De ex van candy dufler?quote:Op zondag 6 januari 2008 03:01 schreef tong80 het volgende:
Hij heeft verkering gehad met iemand die met Prince samenspeelt
Over welk liedje hebben we het hier?quote:In het nummervan Leonard Cohen staat de paradoxale relatie tussen de mens en zijn God, zijn schepper, zijn schenker centraal. Deze wordt uiteengezet door het verhaal te vertellen van een man die zijn grote liefde vindt en weer kwijt raakt. De tekst staat vol met bijbelse verwijzingen naar onder andere de liefde tussen David en Batseba en tussen Simson en Delila. De grote dankbaarheid die de man vervult ten opzichte van de Heer wordt verwoord met het
. Later wordt ook het onbegrip van het verliezen van deze grote liefde met dezelfde term geduid.
Uit het dubbelzinnige en ironische gebruik van hetspreekt de onmacht die de mens in zijn leven ervaart. In de gang van afhankelijkheid gaan barmhartige warmte en eenzame koude hand in hand. Het verweven van deze paradox in een liefdesgeschiedenis zou het nummer universele herkenbaarheid geven.
Het nummer werd later gecoverd door onder meer Jeff Buckley (op zijn album Grace), india.arie, en John Cale. Ook wordt het door Rufus Wainwright gezongen voor de soundtrack van de animatiefilm Shrek. Ook is er een cover te vinden op de in september 2006 uitgebrachte cd 'Melody Mountain' van Susanna and the Magical Orchestra.
Die missende h aan het einde gun ik je.quote:Op zondag 6 januari 2008 03:27 schreef NanKing het volgende:
Halleluja.
Gelukkig maarquote:Op zondag 6 januari 2008 03:29 schreef broer het volgende:
[..]
Die missende h aan het einde gun ik je.
Ik heb hem bedachtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |