Led Zeppelin komt nog terug in een latere aflevering (bij stadium rock). Maar hier worden ze maar heel kort behandeld en krijgen veeeeeeel te weinig aandacht. Ze worden in het zelfde rijtje gezet als Queen, U2 en Kiss. Ik vind dat ze hier helemaal niet tussen horen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:33 schreef Wickedangel het volgende:
Dit was de enige aflevering die ik destijds op de BBC had gemist.
Ik begrijp best dat je niet álle bands kunt behandelen, maar Jezus, wat kort door de bocht. Heavy metal is begonnen met Black Sabbath en Deep Purple? Waar was Led Zeppelin?![]()
Judas Priest begonnen met harmonizing guitaren? Thin Lizzy waren de eerste daarmee
En al die aandacht voor Mötley Crüe????? Waar was Van Halen? Bon Jovi? Motörhead? Kiss, desnoods?
Echt
Die komt volgende week. Lijkt me kut.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:02 schreef tarzan1 het volgende:
[..]
Led Zeppelin komt nog terug in een latere aflevering (bij stadium rock). Maar hier worden ze maar heel kort behandeld en krijgen veeeeeeel te weinig aandacht. Ze worden in het zelfde rijtje gezet als Queen, U2 en Kiss. Ik vind dat ze hier helemaal niet tussen horen.
Dat valt dan ook wel weer tegen, het gaat meer over REM en Nirvana helaasquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die komt volgende week. Lijkt me kut.
Aflevering daarna kijk ik wel naar uit. Lekker tijdperkje Pixies en Sonic Youth
Ik heb deze ook gemistquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:51 schreef thettes het volgende:
Heb deze gemist, maar van alle muziek in de zeven delen trekt deze me ook absoluut het minste. De laatste paar worden echter weer beter
Ja, deze bands niet of nauwelijks behandelen is wel een schande. Dan mag je dit niet echt een rock overzicht noemen, wat mij betreft. Wat ze vertellen is wel interessant en ik snap dat je niet alles kan behandelen, maar zulke grote bands helemaal niet/nauwelijks behandelen is echt een zware misser...maar ik zal wel even afwachten wat er volgende week gaat gebeuren...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:05 schreef MooiHoofd het volgende:
Ja, volgende week komt Led Zeppelin volgens mij, ik hoop wel een aardig stukje en een minder groot stuk van u2. Led Zeppelin is toch wel even wat invloedrijker. Ik heb bij deze serie echt grote namen, misschien zaten die wel in de orginele versie; ik miste bijv.: Kiss, Beatles, Led Zeppelin, AC/DC, Van Halen, Beach Boys, CCR, The Doors,The Guess Who. Maar, ja
Beatles kwamen in het origineel wel ter sprake.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:30 schreef -skippybal- het volgende:
Ik denk dat met The Beatles gezeik was met de rechten ofzo (zijn die nog steeds in handen van meneertje Jackson?).
Ik kan me echt niet voorstellen dat de BBC of all omroepen die er met opzet niet in stoppen
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:26 schreef Reena het volgende:
[..]
Ja, deze bands niet of nauwelijks behandelen is wel een schande. Dan mag je dit niet echt een rock overzicht noemen, wat mij betreft. Wat ze vertellen is wel interessant en ik snap dat je niet alles kan behandelen, maar zulke grote bands helemaal niet/nauwelijks behandelen is echt een zware misser...maar ik zal wel even afwachten wat er volgende week gaat gebeuren...
En hier kun je trouwens zien welke bands in de originele BBC-serie allemaal besproken zijn:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:05 schreef MooiHoofd het volgende: Ik heb bij deze serie echt grote namen, misschien zaten die wel in de orginele versie; ik miste bijv.: Kiss, Beatles, Led Zeppelin, AC/DC, Van Halen, Beach Boys, CCR, The Doors,The Guess Who. Maar, ja
Ik dacht dat ze die niet behandelden omdat ze bijna uitsluitend naar Britse bands zouden kijken...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 08:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dat bijvoorbeeld Radiohead, Talking Heads, New York Dolls, The Strokes, The Whites Stripes en John Mayall door ruimtegebrek uit de serie geschrapt zijn.
Tja, die vraag moet je niet aan mij stellen. Al die artiesten waren wel op de BBC-site genoemd, maar zijn uiteindelijk gewoon niet in de serie terecht gekomen. Ik weet alleen dat er toch wel een hoop Amerikaanse artiesten zijn besproken, en dat Radiohead - die dus uiteindelijk is geschrapt - ook gewoon een Britse band is.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze die niet behandelden omdat ze bijna uitsluitend naar Britse bands zouden kijken...
Coldplay was letterlijk maar een paar seconden in beeld (net als de Stereophonics), en eigenlijk alleen maar om aan te geven dat Britpop in de nasleep van Oasis' megaconcerten langzaam doodbloedde. Om pas weer bij the Libertines interessant te worden (volgens de documentaire).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:37 schreef thettes het volgende:
Radiohead niet behandeld vind ik toch wel stug, is imho ook van grote invloed geweest op veel andere bands (denk maar aan het wel behandelde coldplay)
Oh ok, ik ging af op de BBC site, heb die aflevering zelf nog niet gezien. Zo te zien wel veel Stone Roses?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Coldplay was letterlijk maar een paar seconden in beeld (net als de Stereophonics), en eigenlijk alleen maar om aan te geven dat Britpop in de nasleep van Oasis' megaconcerten langzaam doodbloedde. Om pas weer bij the Libertines interessant te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |