abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55796731
ik zit nu wel te denken "jezus je bent toch niet bang om van een roltrap te gaan " maar mijn angsten zijn ook om te huilen eigenlijk
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55801165
De enige manier om van een angst af te komen is door steeds gewoon te doen. Iedere keer maakt je lichaam stoffen aan die je normaal in gevaarlijke situaties aanmaakt; daardoor voel je je bang, gespannen, etc. Als je honderd keer een 'enge' situatie ingaat en er gebeurt niks, went je lichaam er vanzelf aan. Probeer op dat moment de situatie ook te analyseren en te blijven denken over wat er gebeurd, en te beredeneren waarom je niet bang zou hoeven te zijn.

Klinkt makkelijk, is het niet (weet ik uit ervaring), maar als je er vanaf wilt is dit de enige manier. Je kan het samen met iemand doen, om het wat makkelijker te maken. Je kan van alle enge situaties de minst enge kiezen om mee te oefenen, maar daar houden je opties wel op. Dan is de keuze: geef ik toe aan een irreele angst en ga ik daar m'n leven door laten leiden, of zet ik mezelf eroverheen, ga 10 keer door een hel (bij een beginnende angst minder, bij een jarenlange fobie wat vaker), en ben daarna de rest van m'n leven verlost.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:22:57 #78
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55801976
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 13:37 schreef F04 het volgende:
Bij mij kwam ooit een veter van me tussen een roltrap.
En toen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Miss SHO zaterdag 5 januari 2008 @ 19:30:40 #79
22592 crew  Ole
pi_55802251
Op station Bijlmer is nu ook zo'n vreselijk hoog ding

Op mijn werk is er eentje, die durf ik wel. Maar die is nog niet eens de helft
Vervelende angst is het in elk geval. Maar goed, bij mij zo'n beetje de laatste die over is van een heleboel angsten, en stukje bij beetje gaat het beter.

Vlak achter iemand op de roltrap gaan staan helpt bij mij iig.. En dan concentreren op de schouders van die persoon. Vooral niet naar beneden kijken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_55812273
Van boven naar beneden ken ik idd. Beetje ongemakkelijk, zeker met tassen in je handen. Zonder tassen gaat het trouwens prima.

Apart dat meer mensen het alleen van boven naar beneden hebben. Ik w8 iig altijd netjes het moment af om er op te stappen, seconde of 5 . Die eerste stap voelt zo instabiel .
pi_55812313
Blinddoek voor doen.
Ogen dicht of niet naar beneden kijken op de roltrap maar bv naar je handen oid...
de kruin van diegene die voor je staat!?
Denk aan iets anders...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:55:46 #82
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_55812520
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:11 schreef Teteteterek het volgende:
laatst nog gehad zo'n stroomschok van een roltap, bij de bijenkorf in amsterdam
pi_55813176
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

durf je daar nou nooit meer op? Het was maar een klein schokje hoor, ik heb het makkelijk overleefd.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zondag 6 januari 2008 @ 00:22:11 #84
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55813259
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Blinddoek voor doen.
Ogen dicht of niet naar beneden kijken op de roltrap maar bv naar je handen oid...
de kruin van diegene die voor je staat!?
Denk aan iets anders...
ogen dicht -> je verliest je balans -> dood
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 6 januari 2008 @ 00:36:34 #85
157031 roosjeroosje1988
pi_55813615
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:19 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

durf je daar nou nooit meer op? Het was maar een klein schokje hoor, ik heb het makkelijk overleefd.
Het is mijn grootse roltrap-angst. Ik vind het sowieso al eng om erop te staan maar ik ben gewoon bang om stroom te krijgen.
pi_55813646
Goed topic
  zondag 6 januari 2008 @ 01:10:55 #87
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55814403
Ik heb geen roltrap fobie, maar als ik er op sta probeer ik niet die leuningen aan te raken, die zijn vies.
pi_55819289
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Het is mijn grootse roltrap-angst. Ik vind het sowieso al eng om erop te staan maar ik ben gewoon bang om stroom te krijgen.
je kan eerst even tegen iets van metaal tikken, dan heb je het gehad op een moment dat je er klaar voor bent (ik ben altijd zo statisch als wat)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_55819370
Hoezo bang zijn voor stroomschokken? Begrijp dat niet zo goed. 't Is alsof je even geprikt wordt, maar daarbij houdt het ook echt op.

Moet ook toegeven dat dit de origineelste fobie is die ik sinds tijden gehoord heb. Hoe noemen ze dit in ingewikkelde Latijnse termen?
pi_55820311
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:57 schreef Friek_ het volgende:
Hoezo bang zijn voor stroomschokken? Begrijp dat niet zo goed. 't Is alsof je even geprikt wordt, maar daarbij houdt het ook echt op.

Moet ook toegeven dat dit de origineelste fobie is die ik sinds tijden gehoord heb. Hoe noemen ze dit in ingewikkelde Latijnse termen?
dude, ik weet niet hoe het bij die ander is, maar bij mij springen de vonken er letterlijk vanaf! dat doet gewoon zeer hoor.
pi_55820916
Wtf? Roltrappen? Vonken?

Nee echt, ik weet niet waar je het over hebt.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:34:36 #92
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55821564
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:05 schreef Friek_ het volgende:
Wtf? Roltrappen? Vonken?

Nee echt, ik weet niet waar je het over hebt.
Ik heb het ook nooit meegemaakt, maar het zou eventueel zo kunnen zijn dat sommige roltrappen neit goed zijn geïsoleerd ofzo, of dat de mensen zelf statisch geladen zijn.
pi_55822195
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:34 schreef voskat het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit meegemaakt, maar het zou eventueel zo kunnen zijn dat sommige roltrappen neit goed zijn geïsoleerd ofzo, of dat de mensen zelf statisch geladen zijn.
ik ben zelf zo statisch (vraag maar aan poes)

als ik hier de moederkachel aanzet moet ik ook uitkijken, anders is het weer ZAP!
deurklinken, ook altijd lol.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:38:27 #94
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_55823034
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:01 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben zelf zo statisch (vraag maar aan poes)

als ik hier de moederkachel aanzet moet ik ook uitkijken, anders is het weer ZAP!
deurklinken, ook altijd lol.
Ik doe het altijd expres bij de tv, soms is het scherm statisch ofzo en dan zo met je hand er langs en dan op een metalen oppervlak, dat voelt zo grappig
  zondag 6 januari 2008 @ 16:45:52 #95
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_55825956
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:44 schreef rival het volgende:

[..]

misschien als je iets anders aanraakt dan de leuning....
een RUBBEREN leuning geeft geen stroom aan je. dus zelfs geen statische electriciteit zoals bij een autodeur oid....
I hate to ruin the surprise.... ik krijg ALTIJD stroom van die rubberen leuning van roltrappen.... tevens ook autodeuren, kranen, deurlinken etc...

Ik weet ook niet hoe het kan maar tis echt zo...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_55842876
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:45 schreef Poeke het volgende:

[..]

I hate to ruin the surprise.... ik krijg ALTIJD stroom van die rubberen leuning van roltrappen.... tevens ook autodeuren, kranen, deurlinken etc...

Ik weet ook niet hoe het kan maar tis echt zo...
ik ben ook altijd het zaadje, dus ik geloof je.
heb je ook weleens een enorme vonk afgegeven? mijn schoonvader schrok zich rot!
pi_55849815
Voor de schokken is het beste om even de grond aan raken vooral als je synthetisch kleding (vooral voering) aan hebt. of op iets van plastic hebt gezeten, vooral tuinstoelen etc. raak tijdens het opstaan daaruit ook altijd grond aan zodat de schok niet ontstaat. Ook letten op je schoeisel , bij sommige schoenen nooit last bij andere schoenen continue.

En voor roltrap fobien doe het samen met iemand die niet bang is dan samen opstappen zodat je je goed vast kan houden aan bijv. schouder van iemand voor je. dat helpt echt.
wel samen opstappen en oefen op rustige momenten niet bij grote drukte dan kun je ook voor je opstapt nog even je tijdstip kiezen en wordt je niet ingehaald door al te haastige mensen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:40:07 #98
157031 roosjeroosje1988
pi_55887650
Weet je dat ik voor dit topic ook al gedacht had om hierover een topic op te starten, toen ik hem zag had ik echt iets van 'Jeej, ik ben niet de enige!'
  Moderator / Miss SHO woensdag 9 januari 2008 @ 04:08:30 #99
22592 crew  Ole
pi_55889834
de angst is bij mij niet van de schokken.. weet wel dat dat kan, maar OK

helse dingen zijn het gewoon
Maar goed: vandaag weer gewoon met de roltrap naar beneden gegaan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_55889841
Dan moet je eens met je fobie naar praag.Zelf ik vond de roltrappen naar de metro wat aan de lange kant.Het leek alsof het een fucking kilometer naar beneden ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')