abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:07:52 #41
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55806111
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:08:36 #42
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55806134
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:55 schreef snoopy het volgende:
Ik stop ook wel eens speelgoed weg waar ik zwaar geïrriteerd van raak
Of de batterijen eruit slopen en zeggen dat het 'kapot' is?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 21:19:01 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55806543
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar". (Ik zeg het op een 'grappige toon')

Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...

"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 21:23:44 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55806716
Een voorheen veel gehoorde waarschuwing hier in huis

"Pas op! Straks val je hard op je hoofd en dan...."
(Saskia) "Komt er bloed uit mijn oortjes!"
pi_55806757
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
Nee, de insteek is heel anders. Dat topic ging over wat je je had voorgenomen nooit te doen qua opvoeding. Dit topic gaat over dingen die je niet 'hoort' te doen, maar stiekem toch doet.

Zie het meer als het 'taboe op de bevalling'-topic: dingen die je nooit hoort zeggen, maar er gewoon echt bijhoren.

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55806848
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar". (Ik zeg het op een 'grappige toon')

Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...

"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
Whehehe.... ( )

Of het aloude 'onder-de-koude-douche-zetten' (is één keer voorgekomen , echt per ongeluk...echt waar )
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:27:39 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55806888
Zoals ik al zei:het heeft heel wat raakvlakken. Ik zei niet dat de insteek hetzelfde was. Er komen dezelfde soort dingen langs.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55807068
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:27 schreef Sugar het volgende:
Zoals ik al zei:het heeft heel wat raakvlakken. Ik zei niet dat de insteek hetzelfde was. Er komen dezelfde soort dingen langs.

Tja...wat jij wil.... , ga hier in elk geval niet ongezellig zitten doen. Ik zit smakelijk te lachen om de verhalen

Ik heb van de week een speelgoed-blokfluit doormidden gebroken van de jongste omdat het a: heel irritant is qua geluid en b: hij een mini-concert in de oren van de kat aan het geven was

In plaats van uit te leggen dat dat allemaal niet zo handig is, verloor ik m'n geduld en *krak* daar lag 'ie in de prullenbak....
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:37:21 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55807243
Zo ben ik laatst per ongeluk op een hysterisch muziekmakende vrachtwagen gaan staan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:46:13 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55807597
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Tja...wat jij wil.... , ga hier in elk geval niet ongezellig zitten doen. Ik zit smakelijk te lachen om de verhalen
Ik doe heulemaal niet ongezellig. Ik zou niet durven, veel te veel onorthodoxe strafmethoden hier.
* Sugar braaf knikt en haar speelgoed verstopt...
pi_55807701
Ik heb mijn kinderen dus echt wel eens onder de koude douche gezet. Het was een kwestie van de kraan open en meteen weer dicht, dus langer dan een seconde duurde het niet, maar het effect was groots Ik hoef er nu alleen nog maar mee te dreigen en dan luisteren ze wel.

Oh enne..hier wordt ook nog wel eens iemand 'helemaal in elkaar geramd' als hij niet wil luisteren. Ook op een grappige toon maar ze weten wel dat ze moeten stoppen met jennen dan
Saartje
pi_55807982
Je ziet je kind de kat pesten en op het moment dat je ziet dat de kat het nu écht heel erg zat is: ik zie niks....ik zie niks...heb jij wat gezien? niets aan de hand hoor! en je hoort dat je kind ineens zit te janken, omdat 'die stoute poesj krapt '.

Misschien niet helemaal perfect ( " "), maar wel effectief..... 'poesj' vindt niet alles leuk , zoals we al vaker hadden gezegd....
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:09:50 #53
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55808583
o ja schiet me net nog te binnen:

ik heb miesje zindelijk gekregen door tegen haar te liegen dat de luiers opwaren, was het helemaal goed zat van elke keer een aantal dagen perfect zindelijk en dan weer ineens een pamper omwillen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:28:27 #54
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55809282
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Wat is hier zo ongezellig aan dan?

Oké er wordt op lacherige toon gesproken over fouten die wij als ouders maken. Sommige dingen verdienen idd misschien niet de schoonheidsprijs. Maar goed ouderschap betekent niet dat je nooit fouten mag maken. Iedereen maakt fouten. Waarom zou je daar niet openlijk over kunnen praten, met je billen bloot, zoals het is zeg maar? DAT is juist hoe ik als ouder ook wil zijn, ik maak fouten, net zoals mijn kinderen dat doen. Ik laat mijn kinderen ook zien dat je open en eerlijk over die dingen kunt praten. Ik ben geen supermens, mamma maakt ook fouten en deze mamma kan dan ook gewoon sorry zeggen.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 22:31:46 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55809419
Ow ik zeg ook wel eens oprecht sorry tegen mijn kinderen.
pi_55811073
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Een voorheen veel gehoorde waarschuwing hier in huis

"Pas op! Straks val je hard op je hoofd en dan...."
(Saskia) "Komt er bloed uit mijn oortjes!"
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55811265
Ik heb vanmiddag nog een lolly 'per ongeluk' op straat laten vallen.

Omdat ik vond dat ze wel weer genoeg gesnoept had, en ja dat kan ik ook gewoon tegen haar zeggen maar ik had geen zin in de 'discussie'.
En die lolly had ze niet van mij, maar gekregen in een muziekwinkel, voor ik er erg in had.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:45:23 #58
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55812213
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Ik heb van de week een speelgoed-blokfluit doormidden gebroken van de jongste omdat het a: heel irritant is qua geluid en b: hij een mini-concert in de oren van de kat aan het geven was

In plaats van uit te leggen dat dat allemaal niet zo handig is, verloor ik m'n geduld en *krak* daar lag 'ie in de prullenbak....

Die koude douche heb ik op mijn werk wel eens toegepast, in meerdere vormen. Maar dat was natuurlijk niet op mijn eigen kind. Geen idee of ik het nu zou doen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 6 januari 2008 @ 06:14:05 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55817468
Loena, ik ben het helemaal met je eens over fouten durven maken en sorry zeggen. Doe ik ook regelmatig. Ik bedoelde dat de toon van de voorbeelden wat ernstiger is dan die in dat andere topic, dat is een verschil. Waarschijnlijk door de luchtigere insteek.
En ik vind (net als jullie allemaal denk ik) dat je wel mag streven naar zo min mogelijk onorthodox optreden, vandaar dat ik van sommige dingen toch liever niet zou willen dat ouders ze doen bij hun kroost. Het luchtigere topic valt me daarom lekkerder.
  zondag 6 januari 2008 @ 06:28:18 #60
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55817501
Ik vind de voorbeelden die hier worden genoemd niet zo dramatisch onorthodox of fout eigenlijk.

Ontopic: je kind paaien met een koekje zodat je zelf je bed weer in kan duiken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')