abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:24:26 #1
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_55753849
Hoihoi,

Ik probeer een draadloze internetverbinding tot stand te brengen tussen mijn laptop en de kpn experia box. volgens de handleiding van slimbellen kan ik daar niet mee draadloos internetten, maar mijn laptop detecteert de experiabox gewoon als zijnde een mogelijke draadloze verbinding.
Via een kabel kan ik de experiabox in, en daar is het draadloze internet ook gewoon in geactiveerd.

Punt is alleen dat ik geen netwerksleutel heb, en in de instellingen van de box staat die netwerksleutel er als een lading sterretjes, dus copy-pasten zit er ook niet in.
iemand een idee over hoe ik aan die netwerksleutel kan komen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:57:25 #2
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55754688
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:24 schreef Pluizel het volgende:
Hoihoi,

Ik probeer een draadloze internetverbinding tot stand te brengen tussen mijn laptop en de kpn experia box. volgens de handleiding van slimbellen kan ik daar niet mee draadloos internetten, maar mijn laptop detecteert de experiabox gewoon als zijnde een mogelijke draadloze verbinding.
Via een kabel kan ik de experiabox in, en daar is het draadloze internet ook gewoon in geactiveerd.

Punt is alleen dat ik geen netwerksleutel heb, en in de instellingen van de box staat die netwerksleutel er als een lading sterretjes, dus copy-pasten zit er ook niet in.
iemand een idee over hoe ik aan die netwerksleutel kan komen?
Kan je de netwerk sleutel niet vervangen dan? (Stelletjes weghalen, je eingen sleutel er in en op opslaan klikken?)
phluphy for president!
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:22:45 #3
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_55755286
Heb je een zwarte experiabox, zo ja onderkant box, bij WPA-PSK
Heb je een zilveren eb, pm me dan ff
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_55755356
Bij de zwarte Thomson staat de WPA vrijwel altijd onderop de ExperiaBox.
Bij de zilveren Siemens kan je inloggen en het sowieso aanpassen.

Je kan in beide gevallen zelf een nieuwe sleutel intypen en die gebruiken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:31:11 #5
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_55768806
ik heb zo'n zilveren siemens box.
ik probeerde net de pre-shared key gewoon idd de sterretjes weg te halen en dan iets nieuws erneer te zeten, maar dan gaat ie zodra ik op ok druk, gewoon de oude code er weer neerzetten.

boven die sleutel staat overigerens nog zo'n menu waarbij ik uit wpa en wpa 2 kan kiezen en dan ook nog met en zonder psk, en bij de gewone zonder psk vraagt het apparaat dan om een radius secret key... kan ik daar gewoon iets invullen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:31:38 #6
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55771685
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:31 schreef Pluizel het volgende:
ik heb zo'n zilveren siemens box.
ik probeerde net de pre-shared key gewoon idd de sterretjes weg te halen en dan iets nieuws erneer te zeten, maar dan gaat ie zodra ik op ok druk, gewoon de oude code er weer neerzetten.

boven die sleutel staat overigerens nog zo'n menu waarbij ik uit wpa en wpa 2 kan kiezen en dan ook nog met en zonder psk, en bij de gewone zonder psk vraagt het apparaat dan om een radius secret key... kan ik daar gewoon iets invullen?
Dat doet mijn router ook, die sterretjes zijn zodat niet iedereen gelijk het wachtwoord kan zien. Heb je ook al probeert de sleutel die je zelf ingevoerd heb te gebruiken om er daarna op te komen?
phluphy for president!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:37:55 #7
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_55773252
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:31 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dat doet mijn router ook, die sterretjes zijn zodat niet iedereen gelijk het wachtwoord kan zien. Heb je ook al probeert de sleutel die je zelf ingevoerd heb te gebruiken om er daarna op te komen?
ja, had het geprobeerd, maar zie nu dat ik iets anders had veranderd.

nu ik heb heb terugveranderd werkt het
tnx iedereen!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_55907708
Pluizel, kun je uitleggen hoe je het precies gedaan hebt?
ik probeer het ding ook voor draadloos geschikt te maken maar het lukt niet!
Ik weet wel waar ik moet zijn in de Experiabox!
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:55:08 #9
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_55918052
Nou als je gewoon inlogt op de experiabox, en dan naar advanced settings en naar wireless (of iets dergelijks, ik heb hier op kamers een andere router) (er vanuit gaande dat je ook zo'n zilveren hebt)

Dan staat daar vervolgens een rijtje instellingen. In de bovenste kun je kiezen tussen WPA, WPA2, WPA2-PSK en nog wat dingetjes, en dan moet je kiezen voor volgens mij de langste code (WPA2-PSK en dan nog een slash geloof ik met nog een keer zo'n code)
en dan komen eronder 2 vakjes voor de pre-shared key, met een hele lading sterretjes erin.
Die sterretjes moet je dan gewoon vervangen door een willekeurig wachtwoord (hoeft niet per sé 24 tekens lang zijn, ik geloof minimaal 7 ofzo) en dan natuurlijk wel zorgen dat je twee keer hetzelfde wachtwoord hebt.
En dan op ok klikken en dan slaat hij je wachtwoord op, vervolgens komen er wel weer gewoon die 24 sterretjes te staan.

Daarna kan je via je computer/laptop draadloze verbinding maken en als netwerksleutel het wachtwoord invoeren dat je net hebt bedacht. Met als netwerkverificatie WPA2-personal (zo heet het in mijn laptop tenminste) en als gegevens codering AES-CCMP.

Zo werkt het bij mij iig wel. Succes!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_56017234
Pluizel,

Ik ga het proberen!

Bedankt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')