Over welk syndroom gaat dit? Noem daarbij ook twee films waarin dit syndroom o.a. centraal staat.quote:Syndrome is a rare, but spectacular, condition in which persons with various developmental disorders, including autistic disorder, have astonishing islands of ability, brilliance or talent that stand in stark, markedly incongruous contrast to overall limitations. The condition can be congenital (genetic or inborn), or can be acquired later in childhood, or even in adults. The
skills co-exist with, or are superimposed upon, various developmental disabilities including autistic disorder, or other conditions such as mental retardation or brain injury or disease that occurs before (pre-natal) during (peri-natal) or after birth (post-natal), or even later in childhood or adult life. The extraordinary skills are always linked with prodigious memory of a special type — exceedingly deep but very, very narrow.
Idiot savant is de originele vorm ervan (knap dat je dat weet), maar savant zocht ik.quote:
Savant Sydrome komt veelal voor bij mensen die autistisch zijn ja. (50%) Ook leuk is om te weten dat de ratio mannen:vrouwen die het hebben op 6:1 ligt... Ook ligt het IQ van deze mensen vaak lager dan 60.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:34 schreef hhhpsycho het volgende:
Goedenmiddag
is autistic savant volgens mij
rain man zeker en nu nummer 2 nog
Die richting zat ik niet op te denken, denk meer richting Russell Crowequote:Op donderdag 3 januari 2008 13:38 schreef hhhpsycho het volgende:
Je hebt een film met bruce willes en een autistische jongen die codes die in een puzzel staan kan lezen, maar kan niet op de naam komen dammn
Daar zocht ik naar!quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:41 schreef steekbal het volgende:
a beautiful mind ?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:51 schreef BenjaminFranklin het volgende:
mastermind?
Hm, ook iets van te zeggen, maar ik vind het idee dat onze hersenen daartoe in staat zijn een heel interessant iets en dat overheerst bij me, boven het angstaanjagende gevoel. Ik vind het echt ziekelijk (quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:50 schreef steekbal het volgende:
Weet niet of dat echt beautiful is, vind het ook wel angstaanjagend
--knipvraag--
ik zat hetzelfde te denkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 15:13 schreef steekbal het volgende:
Euro macht frei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |