Ja, bevalt érg goed. Klinkt ook lekker voor metal en zo. Alleen is de potmeter voor het volume dus al sinds dag 1 gaar, maar omdat ik te lui ben om daarmee terug te gaan naar België (net over de grens gekocht) heb ik dat niet onder garantie kunnen fixen...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:05 schreef Deansensitized het volgende:
Ah, zo'n setje wil ik met de tijd ook
In enkele gitaren gehoord, en klonk erg lekker! En beter betaalbaar dan hun grote actieve broeders
Bruut ding, die Jackson
Weet ik, maar goedquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:22 schreef Deansensitized het volgende:
Buiten de garantie om ook niet duur
Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, klepje er weer voor en gaan met die banaan!
Kwartiertje werk man
Hahaquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Weet ik, maar goed [afbeelding]
Bij mij gaat het dan wel zo van: Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, erachter komen dat je moet solderen, naar m'n ouders rijden, soldeerbout zoeken in de garage en allerhande kasten, soldeerbout niet kunnen vinden, wachten tot m'n vader thuis is, vragen waar de soldeerbout is, soldeerbout pakken, soldeertin zoeken in alle hoeken en gaten, terug naar huis, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop erop, vast solderen, vloeken op het overvloedige tin dat over de contacten zit, klepje er weer voor en gaan met die banaan!
[afbeelding]
Ja, maar jij bent bassistquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:11 schreef Witchfynder het volgende:
Bij mij zou het gaan als:
Nieuw potmetertje halen, klepje eraf, proberen los te solderen, erachter komen dat het beschermhoesje nog op de soldeerbout zit en nu fikt, dat er af, lossolderen, knop eraf, potmeter eruit, nieuwe erin, knop niet meer kunnen vinden dus onder de tafel zoeken, afgeleid worden door PC, surfen, mij weer realiseren dat ik aan mijn gitaar bezig was omdat ik ineens over dat knopje struikel, knop erop, vast solderen, vingers verbranden, schelden, glas frisdrank drinken, klepje er weer voor, gitaar in stand zetten en verder schelden omdat ik een blaar zie ontstaan, twee uur later terug komen, toch tevreden zijn en gaan met die banaan.
[afbeelding].
Huh?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:32 schreef annabelldoes het volgende:
Iemand een idee wat ik moet doen? Bij 1 van me knoppen is verdraait, waarschijnlijk gebeurt door stemmen. Moet ik nu al me knoppen vervangen of kan ik 1 knop vervangen?
Ik snap 'm ook nietquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:32 schreef annabelldoes het volgende:
Iemand een idee wat ik moet doen? Bij 1 van me knoppen is verdraait, waarschijnlijk gebeurt door stemmen. Moet ik nu al me knoppen vervangen of kan ik 1 knop vervangen?
Stemmen, tja, dat moet je ook niet doen he! Heeft de verkoper je niet gewaarschuwd, dat je zo'n ding nooit moet stemmen? Iedereen weet toch dat daar de knoppen van verdraaid raken?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:32 schreef annabelldoes het volgende:
Ligt het aan mij of kan je je stemknoppen niet te ver door draaien...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:55 schreef annabelldoes het volgende:
Nou als je je gitaar stemt, dan draai je aan de knoppen. 1 van die knoppen is zo ver gedraait dat hij uit die as? is gedraait en dat net zoals bij een schroefje de aanknopingspunten geforceerd zijn en je hem dus niet meer terug kan draaien in de as.
Moet ik nu enkel deze 1'ne knop vervangen, of alle 3 knoppen aan die kant.
Nee, dat ligt niet aan jou, dat dacht ik ook al...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of kan je je stemknoppen niet te ver door draaien...
Ja, hallo. Ik ben een denker, geen doener. Dat gesoldeer laat ik wel over aan al die vuige arbeiders.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent bassist
Het is slecht gesteld met de DIY van muzikanten tegenwoordig![]()
Maar hé, meer werk voor mij
Volgens mij gaat het hier sowieso om een acoustische gitaar. Maar dan moet alsnog het mechanisme echt bizar geforceerd zijn...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of kan je je stemknoppen niet te ver door draaien...
Aha,... maar jij presteert het om het wel dol te draaien... chapeauquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:59 schreef annabelldoes het volgende:
ohh nee zo eentje is het niet, inderdaad zo eentje kan je onmogelijk verdraaien. Hier zit er dus zo'n mechanise maar zit er dus alsware nog een knop in : http://elderly.com/images/vintage/20U/20U-9446_headstock-back.jpg ongeveer.
Het knopje zit dus inderdaad los van het draai systeem. Nooit opgemerkt dat dit zo bijzonder was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |