abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55801412
Ah, zo'n setje wil ik met de tijd ook
In enkele gitaren gehoord, en klonk erg lekker! En beter betaalbaar dan hun grote actieve broeders

Bruut ding, die Jackson
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:07:45 #102
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55801463
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:05 schreef Deansensitized het volgende:
Ah, zo'n setje wil ik met de tijd ook
In enkele gitaren gehoord, en klonk erg lekker! En beter betaalbaar dan hun grote actieve broeders

Bruut ding, die Jackson
Ja, bevalt érg goed. Klinkt ook lekker voor metal en zo. Alleen is de potmeter voor het volume dus al sinds dag 1 gaar, maar omdat ik te lui ben om daarmee terug te gaan naar België (net over de grens gekocht) heb ik dat niet onder garantie kunnen fixen...
Don't let my username fool you...
pi_55801947
Buiten de garantie om ook niet duur
Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, klepje er weer voor en gaan met die banaan!
Kwartiertje werk man
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:37:00 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55802469
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:22 schreef Deansensitized het volgende:
Buiten de garantie om ook niet duur
Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, klepje er weer voor en gaan met die banaan!
Kwartiertje werk man
Weet ik, maar goed
Bij mij gaat het dan wel zo van: Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, erachter komen dat je moet solderen, naar m'n ouders rijden, soldeerbout zoeken in de garage en allerhande kasten, soldeerbout niet kunnen vinden, wachten tot m'n vader thuis is, vragen waar de soldeerbout is, soldeerbout pakken, soldeertin zoeken in alle hoeken en gaten, terug naar huis, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, vloeken op het overvloedige tin dat over de contacten zit, klepje er weer voor en gaan met die banaan!

pi_55802707
Ik heeft een Fender Blender .
pi_55803627
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Weet ik, maar goed [afbeelding]
Bij mij gaat het dan wel zo van: Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, erachter komen dat je moet solderen, naar m'n ouders rijden, soldeerbout zoeken in de garage en allerhande kasten, soldeerbout niet kunnen vinden, wachten tot m'n vader thuis is, vragen waar de soldeerbout is, soldeerbout pakken, soldeertin zoeken in alle hoeken en gaten, terug naar huis, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, vloeken op het overvloedige tin dat over de contacten zit, klepje er weer voor en gaan met die banaan!

[afbeelding]
Haha
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:11:35 #107
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55803894
Bij mij zou het gaan als:

Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, proberen los te solderen, erachter komen dat het beschermhoesje nog op de soldeerbout zit en nu fikt, dat er af, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop niet meer kunnen vinden dus onder de tafel zoeken, afgeleid worden door PC, surfen, mij weer realiseren dat ik aan mijn gitaar bezig was omdat ik ineens over dat knopje struikel, knop erop, vast solderen, vingers verbranden, schelden, glas frisdrank drinken, klepje er weer voor, gitaar in stand zetten en verder schelden omdat ik een blaar zie ontstaan, twee uur later terug komen, toch tevreden zijn en gaan met die banaan.

.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_55804398
Ik zou 'm gewoon naar de muziekwinkel brengen .
pi_55804570
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:11 schreef Witchfynder het volgende:
Bij mij zou het gaan als:

Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, proberen los te solderen, erachter komen dat het beschermhoesje nog op de soldeerbout zit en nu fikt, dat er af, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop niet meer kunnen vinden dus onder de tafel zoeken, afgeleid worden door PC, surfen, mij weer realiseren dat ik aan mijn gitaar bezig was omdat ik ineens over dat knopje struikel, knop erop, vast solderen, vingers verbranden, schelden, glas frisdrank drinken, klepje er weer voor, gitaar in stand zetten en verder schelden omdat ik een blaar zie ontstaan, twee uur later terug komen, toch tevreden zijn en gaan met die banaan.

[afbeelding].
Ja, maar jij bent bassist

Het is slecht gesteld met de DIY van muzikanten tegenwoordig

Maar hé, meer werk voor mij
pi_55804729
Iemand een idee wat ik moet doen? Bij 1 van me knoppen is verdraait, waarschijnlijk gebeurt door stemmen. Moet ik nu al me knoppen vervangen of kan ik 1 knop vervangen?
pi_55804834
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:32 schreef annabelldoes het volgende:
Iemand een idee wat ik moet doen? Bij 1 van me knoppen is verdraait, waarschijnlijk gebeurt door stemmen. Moet ik nu al me knoppen vervangen of kan ik 1 knop vervangen?
Huh?

Stap voor stap graag
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:37:01 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55804908
quote:
Ik snap 'm ook niet
pi_55805679
Nou als je je gitaar stemt, dan draai je aan de knoppen. 1 van die knoppen is zo ver gedraait dat hij uit die as? is gedraait en dat net zoals bij een schroefje de aanknopingspunten geforceerd zijn en je hem dus niet meer terug kan draaien in de as.

Moet ik nu enkel deze 1'ne knop vervangen, of alle 3 knoppen aan die kant.
pi_55805829
quote:
Stemmen, tja, dat moet je ook niet doen he! Heeft de verkoper je niet gewaarschuwd, dat je zo'n ding nooit moet stemmen? Iedereen weet toch dat daar de knoppen van verdraaid raken?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:34:06 #115
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55807123
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:55 schreef annabelldoes het volgende:
Nou als je je gitaar stemt, dan draai je aan de knoppen. 1 van die knoppen is zo ver gedraait dat hij uit die as? is gedraait en dat net zoals bij een schroefje de aanknopingspunten geforceerd zijn en je hem dus niet meer terug kan draaien in de as.

Moet ik nu enkel deze 1'ne knop vervangen, of alle 3 knoppen aan die kant.
Ligt het aan mij of kan je je stemknoppen niet te ver door draaien...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:40:22 #116
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_55807330
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Nee, dat ligt niet aan jou, dat dacht ik ook al...
pi_55807411
Naja of de knop zelf is los van het systeem waar de snaren aan vast zitten.
Ofzoiets.
Ik ben een meisje =)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:34:41 #118
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55809519
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:28 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent bassist

Het is slecht gesteld met de DIY van muzikanten tegenwoordig

Maar hé, meer werk voor mij
Ja, hallo. Ik ben een denker, geen doener. Dat gesoldeer laat ik wel over aan al die vuige arbeiders. .

.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:37:02 #119
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55809595
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier sowieso om een acoustische gitaar. Maar dan moet alsnog het mechanisme echt bizar geforceerd zijn...
pi_55810120
Ibanez girly

Met pluche
pi_55810507
ohh nee zo eentje is het niet, inderdaad zo eentje kan je onmogelijk verdraaien. Hier zit er dus zo'n mechanise maar zit er dus alsware nog een knop in : http://elderly.com/images/vintage/20U/20U-9446_headstock-back.jpg ongeveer.

Het knopje zit dus inderdaad los van het draai systeem. Nooit opgemerkt dat dit zo bijzonder was
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:06:24 #122
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55810767
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:59 schreef annabelldoes het volgende:
ohh nee zo eentje is het niet, inderdaad zo eentje kan je onmogelijk verdraaien. Hier zit er dus zo'n mechanise maar zit er dus alsware nog een knop in : http://elderly.com/images/vintage/20U/20U-9446_headstock-back.jpg ongeveer.

Het knopje zit dus inderdaad los van het draai systeem. Nooit opgemerkt dat dit zo bijzonder was
Aha,... maar jij presteert het om het wel dol te draaien... chapeau

Gewoon een enkele tuner bestellen denk ik hè...
Bijvoorbeeld hier http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_32_33
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 6 januari 2008 @ 00:51:25 #124
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55813981
Ik krijg al last van mijn allergie als ik ernaar kijk *niest en krijgt rode oogjes*.
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 01:08:50 #125
159915 -Menn0-
MNO
pi_55814362
Gelukkig nieuwjaar nog
,,/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')