abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70606715
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 05:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb helemaal geen ervaring met acupunctuur, ik denk dat veel mensen het toch wel iets van eng vinden, wellicht dat er daarom weinig verhalen over zijn (en hoe gaat dat in zijn werk als je in het ziekenhuis bevalt? of als je je ineens om wilt draaien, zitten dan die naalden niet te diep enzo? )
Nou ze gaan niet zo diep, en ik kan me voorstellen dat ze tijdens een bevalling alleen prikken in hoofd en oren? Mijn hele lijf zou ik, op dat moment, niet aan moeten denken.
Praktisch lijkt het me ook een probleem; als de bevalling 's nachts inzet,, komt diegene naar het ziekenhuis enz.
Ik had een heel goed 'mannetje' maar daarmee loopt de communicatie nogal eh stroefjes, qua taal. Maar verder was hij echt fantastisch, ik had een soort 'uit'-knop boven op m'n hoofd . Ik voelde me dan heel helder, maar was toch helemaal weg. Als dat zou kunnen tijdens weeen .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:46:07 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_70606988
Mone:
Een vriendin van mij heeft acupunctuur gehad tijdens de bevalling. In tegenstelling tot de eerste ging die bevalling geweldig, haar kind (ruim 5 kg!!!) is gewoon thuis gekomen. Nu is ze zwanger van de derde en ze gaat het weer zo doen.
Lekker douchen!
pi_70607171
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:46 schreef sjak het volgende:
Mone:
Een vriendin van mij heeft acupunctuur gehad tijdens de bevalling. In tegenstelling tot de eerste ging die bevalling geweldig, haar kind (ruim 5 kg!!!) is gewoon thuis gekomen. Nu is ze zwanger van de derde en ze gaat het weer zo doen.
Dankje voor je reactie! Wow 5 kg, weet je of dat vooral hielp voor de ontsluiting, of tegen de pijn. Het zal geen wondermiddel zijn, maar dat hoop ik zo .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:53:22 #54
593 sjak
Juffie Bloem
pi_70607242
Ik zal eens vragen waarschijnlijk zie ik haar vandaag nog wel.
Lekker douchen!
pi_70607304
Ah bedankt alvast!
pi_70607310
Ja, maar het is natuurlijk sowieso een gegeven dat een tweede bevalling vaak sneller en makkelijker gaat dan een eerste (ook zonder pijnbestrijding of acupunctuur bedoel ik)
pi_70607471
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:55 schreef lily het volgende:
Ja, maar het is natuurlijk sowieso een gegeven dat een tweede bevalling vaak sneller en makkelijker gaat dan een eerste (ook zonder pijnbestrijding of acupunctuur bedoel ik)
Ja natuurlijk is ook zo. Je weet nooit precies wat waarvan is. Maar omdat ik echt baat had bij acupunctuur, met jarenlange klachten die daarna echt zijn verbeterd, leek het me wel een goed idee.
pi_70607679
Dat kan natuurlijk. Zeker als je er al ervaring mee hebt enzo.
Het is altijd het proberen waard.

Maar mijn 2de bevalling ging bijvoorbeeld zo ongelooflijk snel dat we niet eens tijd hadden voor wat dan ook (en ik had ook een baby van 4,5 kilo) maar goed, dat hoeft voor jouw niet zo te zijn natuurlijk
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:15:03 #59
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70609724
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:51 schreef Mone het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie! Wow 5 kg, weet je of dat vooral hielp voor de ontsluiting, of tegen de pijn. Het zal geen wondermiddel zijn, maar dat hoop ik zo .
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:26:53 #60
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70610107
Oh ja, bevallen doet pijn. Was het alweer bijna vergeten
.... met gevoel voor drama....
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 13:41:36 #61
5428 crew  miss_sly
pi_70610648
Een ruggeprik lijkt me eigenlijk best eng Heb er geen enkele ervaring mee, maar dat geprik tussen mijn wervels...brrr
De remifentanyl-pomp leek me wel ideaal, maar dat is nog niet in ieder ziekenhuis, en dus niet in het OLVG waar ik ga bevallen.

De verhalen over pethidine zijn ook neit echt fijn als ik dat zo allemaal lees. Ik hoop dus eigenlijk het zonder pijnstilling af te kunnen, maar we zullen zien.

Ons is trouwens verteld dat elke vorm van pijnstilling niet meer wordt toegediend vanaf 7 cm ontsluiting, omdat dan het moment van persen ras dichterbij komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70610717
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Een ruggeprik lijkt me eigenlijk best eng Heb er geen enkele ervaring mee, maar dat geprik tussen mijn wervels...brrr
na een dag vlijmscherpe ontsluitingsweeen is niks meer eng
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:48:22 #63
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70610894
Ik ben echt een held geworden na mijn bevalling. Waar ik vroeger bloed moest prikken met mijn moeder erbij omdat ik anders een zuster (onbedoeld) zou neerslaan, doorsta ik nu alles onder het motto "bevallen is erger" . Alhoewel ik moet zeggen dat ik liever beval dan nog een keer naar de mondhygieniste ga .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_70611118
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:15 schreef k_i_m het volgende:

[..]

.
pi_70611251
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 12:06 schreef lily het volgende:
Dat kan natuurlijk. Zeker als je er al ervaring mee hebt enzo.
Het is altijd het proberen waard.

Maar mijn 2de bevalling ging bijvoorbeeld zo ongelooflijk snel dat we niet eens tijd hadden voor wat dan ook (en ik had ook een baby van 4,5 kilo) maar goed, dat hoeft voor jouw niet zo te zijn natuurlijk
Is het nou zo dat een tweede alleen sneller gaat of ook minder pijnlijk?
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 13:58:30 #66
5428 crew  miss_sly
pi_70611304
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:43 schreef lily het volgende:

[..]

na een dag vlijmscherpe ontsluitingsweeen is niks meer eng

haha, dat is bemoedigend bedoeld neem ik aan

Je hebt ongetwijfeld gelijk, hoor Ik krijg alleen altijd zo'n naar gevoel in mijn buik en pijn in mijn rug als ik alleen al hoor praten over een ruggeprik of als ik zoiets eens langs zie komen op tv.
pi_70611325
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben echt een held geworden na mijn bevalling. Waar ik vroeger bloed moest prikken met mijn moeder erbij omdat ik anders een zuster (onbedoeld) zou neerslaan, doorsta ik nu alles onder het motto "bevallen is erger" . Alhoewel ik moet zeggen dat ik liever beval dan nog een keer naar de mondhygieniste ga .
Dat had ik de eerste paar jaar na bevallen ook, maar nu lijk ik wel banger dan ooit. En bij bloedprikken ga ik out .
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 14:00:33 #68
5428 crew  miss_sly
pi_70611385
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:48 schreef k_i_m het volgende:
Over die angsten ben ik inmiddels al lang en breed heen
Vroeger moest ik liggend, met iemand erbij, bloedgeprikt worden. Anderhalve week geleden heb ik me 4 keer in 4 uur in dezelfde arm laten prikken, zonder een spoortje angst of wat dan ook.

Maar bevallen Zeker nu het ineens toch weer in het ziekenhuis moet, ben ik het relaxte wel weer een beetje kwijt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 juli 2009 @ 14:01:55 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_70611446
Vrouwen die een verdoving willen zijn mietjes.
Wel de lusten, maar niet de lasten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_70611617
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:57 schreef Mone het volgende:

[..]

Is het nou zo dat een tweede alleen sneller gaat of ook minder pijnlijk?
nou ja, voornamelijk sneller (maar dus wel minder lang pijn).
Ik denk ook wel dat het persen makkelijker gaat omdat het geboortekanaal al eens gebruikt is.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:06:30 #71
593 sjak
Juffie Bloem
pi_70611667
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef lily het volgende:

[..]

nou ja, voornamelijk sneller (maar dus wel minder lang pijn)
Mwa..... niet altijd
Lekker douchen!
pi_70611709
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:06 schreef sjak het volgende:

[..]

Mwa..... niet altijd
nee, niet altijd nee
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:14:06 #73
593 sjak
Juffie Bloem
pi_70611981
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:07 schreef lily het volgende:

[..]

nee, niet altijd nee
Helaas

Bij de tweede kreeg ik trouwens uiteindelijk een epiduraal. Ik was al voorstander, nu helemaal. De prik zat binnen 10 minuten, ik mocht gewoon liggen bij het prikken en ik voelde geen pijn meer. Mede daardoor kwam de bevalling uiteindelijk op gang. Van o cm -> volledige ontsluiting binnen 2 uur. En dat zonder pijn
Lekker douchen!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:50:00 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70619668
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik krijg alleen altijd zo'n naar gevoel in mijn buik en pijn in mijn rug als ik alleen al hoor praten over een ruggeprik of als ik zoiets eens langs zie komen op tv.
Sly, ik had precies hetzelfde. Ik vind een ruggenprik zo iiiiieeeeuuuuw! Zo'n buisje dat ze tussen je wervels frutten. Als ik er aan denk word ik er al naar van.
Maar net wat Lily zegt, na 12 uur afgrijselijke weeën (en maar 1,5cm ontsluiting...) is het hemels. Echt! Het enige lastige was mijn rug bol maken tussen de weeën door met zo'n enorme buik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70620306
Ik kan me nog steeds het gevoel van de ruggenprik herinneren. Het krakende gevoel...brrrr... kippenvel krijg ik er van. Ik vond het ook echt wel pijn doen, misschien omdat ik overgevoelig was voor alle prikkels door de weeën?
Maar op dát moment, na 24 uur ploeteren was het het meer dan waard
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 18:16:25 #76
5428 crew  miss_sly
pi_70620355
Met andere woorden: als ik er echt aan toe ben, kan ik het ook aan.

Maar ik hoop toch stiekem nog dat ik het zonder iets af kan. Nog max een week of 4, dan weet ik hoe het is
pi_70620515
4 weken!
pi_70621224
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik hoop toch stiekem nog dat ik het zonder iets af kan.
ja, tuurlijk. En de kans is ook groot dat je er helemaal geen gebruik van zult maken.
maar het is o zo fijn dat het wel kan
pi_70623304
Ik heb zelf driemaal zonder verdoving gedaan gewoon omdat ik ontzettend makkelijke bevallingen had. Wat doe je hier dan zou je zeggen? Nou, mijn zusje had dus helaas niet hetzelfde geluk als ik wat betreft bevallen. Eerlijk gezegd had ze ondanks alle goede bedoelingen en zorgen een verschrikkelijke bevalling gehad met als enige lichtpuntje de 25 minuten ofzo dat de ruggenprik erin zat. Qua pijnstilling was het echt een zegen voor haar, alleen bleek achteraf dat hij verkeerd gezet was, waardoor vloeistof uit de wervelkolom was gaan lekken en ze iets van een week niet rechtop kon zitten van de hoofdpijn, ondanks 2 pogingen om het te "plakken".
De volgende keer zou ze toch zo weer een prik willen omdat haar bevalling zo naar en heftig was dat ze op het moment dat ze hoorde dat de anasthesist wat vertraagd was echt heeft gedacht van "nou, dan spring ik wel uit het raam". ik wil niet eens weten wat er gebeurd zou zijn als ze hem niet had gehad dus.

Ik vind het kortom een goede ontwikkeling dat steeds meer ziekenhuizen proberen te garanderen dat er pijnstilling mogelijk is bij bevallingen, want je wil niet weten hoeveel vrouwen botweg te horen hebben gekregen dat die hele prik er niet kwam omdat ze het lef hadden in het midden van de nacht te bevallen. Wat dat betreft loopt Nederland ontzettend achter. Ik durf daarnaast te wedden dat als onze meneren zouden moeten bevallen, elke verloskamer een compleet vat met verdoving zou hebben standaard:Y
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70626317
Ruggenprik, ik vond het helemaal niet naar. Op het moment dat ik op dat ding zat te wachten kon het me geen reet meer schelen of het pijn zou doen als ze maar op zouden schieten.
En echt het viel me heel erg mee, weinig van gevoeld. Daarna ging het wel heel vlot met de ontsluiting en het nadeel was dat het weer wat moest uitwerken voor ik kon gaan meepersen... dus heb met volledige ontsluiting nog een tijdje liggen wachten tot ik de weeën weer goed voelde.
Fake it till you make it...
pi_70637664
Ik heb geen flauw idee meer van hoe de ruggenprik voelde. Wel dat ik het jammer vond dat ik hem toch genomen had.(zie post 16)
Ik had me vooraf niet ingelezen over verdoving (hoezo buisje tussen ruggenwervels, ik wist gewoon dat ze hem in de rug zetten )
Het was wel een ingeleide bevalling, die schijnen heftiger te zijn.

Bij mijn tweede bevalling (spontaan) heb ik geen verdoving nodig gehad, hoewel ik de hele tijd (tot vlak voor ik mocht persen) bang ben geweest voor de pijn. Bang dat ik erop zou blokkeren.
Daarom wou ik ook niet uit het bad, ik zat daar zo lekker met die straal op mijn buik, dat ik de weeën nog nauwelijks voelde!
Maar ik moest wel met volledige ontsluiting, in een ligbad beval je nu eenmaal niet

Hier was het dus én sneller én minder pijnlijk, de tweede bevalling. Ik ben erg blij dat ik deze keer geen verdoving nodig gehad heb (niet omdat ik er per sé tegen ben, gewoon omdat ik het idee fijner vind dat je kind er niks van mee krijgt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')