5 en 6 januari wordt de NK sprint weer gehouden in Heerenveen. In het toernooi zijn 4 startbewijzen voor het WK sprint 2 weken later.
Ik denk dat het vooral bij de mannen echt super spannend gaat worden. Bijna elke goede sprinter doet mee en ik denk dat ze qua niveau erg dicht bij elkaar liggen. Grote kanshebbers voor de titel zullen vooral Bos, Kuipers en Wennemars zijn denk ik. Ik verwacht eigenlijk het meest van Bos, vanwege zijn resultaten de laatste maanden. Of zal Wennemars zijn titel prolongeren? Voor de rest zijn er nog Tuitert, hoewel die wel weer onderuit zal gaan, Nijenhuis, vorig jaar derde maar nu pas net hersteld van zijn blessure, Van Velde, maar die is te oud en Smeekens, maar die kan geen 1000 meter, die allen mee kunnen gaan doen voor de titel. Mijn top-4: Bos, Kuipers, Wennemars en Tuitert.
Bij de vrouwen doen ook alle toppers eigenlijk wel mee. Grootste kanshebbers zijn Timmer en Gerritsen, maar ook Boer, van Deutekom en Wüst doen allemaal mee voor de titel. Daarnaast zijn er veel outsiders voor een eventuele vierde plaats, zoals Bruintjes en van der Star. Mijn top-4 is Gerritsen, Timmer, Boer en Wüst.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië