abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56060564
geldverspilling, zonder zo'n metertje weet je evenveel of met zo'n metertje...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_56066014
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:49 schreef Athmozz het volgende:
geldverspilling, zonder zo'n metertje weet je evenveel of met zo'n metertje...
Tis anders een feit dat je met een goede bloeddrukmeter een beroertje of hartaanval bespaart kan blijven Vind ik toch wel aardig om te weten zelf.....
I had a signature once. It was awful.
pi_56066260
een goede wel, dan is het ook geen geldverspilling.

Ze heeft echter juist een cheapass modelletje gekocht dat een uitlezing geeft die naar alle waarschijnlijkheid volledig verkeerd is. Aangezien je niets kan afleiden uit een dergelijk resultaat is dat geldverspilling...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:52:14 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56066915
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 08:47 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Tis anders een feit dat je met een goede bloeddrukmeter een beroertje of hartaanval bespaart kan blijven Vind ik toch wel aardig om te weten zelf.....
Of nierschade...en geloof me, je hebt niets door. Ze noemen hoge bloeddruk niet voor niets een sluipmoordenaar. Het kan dus echt geen kwaad, ook als twintiger, om de bloeddruk af en toe te checken. Je hoeft niet meteen een meter te kopen maar vraag er eens naar bij de HA als je er toch bent.
pi_56067177
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:10 schreef Athmozz het volgende:
een goede wel, dan is het ook geen geldverspilling.

Ze heeft echter juist een cheapass modelletje gekocht dat een uitlezing geeft die naar alle waarschijnlijkheid volledig verkeerd is. Aangezien je niets kan afleiden uit een dergelijk resultaat is dat geldverspilling...
True.
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:45:42 #56
86793 wwwer
The one and only
pi_56067787
Ik had nog beloofd terug te komen op waarom geen polsmeter, bij deze:
quote:
- Er altijd op hartniveau gemeten moet worden (pols op hartlevel houden) dit gebeurd in de praktijk gewoon veel te weinig, afwijking in het meet resultaat kan hierdoor al oplopen tot 30 mm hg.
- Stil houden van de pols gedurende de meting.
- De aterie in de bovenarm zich bij de elleboog splits in 2 dunnere aders en naar de pols lopen, dan gaan we meten aan te dunne aders.
- Aterios Clerosis ontstaat eerder in dunne aders dan in dikke aders, dit gaat meestal op voor de oudere mens en minder bij de jongere.
Dit zijn ook de belangrijkste redenen waarom artsen en de hartstichting geen pols units gebruiken maar alleen bovenarm modellen.
Graaauuww?
pi_56067812
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Of nierschade...en geloof me, je hebt niets door. Ze noemen hoge bloeddruk niet voor niets een sluipmoordenaar. Het kan dus echt geen kwaad, ook als twintiger, om de bloeddruk af en toe te checken. Je hoeft niet meteen een meter te kopen maar vraag er eens naar bij de HA als je er toch bent.
Na een miskoop vraag ik het voortaan ook bij de HA, doen ze volstrekt niet moeilijk over. Ik was bezorgd voor mogelijke nierschade door medicijngebruik (lithium ) en mijn bloeddrukmeter gaf veel te hoge waarden aan. Gelukkig bleek dat vals alarm. Omdat afwijkende bloeddruk (hoog/laag) bij mij in de familie voorkomt ben ik nu van plan om in ieder geval jaarlijks een meting bij de HA te laten doen. Mocht er zich op een gegeven moment de noodzaak voordoen om regelmatig te meten, dan koop ik een dure, betrouwbare meter.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:47:19 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56152245
Ik heb er eentje gekocht via Marktplaats, een Omron MX3 Plus! Voor 'maar liefst' 35 euro. Normaal zijn ze zeker een euro of 80-90.
Hij werkt perfect. 140 over 78 mat ik (wel nadat ik net het trappenhuis op was gerend). Dat ligt prima in de lijn van wat ik verwachtte ( vorige week in het ziekenhuis was-ie 130/75) en dus neem ik op dit moment aan dat het apparaat betrouwbar is. Ben er heel blij mee!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:23:16 #59
86793 wwwer
The one and only
pi_56154269
heee wat een verstandig besluit nog een echte bovenarm ook! heel goed
Graaauuww?
pi_65180493
Schopje...

Kan iemand mij de waardes uitleggen op zo'n electronische meter?
SYS mmHg
DIA mmHg
Pulse /min --> hartslag, dat snap ik nog, maar die bovenste 2.. wie kan me die uitleggen aub?

Gaat in dit geval om een microlife
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_65180558
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:35 schreef theKiD het volgende:
Schopje...

Kan iemand mij de waardes uitleggen op zo'n electronische meter?
SYS mmHg
DIA mmHg
Pulse /min --> hartslag, dat snap ik nog, maar die bovenste 2.. wie kan me die uitleggen aub?

Gaat in dit geval om een microlife
systolische druk / bovendruk
diastolische druk / onderdruk

een mm Hg is de eenheid, millimeter kwik
You dream it, I live it.
pi_65180914
Ik heb inmiddels ook een mooie Omron.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:18:20 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_65189800
Mijn huisarts gaf laatst trouwens wel aan dat ik de Omron bij het volgende bezoek even mee moest brengen. Dan gaat-ie hem 'ijken'. Weet niet precies hoe hij dat gaat doen, maar het lijkt me geen slecht idee.
pi_65190403
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:37 schreef Meddo het volgende:

[..]

systolische druk / bovendruk
diastolische druk / onderdruk

een mm Hg is de eenheid, millimeter kwik
Dus die waardes van bijvoorbeeld 120/80 Is bovendruk/ onderdruk?

In dat geval ga ik zeer bang worden Das niet heel erg goed bij mij... (Gemiddeld 165/90 bij 80 hartslagen/min )
De meter heb ik van de dokter meegekregen en moet komende 2 weken dit 3x per dag meten en opschrijven.. Dan hoor ik dus over 2 weken hoe hij het verder wil gaan doen..
*** Nul Dertien ***
  zondag 18 januari 2009 @ 22:32:44 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_65190499
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:30 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dus die waardes van bijvoorbeeld 120/80 Is bovendruk/ onderdruk?

In dat geval ga ik zeer bang worden Das niet heel erg goed bij mij... (Gemiddeld 165/90 bij 80 hartslagen/min )
De meter heb ik van de dokter meegekregen en moet komende 2 weken dit 3x per dag meten en opschrijven.. Dan hoor ik dus over 2 weken hoe hij het verder wil gaan doen..
Waarom heeft de dokter je die meegegeven dan? Snap ook niet dat hij.zij niet even heeft uitgelegd hoe je het e.e.a. moet aflezen. Sws. moet je je niet zo druk maken (denk om je bloeddruk ). Die ene meting die je hebt gedaan is een momentopname. Ga er rustig voor zitten, arm op tafel leggen, rustig ademen.
pi_65190927
Ik heb eens bij een vriendin met zo'n goedkoop plos-meet ding gemeten.Dat ding sloeg veel te hoog uit dus ik de volgende dag gelijk naar de huisarts maar hij was dus gewoon prima! Stom ding
01-08-2008
pi_65191440
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

Waarom heeft de dokter je die meegegeven dan? Snap ook niet dat hij.zij niet even heeft uitgelegd hoe je het e.e.a. moet aflezen. Sws. moet je je niet zo druk maken (denk om je bloeddruk ). Die ene meting die je hebt gedaan is een momentopname. Ga er rustig voor zitten, arm op tafel leggen, rustig ademen.
Het is een gemiddelde van al 3 dagen nu... Hij heeft alleen gezegt dak alles ff op moet schrijven. Niet hoe ik t af moet lezen. Denk dak die uitleg dan wel krijg
*** Nul Dertien ***
pi_65214299
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:18 schreef Aventura het volgende:
Mijn huisarts gaf laatst trouwens wel aan dat ik de Omron bij het volgende bezoek even mee moest brengen. Dan gaat-ie hem 'ijken'. Weet niet precies hoe hij dat gaat doen, maar het lijkt me geen slecht idee.
Een huisarts kan geen bloeddrukmeters ijken, dat kan enkel de fabrikant....

theKID, geen zorgen maken om je waardes hoor, gewoon even afwachten en aankijken wat de uitslag van het gemiddelde is. Zolang je maar meet op een rustig moment, en je minstens 5 minuten niet hebt gegeten, hebt gerookt, hebt gedronken of je hebt ingespannen, en als je je ook vooral niet druk maakt dan krijg je het meest betrouwbare beeld van je bloeddruk. De ideale bloeddruk is idd 120/80, alles daarboven wordt steeds iets meer een verhoogde bloeddruk genoemd. Als je ene keer 140/90 meet wil dat niets zeggen, maar als je consequent 140/90 meet heb je dus wel een iets te hoge bloeddruk.
Wacht straks gewoon maar eens af wat de huisarts zegt, daar moet je je nu nog niet druk om maken.
pi_65218913
Mr. Mimu heeft nu ook zo'n apparaat thuis. De huisarts heeft laatst 180/110 gemeten en wil dus controleren of dit eenmalig was of structureel.
Dat was vorige week, vandaag geeft het ding precies hetzelfde aan met een hartslag van 65. Ben benieuwd of dit zo blijft de rest van de week.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86642260
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 82% gewijzigd door Mylene op 20-09-2010 17:48:13 ]
I spend almost as much time figuring out what's wrong with my computer as I do actually using it...
pi_86642688
Ik heb een polsbloeddrukmeter, (ik heb een nierziekte en meet geregeld mijn bloeddruk, als hij ineens zou stijgen heb ik een probleem) volgens velen niet te vertrouwen maar wrs ben ik een uitzondering want hij klopt met wat de arts meet (tegelijkertijd gemeten, zijn officieel, ik met dat ding).
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86746069
Als je het zoals eerder hierboven beschreven meet kan je inderdaad wel een redelijk goede indicatie krijgen. Meeste mensen binden het ding om de pols en lezen de gebruiksaanwijzing niet.
Voor een ruwe indicatie is het ding wel bruikbaar. Als je een rare waarde meet zou ik het herhalen en en bij twijfel, je bent toch nierpatiėnt, naar de huisarts gaan.
...
pi_86746137
oh ja tuurlijk,bij twijfel trek ik aan de bel.

Maar voor nu heb ik een keurig lage bloeddruk, zoals gewenst is ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86746917
Ik heb een buurvrouw die heeft last van een hoge bloeddruk en zij heeft een bloeddrukmeter gekocht bij de Blokker (dacht merk Braun) en die geeft bij mij aan een waarde van onderdruk tussen de 80/85 en bovendruk van tussen de 118 tot 125 toen ik deze bij mij had uitgetest. Maar de waarde schommeld wel. als je een inspanning doet of gaat sporten en meteen hierna een meting doet zal de bloeddruk anders zijn dan als in ontspannen toestand.
pi_86747099
hij schommelt de hele dag, ik meet ook t liefst 's ochtends vroeg voor ik uit bed kom :) als hij dan ineens te hoog is dan weet ik zeker dat t ergens niet goed gaat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')