Tis anders een feit dat je met een goede bloeddrukmeter een beroertje of hartaanval bespaart kan blijvenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:49 schreef Athmozz het volgende:
geldverspilling, zonder zo'n metertje weet je evenveel of met zo'n metertje...
Of nierschade...en geloof me, je hebt niets door. Ze noemen hoge bloeddruk niet voor niets een sluipmoordenaar. Het kan dus echt geen kwaad, ook als twintiger, om de bloeddruk af en toe te checken. Je hoeft niet meteen een meter te kopen maar vraag er eens naar bij de HA als je er toch bent.quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:47 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tis anders een feit dat je met een goede bloeddrukmeter een beroertje of hartaanval bespaart kan blijvenVind ik toch wel aardig om te weten zelf.....
True.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:10 schreef Athmozz het volgende:
een goede wel, dan is het ook geen geldverspilling.
Ze heeft echter juist een cheapass modelletje gekocht dat een uitlezing geeft die naar alle waarschijnlijkheid volledig verkeerd is. Aangezien je niets kan afleiden uit een dergelijk resultaat is dat geldverspilling...
quote:- Er altijd op hartniveau gemeten moet worden (pols op hartlevel houden) dit gebeurd in de praktijk gewoon veel te weinig, afwijking in het meet resultaat kan hierdoor al oplopen tot 30 mm hg.
- Stil houden van de pols gedurende de meting.
- De aterie in de bovenarm zich bij de elleboog splits in 2 dunnere aders en naar de pols lopen, dan gaan we meten aan te dunne aders.
- Aterios Clerosis ontstaat eerder in dunne aders dan in dikke aders, dit gaat meestal op voor de oudere mens en minder bij de jongere.
Dit zijn ook de belangrijkste redenen waarom artsen en de hartstichting geen pols units gebruiken maar alleen bovenarm modellen.
Na een miskoop vraag ik het voortaan ook bij de HA, doen ze volstrekt niet moeilijk over. Ik was bezorgd voor mogelijke nierschade door medicijngebruik (lithiumquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Of nierschade...en geloof me, je hebt niets door. Ze noemen hoge bloeddruk niet voor niets een sluipmoordenaar. Het kan dus echt geen kwaad, ook als twintiger, om de bloeddruk af en toe te checken. Je hoeft niet meteen een meter te kopen maar vraag er eens naar bij de HA als je er toch bent.
systolische druk / bovendrukquote:Op zondag 18 januari 2009 18:35 schreef theKiD het volgende:
Schopje...
Kan iemand mij de waardes uitleggen op zo'n electronische meter?
SYS mmHg
DIA mmHg
Pulse /min --> hartslag, dat snap ik nog, maar die bovenste 2.. wie kan me die uitleggen aub?
Gaat in dit geval om een microlife
Dus die waardes van bijvoorbeeld 120/80 Is bovendruk/ onderdruk?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:37 schreef Meddo het volgende:
[..]
systolische druk / bovendruk
diastolische druk / onderdruk
een mm Hg is de eenheid, millimeter kwik
Waarom heeft de dokter je die meegegeven dan? Snap ook niet dat hij.zij niet even heeft uitgelegd hoe je het e.e.a. moet aflezen. Sws. moet je je niet zo druk maken (denk om je bloeddrukquote:Op zondag 18 januari 2009 22:30 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dus die waardes van bijvoorbeeld 120/80 Is bovendruk/ onderdruk?
In dat geval ga ik zeer bang wordenDas niet heel erg goed bij mij... (Gemiddeld 165/90 bij 80 hartslagen/min
)
De meter heb ik van de dokter meegekregen en moet komende 2 weken dit 3x per dag meten en opschrijven.. Dan hoor ik dus over 2 weken hoe hij het verder wil gaan doen..
Het is een gemiddelde van al 3 dagen nu...quote:Op zondag 18 januari 2009 22:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Waarom heeft de dokter je die meegegeven dan? Snap ook niet dat hij.zij niet even heeft uitgelegd hoe je het e.e.a. moet aflezen. Sws. moet je je niet zo druk maken (denk om je bloeddruk). Die ene meting die je hebt gedaan is een momentopname. Ga er rustig voor zitten, arm op tafel leggen, rustig ademen.
Een huisarts kan geen bloeddrukmeters ijken, dat kan enkel de fabrikant....quote:Op zondag 18 januari 2009 22:18 schreef Aventura het volgende:
Mijn huisarts gaf laatst trouwens wel aan dat ik de Omron bij het volgende bezoek even mee moest brengen. Dan gaat-ie hem 'ijken'. Weet niet precies hoe hij dat gaat doen, maar het lijkt me geen slecht idee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |