abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:44:06 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919134
Hier volgende week ook de elf maanden prikjes, zijn ze daar erg lang ziek van? De andere prikken heeft ie helemaal geen last van gehad nml.

En Dean klapt sinds een week in zijn handjes als ie vrolijk is, zo lief!
En gisteren zwaaide hij voor het eerst terug naar me: "Da-da!" .

Verder heeft ie een nogal rare tik met zijn tong momenteel; hij maakt een soort ehm, ik weet er geen ander woord voor bef bewegingen..

Het ziet er niet uit!

Het liefst doet ie het op straat en in winkels bij vreemde mensen...hij zou toch geen reincarnatie zijn van een vieze oude man?

Ik schaam me echt dood.

Ik heb het wel gefilmd om later op zijn bruiloft te laten zien natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55919197
Komt dit bij jullie ook voor trouwens?
Wild vreemde mensen die zomaar aan je kind zitten, bijvoorbeeld in de winkel.
Hier gebeurt het regelmatig en ik vind het niet zo prettig eerlijk gezegd. Ik weet ook niet zo goed hoe ik erop moet reageren.
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:47:51 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919223
Ja hier ook, of mensen die hem op zijn handjes gaan kussen ofzo, lief bedoeld maar ik houd er absoluut niet van.

Maar ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, omdat ik sociaal niet zo begaafd ben zeg maar, dus laat ik het maar gaan

Maar ben blij dat jij dat ook raar vind dus .
pi_55919275
Vivi, herkenbaar dat met de tong. Damian doet dat ook sinds een tijdje!
Ook doet hij heel vaak zijn mond open en dan zijn tong heel snel van links naar rechts.
Ziet er inderdaad niet uit, zal wel gewoon iets nieuws zijn wat ze ontdekt hebben.

Wat leuk dat Dean kan klappen en zwaaien. Loopt hij al?
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:56:41 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919476
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:49 schreef appelsap het volgende:
Vivi, herkenbaar dat met de tong. Damian doet dat ook sinds een tijdje!
Ook doet hij heel vaak zijn mond open en dan zijn tong heel snel van links naar rechts.
Ziet er inderdaad niet uit, zal wel gewoon iets nieuws zijn wat ze ontdekt hebben.

Wat leuk dat Dean kan klappen en zwaaien. Loopt hij al?
Nou, hij liep al met 9 maanden langs de tafel, en hij staat ook soms los, ook al een tijdje, ik had wel verwacht dat ie inmiddels los zou lopen idd! Maar hij loopt alleen nog maar achter zijn loopautootje, hij is een beetje gestagneerd geloof ik
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:59:52 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55919553
Fijn, appelsap!

Kersjes heb even hardop gegrinnikt

Hier kijken omstanders vooral verlekkerd naar Eli, grijnzen breed, maken een opmerking en lopen weer door. Heel goed, want ze mogen echt niet aan mijn kind zitten, hoor! Ik hou de handjes dan ook hel goed in de gaten
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55919729
Vivi, ik vroeg het ook omdat hij in het begin zo snel was.
Achter zijn loopauto is al netjes vind ik. Dat doet Damian nog niet.

Davinia, wat zeg/doe je dan als je ziet dat mensen aan hem willen zitten?
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:05 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919855
Nou ja, Damian is ook een week of drie jonger he
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:21:01 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55919986
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:09 schreef appelsap het volgende:
Vivi, ik vroeg het ook omdat hij in het begin zo snel was.
Achter zijn loopauto is al netjes vind ik. Dat doet Damian nog niet.

Davinia, wat zeg/doe je dan als je ziet dat mensen aan hem willen zitten?
Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".
Soms loop ik wel wat sneller weg als ik het gevoel heb dat er mss handjes uit de mouwen te voorschijn komen. zo van "nou, ik ga weer verder met mijn boosdchappen! Prettige dag verder."

Het standaard gesprek:
onbekende: "goh, wat een lief/mooi kind" of iets in die trant
ik: dank u wel
onbekende: hoe oud is hij of zij?
ik: 4,5 mnd
onbekende: is het een hij of een zij?
ik: het is een jongetje

en als ze dan nog dieper over de wagen/maxi cosi buigen, zeg ik gedag, en loop verder. helpt dit? of zijn ze bij jou/jullie al veel sneller handtastelijk?

[ Bericht 21% gewijzigd door DaviniaHR op 10-01-2008 12:31:54 ]
pi_55920217
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Ja hier ook, of mensen die hem op zijn handjes gaan kussen ofzo, lief bedoeld maar ik houd er absoluut niet van.

Maar ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, omdat ik sociaal niet zo begaafd ben zeg maar, dus laat ik het maar gaan

Maar ben blij dat jij dat ook raar vind dus .
dat is precies wat ik dan ook denk als ze aan mijn meisje zitten.

vivi met dat tongetje doet madam hier ook maar dan met geluid misschien moet hij dat nog ontdekken.
mama van 3 kids!
pi_55920251
Vivi, dat is ook zo. Maar Damian is de afgelopen maanden ook liever lui dan moe geweest moet ik zeggen. Pas sinds een paar weken begint hij echt met kruipen, staan, en stapjes zetten langs dingen. (maar dat gaat nu ineens wel erg snel.)
Wel kon hij al heel erg snel zwaaien en dat soort dingen. Hij was veel meer met zijn handjes bezig.

Davinia verkeerd gelezen.
Hier gebeurde het de eerste maanden ook niet echt (voor zover ik me kan herinneren) maar tegenwoordig trekt hij de aandacht echt van andere mensen. Dus dan zijn ze misschien ook meer geneigd om dat soort dingen te doen. Misschien inderdaad maar eens proberen om er wat van te zeggen, al weet ik niet of ik dat kan want vaak is het wel allemaal lief bedoeld!
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:33:33 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55921970
Dames, klinkt bekend. Vanwege Anna haar buitengewoon aanwezige haardos verdwijnen alle handen die wagen in om lekker door haar haar te kroelen.
Soms zeg ik: pas op hoor, ze bijt. En soms trek ik de wagen naar achteren of draai ik 'm weg. En als het een bekende is doe ik niets, want dan vindt ik het niet erg.

Anna zit ook in een lik/bef-fase. Volgens mij komt het bij haar door haar tandjes. De twee snijtanden zijn nu bijna door en de voortanden staan op springen. 7 maanden en dan al 6 tanden. Is dat niet wat snel?

En nu ze verkouden is, probeert ze ook met haar tong haar snot op te vangen....Ze was vanmorgen weer koortsvrij. Dus weer naar de creche. Misschien was ze een beetje schoolziek, want ze vindt haar juffen van woensdag een stuk minder leuk dan die van ma en do!

En weet je wat nou zo erg is, hij is zooooo blij met zijn giga bonsaï. Ik mag er gewoon niets van zeggen... Morgen ga ik een mooie foto maken van Anna onder de bonsaï
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55922013
Het is hier ook al eens gebeurd dat een vreemde man de kinderwagen inkeek, en even met zijn hand die kant opging.. Ik stond met mijn mond vol tanden, en toen was de hand ook alweer weg. Heb het daarna maar laten gaan, met het voornemen er de volgende keer wel iets van de zeggen..

Chris heb ik zonet lekker in bad gedaan. Hij was vrolijk aan het spelen. Maar nu ligt hij met 38.8 in bed en wil niet meer slapen. Hij wrijft echter wel de oogjes helemaal rood, en hij gaapt ook flink. Dus hij moet het nog maar even proberen..
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:32 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55922172
Lik/bef-fase

Chris, beterschap!!! Heb je nog een paracetamol gegeven? Het lijkt mss symptoombestrijding, maar het kan wel helpen.
pi_55922347
Memmel dat is inderdaad snel, maar dat maakt niet uit. Je moet maar denken dat je er dan lekker snel vanaf bent.

Deepfreeze, misschien dat hij anders wel gewoon bij je wilt liggen als je daar de mogelijkheid voor hebt? Dat hij in je armen even lekker kan slapen? Ik roep ook maar wat, maar Damian wil overdag nooit in bed als hij ziek is.
pi_55922439
nee, nog geen paracetamol. Dat heeft het CB afgeraden bij een vaccinatie, alleen puur voor de pijn in de beentje werd het aangeraden. Dat hebben we gisteren dus wel gedaan, want hij had "maar"38,1.
Als je een zetpil geeft, kan er, als de zetpil is uitgewerkt een extra temperatuursverhoging komen : resultaat koortsstuip..
Heb ook even met de huisarts-assistent gebeld. Maar die zegt ook, gewoon aankijken, zolang hij de >50% drinkt, plast, en niet suf dan gewoon laten gaan. Wel wat dunnere kleren en evt een lauwwarm badje.
Hij drinkt zijn hele flesje op, elke luier vandaag was nat, en hij speelt tussendoor wel vrolijk bij het spelen. Hij ligt dus in romper en katoenen broekje op bed, onder een lakentje..
En morgen nog maar eens bellen als de koorts niet weg is, of het hoesten niet verbeterd. (of natuurlijk eerder als de koorts echt richting 40 graden gaat)
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:51:17 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55922472
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:30 schreef Popples het volgende:

vivi met dat tongetje doet madam hier ook maar dan met geluid misschien moet hij dat nog ontdekken.
Nee hoor, hij roept er heel hard "Lululululullll" bij
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:53:17 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55922542
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".
Soms loop ik wel wat sneller weg als ik het gevoel heb dat er mss handjes uit de mouwen te voorschijn komen. zo van "nou, ik ga weer verder met mijn boosdchappen! Prettige dag verder."

Het standaard gesprek:
onbekende: "goh, wat een lief/mooi kind" of iets in die trant
ik: dank u wel
onbekende: hoe oud is hij of zij?
ik: 4,5 mnd
onbekende: is het een hij of een zij?
ik: het is een jongetje

en als ze dan nog dieper over de wagen/maxi cosi buigen, zeg ik gedag, en loop verder. helpt dit? of zijn ze bij jou/jullie al veel sneller handtastelijk?
Als je kindje wat ouder wordt gaan ze vanuit zichzelf ook meer contact zoeken, dus is er sneller handtastelijkheid, zeg maar.

Ach, ik wil het kind ook niet helemaal een sociale paria maken dus ik laat het maar gaan tot een bepaalde hoogte (mits diegene er fris uitziet )..oude mensjes vinden het vaak ook prachtig, zo'n kleine smurf.
pi_55922590
Deepfreeze, wanneer heeft hij de prik gehad? Want normaal zou jij als het daardoor komt na 24 uur en bij uitzonderingen 48 uur geen last meer moeten hebben.
Het kan natuurlijk gewoon een virus zijn, maar zou toch ook goed opletten of het misschien geen keelontsteking is gezien het hoesten en de koorts.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:54:49 #270
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55922593
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ook dat nog, een bef-beweging maken en lul roepen....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55922628
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Damian doet: Lalalalala en dan het liefst zo hard mogelijk. Ik vind het wel grappig.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:56:38 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55922647
Van die grijpgrage bejaarden in de winkel kan je ook zelf eens 'fijn' terugknijpen in de wangetjes

Succes gegarandeerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55922729
Hij slaapt al.. Al is het wat kreunend.
Heb het gisteren ook al geprobeerd, samen in het grote bed. Maar het werd een leuk feestje in bed.. En in zijn ledikantje sliep hij daarna wel snel. Ik ben teveel afleidend blijkbaar.

Als de koorts er morgen nog is, of het hoesten nog niet beter, dan gaan we morgen naar de huisarts. Of eerder als het richting de 40 gaat.
Volgende keer maar niet weer prikken als hij wat ziekjes is. Dan heb je geen idee wat de koorts nou veroorzaakt.

Edit voor appelsap: prik was gisteren rond half 10. Dus verwacht eigenlijk dat het richting de avond alweer wat beter zou moeten worden als het de vaccinatie was..
pi_55922957
Vivi wat betreft de prik van 11 maanden, dat valt nog in dezelfde serie als de eerdere prikken dus als het goed is worden ze daar ook niet echt ziek van.

[ Bericht 3% gewijzigd door appelsap op 10-01-2008 14:32:52 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:21:33 #275
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55923427
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:53 schreef Vivi het volgende:
Ach, ik wil het kind ook niet helemaal een sociale paria maken dus ik laat het maar gaan tot een bepaalde hoogte (mits diegene er fris uitziet )..oude mensjes vinden het vaak ook prachtig, zo'n kleine smurf.
het gaat vaak bij ons zo dat ze Ethan spotten, dichterbij komen met een gelukzalige blik in hun ogen ("aaaahhhh een baby!!") en dan de fout maken mij of manlief half vragend aan te kijken.. en dan besluiten ze meestal dat snel doorstiefelen de beste optie is

De enige vreemde mensen die ik vrijwel altijd glimlachend toesta om hem eens goed te bekijken zijn oude opaatjes (al dan niet met oude omaatjes), kweet eigenlijk ook niet goed waarom, maar grapjes over dat hij later bier gaat drinken en meisjes gaat scoren verdraag ik een stuk beter dan "oelepoeleoele"
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')