Even naar elkaar gelinktquote:Op zondag 6 januari 2008 11:17 schreef de_priester het volgende:
graag ook wel een onderbouwing enzo als je reactie plaatst.
Er is dan natuurlijk wel vuurwerk, gewoon een vuurwerkshow in elke gemeente oid.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:21 schreef spanishgirl het volgende:
Is maar 1 keer in het jaar, was is de oudjaarviering nou zonder vuurwerk..
quote:Op zondag 6 januari 2008 11:21 schreef spanishgirl het volgende:
Is maar 1 keer in het jaar, wat is de oudjaarviering nou zonder vuurwerk..
Leuk... nag je op zolder met een verrekijker gaan zoeken in welk dorp de gemeente besloten heeft dit jaar de 'show' op te voerenquote:Op zondag 6 januari 2008 11:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Er is dan natuurlijk wel vuurwerk, gewoon een vuurwerkshow in elke gemeente oid.
Ook dat mooie spul waarmee ze brievenbussen opblazen?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:45 schreef Tism het volgende:
Nederland moet eens niet zo bekrompen doen..![]()
Vuurwerk is mooi en moet blijven.
Nee, dat niet, natuurlijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:06 schreef Xylor het volgende:
[..]
Ook dat mooie spul waarmee ze brievenbussen opblazen?
Het is FOK! he...quote:Op zondag 6 januari 2008 14:49 schreef de_priester het volgende:
tot nu toe is de poll nog in het voordeel van de verbieders,,,,,
quote:Op zondag 6 januari 2008 12:28 schreef hilliebillie het volgende:
.....
Ze mogen het van mij gelijk verbieden. Ook dat centrale vuurwerk vind ik opzich ook wel leuk, dan mag er ook veel mooier vuurwerk afgestoken worden omdat het iemand doet die daar een cursus of weet ik wat in heeft gehad, lekker met het hele dorp bij elkaar, pilsje er bij en laat het feest maar beginnen. Nu ga ik net na twaalven naar de kroeg, kan ook best een half uurtje eerder gaan.. gezellig toch..
Ik denk dat dit ook de rede is waarom veel mensen tegen vuurwerk stemmen. Niet zozeer omdat die knallen hinderlijk worden gevonden (kom op, die paar dagen...) maar dat kleine groepje mensen die de lol van de rest verpesten met hun illegale zooi.quote:Op zondag 6 januari 2008 16:51 schreef student_van_het_leven het volgende:
Mensen die voor een verbod zijn kunnen mij geen enkel goed argument geven waarom vuurwerk wel verboden zou moeten worden en iets anders niet. Daarbijwordt de schuld te makkelijk op het vuurwerk gegooid.
Dan gaat half Nederland in Belgie vuurwerk kopen wat nog veel zwaarder is dan wat ze hier verkopen.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
Zou mooi zijn. Eindelijk een eind aan:
- vernielingen met vuurwerk
- gewonden en doden door vuurwerk
- geflipte huisdieren door vuurwerk
- geouwehoer met véél te zwaar vuurwerk dat al dagen vantevoren wordt afgestoken
- minder vervuiling door zware metalen en chemische zooi
nog wat?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
Zou mooi zijn. Eindelijk een eind aan:
- vernielingen met vuurwerk ook maar alle bakstenen verbieden om ingegooide abris te verbieden? de vernieling heeft niets met vuurwerk an sich te maken
- gewonden en doden door vuurwerk zou eens een onderzoek moeten komen, als nou iedereen gaat rijden naar een centraal punt waar vuurwerk door de overheid wordt afgestoken, zouden er dan niet meer doden en gewonden vallen door zatlappen in het verkeer dan dat er zijn door zelf vuurwerk afsteken?
- geflipte huisdieren door vuurwerk de honden van men schoonpa, de kat van men ma en de beesten van de buren flippen niet hoor... verkeerd aangeleerd gedrag is vaak de boosdoener
- geouwehoer met véél te zwaar vuurwerk dat al dagen vantevoren wordt afgestoken zwaar (relatief) spul is al verboden.
- minder vervuiling door zware metalen en chemische zooi allemaal rijden naar....
dat is toch allang duidelijk, omdat zonder toegewezen auto en caravan uitbrandplaatsen in het oosten van het land zo'n beetje alles wat los en vast zit wordt gesloopt?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:53 schreef I_PANDA_I het volgende:
De vernielingen heb lang niet allemaal verband met vuurwerk, ook zonder vuurwerk zal er vernield worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |