max van 1.1 op grote hoogte was wel mogelijk maar en actuele temp van 1.1 in het dal is ook zeker mogelijk maar max temp van 1.1 in het dal, never nooitquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:28 schreef geepke het volgende:
dus je denkt dat de actuele temps wel kunne kloppe fniet?
Jawel dat klopt gewoon, meestal als het strakke blauwe lucht overdag is geweest volgen er koude avonden / nachten. Dan heb je altijd kristalsneeuw in de ochtend.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:50 schreef geepke het volgende:
ja valloire nu -0.2 geeft ie aan maar dat zou dan volgens jou niet kloppe?
De maximale temperatuur over de gehele dag bedoel je he? Lijkt me echt niet dat het klopt maar okquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:02 schreef geepke het volgende:
maar dan zou dus die max van 1.1 ook moeten kloppen... lijkt me danachja we zien t wel
Alpe d'huez was hetquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:04 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
waar ga je ook alweer heen? en wanneer?
In 2004Hadden we elke nacht een sneeuwdump en overdag strak blauwe lucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ski, Schnee & Schnaps!
quote:Op zondag 20 januari 2008 16:57 schreef Jodelaar het volgende:
t-min ins tal -6.4
t-max ins tal +9.8
t-act ins tal -0.8
t-min am berg -2
t-max am berg +4
t-act am berg -0.1
Zo erg is het dus nietIn frankrijk lokaal 20cmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is van een reclame van Noorwegen maar dit is geen plaatje uit noorwegen, is een plaatje uit Kitzbuhel van Vorig jaarquote:Op maandag 21 januari 2008 12:12 schreef fate het volgende:
[..]
lol, in noorwegen zo weinig sneeuw?.
5 cm hooguit in Frankrijk. Oostenrijk wordt het beste voor de dump, lokaal 50 / 60 cm mogelijk door een front dat activeerd boven Duitsland.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:35 schreef fate het volgende:
@Jodelaar: ze voorspelden toch ook een 10-20-tal cm voor frankrijk morgenvroeg?![]()
Geepke: is jouw grafiek voor frankrijk?En ik hoop ook ontzettend hard dat er zondag toch wel een dump volgt in frankrijk...
Ver? Het is morgen al Dinsdag hoorquote:Op maandag 21 januari 2008 20:16 schreef geepke het volgende:
Het is niet slim om zover vantevoren dat te roepen... schuift het front een stukje op richting westen valt frankrijk in de prijzen
Ik dacht dat je het over aankomende zondag hadquote:Op maandag 21 januari 2008 20:23 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ver? Het is morgen al Dinsdag hoorAlle modellen zien niet meer dan 5 cm bij jullie vallen. En jullie hebben wel even genoeg gehad vind je niet?
Alsof Snow-Forcast hier mee kijkt, inderdaad geeft SF nu ook meer dan 5 cm voor jullie regio en nu ineens minder voor Oostenrijkquote:Op maandag 21 januari 2008 21:09 schreef geepke het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over aankomende zondag haden er zijn wel degelijk zat modellen te vinden die frankrijk meer dan 5cm geven
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:08 schreef fate het volgende:
Mmja we hebben wel al een deel gehad maar dat was vooral in de maritieme alpen en niet zo ontzettend veel waar ik (en geepke) ongeveer zitten. Ondertussen is er alweer een stuk gesmolten en is ook in frankrijk de sneeuw hard en vol ijsplekken.
Een echte dump zou ik wel zien zitten, over de hele alpen een meter ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr... het zal wel weer veranderen
Ski, Schnee & Schnaps!
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:20 schreef Jodelaar het volgende:
Frankrijk gangers, jullie krijgen later wel je portie, open daarom niet deze spoiler
Kaarten zien er mooi uit voor de oostenrijk gangers inderdaad.. maar het is wat ik zei... schuift het front iets richting het westen valt frankrijk net zo goed in de prijzen.. gistere gaven de kaarten nog 0.00 mm aan voor frankrijk komende zondag, vandaag iniedergeval al 5mm dus wie weet. We wachten af!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr... het zal wel weer veranderen
Dat van zondag is een Nordstau en kan dus alleen gebeuren als de hogedruk isobaren heel dichtbij elkaar liggen (met een klein lage druk gebiedje in de buurt), schuift dit naar het westen dan valt er helemaal niets. Nord-stau is eigenlijk alleen voor de noordelijke alpen. Vandaar dat als dit uitkomt het moeilijk wordt dat er sneeuw valt in Frankrijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:29 schreef geepke het volgende:
[..]
Kaarten zien er mooi uit voor de oostenrijk gangers inderdaad.. maar het is wat ik zei... schuift het front iets richting het westen valt frankrijk net zo goed in de prijzen.. gistere gaven de kaarten nog 0.00 mm aan voor frankrijk komende zondag, vandaag iniedergeval al 5mm dus wie weet. We wachten af!
850 meter is denk ik dan ook sneeuwvrij, sneeuwgrens ligt de laatste tijd net rond de 1000 meter. Als dat van zondag door gaat krijgen jullie ook genoeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:35 schreef axz0l het volgende:
@ jodelaar..
hoe zit het met Tirol? Wildschönau... (niederau op ong. 850 meter.. ) forecast voor daar klopt 9 van de 10 x niet
Als het een volbloed noordstau zou zijn heb je indd gelijk. Maar op de kaarten is echter geen complete noordstau te zien... het neerslaggebied komt duidelijk van nnw aan. Dit zou kunnen betekenen dat de Noord-Franse alpen ook nog hun graantje mee zouden kunnen pikken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:37 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Dat van zondag is een Nordstau en kan dus alleen gebeuren als de hogedruk isobaren heel dichtbij elkaar liggen (met een klein lage druk gebiedje in de buurt), schuift dit naar het westen dan valt er helemaal niets. Nord-stau is eigenlijk alleen voor de noordelijke alpen. Vandaar dat als dit uitkomt het moeilijk wordt dat er sneeuw valt in Frankrijk.![]()
SMS van die skileraar;
"Het is niet normaal hoe hard het nu sneeuwt en waait boven, dit heb ik nog niet meegemaakt, kanzelwand en de fellhorn bahn mogen niet eens meer naar boven. Alle mensen die boven op de piste waren worden nu verzocht onmiddelijk naar het dal te skien of in de adlerhorst te gaan zitten, windstoten van 120 kmpu en zware sneeuwval, er is nu al zoon 15 cm verse sneeuw gevallen en het ziet er niet uit dat het vandaag nog gaat stoppen, keep you sms'd groeten mathias"
Dan mag het dus eigenlijk geen nordstau genoemd worden. Oper is wel 3x achter elkaar al een uitbijter qua neerslag. Even afwachten gewoon.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:52 schreef geepke het volgende:
[..]
Als het een volbloed noordstau zou zijn heb je indd gelijk. Maar op de kaarten is echter geen complete noordstau te zien... het neerslaggebied komt duidelijk van nnw aan. Dit zou kunnen betekenen dat de Noord-Franse alpen ook nog hun graantje mee zouden kunnen pikken.
[ link | afbeelding ]
Ik wou je een PM sturen maar er komt te staan " De inbox "geepke" is niet beschikbaar " heb namelijk een vraag..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef geepke het volgende:
even een kleine update voor de franse alpen. De afgelope run was een stukje positiever als de runs van gistere. Lagere temperaturen maar helaas weinig neerslag de komende (1.5) week. Dit kan echter nog veele malen veranderen. We zullen zien.....
[ link | afbeelding ]
Waar zie je op die grafiek eigelijk de neerslag? Ik zie links de temp staan en rechts de regen maar die grafiek is toch de temp of ben ik niet helemaal mee?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:23 schreef geepke het volgende:
even een kleine update voor de franse alpen. De afgelope run was een stukje positiever als de runs van gistere. Lagere temperaturen maar helaas weinig neerslag de komende (1.5) week. Dit kan echter nog veele malen veranderen. We zullen zien.....
[ link | afbeelding ]
de onderste lijnquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:18 schreef fate het volgende:
[..]
Waar zie je op die grafiek eigelijk de neerslag? Ik zie links de temp staan en rechts de regen maar die grafiek is toch de temp of ben ik niet helemaal mee?
Volgens laatste update van snow-forecast gaat de sneeuwzone van zondag meer oostelijk en nauwelijks oostenrijk aandoen...
Ik weet niet, ik weet niks van deze site... Heb me alleen aangemeld omdat ik dit topic interresant vondtquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:47 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ik wou je een PM sturen maar er komt te staan " De inbox "geepke" is niet beschikbaar " heb namelijk een vraag..
Hopelijk vanaf volgende week beter hé, we zien wel. Eind volgende week is het eindelijk zover dus zou fantastisch zijn moest het net sneeuwen + kouderquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:34 schreef geepke het volgende:
Vooruitzichten Franse alpen t/m zondag 27 januari.
Ja ik hoop het ook! Zelf ga ik ook vanaf 2 feb op vakantiequote:Op woensdag 23 januari 2008 18:53 schreef fate het volgende:
Geepke![]()
[..]
Hopelijk vanaf volgende week beter hé, we zien wel. Eind volgende week is het eindelijk zover dus zou fantastisch zijn moest het net sneeuwen + kouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |