, weggereden. Bleek de bon alleen voor de eerste tanksessie te zijn geweest (achteraf misschien wel logisch). Weekje later brief van een incassobureau, voor het tankbedrag (6 euro), en 30 euro bijkomende kosten. Zaten keurig 4 foto's bij van de auto, met kenteken zichtbaar.
Heb per brief uitgelegd dat ik de pinpas had ingevoerd voor de eerste tanksessie, en nog geen bon had gekregen voordat ik aan de tweede begon, dus dat ik eigenlijk verwacht had dat beide sessies op de zelfde transactie geboekt zouden worden. Kreeg netjes een brief terug dat dat niet zo was, maar dat Shell uit coulance de helft van de bijkomende kosten op zich zou nemen. Hoefde dus maar 15 euro te betalen, plus natuurlijk 6 euro voor tanken.
Niks geen politie of deurwaarders, dat zijn allemaal spookverhalen.
quote:
"Dat was ik niet, dat was mijn tweelingbroer"quote:Op dinsdag 8 januari 2008 04:02 schreef L.Denninger het volgende:
Typisch gevalletje van "dat was ik niet, dat was een ...."
"Met een tweelingauto met een tweelingnummerbord"quote:Op dinsdag 8 januari 2008 07:45 schreef Light het volgende:
[..]
"Dat was ik niet, dat was mijn tweelingbroer"
hoe gaan ze daar achter komen dan?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nu heb je een probleem. Krijg je politie aan de deur en een deurwaarder. Ze hebben namelijk jouw kenteken wel.
Ik heb inmiddels de politie en twee tankstations gebeld, dus waar héb je het over?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:56 schreef Timmai het volgende:
alleen al het feit dat je er zo moeilijk over doet en niet gewoon belt zegt al genoeg
ja krijg je die emo ook weer.quote:
Nah, het derde station was een tweede BP en afgaande op het IQ van de eerste werknemer hoef ik bij het andere station ook niet veel te verwachten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:04 schreef Copycat het volgende:
Wat een verhaal weer, Kasta.
Heb je het derde station op de route ook al gebeld?
Jij loopt met je kenteken op je voorhoofd bij de Blokker rond?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:07 schreef roburt het volgende:
[..]
ja krijg je die emo ook weer.
maar ik bedoel als je iets steelt bij de Blokker komt daar toch ook niemand achter, ondanks dat er camera's zijn.
nee maar toch ook niet met een bivakmuts.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:35 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Jij loopt met je kenteken op je voorhoofd bij de Blokker rond?
quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:49 schreef Bananenman het volgende:
Op die manier. Dat zóu kunnen, maar ik vermoed dat een tankstation wel een systeem heeft waar alle pompen op aangesloten zijn, zodat ze aan het eind van de dag kunnen kijken hoeveel liter er is getankt en hoe groot de opbrengst is. En dat ze als dit niet overeenkomt de bewakingsvideo's gaan raadplegen.
Ze hebben een overzicht van alle pompen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:49 schreef Bananenman het volgende:
Op die manier. Dat zóu kunnen, maar ik vermoed dat een tankstation wel een systeem heeft waar alle pompen op aangesloten zijn, zodat ze aan het eind van de dag kunnen kijken hoeveel liter er is getankt en hoe groot de opbrengst is. En dat ze als dit niet overeenkomt de bewakingsvideo's gaan raadplegen.
Opkloppen is voor slagroomquote:Op zondag 20 januari 2008 16:03 schreef ecotec het volgende:
Hoe is het afgelopen? Of was het allemaal weer opgeklopt a la kastanova style?
Martin je bent een kneusachtige neuroot.
Op de 2 snelheidsboetes (¤68 en ¤144) na nog niets nee...quote:Op zondag 20 januari 2008 19:24 schreef Sloper het volgende:
maar nog niks gehoord dus?
Ik was van de zomer bezig met een verbouwing en ik werkte ook nog (niet helemaal fulltime, maar toch), op een gegeven moment was het wel op en ging ik nogal raar doen. Ik was met m'n vriend naar de Kwantum geweest, moest even tanken, en op een gegeven moment stop ik na een half uur rijden of zo ergens voor het stoplicht, en vervolgens vliegt m'n tankdop van het dak af de hele weg over.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:20 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik ben een keer de benzinedop vergeten
Goeie kickquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:55 schreef draaijer het volgende:
De aandachts curve is weer voorbij.. Hier kan best een slotje op
Hoelang duurt dat doorgaans dan joh?quote:Op maandag 11 februari 2008 05:24 schreef PinPine het volgende:
Geen probleem dit ! Je krijgt de rekening thuis gestuurd. Mocht het vaker binnen een kort tijdsbestek voorkomen dan mag je aan de rechter gaan vertellen hoe dit komt.
Rekening + administratie kosten ..... geen probleem geen zorgen
Heb zelf 6 jaar in het weekend bij shell gewerkt, en hadden elke dag wel 1 of 2 wegrijders.
elke dag?quote:Op maandag 11 februari 2008 05:24 schreef PinPine het volgende:
Geen probleem dit ! Je krijgt de rekening thuis gestuurd. Mocht het vaker binnen een kort tijdsbestek voorkomen dan mag je aan de rechter gaan vertellen hoe dit komt.
Heb zelf 6 jaar in het weekend bij shell gewerkt, en hadden elke dag wel 1 of 2 wegrijders.
Dat staat er tochquote:Op maandag 11 februari 2008 11:48 schreef paultjuhhh het volgende:
hoe is dat nou afgelopen
http://www.tapecall.net/quote:Op zondag 6 januari 2008 19:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als er een simpele manier was om het gesprek met de politie op te nemen, zou ik het doen.
Wat je eigenlijk bedoelt te zeggen: op het moment dat de slang wordt opgehangen, wordt de transactie beindigd. Met het opnieuw invoeren van de PIN pas verzoek je het systeem om een bonnetje. Het terughangen is dus wel een tankbeurt afsluiten, incluis de transactie.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:45 schreef quo_ het volgende:
Dan heb je je mooi laten tillen door de shell !
Je opent de transactie met je pinpas en het invoeren van je code. Vervolgens ga je tanken, er staat nergens dat dat niet in 2 gedeelten mag. Vervolgens sluit je de transactie dooor opnieuw je pinpas aan te bieden.
Dat shell daarbij te weinig afrekent is hun eigen schuld.
Dat je benaderd wordt om de resterende 6 euro af te rekenen is niet vreemd, maar het in rekening brengen van 30 euro voor een door hen zelfgemaakte fout is van de ratten besnuffeld. Die "coulante" 15 euro zou ik ook never nooit niet betalen.
Overigens heb ik geen reden om aan je verhaal te twijfelen, maar e.e.a. betekent wel dat het terughangen van de vulslang kennelijk niet genoeg is om een tankbeurt af te sluiten. Bij mijn weten is dat normaal gesproken wel het geval.
Bij deze:quote:Op zondag 20 januari 2008 17:07 schreef kastanova het volgende:
Toen vond ik het al te snel teveel moeite worden (onder het motto tijd = ook geld. ) en besloot ik de extra incassokosten maar voor lief te nemen
.
Valt mij dus nog mee.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat had ik je inmiddels al drie keer verteld.![]()
Je krijgt een rekening van het tanken plus incassokosten plus extra kosten, reken maar op zo'n 100 euro extra boven het getankte bedrag.
Bel die stations gewoon even slimme, ze hebben formulieren ingevuld die kunnen ze er zo bijpakken, grote kans dat je het tank bedrag mag overmaken en klaar.
Kunnen ze mooi sparen voor een computer+printer!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:32 schreef kastanova het volgende:
[..]
Bij deze:
[ afbeelding ]
Doen ze goed, de kosten meer dan verdubbelen.
Het daadwerkelijke tank bedrag is 41,73 meer dan het dubbele dus.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
meer dan verdubbelen? hoe goed kan je rekenen?
Hoe goed kun jij lezen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
meer dan verdubbelen? hoe goed kan je rekenen?
Kun je nagaanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:41 schreef Kanjer het volgende:
Trouwens, zware nacht gehad?![]()
De rekening staat op 3 uur s'middags...
Ik vrees dat het geen kwestie van kiezen is...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:49 schreef Sloper het volgende:
Ik zou gewoon de hoofdsom betalen. Als ze een aanmaning hadden gestuurd had je ook betaald, incassobureau is nergens voor nodig geweest...
quote:Op maandag 11 februari 2008 05:24 schreef PinPine het volgende:
Jawel, want door een of andere afspraak met de overheid kunnen de tankstationhouders niet zelf in het kentekenregister, en de deurwaarders wel (niet een incassobureau).quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:49 schreef Sloper het volgende:
Ik zou gewoon de hoofdsom betalen. Als ze een aanmaning hadden gestuurd had je ook betaald, incassobureau is nergens voor nodig geweest...
Ik rijd dan ook in een groene Volkswagen Golf IIIquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:21 schreef CraZaay het volgende:
Wie rijdt er trouwens nou een rode Ford Escort van 17 jaar oud? Daar wil je toch niet dood in gevonden worden
Volgens het kenteken op de incasso nietquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:23 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik rijd dan ook in een groene Volkswagen Golf III.
Daar is het RDW het niet mee eens, afgaande op het kenteken op de brief van de deurwaarderquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:23 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik rijd dan ook in een groene Volkswagen Golf III.
Da's een dikke 2 maanden geleden man... Een Ford Escort uit dat jaar rijdt doorgaans geen 2 maanden meerquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:25 schreef Sloper het volgende:
[..]
Volgens het kenteken op de incasso niet
Kloptquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:28 schreef kastanova het volgende:
[..]
Da's een dikke 2 maanden geleden man... Een Ford Escort uit dat jaar rijdt doorgaans geen 2 maanden meer.
Tja, geen idee hoe dat wettelijk gezien zit...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:27 schreef EvL. het volgende:
70% incassokosten: ik vind het veel.
37 euro lijkt me heel redelijk, da's op basis van uurloon waarschijnlijk en voor het opzoeken van de voertuiggegevens. Zal wel overeenkomen met een kwartier werk ofzo, lijkt me realistisch. En mocht het niet daarop gebaseerd zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat een deurwaarder (geen incassobureau) hier een rommettje van maakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:27 schreef EvL. het volgende:
Feitelijk heeft kasta benzine gestolen en kun je dit als een boete beschouwen voor een klein ''misdrijf''quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:27 schreef EvL. het volgende:
quote:Op het moment dat u uw (pomphouder) vordering indient, verhoogt PB TankCollect de rekening voor de debiteur met minimaal ¤ 37 incassokosten. Dit is conform de staffel gehanteerd door kantonrechters volgens rapport voorwerk.
Het staat er scheef verwoord in, maar volgens mij is de hoofdsom hier de schade die vergoed wordt aan de pomphouder. Da's de brandstof + de kosten die gemaakt zijn om de vordering aan te melden bij TankCollect (administratiekosten). De rest gaat naar de deurwaarder.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:37 schreef De_Hertog het volgende:
Is het trouwens normaal dat je 11 euro administratiekosten moet betalen bij het tanken? Ze noemen dat bedrag namelijk expliciet bij het gedeelte dat je had moeten betalen toen je weg reed, en zoals ook uit daaronder blijkt zijn het niet de incassokosten. Waar zijn die kosten voor, en waarom zitten ze bij de hoofdsom?
Juistum. Nu heeft een tiepmiep alle gegevens moeten verzamelen, incassobureau moeten bellen etc.quote:Op woensdag 5 maart 2008 08:44 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het staat er scheef verwoord in, maar volgens mij is de hoofdsom hier de schade die vergoed wordt aan de pomphouder. Da's de brandstof + de kosten die gemaakt zijn om de vordering aan te melden bij TankCollect (administratiekosten). De rest gaat naar de deurwaarder.
En dat is ook zovel werkquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:55 schreef Dromer het volgende:
Juistum. Nu heeft een tiepmiep alle gegevens moeten verzamelen, incassobureau moeten bellen etc.
Een deurwaarder. De pomphouder besteed het uit aan TankCollect, en die geven de claims weer uit aan hun netwerk van deurwaarders (PG Groep) en niet aan incassobureau's.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:44 schreef Nachtdier het volgende:
Van wie heb jij nu een bericht gehad? Van een incassobureua (dat tegelijk optreedt als deurwaarder en zich daar nu als voordoet) of echt van een deurwaarder?
Ja joh, om nou een drama te maken voor die paar tientjes... Ben je qua uurloon langer mee bezigquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:07 schreef canadees83 het volgende:
Hey Kasta, mij is hetzelfde overkomen en heb ook een zelfde brief ontvangen van Deurwaarderskantoor Pruijn & Van den Bergh als jij.
Hoe is het bij jou afgelopen? Heb je het totaalbedrag betaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |