Was al bang voor geen toestemming denk ik...Wel balen zeg dat ik 't vergeten was te kijken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:52 schreef RoofingBurner het volgende:
Mijn harddiskrecorder is natuurlijk weer eens vroegtijdig gestopt en inderdaad niet op uitzendinggemist te vinden, kutzooi.
Ach het is een Engelse serie heh… en de betreffende aflevering gaat over Britpopquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Van mij hadden ze deOasis
ophemel-aflevering wel weg mogen laten.
En verder is het nog altijd zo dat er bij dit soort series vrijwel altijd fanboys zijn die zich diep beledigd voelen omdat de drol die hun prutsbandje ooit eens op plaat geperst heeft niet wordt vermeld.
Dat mag dus niet, ey.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:08 schreef haastjerepje het volgende:
Ik heb de Engelse serie ook gevolgd en deze vond ik zeer boeiend om te kijken. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de NPS ervan gebakken heeft, maar ik heb de eerste aflevering al gemist, dus zou iemand een torrent/link hiervan kunnen geven of een anderzinds downloadbaar bestand.
Overdrijf het nou niet George michael scoorde altijd beter dan de Stone Roses.quote:Op zondag 6 januari 2008 03:41 schreef Elusive het volgende:
[..]
Ach het is een Engelse serie heh… en de betreffende aflevering gaat over Britpop
Engeland zat begin jaren 90 in een Amerikaanse cultuur shock, rock & roll was dood en de hitlijsten bestonden uit Mariah Carey, Sinnead Oh’Connor en krasmuziek van Nirvana. Men was liever Amerikaan dan Brit
Plots was daar The Stone Roses, indie muziek werd mainstream en de echte "Indie" bands van toen zoals Oasis en Suède zette de nieuwe muziekstroming voort.
De britten hadden weer iets om trots op te zijn en het was weer cool om brit te zijn, de Cool Britannia periode was geboren bladiebla…
Oasis had daar gewoon het grootste aandeel in, De populariteit van Oasis in Engeland kun je moeilijk ontkennen, zo gaven ze bijvoorbeeld in 1996 2x een concert voor 250.000 man, 1 op de 20 britten hebben geprobeerd een kaartje te reserveren, dat is 3 miljoen![]()
Het record voor snelst verkopende album staat ook nog steeds op hun naam.
Jammer dat we in Nederland weinig van die legendarische britpop hype hebben meegekregen, De meeste mensen kunnen geen eens een nummer van The Stone Roses, Blur, Suède of Oasis opnoemen, nouja.. behalve dat nummer van Fifa 1998 (song2) en Wonderwall dan.
waarom moesten wij nou zo nodig hakken op happy hardcore en Irene moors smurfen remix deluxe.
geweldige serie! de afleveringen zijn trouwens te vinden bij de lokale torrent of nieuwsgroep boer!
Nope, daar staan alleen eigen producties van de publieke omroepen. Ik heb het gisteravond ook gemist, weet iemand of het nog wordt herhaald deze week?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:47 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben het mooi vergeten te kijkenZal wel niet op www.uitzendinggemist.nl komen.
Ah yep, om 14:30, thanks!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:15 schreef borisz het volgende:
op Cultura 14.30 of 15.30 morgen
quote:Donderdag 17 januari, 23.30 NL3 en zaterdag 19 januari, 14.30 bij Cultura
Afl. 3: Punk: van The Sex Pistols tot Patti Smith
In de derde aflevering van Rock! aandacht voor punk, de muziek van de zogenaamde “Blank Generation”. Het is een verhaal over twee steden: Londen en New York, eind jaren ‘70. De eerste geteisterd door klasse- en rassenrellen, de tweede nagenoeg failliet. De kansloze, verdwaalde stadsjongeren zoeken een muzikale uitlaatklep en willen terug naar de ware aard van rock. Rauw, gepassioneerd en eerlijk: Dit is het verhaal van punk.
In de New Yorkse underground club CBGB’s spelen The Ramones. Hard en zonder fratsen. Hun streven is om door eenvoud rock terug te geven aan de jeugd en ze worden het boegbeeld voor een teleurgestelde generatie die zelf de touwtjes in handen wil nemen. “Be yourself by doing it yourself”. Ingewikkelde gitaarsolo’s en jarenlange muziekstudie blijken niet nodig om je razernij te koelen. Rock in zijn rauwste vorm verovert de steden en punk is een feit.
Met The Sex Pistols, The Clash, The Ramones, Television, Patti Smith, Buzzcocks en The Damned.
Samenstelling: William Naylor
Productie: BBC/Michael Poole
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |