quote:
Channel 4 in the UK did a documentary on women and these fake baby dolls called "Reborns." The dolls looks like human babies down the littlest details. They breathe, burp, cry, shit and piss like real babies. Some even have beating heartbeats. The documentary follows several women that are really into these dolls, because they don't have time for real babies.
One of the women, Sue, said she's spent almost $30,000 on these dolls. She even buys it clothes and takes it to the park and shit. She even fills a bottle with fabric softener, because it looks like milk. She says the babies satisfy her maternal instincts without commitment. Sue has 9 of them and is expecting another. She said, “I don’t see any of my girls as real babies. I know they’re dolls. I’munder no illusion but it’s just where I haven’t got children I guess there is still that female instinct in me.”
You know if a fake baby that fake shits and fake eats and fake cries fills some kind of void....who am I to judge? You won't see me with one of those though. I'd rather carry around a Tamagotchi than carry around a fake baby. I can just imagine one day you're feeding that fake baby fabric softener and then all of a sudden it grabs your arm and says "It's time to play mommy." Hell no.
Bron: Dlisted.com
Er bestaan dus een soort 'real dolls' maar dan in baby-uitvoering. De poppen worden gemaakt door een jonge moeder die zelf 4 echte kinderen heeft. Op verzoek maakt ze de poppen helemaal naar de wens van de koper. Ze lijken tot in het kleinste details op pasgeboren babies, incl. huilen, lachen, sommigen hebben zelfs een hartslag en een ademhalingsmechanisme. Je kan het gewicht kiezen, en wijnvlekken en adertjes laten plaatsen naar je eigen wens. Het is ook mogelijk de pop naar iemands evenbeeld te laten maken.
In de UK zijn er al honderden vrouwen die er een of meer hebben.
Enkele 'Reborns':
![]()
![]()
![]()
Ik heb ademloos zitten kijken...de vrouwen in de documentaire hebben allemaal verschillende redenen voor de aanschaf van de poppen.
De één koopt zo'n pop en ziet hem als een pop die je kunt aankleden en verzorgen, en meer niet. Zo is er een vrouw die ze verzamelt, omdat ze ze mooi vindt. Maar de ander ziet het weer als een echt kind, als opvulling van een leegte, van een moederinstinct.
Vooral van het verhaal rond Christine en Harry gingen mijn nekharen recht overeind staan. Zij liet een pop maken naar het evenbeeld van haar kleinzoon (

) die emigreerde.
Ook zie je een vrouw, Sue, die nooit kinderen heeft gekregen. Ze heeft 4 poppen, en in de docu is te zien hoe ze er eentje op gaat halen in Amerika en hoe ze er een fortuin aan spendeert. Haar redenatie: 'Het geld wordt goed besteed in plaats van verspild' (

)
Hun echtgenoten denken er verschillend over, maar wel overwegend negatief: de één is erdoor verafschuwd, de ander laat zijn vrouw maar begaan omdat het haar gelukkig maakt, en de ander vindt het sinister.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Eigenlijk vind ik het volkomen gestoord.
Maar aan de andere kant: het kan toch geen kwaad? De vrouwen lijken verder ook niet van het padje af ofzo. Is het gewoon een hobby, of een afwijking?
De
hele documentaire is in 5 delen op Youtube te zien.
De
website van Reborn-poppen[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 06-01-2008 12:50:45 ]