Volgens het gemiddelde van die grafiek is de neerslag wel telkens max 5mm, hoeveel sneeuw is dat dan? Toch niet zoveel lijkt mequote:Op donderdag 24 januari 2008 22:27 schreef Jodelaar het volgende:
Vanaf februari weer gewoon een wc of een via de noord, ziet er wel steeds beter uit ja.
Dat is tog al wel snel 20 cm dan hoor.. Ok, het is niet erg veel maar het is wel weer even voor 5 dagen genoeg sneeuw.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:05 schreef fate het volgende:
[..]
Volgens het gemiddelde van die grafiek is de neerslag wel telkens max 5mm, hoeveel sneeuw is dat dan? Toch niet zoveel lijkt me.
Schitterend plaatje!quote:
Was net nog mooierquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:22 schreef Cootz het volgende:
[..]
Schitterend plaatje!
Het is lekker wintersportweer deze week. Droog met 's nachts lichte vorst en overdag regelmatig een lekker zonnetje en aangename temperaturen. Ook voor de sneeuw is dat nog niet eens zo'n probleem. Al is het wel goed dat het na een weekje weer wat kouder wordt, met wat meer kans op nieuwe sneeuw. Ik ga zelf van 16-23 februari naar Oostenrijk (Tirol, Fiss/Serfaus) dus er mag natuurlijk best wat verse sneeuw vallen in de eerste helft van febuari
Wist ik niet dat dat zoveel verschil wasquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:20 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Dat is tog al wel snel 20 cm dan hoor.. Ok, het is niet erg veel maar het is wel weer even voor 5 dagen genoeg sneeuw.
Mwa, die ensebles moet je niet zo heel erg geloven, meestal komt er als er sneeuw valt wel 5 cm bij, die neerslag in de ens zijn voor regen en hebben dus moeite met sneeuw. Als je wil weten hoeveel sneeuw er valt moet je bij wetter3.de zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:26 schreef fate het volgende:
[..]
Wist ik niet dat dat zoveel verschil was. Ik dacht dat 5mm regen iets van een 5cm sneeuw ofzo was maar des te beter
.
Overal prachtig weertje inderdaad tofste is natuurlijk snachts sneeuw overdag zon
dat plaatje wat jij poste was voor de bak sneeuw voor vandaag, die dus al niet kwam, vrijdag begint de sneeuw..quote:Op zondag 27 januari 2008 12:31 schreef fate het volgende:
[..]
Blijft al niets meer van over.
Nu wordt het weer minder koud en bijna niets van sneeuw.
Dit jaar valt er inderdaad behoorlijk wat, zeker vergeleken met vorig jaarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:58 schreef Cootz het volgende:
Weer de volle laag aan de zuidkant, ze hebben in Italië niet te klagen...
Heb je wel gelijk in natuurlijkquote:Op maandag 28 januari 2008 22:14 schreef Jodelaar het volgende:
Geepke is nu even boarden, misschien doen we straks een bericht. Maar ik wil wel goeds te melden hebben, en dat had ik afgelopen dagen niet
Vanaf dit weekend waarschijnlijk al sneeuw!quote:Op maandag 28 januari 2008 23:17 schreef erkel het volgende:
Vandaag was het gewoon 15 graden in Briancon(1330 meter) Maar voor overmorgen staat er al weer 3 graden overdag en lichte vorst 's nachts.
Stabiel winterweer met af en toe wat sneeuw vanaf 14 febr. zou wel prettig zijn.
Waarom niet? Niemand weet wat voor weer het over 2 weken in de Alpen is. En sneeuwkettingen moet je gewoon altijd meenemen als je op wintersport gaat!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:08 schreef axz0l het volgende:
zeg half Februari zal ik naar alle waarschijnlijkheid geen sneeuwkettingen nodig hebben hé in regio tirol (+/- 800 meter). hmm neem ze toch maar mee voor de zekerheid
Inderdaad... En helemaal als je zomerbanden hebt...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:26 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Waarom niet? Niemand weet wat voor weer het over 2 weken in de Alpen is. En sneeuwkettingen moet je gewoon altijd meenemen als je op wintersport gaat!
Tijdens winterse omstandigheden mag je in Duitsland niet eens meer rijden op zomerbanden. Dus als je op wintersport gaat lijken me winterbanden wel een hele slimme keusquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:07 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Inderdaad... En helemaal als je zomerbanden hebt...
Ik ga vanacht vertrekken met de auto naar zwitserland dus het kan best nog wel leuk worden als er echt wat gaat vallenquote:Zon snel terug in Zwitserland
Vrijdagochtend 1 februari sneeuwt het in sommige Zwitserse skidorpen licht boven 500 tot 700m. Later kruipt die grens omhoog naar 1100m. Op 2000m is het dan -1ºC bij een harde tot stormachtige wind uit zuidwest tot west. Vrijdagavond begint het koufront binnen te dringen en begint het ook overal te sneeuwen. Eerst boven 800m, maar al snel ook boven 600m. Op 2000m is het dan al -4ºC. Zaterdag koelt het verder af en houdt de sneeuwval aan. In de nacht op zondag klaart het op. Na een koude nacht wordt zondag dan ook een schitterende skidag. Maandag neemt de bewolking weer toe en sneeuwt het weer licht boven 800m. Dinsdag is in west-Zwitserland en in Graubünden de zon terug, terwijl het in het noorden bewolkt blijft. Woensdag overdag sneeuwt het licht boven 1200 meter. Donderdag en vrijdag is het flink zonnig bij stijgende temperaturen.
ijzig wordt het niet hoor.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:16 schreef erkel het volgende:
Ik ga vrijdag, maar ik hoop wel dat er nog wat verse sneeuw gaat vallen. IJzige pistes zijn ook niet alles.
Sneeuwhoogtes Serre-Chevalier volgens de ANWB:
Berg: 200 cm
Dal: 100 cm
Kortom dikke prima
dooisneeuw, maar geen ijsplaten wat hij bedoeld.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:05 schreef axz0l het volgende:
hoezo niet?
Geen verse sneeuwval, veel skiérs.. boven 0 overdag, mogelijk mist en strenge vorst in de nacht is toch de ideale combi voor ijzige piste's ? Ik ga a.s. vrijdag
Ow bedoel ik datquote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:22 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
dooisneeuw, maar geen ijsplaten wat hij bedoeld.
Als je zegt dat het ijzig wordt dan bedoel je ijsplaten, ijsplaten zijn inderdaad niet echt leuk maar dooisneeuw is goed te doen. Eigenlijk is dit gewoon herstelde poedersneeuwquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |