Wat een onzin, je speelt primair bij je club (daar krijg je ook salaris van trouwens), en eventueel voor de lol en voor de eer nog voor je land. Maar het heeft iets achterlijks, omdat er nu zoveel mensen allerlei nationaliteiten kunnen verwerven, dat je je af kunt vragen of je überhaupt nog waarde moet hechten aan de resultaten. Kijk eens naar al die Brazilianen die meedoen met Portugal, of zich Turk laten noemen. Jongens die heel trots voor de Antillen uitkomen maar er misschien nog nooit zijn geweest, en van wie zelfs hun ouders er niet vandaan komen (Breinburg).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:32 schreef Waris7 het volgende:
Wat een hond die Breinburg, met z'n "Dordrecht gaat voor". Je land gaat altijd voor je club. Voetbal is veels te commerciëel tegenwoordig.
Ja, en waarom zou dat niet kunnen... De Fifa kan er sowieso niks aan doen want we hebben allemaal dezelfde nationaliteit.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:55 schreef One_conundrum het volgende:
Dat zou wel een pikante situatie opleveren. Dat je spelers zoals Dingsdag enzo die net buiten de boot vallen gewoon op zou kunnen roepen voor de antillen ...
Ik ZEG juist dat dat zo slecht is. Léés mijn post dan.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je speelt primair bij je club (daar krijg je ook salaris van trouwens), en eventueel voor de lol en voor de eer nog voor je land. Maar het heeft iets achterlijks, omdat er nu zoveel mensen allerlei nationaliteiten kunnen verwerven, dat je je af kunt vragen of je überhaupt nog waarde moet hechten aan de resultaten. Kijk eens naar al die Brazilianen die meedoen met Portugal, of zich Turk laten noemen. Jongens die heel trots voor de Antillen uitkomen maar er misschien nog nooit zijn geweest, en van wie zelfs hun ouders er niet vandaan komen (Breinburg).
'Het verdedigen van de eer van je land'.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:42 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Ik ZEG juist dat dat zo slecht is. Léés mijn post dan.![]()
Het hoort in het voetbal juíst om de EER te gaan, niet om het geld. Voetbal is veel te commercieel tegenwoordig. Clubs hebben al geen enkele eer meer, mensen wisselen maar wat van club om zoveel mogelijk geld te verdienen. Jan Vreman was zo'n beetje de laatste die nog echt het begrip clubliefde kende. De nationale teams zijn het laatste bastion van eer, het verdedigen van de eer van je land, maar door de ontwikkeling die jij nu beschrijft is dat ook al aan het veranderen. Misschien, God verhoede, "kopen" landen over een paar jaar ook nationale teams bij elkaar. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Ik zeg dat we terug moeten na de tijd vóór het betaald voetbal, toen alles nog voor de eer ging!![]()
Noot: Dat van het wisselen van het land gaat niet in alle gevallen op. Het is wat anders of je voor een land kiest waar je totaal geen binding mee hebt, alleen omdat je weinig kans hebt om voor je eigen land uit te komen, of dat je echt een "geadopteerd vaderland" hebt waarvan je de eer wilt verdedigen. Die Mehmet Aurélio bijvoorbeeld houdt volgens mij echt van Turkije en voelt zich meer Turk dan Braziliaan (hij is standaard ook moslim, maar is dat geen vereisde om voor een islamitisch land uit te komen?). Ik zou zelf ook liever voor Griekenland willen spelen dan voor Nederland.
Jan Vremanquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:42 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Ik ZEG juist dat dat zo slecht is. Léés mijn post dan.![]()
Het hoort in het voetbal juíst om de EER te gaan, niet om het geld. Voetbal is veel te commercieel tegenwoordig. Clubs hebben al geen enkele eer meer, mensen wisselen maar wat van club om zoveel mogelijk geld te verdienen. Jan Vreman was zo'n beetje de laatste die nog echt het begrip clubliefde kende.
Dus dit vraag ik me ook al af sinds de publicatie van het persbericht.....of die gozert is een weeskind of degene die het bericht opstelde heeft er een rommeltje van gemaakt...quote:Op maandag 7 januari 2008 19:50 schreef Waris7 het volgende:
En wat is dat voor onzin over Dustley Mulder? Die gast weet toch zelf wel of ie Antilliaans bloed heeft of niet?
Het blijkt dus nu dat ie wel Antilliaans bloed heeft, maar van de FIFA niet meer voor de Antillen mag uitkomen omdat ie al voor Nederlandse jeugdteams speelde en 22 is en dus geen overgang van nationaliteit meer mag aanvragen. Looyen zegt dat ze gaan proberen het alsnog te regelen, maar Mulder heeft zelf weinig interesse meer.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:31 schreef Pulu het volgende:
[..]
Dus dit vraag ik me ook al af sinds de publicatie van het persbericht.....of die gozert is een weeskind of degene die het bericht opstelde heeft er een rommeltje van gemaakt...
Door MMquote:Franken in selectie Nederlandse Antillen
Giovanni Franken is toegevoegd aan de selectie van de Nederlandse Antillen. Het team van bondscoach Leen Looyen speelt op 6 februari bij Nicaragua de eerste kwalificatiewedstrijd voor het WK 2010.
De selectie van Franken is opvallend, omdat de ex-prof momenteel in de tweede klasse zaterdag voetbalt voor RVVH. "Dit is de tweede keer dat ik ben opgeroepen. Vier jaar terug waren ik en Raymond Roos (nu TOGR) de enige twee amateurspelers. We werden toen tegen Honduras uitgeschakeld maar daarin speelden toendertijd spelers uit de Bundesliga en de Serie A. Dit keer is het anders en is het niveau ook hoger," zegt Franken over zijn uitverkiezing.
Franken reist aanstaande zondag met zijn landgenoten mee naar Nicaragua. RVVH verwacht hem op tijd terug voor de competitiewedstrijd met BVCB op 9 februari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |