Nou ze gaan niet zo diep, en ik kan me voorstellen dat ze tijdens een bevalling alleen prikken in hoofd en oren? Mijn hele lijf zou ik, op dat moment, niet aan moeten denken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 05:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb helemaal geen ervaring met acupunctuur, ik denk dat veel mensen het toch wel iets van eng vinden, wellicht dat er daarom weinig verhalen over zijn (en hoe gaat dat in zijn werk als je in het ziekenhuis bevalt? of als je je ineens om wilt draaien, zitten dan die naalden niet te diep enzo? )
Dankje voor je reactie! Wow 5 kg, weet je of dat vooral hielp voor de ontsluiting, of tegen de pijn. Het zal geen wondermiddel zijn, maar dat hoop ik zoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:46 schreef sjak het volgende:
Mone:
Een vriendin van mij heeft acupunctuur gehad tijdens de bevalling. In tegenstelling tot de eerste ging die bevalling geweldig, haar kind (ruim 5 kg!!!) is gewoon thuis gekomen. Nu is ze zwanger van de derde en ze gaat het weer zo doen.
Ja natuurlijk is ook zo. Je weet nooit precies wat waarvan is. Maar omdat ik echt baat had bij acupunctuur, met jarenlange klachten die daarna echt zijn verbeterd, leek het me wel een goed idee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:55 schreef lily het volgende:
Ja, maar het is natuurlijk sowieso een gegeven dat een tweede bevalling vaak sneller en makkelijker gaat dan een eerste (ook zonder pijnbestrijding of acupunctuur bedoel ik)
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:51 schreef Mone het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie! Wow 5 kg, weet je of dat vooral hielp voor de ontsluiting, of tegen de pijn. Het zal geen wondermiddel zijn, maar dat hoop ik zo.
na een dag vlijmscherpe ontsluitingsweeen is niks meer engquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Een ruggeprik lijkt me eigenlijk best engHeb er geen enkele ervaring mee, maar dat geprik tussen mijn wervels...brrr
Is het nou zo dat een tweede alleen sneller gaat of ook minder pijnlijk?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:06 schreef lily het volgende:
Dat kan natuurlijk. Zeker als je er al ervaring mee hebt enzo.
Het is altijd het proberen waard.
Maar mijn 2de bevalling ging bijvoorbeeld zo ongelooflijk snel dat we niet eens tijd hadden voor wat dan ook (en ik had ook een baby van 4,5 kilo) maar goed, dat hoeft voor jouw niet zo te zijn natuurlijk
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef lily het volgende:
[..]
na een dag vlijmscherpe ontsluitingsweeen is niks meer eng
Dat had ik de eerste paar jaar na bevallen ook, maar nu lijk ik wel banger dan ooit. En bij bloedprikken ga ik outquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben echt een held geworden na mijn bevalling. Waar ik vroeger bloed moest prikken met mijn moeder erbij omdat ik anders een zuster (onbedoeld) zou neerslaan, doorsta ik nu alles onder het motto "bevallen is erger". Alhoewel ik moet zeggen dat ik liever beval dan nog een keer naar de mondhygieniste ga
.
Over die angsten ben ik inmiddels al lang en breed heenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben echt een held geworden na mijn bevalling. Waar ik vroeger bloed moest prikken met mijn moeder erbij omdat ik anders een zuster (onbedoeld) zou neerslaan, doorsta ik nu alles onder het motto "bevallen is erger". Alhoewel ik moet zeggen dat ik liever beval dan nog een keer naar de mondhygieniste ga
.
nou ja, voornamelijk sneller (maar dus wel minder lang pijn).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef Mone het volgende:
[..]
Is het nou zo dat een tweede alleen sneller gaat of ook minder pijnlijk?
Mwa..... niet altijdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef lily het volgende:
[..]
nou ja, voornamelijk sneller (maar dus wel minder lang pijn)
Helaasquote:
Sly, ik had precies hetzelfde. Ik vind een ruggenprik zo iiiiieeeeuuuuw! Zo'n buisje dat ze tussen je wervels frutten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik krijg alleen altijd zo'n naar gevoel in mijn buik en pijn in mijn rug als ik alleen al hoor praten over een ruggeprik of als ik zoiets eens langs zie komen op tv.
ja, tuurlijk. En de kans is ook groot dat je er helemaal geen gebruik van zult maken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik hoop toch stiekem nog dat ik het zonder iets af kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |