Ja dat zeg ik dus in de OP...quote:Op zondag 6 januari 2008 11:16 schreef appelsjap het volgende:
Denk je dat ze gaan doen? Weetje hoeveel BTW ze mis gaan lopen.
Waarom denk je dat prostitutie en soft drugs hier legaal is. Regering zegt, het wordt toch gedaan, dus waarom zouden we er niet van profiteren. Geldgierige regering. Ik kan je 100% verzekeren dat het niet verboden wordt.
Precies dat laatste stukje niet gelezenquote:
Komop, 12 miljoen is peanuts op wat de overheid jaarlijks te besteden heeftquote:Op zondag 6 januari 2008 11:06 schreef Ame_thyst het volgende:
Zelf geloof ik nooit dat dit verbod ooit in dit land van tolerantie ingevoerd gaat worden. 55% is niet ruim de meerderheid, net iets meer dan de helft van de bevolking. (dit zijn erg veel mensen!) Het zou een erg domme van een regering zijn om de andere 45% te negeren.
De vuurwerk verkoop is dit jaar geschat op ¤ 60 miljoen, daarvan belandt ¤12 miljoen in het laadje van de overheid. Dit geld laten ze liever niet schieten.
Oud en nieuw kost veeeeeeel meer dan die paar euro btw. Herinner je je die scholen die zijn afgefikt? Die ontelbare bushokjes? Die enorme politieinzet? Dat kost veel meer dan die 15M (schatting) aan btw. Bovendien is het natuurlijk een illusie dat die mensen die anders hun geld aan vuurwerk uitgeven dat nu niet aan iets anders doen (waar de overheid dus weer btw over vangt).quote:Op zondag 6 januari 2008 11:16 schreef appelsjap het volgende:
Denk je dat ze gaan doen? Weetje hoeveel BTW ze mis gaan lopen.
Schade oud en nieuw door vuurwerk: paar miljoen.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Oud en nieuw kost veeeeeeel meer dan die paar euro btw. Herinner je je die scholen die zijn afgefikt? Die ontelbare bushokjes? Die enorme politieinzet? Dat kost veel meer dan die 15M (schatting) aan btw. Bovendien is het natuurlijk een illusie dat die mensen die anders hun geld aan vuurwerk uitgeven dat nu niet aan iets anders doen (waar de overheid dus weer btw over vangt).
Niet waar. Die scholen die zijn afgefikt bijvoorbeeld kosten al veel meer dan 'een paar' miljoen. Dan laat ik die bushokjes, telefooncellen, papierbakken etc. nog zelfs buitenbeschouwing.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Schade oud en nieuw door vuurwerk: paar miljoen.
Schade tijdens diezelfde oud&nieuw doordat mensen (elkaar) bewerken met stoeptegels en honkbalknuppels: vele malen meer.
Mweh, ik ben niet overtuigd.
Ja? Dan kom je uiteindelijk alsnog uit op misschien 10-20 miljoen. Doe er dan een mevr. bouwfraude-Netelenbos overheen en het is 30 miljoen. Okey, dat is veel, maar als je eens ziet hoeveel schade men vooral elkaar aanricht, dát is te gek voor woorden. Honkbalknuppels en stoeptegels, pfrrrt. Royal Sadness.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:44 schreef Fides het volgende:
[..]
Niet waar. Die scholen die zijn afgefikt bijvoorbeeld kosten al veel meer dan 'een paar' miljoen. Dan laat ik die bushokjes, telefooncellen, papierbakken etc. nog zelfs buitenbeschouwing.
De scholen, het grootste deel van de kosten dekken de verzekeringsmaatschappijen. Straatmeubilair binnen de bebouwde kom draaien de plaatselijke burgers voor op middels gemeentelijke heffingen.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:44 schreef Fides het volgende:
[..]
Niet waar. Die scholen die zijn afgefikt bijvoorbeeld kosten al veel meer dan 'een paar' miljoen. Dan laat ik die bushokjes, telefooncellen, papierbakken etc. nog zelfs buitenbeschouwing.
Hier beredeneer je dat er een verband is tussen mensen die eerlijk hun geld uitgeven aan vuurwerk en mensen die scholen in de fik zetten.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Oud en nieuw kost veeeeeeel meer dan die paar euro btw. Herinner je je die scholen die zijn afgefikt? Die ontelbare bushokjes? Die enorme politieinzet? Dat kost veel meer dan die 15M (schatting) aan btw. Bovendien is het natuurlijk een illusie dat die mensen die anders hun geld aan vuurwerk uitgeven dat nu niet aan iets anders doen (waar de overheid dus weer btw over vangt).
En dan nog geen duidelijk uitslag.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Een onderzoek in opdracht van groen links.........
Wat doe je dan met het argument:quote:Op zondag 6 januari 2008 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, 48 procent is voor een vuurwerkverbod, en 45 procent is falikant tegen een verbod, de is volgens mij ook bijna de helft. De topic titel had dus eigenlijk net zo goed kunnen luiden 'Bijna helft falikant tegen vuurwerkverbod'.
Ik ben het overigens volledig eens met deze 45 procent, het slaat echt nergens op om vuurwerk te verbieden. Je zou het in mijn ogen zelfs het hele jaar door moeten kunnen (ver)kopen, zodat je ook tijdens een feestje of verjaardag kunt genieten van een mooi vuurwerk. Bovendien denk ik dat de drang voor een hoop mensen om op de dagen voor Oud en Nieuw dagenlang rotjes etc. af te steken een stuk minder wordt. Het hoeft dan immers niet meer in die laatste paar dagen te worden gepropt.
Het enige dat je aan zou moeten pakken zijn lui die vuurwerk naar mensen of dieren gooien, er vernielingen mee aanrichten en die hun vuurwerk niet opruimen als het afgestoken is.
Dat is lastig omdat het natuurlijk voor iedereen persoonlijk is wanneer hij/zij schrikt. Ik denk daarom dat we hier niet te specifiek in moeten zijn, en alleen gevallen aan moeten pakken waarin vuurwerk bijvoorbeeld in een tunnel wordt gegooid terwijl daar ook iemand fietst, een situatie waarvan je van te voren kan bedenken dat die persoon gaat schrikken. Ook omdat het dan meestal naar iemand toe is geworpen.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:17 schreef Yildiz het volgende:
Wat doe je dan met het argument:
'als ik dan in de zomer door straat fiets en schrik van een rotje op 10 meter afstand, dan kan ik daar niks van zeggen'...
Oja, 'ik vind het verspilling, dus ik bepaald even dat het ook voor die 16 miljoen andere Nederlanders verspilling is'. Hou toch op.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:27 schreef kingmob het volgende:
Tja, ik zou er vooral voor zijn vanwege de pure verspilling eerlijk gezegd.
Eens, dat lijkt mij ook wel zo af en toe een goed idee.quote:Met z'n allen 1 heel mooi vuurwerk en daar dan ook met z'n allen naar kijken is toch veel leuker dan ieder voor zich?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |