Ik zou lekker all-in in Bodrum ofzo gaan zitten. Stadje is een stuk (echt een stúk) leuker dan bijvoorbeeld Alanya of Kusadasi, het is niet ver vliegen, je hebt zeker zon en zwembad, en Turken zijn gek (op een leuke manierquote:
Oh ja, nog vergeten te vermelden: Géén Turkijequote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:08 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Ik zou lekker all-in in Bodrum ofzo gaan zitten. Stadje is een stuk (echt een stúk) leuker dan bijvoorbeeld Alanya of Kusadasi, het is niet ver vliegen, je hebt zeker zon en zwembad, en Turken zijn gek (op een leuke manier) op kleine kindjes.
Plus je kan misschien wel schildpadden gaan kijken met hem/haar.
Cyprus, ik zal eens nader onderzoek plegenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:12 schreef milagro het volgende:
Cyprus vond ik erg leuk destijds, vooral omdat de zee daar 'erg lang ondiep' blijft.
We zaten iets buiten Aya Napa, dorpje zelf is vol met jongeren en zo, maar daarbuiten lekker rustig, als dat nu nog zo is, moet je dus wel tegen 'op het saaie af' kunnen, en er goed tegen op elkaars lip zitten kunnen, er is verder geen reet te doen, en al was er een reet te doen, het is er veel te warm voor.... direct aan zee echter staat een lekker windje, maar zodra je van het strand af bent, slaat de verzengende, maar droge, hitte toe
Camping lijkt mij niets, maar dat lijkt me sowieso niets, ook niet zonder kids dus
Vakanties met kleine kids ziijn hier nooit een probleem geweest, zolang je maar geen McCann eisen stelt, i.e. lekker gaan zuipen in de kroeg en je kids achterlaten om er dan ineens 1 te missen
Boeken mee, overmatig alcohol nee, 's ochtends en in de namiddag luieren in de zon ja, tussen de middag en tot half vier of zo in de schaduw op een terrasje ergens eten, siestaatje ... en 's avonds wat banjeren na het eten en dan vroeg te bedde
Andere mensen kunnen me dan ook geen reet schelen. Dat scheelt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:34 schreef heus het volgende:
Denk eens aan andere mensen die van hun vakantie willen genieten.. kom jij met een jankend kreng aan :S
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh ja, nog vergeten te vermelden: Géén TurkijeEn ook geen all-inn, sinds ik een onderzoek heb gelezen van 10 all inclusive locaties (waarbij bij 7 locaties het eten net zo veel bacterieen bevatte als poep, en 3 net iets minder). Daarbij ben ik allergisch voor polsbandjes, zweterige Duitsers en opdringerige Turken of ene combinatie daarvan.
Onze jongste was 2 weken toen wij op vakantie gingen. Maar of je dat wilt en aankan hangt niet alleen van je kindje af maar ook van jezelf. Voor ons werkte het goed, maar ik ken ook kinderen en/of ouders waarbij het niet zou kunnen met 2 wekenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:52 schreef Silmarwen het volgende:
Vanaf hoe veel maanden denken jullie, dat op vakantie gaan een beetje kan? Wat een rare zin. Vakantie zit er bij ons niet echt in denk ik aangezien ik 11 juni ben uitegerekend. Misschien in september wel wat.
Jawel hoor! Dat is een wereld van verschil. Ben regelmatig naar de Griekse eilanden geweest en ik vind ze echt heel anders dan Turken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
![]()
Dan zou ik inderdaad even naar dat Cyprus gaan kijken - hoewel de helft van Cyprus wel Turks is, en de andere helft is dan wel Grieks, maar volgens mij zijn Grieken niet veel minder opdringerig...
Oh dat lijkt me wel leuk ja, foto'squote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:57 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn de laatste 2 jaar met Sara wezen kamperen via Vacansoleil. Werkelijk ideaal! Eerste keer in zuid-frankrijk, afgelopen jaar in Italie. Je kan een soort stacaravans huren, maar het zijn meer mini-huisjes met 2 badkamers, 2 slaapkamers, een veranda,enz. Je kan er ook vliegend naartoe. Wij zaten 5 minuten lopen van het strand, heerlijk relaxed. Als je eens foto's wil zien, roep maar (ben nu ff niet thuis).
Overigens ging reizen (met de auto) met Sara prima.
Ja ik wilde het inderdaad ook even aankijken. HEt is niet niets natuurlijk bevallen. Misschien gaan we nog wel een weekje camperen in Frankrijk afhanklijk van hoe ik en de baby zich voelen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onze jongste was 2 weken toen wij op vakantie gingen. Maar of je dat wilt en aankan hangt niet alleen van je kindje af maar ook van jezelf. Voor ons werkte het goed, maar ik ken ook kinderen en/of ouders waarbij het niet zou kunnen met 2 weken
Ik weet niet hoe klein klein is maar onze kleintjes sliepen toen in hangmatjes. Dat kan zo tot een jaar ongeveer. Was erg handig en nam niet veel plek in.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben al geboekt voor de zomervakantie.
[...]
Ik moet nog wel iets vinden van een bedje voor de kleine. Ik heb wel een camping bedje... Maar dat is zo onhandig groot in de caravan.
Ticootje ik heb vorig jaar Jenna in een Deryan gehad. Super bedje. Volgens mij had/heeft Snoopy deze laatst in de aanbieding.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet nog wel iets vinden van een bedje voor de kleine. Ik heb wel een camping bedje... Maar dat is zo onhandig groot in de caravan.
Ja, die ja. Die wil ik! Het lijkt mij dat je die gewoon ind e campingzaken kan kopen toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Ticootje ik heb vorig jaar Jenna in een Deryan gehad. Super bedje. Volgens mij had/heeft Snoopy deze laatst in de aanbieding.
Faja, ga jij 13 uur rijden met een kleine van een half jaar?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wij hebben vorig jaar (2007) al een zomervakantie geboekt voor juni dit jaar.
http://www.soleil-vivarais.com/default.asp?lg=h#
Wij gaan naar bovenstaande camping, in zuid Frankrijk. Voor het eerst gaan we met de auto op vakantie (13 uur rijden) en dat met een 3 jarige (bijna 4 dan) en de jongste is dan net een half jaar oud. We hebben een chalet gehuurd aangezien ik me zelf niet in een tent zie kramperen en met een peuter heen en weer moet naar een toilet ergens op de camping. Als ze ouder zijn vind ik dat prima, zelf moesten wij dat ook toen we kinderen waren maar ik prefereer toch iets meer luxe met kleine kinderen. Zoals een eigen toilet, douche. Het enige waar ik mee zit is de begage ruimte in de auto, ik rijd een opel corsa en die zijn niet zo ruim, onze 3 wieler neemt de hele kofferbak al in beslag. Dus ik heb al dakdragers gekocht, een dakkoffer kan ik lenen van vrienden en ik overweeg serieus om een Quinny Zapp te kopen (kleinste buggy ter wereld in opgevouwen stand) als Nathan tegen die tijd kan zitten. Een campingbed is al aanwezig in het chalet dus dat scheelt gelukkig wel in begageruimte.
Ja hoor wij ook. Naar Spanje ca. 1700 km in 1 stuk door. Wij vertrekken altijd eind van de middag, doen een grote stop met eten. Kids verschonen, wassen en pyama's aan en dan de de nacht. In de ochtend zijn we op plaats van bestemming en de kinderen hebben heerlijk geslapen en hebben niets van de reis gemerkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Faja, ga jij 13 uur rijden met een kleine van een half jaar?
Ik twijfel echt heel erg om dat te doen. Zijn er meer mensen die dat hebben gedaan? En hoe ging dat?
Zo doen wij dat ook, 's avonds weggaan en gewoon doorknallen tot we er zijn. Overdag als Sara wakker is stoppen we wat vaker, maar 's nachts kun je een hele ruk makenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:18 schreef Faja-Lobi het volgende:
Yep Ticootje dat is wel de bedoeling. Ik wil rond 22.00 uur gaan rijden, dan liggen de kinderen normaal gesproken op bed en om de 2 uur stoppen. Als Nathan dan moet eten kan ik hem gewoon de borst geven, en in een auto slapen kinderen meestal meer dan prima. Morgaine kan ik gewoon laten slapen gedurende de reis, die verwacht ik pas in de ochtend weer fris en alert. Ik ben van plan om de vrijdag van vertrek de kinderen naar de creche te brengen, zodat wij zelf overdag extra kunnen slapen. Dan rijd ik het eerste stuk (in NL/ Benelux zijn over het algemeen de snelwegen goed verlicht) en ik ben nachtblind dus onverlichte stukken in het buitenland vind ik eng.
Santa Ponsa ben ik nog niet geweest, maar wel in Paguera, Cala d'Or en Alcudiaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:09 schreef Vivi het volgende:
Santa Ponsa op Mallorca leek me ook wel leuk en geschikt...iemand daar wel eens geweest?
Ik ben wel op Mallorca geweest maar dan in Cala D'or.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:09 schreef Vivi het volgende:
Santa Ponsa op Mallorca leek me ook wel leuk en geschikt...iemand daar wel eens geweest?
Kloptquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Elke willekeurige camping, zonder al teveel luxe vinden die kleintjes prima. Dat luxe is leuk, maar je kunt prima zonder. Kinderen kunnen zich vermaken met 3 steentjes en een stukje touw. Daar heb je echt geen *hieperdepiephoera-hier-is-het-aaahniemaassie-tiem* voor nodig.
Gewoon een heerlijke stoffige camping met smerig rondlopende kinderen in hun blote kont.
En daar zijn er voldoende van. (al moet het je wel liggen (campings) en ik schat zo in dat dat bij jou niet opgaat)
He, is dat een park alleen voor volwassenen en voor kinderen onder de 3? Dat lijkt mij dus weer helemaal niksquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:28 schreef Beaker het volgende:
Wij hebben onze vakantie ook al geboekt![]()
http://www.yellohvillage.(...)margue_14618_40.html
We rijden er 2 dagen over en overnachten bij mijn schoonzus en zwager die een huisje hebben in Frankrijk
Dat was niet echt een verrassingquote:
Het is sowieso extra vermaak. Ik spreek alleen uit eigen ervaring. Wij gaan eigenlijk altijd kamperen. Juist vanwege de kinderen en het feit dat je al-tijd buiten bent.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:46 schreef MaLo het volgende:
@Five Horizons: ik vind animatieteams ook niet origineel vermaak (welk animatieteam zou er níet een optreden van Grease doen) , maar voor kinderen biedt het toch wel extra vermaak.
Mijn dochter is bijvoorbeeld verzot op dansen en dan is het wel leuk dat er een minidisco is.
Hey, dat ziet er ook fijn uit Beaker, duur?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:28 schreef Beaker het volgende:
Wij hebben onze vakantie ook al geboekt![]()
http://www.yellohvillage.(...)margue_14618_40.html
We rijden er 2 dagen over en overnachten bij mijn schoonzus en zwager die een huisje hebben in Frankrijk
Hét topic voor jou:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:34 schreef heus het volgende:
Denk eens aan andere mensen die van hun vakantie willen genieten.. kom jij met een jankend kreng aan :S
Thnxquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:55 schreef Moonah het volgende:
Pfff, ik moet er eigenlijk niet aan denken om nu al te boeken!
Wij gaan (of moet ik zeggen 'gingen'...?) altijd op de bonnefooi. Tent achterin, rijden maar. Camping zoeken, en als we er genoeg van hadden waren we weer weg.
Hm, toch maar eens over gaan nadenken.
Afgelopen zomer zijn we met de TGV naar ZuidFrankrijk gegaan. Naar een kasteel van vrienden van mijn schoonouders. Zij hadden met de auto al onze bagage meegenomen. Ideaal. Was ook erg leuk.
Maar ik wil eigenlijk weer eens lekker kamperen.
Fuente, dat wat jullie hadden ziet er wel uit als een aardig alternatief.
Maar zoiets moet je zeker ook al heel vroeg boeken?
En wat een leuke foto's van Saar!![]()
Zie, het is niet voor niets dat ik jou zo ok vind!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Elke willekeurige camping, zonder al teveel luxe vinden die kleintjes prima. Dat luxe is leuk, maar je kunt prima zonder. Kinderen kunnen zich vermaken met 3 steentjes en een stukje touw. Daar heb je echt geen *hieperdepiephoera-hier-is-het-aaahniemaassie-tiem* voor nodig.
Gewoon een heerlijke stoffige camping met smerig rondlopende kinderen in hun blote kont.
En daar zijn er voldoende van. (al moet het je wel liggen (campings) en ik schat zo in dat dat bij jou niet opgaat)
Nou dat valt volgens mij wel meequote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hey, dat ziet er ook fijn uit Beaker, duur?![]()
Die was echt heel erg leuk! Zeker ook voor kids, maar ook voor volwassenenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:04 schreef LadyS het volgende:
Wij willen ook naar een camping o.i.d.. Maar ik wil niet vliegen en Amber loopt al te mieren als we naar oma gaan (5 kwartier rijden), dus tegen een lange rit zie ik ook wel opMisschien toch maar vliegen, dat zou een boel beren die ik zie op de weg afschieten zeg maar, maar ik vind het echt doodeng....
We hebben gisteren wel gekeken naar die camping waar Fuente geweest is en zitten er dus wel aan te denken om daar ook naar toe te gaan
Wij willen eind augustus gaan, dus wie weet ....quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:37 schreef Fuente het volgende:
[..]
Die was echt heel erg leuk! Zeker ook voor kids, maar ook voor volwassenen
Wij gaan er komende zomer ook weer naartoe, alleen nog even kijken wanneer.
Hier kan je makkelijk Deense vakantiehuizen zoeken en boeken: http://www.dancenter.nl/quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:48 schreef livelink het volgende:
Wij hebben net besloten dat we dit jaar naar Denemarken zullen gaan en alvast wat folders gehaald. Dus dit weekend maar eens goed gaan kijken en vrees ik ook al snel gaan boeken. Ik durf zo midden in de schoolvakantie niet meer op de bonnefooi te gaan met de kinderen.
Qua vervoer zijn we er nog niet over uit....ik ga idd wel vragen of de eigenaren dan ook de hele tijd bij het zwembad zitten. Maar ja, ms zijn ze wel heel aardigquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:48 schreef Igraine het volgende:
Dat ziet er leuk uit Vivi, hoe wil je daarheen gaan dan, met het vliegtuig of rijden? Het is niet duur zo te zien. Wat ik alleen (persoonlijk) minder vind is dat de eigenaren daar ook wonen en rondlopen/zwemmen.
Hier http://www.cabane-au-lac.com/ hebben wij ook weleens gezeten. Is best leuk en de omgeving is ook mooi, mooie dingen te zien. Ik ben alleen niet zo'n fan van Frankrijk en de Fransen....
En Swanage klinkt wel leuk Beaker. Afgelopen jaar hebben we in Dalwood, bij Axminster gezeten. 10 minuutjes rijden naar het strand, waar je fossielen kon zoeken, heel leuk.
Het vliegtuig heeft idd een voorsprong. Al is rijden handiger met een campingbedje en een autostoeltje wat mee moetenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:03 schreef pinquit het volgende:
ik zou toch echt niet naar portugal gaan rijden
Navigatie is your friend!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:43 schreef pinquit het volgende:
ja, en ik las net ook dat je vanaf t vliegtuig ook nog een end moet rijden..
dan wordt het toch wel een twijfelgeval. maar jezus 2 dagen in de autoen dan moet je ook nog goed rijden
lijkt me vermoeiend.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:10 schreef livelink het volgende:
Igraine, ik had uit nieuwsgierigheid jouw link van de Calbane aangeklikt. Ben ik even de kinderen naar bed aan het brengen, komt mijn vriend wildenthousiast naar boven om te vragen waar ik die geweldige plek gevonden heb. Alle plannen voor Denemarken in een keer overboord![]()
Alles bleek echter al vol te zitten voor de periode die wij vrij hebben, dus Denemarken is weer in beeld. Ik probeer het er al jaren door te krijgen, maar mijn vriend heeft duidelijk toch nog zijn twijfels over dit land.
Het landschap in Denemarken is inderdaad weinig spannend. Het land is nóg platter dan Nederland, maar heeft wel veel meer kust (en dus strand) en duinen. Maar, het landschap in Zweden is ook enorm saai (bomen en merenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:11 schreef Igraine het volgende:
[..]
Denemarken lijkt mij op zich ook heel leuk. Ik had toevallig Zweden geopperd een paar weken geleden, maar manlief vind dat iets te ver. Denemarken lijkt me zo saai qua landschap (beetje zeelandachtig zeg maar) of valt dat wel mee.
Campingbedjes zijn bijna altijd wel beschikbaar bij appartementen en hotels. En als je gaat vliegen en daar een auto huurt, kan je er ook een kinderzitje bij huren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het vliegtuig heeft idd een voorsprong. Al is rijden handiger met een campingbedje en een autostoeltje wat mee moeten
Denemarken lijkt wel wat Nederlandachtig, niet heel bijzonder qua landschap, maar het is verder wel een prima vakantieland.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:11 schreef Igraine het volgende:
Denemarken lijkt mij op zich ook heel leuk. Ik had toevallig Zweden geopperd een paar weken geleden, maar manlief vind dat iets te ver. Denemarken lijkt me zo saai qua landschap (beetje zeelandachtig zeg maar) of valt dat wel mee.
Bij ons hetzelfde, 18 juni uitgerekend, dus echt weggaan lijkt me niet handigquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:52 schreef Silmarwen het volgende:
Vanaf hoe veel maanden denken jullie, dat op vakantie gaan een beetje kan? Wat een rare zin. Vakantie zit er bij ons niet echt in denk ik aangezien ik 11 juni ben uitegerekend. Misschien in september wel wat.
Wij zijn voor het eerst op vakantie geweest toen F 4 maanden oud was. Een midweek naar Centerparcs. Dat was goed te doen, en ook erg leuk.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:22 schreef mrien het volgende:
[..]
Bij ons hetzelfde, 18 juni uitgerekend, dus echt weggaan lijkt me niet handig
Normaal gezien gaan we altijd kamperen, richting Italie
Nu wordt het denk ik in september/oktober een huisje ergens huren, niet te ver weg, maar dat je toch ff weg bent
Nou, dat vond ik reuze meevallen. Als je op de kleine eilandjes blijft zijn er genoeg heuvels te zien, met mooie lange bruggen wat er ook al snel spectaculair uitziet. En inderdaad overal strandjes, waar je een week lang elke dag naartoe kan gaan zonder iemand anders te treffenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het landschap in Denemarken is inderdaad weinig spannend. Het land is nóg platter dan Nederland, maar heeft wel veel meer kust (en dus strand) en duinen. Maar, het landschap in Zweden is ook enorm saai (bomen en meren), dus wat dat betreft is het overbodig om verder dan Denemarken te rijden. Pas in Noorwegen krijg je mooie, gevarieerde natuur te zien.
Heuvels zijn natuurlijk niks vergeleken met echte bergenquote:Op maandag 7 januari 2008 22:36 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik reuze meevallen. Als je op de kleine eilandjes blijft zijn er genoeg heuvels te zien, met mooie lange bruggen wat er ook al snel spectaculair uitziet. En inderdaad overal strandjes, waar je een week lang elke dag naartoe kan gaan zonder iemand anders te treffen. Qua bezienswaardigheden is er ook meer dan zat te zien, maar je moet er wel van houden
.
Nope, het wordt weer la douce France.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:52 schreef mrien het volgende:
Toch maar geen Italie dutchie?
quote:
Valt wel mee tochquote:Op maandag 21 januari 2008 21:58 schreef dutchie het volgende:
[..]
Nope, het wordt weer la douce France.
Erg hè?
Weet je zeker dat je hem niet zelf mag trekken?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
maar die moeten hem dan wel komen brengen (wij hebben geen BE rijbewijs)
Veel mensen denken dat het al snel niet mag: wij hebben een caravan met een maximale last van 1300 kg en een auto van 1650 kg. Dat mag je met alleen B trekken. Daar heb je geen BE voor nodig. (samen mag het niet meer dan 3500 kg zijn en het getrokken voertuig mag niet zwaarder (eigen gewicht + maximaal te belasten) zijn dan het trekkende voertuig.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn vriend werd laatst al aangehouden omdat hij met zo'n klein aanhangertje(zo eentje van de bouwmarkt) reed, mocht wel dachten wij, mocht niet van de polinten.... dus zo'n caravan wordt hem dan niet denk ik
Ligt er helemaal aan wat je goedkoop vind...quote:Op maandag 11 februari 2008 09:20 schreef Patch het volgende:
Ik zoek:
- een website / reisbureau met daarop goedkope vakanties.
- eisjes: goedkoop & buitenland & zon & kinderanimatie & voor rond mei / voor de zomervakantie
Iemand?
ideetjes? ervaringen? tips? hints? trucs? connecties?
Ben je er al uit?quote:Op maandag 21 januari 2008 21:27 schreef Vivi het volgende:
Beaker, die camping van jou ziet er ook wel erg goed uit hoor, ook maar eens laten zien hier...
Watquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het landschap in Denemarken is inderdaad weinig spannend. Het land is nóg platter dan Nederland, maar heeft wel veel meer kust (en dus strand) en duinen. Maar, het landschap in Zweden is ook enorm saai (bomen en meren), dus wat dat betreft is het overbodig om verder dan Denemarken te rijden. Pas in Noorwegen krijg je mooie, gevarieerde natuur te zien.
Suzanna over 3 weken kan ik het je precies vertellen, dan gaan wij nl. een weekendje die kant op.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:12 schreef Suzanna het volgende:
http://www.kras.nl/vakant(...)owpark-weerterbergen
Is iemand ooit in dit bungalowpark geweest en hoe is het bevallen? ik vind het supergoedkoop maar vraag me af of je dan wel 'waar voor je geld' krijgt. Ik betaal liever wat meer als ik dan ook een fijner bungalowpark heb. Wie weet hier meer over?
En nog een vraagje... kan het niet vinden op de site van kras.nl, maar wat is een autovakantie precies?
Gewoon, dat je er zelf heen moet komen , dat er geen vervoer bij zit.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:12 schreef Suzanna het volgende:
En nog een vraagje... kan het niet vinden op de site van kras.nl, maar wat is een autovakantie precies?
Ik zeg niet dat DK en S gelijkwaardig zijn qua landschap (zee/duinen/strand vs bomen/meren), maar beiden zijn wel saai in vergelijking tot Noorwegenquote:Op maandag 11 februari 2008 17:22 schreef heaven7 het volgende:
[..]
WatHet zweedse landschap saai? Men, ga eens wat hoger dan Malmö dan
edit- oh je woont in Noorwegen. Maar laat mensen niet geloven dat Zweden en Denemarken gelijkwaardig zijn qua landschat! No way!
Mja, enkele vrienden van mij waren niet zo enthousiast over de Camargue, dus dat wordt het nietquote:
Owh ....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mja, enkele vrienden van mij waren niet zo enthousiast over de Camargue, dus dat wordt het niet
En ik vond er eigenlijk ook wel wat weinig leuks te doen voor kindjes (had de folder aangevraagd).
Nu heb ik nog geen idee.
en?quote:Op maandag 11 februari 2008 19:43 schreef Lois het volgende:
[..]
Suzanna over 3 weken kan ik het je precies vertellen, dan gaan wij nl. een weekendje die kant op.
Wij hadden een speciale kinderbungalow geboekt en die beviel heel goed. Brilverkleiner op het toilet, zelfs een potje was aanwezig. De de woonkamer een speciaal tafeltje met stoeltjes voor de kinderen en verder een poppenkast, een tekenbord en heel veel speelgoed in het huisje. De huisjes stonden vrij van elkaar, in een leuk hofje met bij elk hofje een speeltoestel voor de kinderen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:23 schreef LadyS het volgende:
[..]
en?
Het leek mij ook wel leuk, dus ik ben benieuwd wat je ervan vond
Vroegah: met een walkman en boekjes..quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:38 schreef LadyS het volgende:
En ik wilde deze ook al kicken....
Wij gaan dus met de caravan naar Kroatië en hebben 2 overnachtingen gepland... Hoe komen we de lange autoreis door?
Tsjechie is volgens mij wel lekker goedkoop, bix!
Bix, had je al op deze site gekeken? http://www.dancenter.nl/ Ik weet niet wat prijstechnisch acceptabel is, maar wij hebben via deze organisatie ook een keer een superleuk huisje op een vakantiepark gehuurd.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:23 schreef bixister het volgende:
tijd voor een vakantie-kickje.
wij zitten te twijfelen over onze vakantiebestemming (jaja, wij zijn ook niet van die vroeg-boekers, moonah). opties lopen uiteen van een simpele boerencamping in NL tot Denemarken of Tsjechië. Denemarken lijkt me leuk, maar dan zou ik daar liefst een huisje huren. De prijzen die ik tot nu toe zie vallen me echter nogal tegen. Iemand nog tips toe te voegen aan wat hierallemaal al genoemd is? ervaringsverhalen uiteraard ook altijd welkom.
en Dutchie, ik herinner me van jullie van die heerlijke vakantiefoto's bij een riviertje in Frankrijk. waar was dat? heb je daar nog info over?
Wij zijn op de heenreis in twee keer gereden: 9,5 uur de eerste dag, en 4 uur de tweede dag.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:08 schreef Lishe het volgende:
Bix, anders huur je net als ons een bungalowtent op een camping in Callantsoog.Ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Als het goed gaat en de dames slapen goed en vermaken zich, gaan we volgend jaar wat verder weg.
MaLo, hoelang was je onderweg?
Ik heb wel een buggy, die mag je best lenen. Jen kan er nog niet in.. Ik heb een buggy nodig die helemaal plat kan.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:45 schreef Vivi het volgende:
Wij gaan 10 september pas, maar goed, dan kan ik me er nog lang op verheugen. Ik ben alleen op zoek naar een handige kleine buggy voor in zie pleen. Geen Zapp want die heb ik net verkocht. Iets goedkoops dus.
Oh en Tico, die camping ziet er goed uit zeg! Ik ben niet echte een Francofiel maar ik heb de site toch maar even opgeslagen voor evt. ooit.
Gheghe!quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:23 schreef bixister het volgende:
(jaja, wij zijn ook niet van die vroeg-boekers, moonah).
Nadeel van Tjechië vond ik de taal. Beetje Duits (maar dat spreek ik slecht en ze zijn daar niet zo dol op Duits) en verder was alles onverstaanbaar. Plus dat ik ook nog eens enorm slecht weer had toen ik daar was. maar het is er wél mooi!quote:opties lopen uiteen van een simpele boerencamping in NL tot Denemarken of Tsjechië.
O wat liefquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:13 schreef bixister het volgende:
vivi, je mag ons anwb-minibuggietje wel lenen. of overnemen. heb 'm nauwelijks gebruikt, anna is er eigenlijk al te groot voor en 't ding staat bij ons eigenlijk maar in de weg. kan zo gauw geen plaatje vinden.
Ziet er goed uit! Ook niet zo duur... en tegen spanje. Misschien een plan om eens aan de andere kant van marseille te gaan zitten.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:41 schreef jellyrose het volgende:
Ziet er leuk uit Kim! Volgens die site is dat huisje vanaf nu tot en met ergens 2010 al geboektLijkt me een foutje
Wij gaan begin september 2 weken naar http://www.taxo-les-pins.com/ - heel oldskool in een stacaravan (maar wel met airco..)En ik heb nu al zin in dagtochtjes naar Barcelona en Ile de Porquerolles enzo
Wij liepen er eigenlijk per toeval tegenaan.. en toen wilde ik boeken, bleek dat je na 30 augustus de 2e week gratis krijgtquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Ook niet zo duur... en tegen spanje. Misschien een plan om eens aan de andere kant van marseille te gaan zitten.
ik zou 't niet weten. hij is trouwens minder compact dan ik destijds verwacht had hoor, zo'n buggy blijft een beetje een lomp ding. maar anders moet je maar een keertje komen kijken of 't wat voor je is.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
O wat liefMag die dan ook als handbagage, weet je dat?
Camping De Paal!quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:13 schreef bixister het volgende:
die camping ziet er inderdaad erg leuk uit owlet. helaas al volgeboekt in de periode dat wij willen gaan, maar wel iets om te onthouden voor een andere keer.
nu we het toch over campings in Nederland hebben: elders las ik nog positieve verhalen over
het bakhuis (rustige camping, Limburg)
en iets volstrekt anders: de paal![]()
schijnt ook erg leuk te zijn. (maar schrikt me wat af door de grootte - mogelijke drukte) iemand hier die er weleens geweest is toevallig?
k_i_m, ik had daar wel gekeken maar blijkbaar niet zo goed. ik schrok van de prijzen van de eerste treffers. zag bij nadere beschouwing pas dat er ook wel goedkopere opties zijn. dus ik ga me er nog eens goed over buigen. vanavond. (zit nu op m'n werk.).
We beginnen 's avonds en hopen dan in Noord-Frankrijk in een Formule 1of Etap te overnachten en dan de rest de volgende dag. Moet kunnen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:36 schreef bixister het volgende:
wooow, geweldig huis inderdaad!! en die camping ziet er ook prettig uit. wel een flink eind rijden.
Formule 1 kun je van tevoren boekenquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We beginnen 's avonds en hopen dan in Noord-Frankrijk in een Formule 1of Etap te overnachten en dan de rest de volgende dag. Moet kunnen.
En ik hou weer juist van zekerheid... ieder zn ding.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:30 schreef bixister het volgende:
ik zou me daar ook liever niet op vastpinnen hoor.
Daar komt bij dat we een 3 persoonskamer nodig hebben en we ook op de vrijdag-zaterdag nacht een plekje nodig hebben... die zijn dan meestal al vergeven. En we hebben alleen een auto, en daar kunnen we natuurlijk niet met zn 4en in slapen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Normaal reserveer ik ook nooit een camping. Er zit er immers 10km verderop nog wel eentje. En zwemmen kan je overal wel. Alleen nu met Sasha is dat niet handig bedacht ik me.
Voor die overnachting, ik snap je wel hoor Ticootje, maar jij weet precies waar je heen gaat en hoe lang je daarover doet aanzien je dat al heel vaak gedaan hebt.
Wij rijden nu voor het eerst met de caravan dus ik heb geen idee hoe ver we daarmee komen de eerste avond, het is ook afhankelijk van hoe laat we wegrijden etc. etc. Vandaar dus.
Tuurlijk zitten er haaien! Het heet L'oceanografic, trouwens. Als je ooit een keer in de buurt op vakantie gaat, zéker de moeite waard! Ik kan wel even zoeken of ik nog wat foto's heb als je het leuk vind? Met haaien natuurlijkquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Met haaien? Want daar gaat het me om hoor! Ik zal 's googlen!
Bedoel je de Dordogne van vorig jaar?quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:23 schreef bixister het volgende:
tijd voor een vakantie-kickje.
wij zitten te twijfelen over onze vakantiebestemming (jaja, wij zijn ook niet van die vroeg-boekers, moonah). opties lopen uiteen van een simpele boerencamping in NL tot Denemarken of Tsjechië. Denemarken lijkt me leuk, maar dan zou ik daar liefst een huisje huren. De prijzen die ik tot nu toe zie vallen me echter nogal tegen. Iemand nog tips toe te voegen aan wat hierallemaal al genoemd is? ervaringsverhalen uiteraard ook altijd welkom.
en Dutchie, ik herinner me van jullie van die heerlijke vakantiefoto's bij een riviertje in Frankrijk. waar was dat? heb je daar nog info over?
Hmm dit wilde ik eigenlijk ook vragen. Maar niemand die dit weet dus?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:29 schreef LadyS het volgende:
Zou er online een overzicht zijn met grote parkeerplaatsen? Dus eventueel met een klein speeltuintje ofzo? Ik weet dat er ergens in Frankrijk een parkeerplek is met speelgoedpaddestoelen ofzo, zoiets zoeken wij dan in Duitsland
Ooh!!! jaloers isquote:Op maandag 14 juli 2008 17:51 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wij gaan dit jaar kamperen in Italie, naar Bella Italia om precies te zijn. Aan het Gardameer. Vrienden van ons zijn daar 2 jaar geleden geweest en het was hen goed bevallen, dus ik ben benieuwd.
wij zijn ook niet aan schoolvakanties gebondenquote:Op maandag 14 juli 2008 22:46 schreef texelonia het volgende:
Bedankt, nou kan ik helemaal niet meer wachten
Maar we zijn dit jaar nog niet aan schoolvakanties gebonden, dus vandaar dat we zo laat gaan...
Tenten aan mij ook niet, ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:53 schreef Vivi het volgende:
Hmz, tenten en kamperen zijn absoluut niet aan mij besteedt, maar het Gardameer klinkt wel erg goed Tex. Wij gaan ook pas 10 september op vakantie...nou ja, langer voorpret.
Ja met 6 personen is het best krap denk ik, kun je je bagage ook niet meer zo makkelijk kwijt denk ik. Terwijl ik mijn tas/koffer met kleren liever gewoon in de slaaptent heb.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:31 schreef Nijna het volgende:
Tex, ik liet de tent gister aan lief zien, zijn enige reactie: voor 6 (!!!!!!!!) personen... Wat ben je van plan...![]()
![]()
.
Maar als ik er dan van uitga dat we in ons 3 persoons tentje met zn tweetjes prima liggen maar ik er geen 3e bij zie passen, dan vind ik 6 nog best meevallen. Een mens wil ook een beetje ruimte.... Ik zou wel weer heel graag willen kamperen en ben steeds aan het kijken naar tenten
.
Jaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:53 schreef Vivi het volgende:
Hmz, tenten en kamperen zijn absoluut niet aan mij besteedt, maar het Gardameer klinkt wel erg goed Tex. Wij gaan ook pas 10 september op vakantie...nou ja, langer voorpret.
Ongeveer even lang als naar Italie waar we vorig jaar waren. Toen deden we er (inculsief pauzes) 16 uur over.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:03 schreef bixister het volgende:
ik zou ook een ruime tent kopen inderdaad, dan heb je wat meer bagageruimte. prettig!
fuente, spannend inderdaad! hoe lang rijd je ongeveer naar kroatië?
Bodrum is idd een goeie keus alleen met een kind van 1 jaar wil ik je wel op 1 ding wijzen: De vlucht erheen. Het is zo dat de meeste vakantievluchten naar Turkije in de late avond plaatsvinden ( 23:00 uur of 03:00) en je vroeg in de ochtend aankomt op Alanya International airport. Daarbij zijn dit vaak van die massa-vluchten waar je en masse aankomt op +/- 06:30 in Turkije, je lang in de rij moet wachten voor je visum en je koffers waarna je ook nog je bus moet opzoeken en je hooguit om +/- 12:00 uur in de middag op de plaats van bestemming bent.Voor een kind van een 1 t/m 3 jaar is dit een crime! wiens nachtrust is verstoort en zijn hele biologische klok in de war is. Ik zelf sta er nog steeds van te kijken dat sommige ouders een kind dit aandoen alleen maar omdat ZIJ zo graag wegwillen en niet aan het welzijn van het kind denken en dus dit soort reizen niet gewoon uitstellen tot het kind +/- 4 a 5 jaar is. En dat alleen maar voor een beetje zon..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:08 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
[..]
Ik zou lekker all-in in Bodrum ofzo gaan zitten. Stadje is een stuk (echt een stúk) leuker dan bijvoorbeeld Alanya of Kusadasi, het is niet ver vliegen, je hebt zeker zon en zwembad, en Turken zijn gek (op een leuke manier) op kleine kindjes.
Plus je kan misschien wel schildpadden gaan kijken met hem/haar.
Dat dus. het zou mijn hobby niet zijn om met een kind te vliegen en ik zou er zeker een wat langere vakantie van maken zodat je wat tijd hebt om weer op adem te komen. Maar Ronja zou misschien één dag uit haar ritme zijn, daarna een keertje uitslapen en vervolgens gewoon mee gaan in het ritme.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:22 schreef Fuente het volgende:
Ach kom toch... Ten eerste is elk kind anders, de een kan er beter mee overweg dan de ander. Sara kan overal slapen, ook op onze arm, op een stoel, in een buggy. Ten tweede is het voor een kind naar mijn mening leuker om een week, of 2 weken, relaxed met z'n ouders aan het strand te hangen met een schepje en emmertje, dan 2 weken thuis in dit pokkeweer. Kinderen zijn vaak best flexibel en 2 dagen minder slaap zal ze echt niet voor hun leven lang lastig blijven vallen hoor.
maar ook weer zooooo fijnquote:Op zondag 20 juli 2008 11:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Maar die de Waardtenten zijn ook peperduur....
Geldt voor mij ookquote:Op zondag 20 juli 2008 12:11 schreef owlet het volgende:
[..]
Dat dus. het zou mijn hobby niet zijn om met een kind te vliegen en ik zou er zeker een wat langere vakantie van maken zodat je wat tijd hebt om weer op adem te komen. Maar Ronja zou misschien één dag uit haar ritme zijn, daarna een keertje uitslapen en vervolgens gewoon mee gaan in het ritme.
Ik zou er niet aan moeten denken om in een massavakantieland te zitten en al helemaal niet ergens waar het zo warm is, maar da's persoonlijk
Wat wil je, wintersport, of naar de zon? Appartement / bungalow / hotel?quote:Op maandag 28 juli 2008 09:51 schreef Vivi het volgende:
Het doet de TT niet helemaal recht, maar heeft iemand nog leuke ideeen voor kerst, om weg te gaan?
Ik vind zelf Duitsland altijd erg leuk rond de kerstdagenquote:Op maandag 28 juli 2008 10:51 schreef Vivi het volgende:
Gewoon ergens gezellig, niet te ver weg, met de familie, een huisje of een knus hotelletje ofzo.
Ja leuk, maar ik wil wel kerstshoppenquote:Op maandag 28 juli 2008 11:10 schreef owlet het volgende:
Ik weet niet in hoeverre je graag op een park of bij veel recreatiemogelijkheden wilt zitten maar wij zijn zéééér tevreden over de huisjes van staatsbosbeheer..
oude boswachterswoningen die lekker luxe zijn opgeknapt met een mooie inrichting dus geen standaard vakantiehuisjesprefabzooi.
Wél helemaal alleen in het bos, dus je moet er van houden om alleen natuur en geen vreemde mensen om je heen te hebben.
Wij zijn nu twee keer naar De Harten geweest. Heel dicht bij Wageningen maar daar merk je niets van. Wij zaten er de eerste keer in januari en ik kan je vertellen dat het érg comfortabel en romantisch is aan de houtkachel met een glaasje wijn terwijl je om je heen alleen maar besneeuwd bos ziet!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 juli 2008 11:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik wil wel kerstshoppen.
Huisje ziet er schattig uit maar ik vind het juist gezellig, kroegjes en ditjes en datjes eromheen.
Als je van veel faciliteiten houdt, zou je Centerparcs Hochsauerland kunnen overwegen? Dat ligt niet zo ver van Winterberg. Wij zijn daar jaaaaaaren geleden geweest voor kerst (toen was het nog van Grandorado) en wij vonden het toen wel erg mooi.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:56 schreef Vivi het volgende:
Yep, I know, ik zat ook te denken aan Winterberg of iets in die trant. Maar ik vroeg me eigenlijk iets specifieker af of iemand een leuk vakantiepark/huisje/hotel wist ofzo.
Dan moet je naar Stockholm. Sneeuw gegarandeerd en maar twee uur vliegen, dus je bent er zoquote:Op maandag 28 juli 2008 11:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik wil wel kerstshoppen.
Huisje ziet er schattig uit maar ik vind het juist gezellig, kroegjes en ditjes en datjes eromheen.
Maar het geld 100% waard. Wij hebben een Jan van Gent en zelfs Knut kan er recht op in staan. Zijn ouders hebben een vergrote zilvermeeuw en die is ook geweldig.quote:Op zondag 20 juli 2008 11:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tex!!!! I love your tent!![]()
Als ik op een dag nog eens een enorme tent koop, dan óf zoiets óf een de Waard. Maar die de Waardtenten zijn ook peperduur....
lijkt me een heel leuk & stoer plan! en een goed uitgangspunt.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:00 schreef livelink het volgende:
Ik heb nauwelijk tips en trucs, maar ik zou in ieder geval wel iets kiezen wat ik zelf in ieder geval ook leuk vind. Volgens mij vinden kinderen het allemaal al snel leuk, als ze gewoon veel aandacht krijgen en de ouder(s) het zelf ook naar de zin hebben. Ik ben niet zo van de theorie dat als de kinderen het maar naar hun zin hebben, dat de ouders het dan ook naar hun zin hebben. Ik ga dus juist voor de omgekeerde theorie wat dat betreft.
Ik heb trouwens van meerdere mensen gehoord dat Barcelona ook een leuke stad voor kinderen is. Dus bijvoorbeeld een weekje Barcelona?
quote:Op maandag 28 juli 2008 15:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Maar het geld 100% waard. Wij hebben een Jan van Gent en zelfs Knut kan er recht op in staan. Zijn ouders hebben een vergrote zilvermeeuw en die is ook geweldig.Ze gaan echt een eeuwigheid mee dus de uiteindelijke prijs valt reuze mee. En het is nog altijd goedkoper dan een caravan, niet dat dat voor ons een optie was want wij willen gewoon een tent!
Wij gaan woensdagnacht op donderdag weg met Yade. Het is 8 uur rijden normaliter dus het zal nu wel wat langer duren met elk uur eventjes stoppen. We gaan 2 uur 's nachts weg en ze slaapt altijd als een blok in de auto. Kamperen gaan we dus en als het niet gaat, gaan we gewoon weer terug.
Maar ik voorzie geen echte problemen. De tent is koeler dan ons huis, Yade is gek op de buitenlucht en slaapt toch overal wel. Ik heb er iig veel zin in.
[ afbeelding ]
Zo een hebben wij.
Wat dacht je van een weekje Mallorca ofzo? Ik vond het een heel kindvriendelijk eiland en voor als je uitstapjes wilt maken, goede busverbindingen over het eiland. Dan ben je niet alleen maar aan je hotel / appartement gebonden.quote:Op maandag 28 juli 2008 16:39 schreef m@x het volgende:
Bedankt voor de tips. Barcelona lijkt me geweldig, maar het lijkt me ook heerlijk om gewoon een weekje te luieren en samen te gaan zwemmen enzo. Gewoon even alleen maar aandacht voor elkaar. Die 1-oudervakanties vind ik een beetje eng. Maar dat heb ik sowieso met dat soort groepstripjes. Ik voel me dan toch altijd een beetje gedwongen om 'gezellig' te gaan zitten doen met de rest. Auto huren is helaas ook geen optie (tenzij ik ook ergens een rijbewijs kan huren)
* m@x gaat direct even wat websites over Mallorca checkenquote:Op maandag 28 juli 2008 16:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat dacht je van een weekje Mallorca ofzo? Ik vond het een heel kindvriendelijk eiland en voor als je uitstapjes wilt maken, goede busverbindingen over het eiland. Dan ben je niet alleen maar aan je hotel / appartement gebonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |