quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:20 schreef texelonia het volgende:
Gewoon vertellen dat ze haar schoen wel mag zetten, maar dat de Sint er niet meer is om er iets in te doen, want die is weer naar Spanje
Dan haar haar schoen laten zitten, waar uiteraard niks in komt. Uiteindelijk zal ze het wel snappen toch?
Of een briefje in de schoen doen van de Sint dat Sint zelf uitlegt dat ie weer weg is?
ok als niet ouder die perongeluk in dit topic kwam en las.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef LXIV het volgende:
Wij vertellen onze kleine (bijna 2) dat de sint weer in Spanje is. Maar we houden toch contact. Iedere keer dat ze een "grote poepoe" op het potje heeft gedaan spoelen we hem door de WC. Hij gaat dan onder de grond, door de buizen, naar de pepernotenfabriek van Sinterklaas. Zo blijft de Sint toch nog een beetje in haar hartje.En ze krijgt als ze het netjes op het potje gedaan heeft ook nog een speculaasje of koek, dus zo is de cirkel weer rond!
THAT IS THE CIRCLE, THE CIRCLE OF LIFE,quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:41 schreef Bill_E het volgende:
[..]
ok als niet ouder die perongeluk in dit topic kwam en las.
DAS IS FUCKING WEIRD GAST!
Dus je verteld je kind dat ie poep eetquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef LXIV het volgende:
Wij vertellen onze kleine (bijna 2) dat de sint weer in Spanje is. Maar we houden toch contact. Iedere keer dat ze een "grote poepoe" op het potje heeft gedaan spoelen we hem door de WC. Hij gaat dan onder de grond, door de buizen, naar de pepernotenfabriek van Sinterklaas. Zo blijft de Sint toch nog een beetje in haar hartje.En ze krijgt als ze het netjes op het potje gedaan heeft ook nog een speculaasje of koek, dus zo is de cirkel weer rond!
Ja, want drie postjes achtereen waarvan jij denkt dat ze niet serieus zijn, dat kan écht niet natuurlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:52 schreef Jelief het volgende:
nou weer even serieus...
Ik denk dat je idd het beste vol kunthouden dat hij weer naar Spanje is en dat de cadeautjes op zijn. En als ze perse haar schoen wil zetten gewoon laten doen.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef LXIV het volgende:
Man, je bent zelf nog niet droog achter je oortjes...quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:59 schreef Pakspul het volgende:
Je moet niet liegen tegen je kinderen, maar vanaf het begin gewoon de waarheid vertellen
En jij kent mij?quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Man, je bent zelf nog niet droog achter je oortjes...
Mij schiet me iets te binnen over "gerimpelde kleibint", "stukkie tuinslang tussen de benen", "alimentatie" en over een kleine kameel (c) Harry Jekkers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:59 schreef Pakspul het volgende:
Je moet niet liegen tegen je kinderen, maar vanaf het begin gewoon de waarheid vertellen
En toch heeft'ie gelijk.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Man, je bent zelf nog niet droog achter je oortjes...
Jij vindt dat ie gelijk heeft, en ik ben het helemaal niet met je eens.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:52 schreef Bright het volgende:
[..]
En toch heeft'ie gelijk.
Ook als kinderen echt weten dat de sint niet bestaat kunnen en zullen ze er nog van genieten, dus je haalt echt niks weg voor je kind. Maar als je liegt door mee te spelen en te zeggen dat de sint er is, dan leer je je kind dat je soms mag liegen en, misschien nog erger, dat papa en mama ook liegen alsof het gedrukt staat. (Waarom zouden ze dan nog andere dingen geloven die je vertelt?)
quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het veel kwalijker een kind te vertellen dat er een soort Sinterklaas op een wolk zit om over je te oordelen eerlijk gezegd.
Inderdaad, magisch. Daarvoor hoef je niet te liegen, want zoals ik al aangaf: zelfs als de kids weten dat die vent niet bestaat, dan nog kunnen ze prima meedoen met het verhaal als zodanig. Daarvoor hoef je niet te liegen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jij vindt dat ie gelijk heeft, en ik ben het helemaal niet met je eens.
De kindertijd is de enige tijd dat je nog magisch kan denken, ik ga en wil mijn kind dat niet ontnemen.
Ik heb er ook geen trauma van gekregen hoor, toen ik pas op mijn 6e de ware toedracht hoorde![]()
tja... als je het hele sinterklaasverhaal als 1 leugen ziet, dan klopt dat gemiddeld wel zo ongeveer.quote:En for the record, we vertellen gemiddeld 16 leugens per dag, ja, ook jij
Dat is ook liegen; er zit geen verschil in tussen het sinterklaasverhaal of dat verhaal.quote:Ik vind het veel kwalijker een kind te vertellen dat er een soort Sinterklaas op een wolk zit om over je te oordelen eerlijk gezegd.
Daar ken ik dus een ander verhaal van... want dan zal het hele geloof van z'n ouders ook wel een leugen zijn en diverse andere dingen die z'n ouders vertellen ook.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:54 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het sowieso overdreven om het Sinterklaas-verhaal liegen te noemen. Kinderen zien de wereld totaal anders dan volwassenen. Veel kinderen denken dat een (teken)film bijv ook echt is, en boekjes die worden voorgelezen. Etc.
En ze zullen er vast zijn (uitzonderingen heb je altijd) maar ik heb nog geen kind (of volwassene) gehoord dat het erg vond dat zijn/haar ouders daarover hebben "gelogen". Misschien teleurgesteld als ze de waarheid ontdekken, en dat evt afreageren op de ouders. Maar als ze over die teleurstelling heen zijn heus niet meer.
Je zegt het inderdaad zelf al, je maakte een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Ik heb me ook werkelijk verbaasd over deze vraag.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:01 schreef hestria het volgende:
het leuke is, dat mevr vanochtend naar haar schoentje liep, zei "mama hij is leeg" en vervolgens ging kleuren, dus komt er op neer dat deze overbezorgde mama weer een heel probleem heeft gemaakt van iets simpels
Dat vind ik dus ECHT veel te ver gaan...quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet wat ik erger moet vinden... het BS verhaal dat LXIV ophangt of het feit dat hij nog serieus genomen wordt ook...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:43 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ECHT veel te ver gaan...
Dat ouders hun kinderen vertellen dat Sinterklaas cadeautjes komt geven kan ik me nog voorstellen (hoewel wij dat niet doen) maar dit vind ik echt bizar... je kinderen bewust dingen voorliegen om ze maar zindelijk te krijgen vind ik echt vreemd.
Maar goed...iedereen heeft weer een andere opvoedstijl he...
Ik moest er hard om lachen. Eerst dacht ik wel evenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger moet vinden... het BS verhaal dat LXIV ophangt of het feit dat hij nog serieus genomen wordt ook...![]()
Proostquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Anderzijds, ik heb wel vreemdere opvoedingsmethoden en posts gezien hier in OUD
Inderdaad. Al moet ik ook zeggen dat zelfs ik sommige door ons gebruikte methoden niet eens vermeld, omdat ik dan met pek en veren [OUD] uitgedragen wordquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:29 schreef Tinkepink het volgende:
Anderzijds, ik heb wel vreemdere opvoedingsmethoden en posts gezien hier in OUD
Mag ik je vragen waarom niet Suzanna? En hoe reageren je kinderen daarop?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:43 schreef Suzanna het volgende:
Dat ouders hun kinderen vertellen dat Sinterklaas cadeautjes komt geven kan ik me nog voorstellen (hoewel wij dat niet doen)
Ik las vandaag ergens een TTT....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:51 schreef Moonah het volgende:
Oh en Five, open eens een topicje.
Onorthodoxe opvoedingsstijlen
Ik ben benieuwd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |