abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55820353
quote:
Channel 4 in the UK did a documentary on women and these fake baby dolls called "Reborns." The dolls looks like human babies down the littlest details. They breathe, burp, cry, shit and piss like real babies. Some even have beating heartbeats. The documentary follows several women that are really into these dolls, because they don't have time for real babies.

One of the women, Sue, said she's spent almost $30,000 on these dolls. She even buys it clothes and takes it to the park and shit. She even fills a bottle with fabric softener, because it looks like milk. She says the babies satisfy her maternal instincts without commitment. Sue has 9 of them and is expecting another. She said, “I don’t see any of my girls as real babies. I know they’re dolls. I’munder no illusion but it’s just where I haven’t got children I guess there is still that female instinct in me.”

You know if a fake baby that fake shits and fake eats and fake cries fills some kind of void....who am I to judge? You won't see me with one of those though. I'd rather carry around a Tamagotchi than carry around a fake baby. I can just imagine one day you're feeding that fake baby fabric softener and then all of a sudden it grabs your arm and says "It's time to play mommy." Hell no.
Bron: Dlisted.com

Er bestaan dus een soort 'real dolls' maar dan in baby-uitvoering. De poppen worden gemaakt door een jonge moeder die zelf 4 echte kinderen heeft. Op verzoek maakt ze de poppen helemaal naar de wens van de koper. Ze lijken tot in het kleinste details op pasgeboren babies, incl. huilen, lachen, sommigen hebben zelfs een hartslag en een ademhalingsmechanisme. Je kan het gewicht kiezen, en wijnvlekken en adertjes laten plaatsen naar je eigen wens. Het is ook mogelijk de pop naar iemands evenbeeld te laten maken.
In de UK zijn er al honderden vrouwen die er een of meer hebben.

Enkele 'Reborns':

Ik heb ademloos zitten kijken...de vrouwen in de documentaire hebben allemaal verschillende redenen voor de aanschaf van de poppen.
De één koopt zo'n pop en ziet hem als een pop die je kunt aankleden en verzorgen, en meer niet. Zo is er een vrouw die ze verzamelt, omdat ze ze mooi vindt. Maar de ander ziet het weer als een echt kind, als opvulling van een leegte, van een moederinstinct.

Vooral van het verhaal rond Christine en Harry gingen mijn nekharen recht overeind staan. Zij liet een pop maken naar het evenbeeld van haar kleinzoon ( ) die emigreerde.
Ook zie je een vrouw, Sue, die nooit kinderen heeft gekregen. Ze heeft 4 poppen, en in de docu is te zien hoe ze er eentje op gaat halen in Amerika en hoe ze er een fortuin aan spendeert. Haar redenatie: 'Het geld wordt goed besteed in plaats van verspild' ( )

Hun echtgenoten denken er verschillend over, maar wel overwegend negatief: de één is erdoor verafschuwd, de ander laat zijn vrouw maar begaan omdat het haar gelukkig maakt, en de ander vindt het sinister.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Eigenlijk vind ik het volkomen gestoord.
Maar aan de andere kant: het kan toch geen kwaad? De vrouwen lijken verder ook niet van het padje af ofzo. Is het gewoon een hobby, of een afwijking?

De hele documentaire is in 5 delen op Youtube te zien.
De website van Reborn-poppen

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 06-01-2008 12:50:45 ]
pi_55820508
Vreemd, heel vreemd.
Is adoptie dan geen optie?
  zondag 6 januari 2008 @ 12:52:38 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55820555
Sick.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:57:18 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55820675
Jee, ik krijg echt medelijden met die mensen!
  zondag 6 januari 2008 @ 12:59:37 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55820745
Dacht eerst dat het opgezette baby's waren, dát zou pas sinister zijn.
Ach, anderen nemen een hond of kat om te vertroetelen. Of leggen een enorme verzameling knuffels of Biedermeier beeldjes aan. Ik zie er niet zoveel slechts in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55820884
weird... Nou ja, ze zeggen er zelf geen tijd voor te hebben voor echte koters. Dus ja, dan kunnen ze beter aan zulke poppen gaan idd. Dure hobby though
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_55820885
Vooral het einde is wrang: Christine showt de pop Harry aan haar 'echte' kleinzoon Harry, die in Nieuw Zeeland zit, via de webcam.
Kleine Harry (4 jaar oud ofzo): 'It's just a doll'.
Christine: 'No, it's a baby, baby Harry'.
Kleine Harry: 'It's just a doll, you numbnut'.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:09:05 #9
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_55821014
Er zitten wel kunstwerkjes tussen zeg! Prachtig om te zien.
That's the way the cookie crumbles
pi_55821079
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:50 schreef Dementor het volgende:
Vreemd, heel vreemd.
Is adoptie dan geen optie?
Nou, die Sue wilde nooit kinderen, ze wil wel perfecte baby's die niets vies maken en er altijd mooi uitzien. Die pop uit Amerika had een imperfectie op het hoofdje en hoewel ze er al van was gaan houden, stuurde ze haar toch resoluut terug.

En die Christine was al te oud voor kinderen, bovendien wilde ze een Hárry.
pi_55821128
ze zien er wel mooi uit.

Je ziet tegenwoordig in films/series toch ook wel eens dat een koppel eerst zo'n nepbaby moet verzorgen voordat ze klaar zijn voor een echte baby wist niet dat ze echt bestonden..
  zondag 6 januari 2008 @ 13:14:06 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55821134
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Kleine Harry: 'It's just a doll, you numbnut'.

Kleine Harry tells it like it is!
pi_55821184
Zieke shit
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55821222
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die scene is grappig, maar tegelijk ook ontzéttend tragisch...
pi_55821326
Nouja, als ik soms de verhalen over OUD moet geloven, dan vind ik het niet verbazend dat er vrouwen zijn die zoiets willen. Als het gaat om vrouwen en kinderen, verliezen sommige vrouwen alle rationaliteit en redelijkheid.

Ik denk echter niet dat het echt kwaad kan, al zou ik al echtgenoot zijnde me toch eens achter de oren krabben, vooral als het obsessieve vormen begint aan te nemen.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:25:48 #16
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55821378
Wat n treurige lui. Alsof je een dode baby verzorgt
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 6 januari 2008 @ 13:26:42 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55821402
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Die scene is grappig, maar tegelijk ook ontzéttend tragisch...
Ik zal later vandaag even die hele docu gaan bekijken. Nu eerst Project Catwalk GB .
  zondag 6 januari 2008 @ 13:27:15 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55821413
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid.
[KNE]-Mod
  zondag 6 januari 2008 @ 13:52:14 #19
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55821971
ik weet niet wat ik triester moet vinden .. vrouwen met reborns of mannen met een realdoll
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55823321
Eng.
pi_55823714
Waarom ?
  zondag 6 januari 2008 @ 15:14:16 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55823726
Ze zien er wel erg knap gemaakt uit, maar wel creepy...
[KNE]-Mod
pi_55823818
Ze zien er zo mooi uit zeg. Ik zal nog naar de documentaire kijken.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_55823833
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:13 schreef Tristessa het volgende:
Waarom ?
Is dat een vraag aan mij?
pi_55823912
Volkomen gestoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: