abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55728577
ok, na tig keer proberen te vertellen dat sint/kerstman weer weg zijn op alle mogelijke manieren, wil ons miesje(bijna 3) vanavond haar schoen zetten.
Hebben julie tips/ervaringen hoe ik haar kan vertellen dat ze weg zijn?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55728636
Hij is weg. Punt

En dan zet ze d'r schoen? Dan zit er niks in: "Zie je wel! Hij is weg!"
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55728649
Rita Verdonk en Geert Wilders hebben besloten sint's nederlandse paspoort in te nemen dus hij moest terug naar spanje.
Volgend jaar vraagt ie weer voor november december een verblijfsvergunning aan.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_55728650
Gewoon vertellen dat ze haar schoen wel mag zetten, maar dat de Sint er niet meer is om er iets in te doen, want die is weer naar Spanje
Dan haar haar schoen laten zitten, waar uiteraard niks in komt. Uiteindelijk zal ze het wel snappen toch?
Of een briefje in de schoen doen van de Sint dat Sint zelf uitlegt dat ie weer weg is?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55728715
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:20 schreef texelonia het volgende:
Gewoon vertellen dat ze haar schoen wel mag zetten, maar dat de Sint er niet meer is om er iets in te doen, want die is weer naar Spanje
Dan haar haar schoen laten zitten, waar uiteraard niks in komt. Uiteindelijk zal ze het wel snappen toch?
Of een briefje in de schoen doen van de Sint dat Sint zelf uitlegt dat ie weer weg is?
ja, briljant! Dát zal werken!
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:35:08 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55728878
Wij vertellen onze kleine (bijna 2) dat de sint weer in Spanje is. Maar we houden toch contact. Iedere keer dat ze een "grote poepoe" op het potje heeft gedaan spoelen we hem door de WC. Hij gaat dan onder de grond, door de buizen, naar de pepernotenfabriek van Sinterklaas. Zo blijft de Sint toch nog een beetje in haar hartje. En ze krijgt als ze het netjes op het potje gedaan heeft ook nog een speculaasje of koek, dus zo is de cirkel weer rond!
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:41:09 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_55728985
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef LXIV het volgende:
Wij vertellen onze kleine (bijna 2) dat de sint weer in Spanje is. Maar we houden toch contact. Iedere keer dat ze een "grote poepoe" op het potje heeft gedaan spoelen we hem door de WC. Hij gaat dan onder de grond, door de buizen, naar de pepernotenfabriek van Sinterklaas. Zo blijft de Sint toch nog een beetje in haar hartje. En ze krijgt als ze het netjes op het potje gedaan heeft ook nog een speculaasje of koek, dus zo is de cirkel weer rond!
ok als niet ouder die perongeluk in dit topic kwam en las.

DAS IS FUCKING WEIRD GAST!
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:42:48 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55729019
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:41 schreef Bill_E het volgende:

[..]

ok als niet ouder die perongeluk in dit topic kwam en las.

DAS IS FUCKING WEIRD GAST!
THAT IS THE CIRCLE, THE CIRCLE OF LIFE,
DUDE!
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:46:45 #9
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_55729071
quote:
Dus je verteld je kind dat ie poep eet
You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
The stickiest of the icky.
pi_55729188
nou weer even serieus...

Ik denk dat je idd het beste vol kunthouden dat hij weer naar Spanje is en dat de cadeautjes op zijn. En als ze perse haar schoen wil zetten gewoon laten doen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:57:37 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55729288
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:52 schreef Jelief het volgende:
nou weer even serieus...

Ik denk dat je idd het beste vol kunthouden dat hij weer naar Spanje is en dat de cadeautjes op zijn. En als ze perse haar schoen wil zetten gewoon laten doen.
Ja, want drie postjes achtereen waarvan jij denkt dat ze niet serieus zijn, dat kan écht niet natuurlijk.

M***
The End Times are wild
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:58:47 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729315
quote:
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55729336
Je moet niet liegen tegen je kinderen, maar vanaf het begin gewoon de waarheid vertellen
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:00:06 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729349
Oh ja, ik zou het ook gewoon vertellen, en haar schoen laten zetten, dan merkt ze het wel..wat Texelonia zegt dus.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:00:51 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729365
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:59 schreef Pakspul het volgende:
Je moet niet liegen tegen je kinderen, maar vanaf het begin gewoon de waarheid vertellen
Man, je bent zelf nog niet droog achter je oortjes...
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:02:47 #16
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_55729405
Wij zeggen gewoon dat de Sint weg is, en alle kadootjes en pepernoten weer heeft meegenomen. Gezeur afgelopen, maar hij zingt nog wel Sinterklaasliedjes
opgezegd@fok.nl
pi_55729414
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Vivi het volgende:

[..]

En jij kent mij?
pi_55729421
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:59 schreef Pakspul het volgende:
Mij schiet me iets te binnen over "gerimpelde kleibint", "stukkie tuinslang tussen de benen", "alimentatie" en over een kleine kameel (c) Harry Jekkers.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:06:23 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55729480
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:03 schreef Pakspul het volgende:

[..]

En jij kent mij?
Je profiel is openbaar hoor
pi_55729555
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je profiel is openbaar hoor
En die is naar waarheid ingevuld?
pi_55729601
Gaan jullie even lekker PM'men ofzo......
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:25:01 #22
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55729879
nou, ze heeft net haar schoen gezet met het hele ritueel van bakje water, wortel enz erbij. Papa heeft weer uitgelegd dat ie terug naar spanje is en dat hij haar schoen dus niet kan vullen.

Vond dat van het briefje in de schoen ook wel wat hebben, maar denk dat ze daar te jong voor is.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 januari 2008 @ 20:26:47 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55729920
Gewoon morgen naar schoen gaan en dan aangeven 'Zie je nou, Sint is er niet meer...' Lijkt mij dat ze die hint wel begrijpt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:27:45 #24
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_55729946
3 jaar is mooie leeftijd om te vertellen dat de Sint niet bestaat
pi_55736634
briefje in de schoen lijkt me helemaal niet handig, dan heeft ie dat er toch maar mooi in kunnen doen dus zo weg is ie dan niet. gewoon simpel, hij is weg, basta. kom op zeg!
pi_55736716
Morgen wel een foto maken op het moment dat ze ziet dat er geen cadeautje in haar schoen zit!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_55743478
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Vivi het volgende:

[..]

En toch heeft'ie gelijk.
Ook als kinderen echt weten dat de sint niet bestaat kunnen en zullen ze er nog van genieten, dus je haalt echt niks weg voor je kind. Maar als je liegt door mee te spelen en te zeggen dat de sint er is, dan leer je je kind dat je soms mag liegen en, misschien nog erger, dat papa en mama ook liegen alsof het gedrukt staat. (Waarom zouden ze dan nog andere dingen geloven die je vertelt?)
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:58:24 #28
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55743608
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:52 schreef Bright het volgende:

[..]

En toch heeft'ie gelijk.
Ook als kinderen echt weten dat de sint niet bestaat kunnen en zullen ze er nog van genieten, dus je haalt echt niks weg voor je kind. Maar als je liegt door mee te spelen en te zeggen dat de sint er is, dan leer je je kind dat je soms mag liegen en, misschien nog erger, dat papa en mama ook liegen alsof het gedrukt staat. (Waarom zouden ze dan nog andere dingen geloven die je vertelt?)
Jij vindt dat ie gelijk heeft, en ik ben het helemaal niet met je eens.

De kindertijd is de enige tijd dat je nog magisch kan denken, ik ga en wil mijn kind dat niet ontnemen.
Ik heb er ook geen trauma van gekregen hoor, toen ik pas op mijn 6e de ware toedracht hoorde

En for the record, we vertellen gemiddeld 16 leugens per dag, ja, ook jij

Ik vind het veel kwalijker een kind te vertellen dat er een soort Sinterklaas op een wolk zit om over je te oordelen eerlijk gezegd.
pi_55747535
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het veel kwalijker een kind te vertellen dat er een soort Sinterklaas op een wolk zit om over je te oordelen eerlijk gezegd.

Ik vind het sowieso overdreven om het Sinterklaas-verhaal liegen te noemen. Kinderen zien de wereld totaal anders dan volwassenen. Veel kinderen denken dat een (teken)film bijv ook echt is, en boekjes die worden voorgelezen. Etc.

En ze zullen er vast zijn (uitzonderingen heb je altijd) maar ik heb nog geen kind (of volwassene) gehoord dat het erg vond dat zijn/haar ouders daarover hebben "gelogen". Misschien teleurgesteld als ze de waarheid ontdekken, en dat evt afreageren op de ouders. Maar als ze over die teleurstelling heen zijn heus niet meer.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55747866
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jij vindt dat ie gelijk heeft, en ik ben het helemaal niet met je eens.

De kindertijd is de enige tijd dat je nog magisch kan denken, ik ga en wil mijn kind dat niet ontnemen.
Ik heb er ook geen trauma van gekregen hoor, toen ik pas op mijn 6e de ware toedracht hoorde
Inderdaad, magisch. Daarvoor hoef je niet te liegen, want zoals ik al aangaf: zelfs als de kids weten dat die vent niet bestaat, dan nog kunnen ze prima meedoen met het verhaal als zodanig. Daarvoor hoef je niet te liegen.
quote:
En for the record, we vertellen gemiddeld 16 leugens per dag, ja, ook jij
tja... als je het hele sinterklaasverhaal als 1 leugen ziet, dan klopt dat gemiddeld wel zo ongeveer.
quote:
Dat is ook liegen; er zit geen verschil in tussen het sinterklaasverhaal of dat verhaal.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:54 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het sowieso overdreven om het Sinterklaas-verhaal liegen te noemen. Kinderen zien de wereld totaal anders dan volwassenen. Veel kinderen denken dat een (teken)film bijv ook echt is, en boekjes die worden voorgelezen. Etc.

En ze zullen er vast zijn (uitzonderingen heb je altijd) maar ik heb nog geen kind (of volwassene) gehoord dat het erg vond dat zijn/haar ouders daarover hebben "gelogen". Misschien teleurgesteld als ze de waarheid ontdekken, en dat evt afreageren op de ouders. Maar als ze over die teleurstelling heen zijn heus niet meer.
Daar ken ik dus een ander verhaal van... want dan zal het hele geloof van z'n ouders ook wel een leugen zijn en diverse andere dingen die z'n ouders vertellen ook.
Het is niet altijd gemakkelijk om het vertrouwen van een kind terug te winnen, al lijkt het ogenschijnlijk wel zo te zijn.
pi_55747993
Wie niet horen wil die moet maar voelen
Schoen laten zetten en er zelf achter laten komen dat er buiten de sinterklaastijd geen cadeautjes inkomen. En inderdaad foto maken van het moment dat ze die lege schoen ziet. Al was het alleen maar om haar later mee te kunnen pesten op haar bruiloft.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:01:51 #32
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55753387
het leuke is, dat mevr vanochtend naar haar schoentje liep, zei "mama hij is leeg" en vervolgens ging kleuren , dus komt er op neer dat deze overbezorgde mama weer een heel probleem heeft gemaakt van iets simpels
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:26 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55764737
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:01 schreef hestria het volgende:
het leuke is, dat mevr vanochtend naar haar schoentje liep, zei "mama hij is leeg" en vervolgens ging kleuren , dus komt er op neer dat deze overbezorgde mama weer een heel probleem heeft gemaakt van iets simpels
Je zegt het inderdaad zelf al, je maakte een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Ik heb me ook werkelijk verbaasd over deze vraag.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:34:15 #34
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55764770
"hij heeft zn nek gebroken"
danjanken uiteraard, en dan " neehoor grapje, is gewoon weer naar huis"

Nou, en dan valt het ontzettend mee dus!
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:43:46 #35
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55772043
quote:
Dat vind ik dus ECHT veel te ver gaan...

Dat ouders hun kinderen vertellen dat Sinterklaas cadeautjes komt geven kan ik me nog voorstellen (hoewel wij dat niet doen) maar dit vind ik echt bizar... je kinderen bewust dingen voorliegen om ze maar zindelijk te krijgen vind ik echt vreemd.
Maar goed...iedereen heeft weer een andere opvoedstijl he...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2008 @ 14:52:02 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55772235
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:43 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ECHT veel te ver gaan...

Dat ouders hun kinderen vertellen dat Sinterklaas cadeautjes komt geven kan ik me nog voorstellen (hoewel wij dat niet doen) maar dit vind ik echt bizar... je kinderen bewust dingen voorliegen om ze maar zindelijk te krijgen vind ik echt vreemd.
Maar goed...iedereen heeft weer een andere opvoedstijl he...
Ik weet niet wat ik erger moet vinden... het BS verhaal dat LXIV ophangt of het feit dat hij nog serieus genomen wordt ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:29:27 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55773072
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik erger moet vinden... het BS verhaal dat LXIV ophangt of het feit dat hij nog serieus genomen wordt ook...
Ik moest er hard om lachen. Eerst dacht ik wel even , maar toen ik de naam van de poster zag werd het al snel Anderzijds, ik heb wel vreemdere opvoedingsmethoden en posts gezien hier in OUD
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_55781875
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Anderzijds, ik heb wel vreemdere opvoedingsmethoden en posts gezien hier in OUD
Proost daar slapen ze lekker van
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_55781942
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:29 schreef Tinkepink het volgende:

Anderzijds, ik heb wel vreemdere opvoedingsmethoden en posts gezien hier in OUD
Inderdaad. Al moet ik ook zeggen dat zelfs ik sommige door ons gebruikte methoden niet eens vermeld, omdat ik dan met pek en veren [OUD] uitgedragen word
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:51:24 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55782391
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:43 schreef Suzanna het volgende:
Dat ouders hun kinderen vertellen dat Sinterklaas cadeautjes komt geven kan ik me nog voorstellen (hoewel wij dat niet doen)
Mag ik je vragen waarom niet Suzanna? En hoe reageren je kinderen daarop?
Ik heb in de klas ook een grietje (groep 1) bij wie niet aan Sinterklaas wordt gedaan. Ik vind dat echt sneu. Alle kinderen komen met cadeautjes en verhalen en zij moet zeggen dat hij bij hun thuis niet komt.

Oh en Five, open eens een topicje.
Onorthodoxe opvoedingsstijlen
Ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55782581
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:51 schreef Moonah het volgende:

Oh en Five, open eens een topicje.
Onorthodoxe opvoedingsstijlen
Ik ben benieuwd!
Ik las vandaag ergens een TTT....

*even zoeken....

Leuke dingen met je kinderen.

Over the top, maar soms willen we weleens aparte dingen doen, ondanks dat we er drie hebben en dus genoeg ervaring hebben als je kind constant in de 'gil-modus' staat, gewoon een keertje teruggillen en dan droog zeggen als 'ie zich wild geschrokken is: "Ja, da's niet prettig, he?"

*topic opent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')