Lijkt mij wel...quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:30 schreef enilla het volgende:
Kan ik vragen om een second opinion oid.
En waarom zou een een arts die een kind een paar uurtjes gezien heeft het beter weten dan een ouder die het kind al 14 jaar heeft meegemaakt en zich heeft verdiept in de materie?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:03 schreef avotar het volgende:
Zucht.. tuurlijk weet jij het als bezorgde ouder beter dan een arts die er wel voor geleerd heeft.
Je kan geen info vinden, dus zal het dat wel niet zijn...
Dus..
Succes er maar mee da..
Omdat die arts zich misschien al 14 jaar verdiept heeft in die materie, en die ouder misschien nog maar een paar uur?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En waarom zou een een arts die een kind een paar uurtjes gezien heeft het beter weten dan een ouder die het kind al 14 jaar heeft meegemaakt en zich heeft verdiept in de materie?
Omdat die arts ervoor gestudeerd heeftquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En waarom zou een een arts die een kind een paar uurtjes gezien heeft het beter weten dan een ouder die het kind al 14 jaar heeft meegemaakt en zich heeft verdiept in de materie?
omdat de arts ervoor gestudeerd heeft en de moeder alleen google gebruikt.. en dan nog niet dermate goed dat ze niets kan vinden, dus zal het wel wat anders zijn, want daar is wel info over.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik zal hem nogmaals even voor je inkoppen, misschien snap je hem dan zelf ook:quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En ik zal hem dan maar weer uitkoppen. Diagnostiek, en zeker psychodiagnostiek, is geen exacte wetenschap. Hoe lang een diagnosticus, en voor psychodiagnostiek hoeft dat zeker niet een arts te zijn, er ook voor gestudeerd heeft. TS doet wat ieder verstandig mens doet. Zij zoekt info, maar kan die niet vinden. Verder maakt zij zich als ouder zorgen om haar dochter, en wil eigenlijk alleen maar dat alles goed is voor haar dochter. Dat houdt ook in dat er een juiste diagnose gesteld wordt. Als TS daar aan twijfelt, om wat voor reden dan ook, dan kan zij vragen op welke grond de diagnose gesteld is. Bovendien kan TS een second opinion aanvragen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zal hem nogmaals even voor je inkoppen, misschien snap je hem dan zelf ook:
Omdat die arts ervoor gestudeerd heeft, en de moeder niet?????![]()
Had je dat nou echt niet zelf kunnen bedenken?
Daarnaast: moeders die afgaan op google om hun eigen conclusies te trekken, c`est tres triest![]()
Correct. Dus kan je die kennis ook niet even tevoorschijn googlen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:49 schreef Inekris het volgende:
[..]
En ik zal hem dan maar weer uitkoppen. Diagnostiek, en zeker psychodiagnostiek, is geen exacte wetenschap.
Prima. Maar vervolgens maakt zij een kapitale blunder: ze verbind conclusies aan haar eigen bevindingen die totaal ongegrond zijn, zonder daarvoor een medische achtergrond te hebben, er veel te emotioneel voor betrokken te zijn en zonder ook maar enige nuance.quote:Hoe lang een diagnosticus, en voor psychodiagnostiek hoeft dat zeker niet een arts te zijn, er ook voor gestudeerd heeft. TS doet wat ieder verstandig mens doet. Zij zoekt info, maar kan die niet vinden.
Prima, maar haar manieren om ergens aan te twijfelen zijn voor mij zeer twijfelachtig te noemen, zo niet dubieus. Les 1 die tegenwoordig in groep 6 van de basisschool al geleerd gegeven wordt is: vertrouw nooit blind op informatie van Internet.quote:Verder maakt zij zich als ouder zorgen om haar dochter, en wil eigenlijk alleen maar dat alles goed is voor haar dochter. Dat houdt ook in dat er een juiste diagnose gesteld wordt. Als TS daar aan twijfelt, om wat voor reden dan ook, dan kan zij vragen op welke grond de diagnose gesteld is. Bovendien kan TS een second opinion aanvragen.
O god, begin je nou al met je demonisatie omdat ik niet lafjes achter de TS haar reet aanhol met haar beweringen en conclusies die ze totaal niet kan staven? Of ga je nou beginnen over het feit dat de TS toevallig de moeder is, en daardoor wel "precies weet" hoe haar kind in elkaar steekt?quote:Daarnaast, Fokkers met het empathisch vermogen van een rotsblok, c'est tres triste inderdaad.
Diagnoses van artsen zijn regelmatig fout, dat klopt. Maar over het algemeen heb ik wel meer vertrouwen in diagnoses van artsen als van leken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:41 schreef Biancavia het volgende:
Ach, mijn vertrouwen in diagnotiserende artsen is gewoon tot een dieptepunt gedaald.
Een dokter kan een kind van 4 jaar een ADHD-stempel geven terwijl die het kind maar 5 minuten gezien heeft... Dat is een hoogbegaafde dokter of een gok. Ik houd het dan toch op een gok; je kunt zo'n diagnose niet zomaar stellen; daar gaat wel veel aan vooraf. (ja ja, hier gaat het over een ouder kind, maar mij gaat het erom dat je niet zomaar alles van de dokter als waarheid aan)quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zal hem nogmaals even voor je inkoppen, misschien snap je hem dan zelf ook:
Omdat die arts ervoor gestudeerd heeft, en de moeder niet?????![]()
Had je dat nou echt niet zelf kunnen bedenken?
Daarnaast: moeders die afgaan op google om hun eigen conclusies te trekken, c`est tres triest![]()
Dat hoeft ook niet. Daar kan je second opinions voor aanvragen. Maar zelf even een diagnose stellen als ouder-leek zijnde gaat me veul te ver.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:21 schreef Bright het volgende:
[..]
Een dokter kan een kind van 4 jaar een ADHD-stempel geven terwijl die het kind maar 5 minuten gezien heeft... Dat is een hoogbegaafde dokter of een gok. Ik houd het dan toch op een gok; je kunt zo'n diagnose niet zomaar stellen; daar gaat wel veel aan vooraf. (ja ja, hier gaat het over een ouder kind, maar mij gaat het erom dat je niet zomaar alles van de dokter als waarheid aan)
Mee eens. Maar meer informatie opzoeken, lezen over de diverse mogelijk aandoeningen, in gesprek gaan met de arts etc. zijn wel bijzonder belangrijk; laat niet de arts zelf een diagnose stellen waar je het niet mee eens bent, want dan is het blijkbaar nog niet duidelijk. (Laat de arts je maar proberen te overtuigen!)quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Daar kan je second opinions voor aanvragen. Maar zelf even een diagnose stellen als ouder-leek zijnde gaat me veul te ver.
Nu schop je ook tegen mijn been. Onze zoon heeft zeer recentelijk de diagnose Syndroom van Asperger gekregen, na jaren met hem bij hulpverleners te hebben gelopen. Wij hebben drie kinderen, maar hij was altijd al "het probleemkind" . Wij zijn door heel veel mensen veroordeeld in ons ouderschap en als gezin zijnde. Pas nu is er ineens de hulp en erkenning voor alle problemen waar WIJ iedere keer al voor aan de bel trokken. Als ik om mij heen kijk, zie ik dat juist de ouders van kinderen met een stoornis in het autismespectrum al een lange weg achter de rug hebben, keihard hun verantwoordelijkheid als ouder dragen en veel en veel harder hun best doen voor hun kind dan die troela's die ons veroordelen en wiens kind zogenaamd "nooit iets doet" (Damn wat ben ik jaloers op hun laconieke houding).quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef Kreator het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het kind gewoon een slechte opvoeding heeft gehad. Dat scharen ze tegenwoordig namelijk ook allemaal onder pdd/nos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |