abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:20:48 #1
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55748206
Onze kachel was al een tijdje stuk, dus had ik vorige maand de huisbaas gebeld.
Zijn belofte was:

"Voor het einde van het jaar staat er een nieuwe in"

Dus vandaag kom ik terug van een welverdiende kerstvakantie, en wat ziet mijn oog: De termostaat geeft 7 graden aan.
Ik bellen:

"Goedenmiddag, met Timbob van [adres], het is hier 7 graden"

"Oh, ja, waneer ga je het huis uit?"

"Pardon?"

"Ja, ik heb het huis vanaf 1 januari verkocht, je zal eruit moeten"

ik zo van

Ik vroeg 'm al wat dit voor rare actie was.. Krijg ik geen bericht hiervan? kan hij dit zomaar maken?
Maar zijn respons was:
Hij was m'n "nummer kwijt" en hij was "ziek" dus hij kon geen brief posten, dus kon hij me niet bereiken.
Hij had niet het nummer van degene die het huis gekocht had, dus die kan ik niet bereiken wat zijn plannen zijn.. Hij vond het erg vervelend voor me, maar het was nou eenmaal zo.

Nu heb ik hier gewoon een huurcontract, en ik neem aan dat hij me er niet zomaar uit kan bonjouren..
Waar kan ik dit aanvechten?

En het is hier verdomme nog steeds 7 graden.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55748247
Je hoeft niets aan te vechten. Hij kan je er toch niet uitmikken imho
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:23:09 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55748277
Gewoon blijven zitten .
Die sukkel die het huis gekocht heeft, heeft een huis + huurder gekocht.
Niets meer niets minder. Alleen je huisbaas is veranderd, dus je moet vanaf nu die andere knakker opbellen over de verwarming die kapot is.
pi_55748287
Verkoop breekt geen huur, onbepaalde tijd bestaat slechts in een paar gevallen. Niks aan het handje.

Heeft de koper een huis bedongen zonder huurders, dan zal de huisbaas nog wel even zweten en moeilijk doen, gewoon voor de rechter laten komen, geen probleem, mag hij alles betalen. Enige wat hij kan doen is vervangende woonruimte aanbieden (soortgelijk of beter) of je uitkopen. In iedergeval niks ondertekenen, ook niet onder dwang.
Laat je ook even (gratis) voorlichten bij de rechtswinkel.

Het kan wel persoonlijk een vervelende situatie worden, maar vergeet nooit, hij heeft het zelf veroorzaakt! Hij had je moeten inlichten, dan was je er vast samen uitgekomen.

[ Bericht 38% gewijzigd door FatherJack op 03-01-2008 17:12:58 ]
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:24:52 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_55748321
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef bleiblei het volgende:
Gewoon blijven zitten .
Die sukkel die het huis gekocht heeft, heeft een huis + huurder gekocht.
Niets meer niets minder. Alleen je huisbaas is veranderd, dus je moet vanaf nu die andere knakker opbellen over de verwarming die kapot is.
Dat dus.
En anders weet ik nog wel een bruggetje hier in de buurt waar je prima onder kunt slapen. Je mag zelfs een gratis doos van me hebben .
KuikenGuppy
pi_55748406
kankerkachel

maareh lekker blijven zitten dus
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_55748432
Hij kan je er niet uittrappen, en vanaf nu dus 3x daags hem opbellen met de vraag wat het tel.nummer van je nieuwe huisbaas is.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:28:54 #8
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55748439
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat dus.
En anders weet ik nog wel een bruggetje hier in de buurt waar je prima onder kunt slapen. Je mag zelfs een gratis doos van me hebben .
Ja, ik kan sowieso niet even weg.
Is het wel een brug met verlichting?

Anywho. ik hoop dat ik binnenkort de nieuwe koper aan de telefoon krijg. Het leek mij ook wel weer dat hij me er niet zomaar uit kan gooien, al helemaal niet zonder waarschuwing.

Nou wil ik al een tijdje verhuisen naar utrecht. maar dat gaat pas als ik daar een kamertje heb natuurlijk.
Ik blijf lekker zitten in de kou. Ik zal de huisbaas nog even bellen dat ik niet van plan ben weg te gaan en dat hij mij maar in contact moet brengen met de nieuwe koper / verhuurder.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55748451
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_55748459
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef BaggerUser het volgende:
kankerkachel

maareh lekker blijven zitten dus
pi_55748494
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
+ een redelijke termijn noemen en daarachter de boodschap dat je anders zelf iemand inschakeld en de kosten inhoudt op de huur.
pi_55748588
Als het huis is gekocht om zelf in te gaan huren dan mag het contract verbroken worden..

Weet niet precies hoe het zit, maar daar was iets mee

Als het een pand is voor de verhuur (beleggingspand) dan mag je er sowieso niet uitgegooid worden.
Wel blijft de eigenaar verantwoordelijk voor het onderhoud en als dat een nieuwe eigenaar is dan zal hij er voor verantwoordelijk zijn. Dikke kans dat deze nieuwe eigenaar de koop laat ontbinden als hij hierachter komt.
pi_55748605
Lekker geregeld dan weer. Die oud-huisbaas heeft blijkbaar geen idee van zijn plichten en jouw rechten. Succes er mee! Dit is natuurlijk gewoon een verkapte tvp.
For great justice!
pi_55748611
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef timbob het volgende:

[..]

Nou wil ik al een tijdje verhuisen naar utrecht. maar dat gaat pas als ik daar een kamertje heb natuurlijk.
Ik blijf lekker zitten in de kou. Ik zal de huisbaas nog even bellen dat ik niet van plan ben weg te gaan en dat hij mij maar in contact moet brengen met de nieuwe koper / verhuurder.
Je voelt je onzeker en wilt je zaakjes veilig stellen, maar, jij bent geen partij in de onderhandelingen. De koper heeft van verkoper gekocht, jij hoort bij het huis. Eigenlijk heb jij er niks mee te maken en moet je straks een nieuw rekening nr. krijgen waar jij je oude huur met eventueel de jaarlijkse vastgestelde maximale verhoging op moet storten.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_55748683
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:34 schreef Garin84 het volgende:
Als het huis is gekocht om zelf in te gaan huren dan mag het contract verbroken worden..

Weet niet precies hoe het zit, maar daar was iets mee

Als het een pand is voor de verhuur (beleggingspand) dan mag je er sowieso niet uitgegooid worden.
Wel blijft de eigenaar verantwoordelijk voor het onderhoud en als dat een nieuwe eigenaar is dan zal hij er voor verantwoordelijk zijn. Dikke kans dat deze nieuwe eigenaar de koop laat ontbinden als hij hierachter komt.
Dan zal het toch nog wel gecommuniceerd moeten worden lijkt me?
For great justice!
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:40:28 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55748737
ik denk dat er binnen een week een knokploeg voor je deur staat of als je er een keer niet bent al je spullen op straat liggen.

Meerdere keren meegemaakt hier (4 verdiepingen huren behalve die van mij die was koop) alle verhuurders zijn nu weg en de boel is eindelijk verkocht , heeft 2 jaar van ellende gekost met geregeld politie bezoek, 4x wisselen van sloten op een dag etc.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55748756
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
Dat is al lastig. Ik zou niet geneigd zijn de ex-huisbaas te blijven betalen..
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:42:57 #18
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55748787
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.

Hij legt mij woorden in de mond als: jij wilde er toch al uit.
Nou heb ik eens aangegeven dat ik OOIT hier weg wilde, naar utrecht, maar daar heb ik heel duidelijk bij verteld dat ik niet wist wanneer dat was. maand, jaar, 2 jaar.. en dat ik voorlopig wilde blijven wonen.

Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
Hij zou mij volgende maand bellen met het nummer van de nieuwe huurder. En wat die van plan was.
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.

bah.

Ik zei al dat ik er niet zomaar uit wilde, maar hij denkt te weten dat dat wel mag.

▀█▀ █ █▀█▀█
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:44:09 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55748809
lijkt me dat een bank never nooit een bank garantie geeft als ze weten dat er huurders in het pand zitten
pi_55748828
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:40 schreef Re het volgende:
ik denk dat er binnen een week een knokploeg voor je deur staat of als je er een keer niet bent al je spullen op straat liggen.

Meerdere keren meegemaakt hier (4 verdiepingen huren behalve die van mij die was koop) alle verhuurders zijn nu weg en de boel is eindelijk verkocht , heeft 2 jaar van ellende gekost met geregeld politie bezoek, 4x wisselen van sloten op een dag etc.
laten registreren bij de wijkagent, leuk voor bij de rechter
let wel een advocaat is gratis als je onder de inkomensdrempel valt (rechtshulp)

Maar eerst volgens het boekje van de huisbaas de schriftelijke opzegging met rechtsgeldige reden, dan verder.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:45:22 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55748834
je kan toch zelf opvragen wie de nieuwe eigenaar is?
pi_55748876
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.

Hij legt mij woorden in de mond als: jij wilde er toch al uit.
Nou heb ik eens aangegeven dat ik OOIT hier weg wilde, naar utrecht, maar daar heb ik heel duidelijk bij verteld dat ik niet wist wanneer dat was. maand, jaar, 2 jaar.. en dat ik voorlopig wilde blijven wonen.

Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
Hij zou mij volgende maand bellen met het nummer van de nieuwe huurder. En wat die van plan was.
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.

bah.

Ik zei al dat ik er niet zomaar uit wilde, maar hij denkt te weten dat dat wel mag.
overmaken die huur!

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/41.htm
http://www.huurders.info/Default.aspx?id=249&mid=309&midpath=,309,
pi_55748895
Als je automatisch je huur betaalde (via de bank dus) dat in ieder geval stop zetten. Maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_55748925
zolang JIJ er niet mee akkoord gaat dat je eruit moet kan hij niks maken

Nieuwe eigenaar kan niet even beslissen dat hij geen huurder wil

Ff wijkagent inschakelen idd om op de hoogte te stellen
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:50:14 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_55748961
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
Dat had die koper moeten bedenken vóórdat hij het huis+huurder kocht !
Hij kan je er niet uit zetten btw. Met geen enkele mogelijkheid.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')