abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 20:43:53 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_55857407
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit geeft het voor mij al aan. Voor mij is onorthodox niet perse gelijk aan niet goed. Voor ons gezin werkt het heel goed! Ik laat mijn kinderen bijvoorbeeld regelmatig in hun eigen sop klaarkoken, maar van verwaarlozing is absoluut geen sprake. Ook haal ik regelmatig grapjes met ze uit en ja, ik laat ze ook schrikken (schande )
En als ze heel vervelend zijn, en waarschuwen, de stouthoek en praten hebben niet geholpen, dan gaan ze maar een paar minuutjes de kou in. En nog wel een paar dingetjes die hier als onorthodox worden aangemerkt, maar bij ons prima werken, omdat we altijd blijven lachen om elkaars streken en er veel, heel veel geknuffeld wordt. En ja, soms ga ik ook te ver. En dan is het tijd voor een welgemeend sorry aan mijn kinderen of ik word zelf de hoek in gestuurd, want dat komt ook voor.
wat een fijne post dit
meen ik dus serieus, dit relativeert dit is zoals het hier ook gaat
stormy waters...
sailin'
pi_55857563
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:18 schreef Moonah het volgende:
Ja, daar zit ook weer wat in Kim.

Het gaat mij niet om een opgeheven vingertje, ook niet dat ik het zo veel beter zou doen (ik begin nog maar net, en ik heb al lang gemerkt dat het heel anders is om kinderen van een ander in de klas te hebben dan er zelf eentje op te voeden... ). Ik kreeg alleen een rottig gevoel bij sommige verhalen.
That's it.
Het is niet persé dat ik jou bedoel, maar ik loop alweer een tijdje mee op [OUD], dus ik weet hoe het kán werken

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 7 januari 2008 @ 20:59:21 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55857818
Maar ik voelde me wel aangesproken, ik weet dat ik wel eens kan (neigen naar) moraliseren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 7 januari 2008 @ 21:02:47 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55857920
Mocht je mij bedoelen, ik meen werkelijk dat ik niet denk dat ik het beter kan, weet of doe. Ik heb denk ik erg open en bloot gepost over alles wat hier misging door mij. Dat bedoelde ik dus ook echt niet te zeggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:09:12 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55858100
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:15 schreef m@x het volgende:
Ik vind pedagogisch verantwoord geen vieze term maar ik word zo moe van het feit dat van je wordt verwacht dat je allerlei methodes volgt en boeken doorneemt voordat je in staat wordt geacht je kind verantwoord op te voeden. Ik denk ook dat dat is wat Loena bedoeld. Wat is er mis met vertrouwen op je intuitie en gevoel?
En waarom zou je als opvoeder niet kwaad mogen worden of je geduld mogen verliezen. Is dat geen onderdeel van het leven en leert een kind daardoor ook niet dat mensen wel eens onredelijk of onevenredig kunnen reageren?
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 21:10:51 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55858160
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En waarom zou je als opvoeder niet kwaad mogen worden of je geduld mogen verliezen. Is dat geen onderdeel van het leven en leert een kind daardoor ook niet dat mensen wel eens onredelijk of onevenredig kunnen reageren?
Dat En zoals ik ook al bij een paar anderen las, ook gemeend sorry tegen je kind kunnen zeggen als je je realiseert dat je onredelijk was
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 januari 2008 @ 21:14:56 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55858301
Kwaad worden, geduld verliezen, niets mis mee.
Maar je hebt kwaad worden en kwaad worden....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:16:22 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55858353
Precies, zolang dat onredelijke en onevenredige incidenteel is....
pi_55858692
Maar het ging hier toch om opvoedstijlen... Daar is toch niets incidenteels aan?
Dat is dan toch contstant terug schreeuwen als je kind schreeuwt... Of terugmeppen of of of
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:29:04 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55858734
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:28 schreef vamperotica het volgende:
Maar het ging hier toch om opvoedstijlen... Daar is toch niets incidenteels aan?
Dat is dan toch contstant terug schreeuwen als je kind schreeuwt... Of terugmeppen of of of
Ja ik denk ook echt dat Five dat bedoelde....
pi_55859249
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja ik denk ook echt dat Five dat bedoelde....
Niet dan?
pi_55859942
ik zie het meer als de incidentele missers om het zo maar te zeggen.
Hier ook nog weleens onorthodoxe opvoedingsmethodes hoor.
Je kind bv keihard staan uitlachen omdat hij voor de zoveelste keer om werkelijk nix huilt. En er dan ook nog bij zeggen als je ziet dat de waterlanders komen.. "ja ga ff huilen!!!! Ik hoor je nog niet?!?!? HARDER!!!!!!" en dan een doodverbaasd kind hebben die niet weet offie nou moet gaan huilen of niet maar het toch maar besluit niet te doen.
HEt werkt....
pi_55860494
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:45 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Niet dan?
" "

Je hebt niet echt veel van m'n posts begrepen, he? Sterker: de OP is toch redelijk duidelijk, dacht ik. Of dacht je dat ik de complete [OUD]-kliek verdacht van stelselmatig hun kinderen mishandelen, geestelijk, danwel lichamelijk met daarbij de uitdrukkelijke bedoeling om je kinderen tot op het bot te krenken....

Ik denk dat we dan na 30 posts het topic hadden kunnen sluiten , vanwege de aandacht van de politie .
pi_55860745
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

" "

Je hebt niet echt veel van m'n posts begrepen, he? Sterker: de OP is toch redelijk duidelijk, dacht ik. Of dacht je dat ik de complete [OUD]-kliek verdacht van stelselmatig hun kinderen mishandelen, geestelijk, danwel lichamelijk met daarbij de uitdrukkelijke bedoeling om je kinderen tot op het bot te krenken....

Ik denk dat we dan na 30 posts het topic hadden kunnen sluiten , vanwege de aandacht van de politie .
K was nog niet verder gekomen dan de topictitel
pi_55860827
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:37 schreef vamperotica het volgende:

[..]

K was nog niet verder gekomen dan de topictitel
Mja.....
  maandag 7 januari 2008 @ 22:45:05 #156
3542 Gia
User under construction
pi_55860992
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:14 schreef Moonah het volgende:
Kwaad worden, geduld verliezen, niets mis mee.
Maar je hebt kwaad worden en kwaad worden....
Ik snap wel wat je bedoelt, hoor, want soms kan iets onorthodox ook gruwelijk fout gaan.

Zet je kind even buiten om af te koelen, loopt het een longontsteking op. Haal je de krant, omdat het kind heeft gezegd in het ziekenhuis dat mammie haar buiten had gezet, in de kou!! En dan valt half fok eroverheen, dat je ZO je kind niet op hoort te voeden.

Is maar één voorbeeldje. Maar soms kan het ook fout gaan.

Geef je een kind een tik, die struikelt, valt en stoot het hoofd op een ongelukkige manier.
Ja, die slechte moeder had haar kind geslagen! Zie de Maddy-verdachtmakingen.

Het hoeft maar verkeerd uit te vallen.

Maar goed, IK zie dat als een ongelukkige samenloop van omstandigheden, een ongeluk dus.
Had je het volgens het boekje gedaan, dan was het niet gebeurt, dus je bent de pineut op zo'n moment.

Mja.
pi_55861048
Als je alles volgens 'het boekje' doet (want: wat is dat ), dan krijg je ook maar kneusjes van kinderen

• Geen grenzen
  • Geen weerstand
  • Nooit genoten van uitbundig snoepen
  • Nooit genoten van gevaarlijk spelen
  • Geen eigen mening

Naja... niet leuk
  • [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      maandag 7 januari 2008 @ 22:54:10 #158
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_55861209
    Hoezo geen grenzen, geen weerstand, geen eigen mening?
    Uitbundig snoepen, ach, zal ook vast wel eens gebeuren, en gevaarlijk spelen, mwah, moeders ziet ook niet alles....

En Gia, ik bedoel toch niet zo zeer wat jij omschrijft.
    Ik had meer het geestelijk welzijn van een kind in gedachten.
    Als een ouder vaak grillig en onverwacht (of onorthodox) uit de hoek kan komen, lijkt me dat niet echt een stabiele basis voor een kind vormen. Kinderen zijn gebaat bij een voorspelbare veilige thuishaven. Dat hoeft heus niet braaf en saai te zijn, maar wel betrouwbaar. Ik denk ook dat ik daarom zo'n rotgevoel kreeg bij posts over bang maken en laten schrikken.

Maar ik ben er allang achter dat ik (weer eens..) vanuit oud zeer reageer....
    Waarvoor excuus!
      maandag 7 januari 2008 @ 22:59:25 #159
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_55861351
    Ik ben op de kleuterschool wel eens gebeten door de juf, omdat ik mijn tanden in andere kinderen zette. Het was in één keer klaar, ik heb het nooit meer gedaan .

Nou, moet je tegenwoordig mee aankomen. Daar willen ze kinderen niet eens meer straffen "omdat school wel leuk moet blijven" .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      maandag 7 januari 2008 @ 23:02:15 #160
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_55861429
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 22:59 schreef k_i_m het volgende:
    Ik ben op de kleuterschool wel eens gebeten door de juf, omdat ik mijn tanden in andere kinderen zette. Het was in één keer klaar, ik heb het nooit meer gedaan .
    Bij mij in de klas vroegah heeft de juf wel eens plakband op de mond van een kletskop geplakt..
    quote:
    Nou, moet je tegenwoordig mee aankomen. Daar willen ze kinderen niet eens meer straffen "omdat school wel leuk moet blijven" .
    En dát is dus niet zo!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')