Had ik ook bij de eerste keer rijden, maar zo'n instructeur laat je niet meteen alles doen en heeft zelf ook een set pedalen en is scherp genoeg om snel in te grijpen - althans, in Nederland.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:52 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het echt doodeng. We gaan meteen de weg op. Al die mensen waar je rekening mee moet houden, brrr...
Enige voordeel is dat ik les in een automaat. Da's meteen ook een nadeel want Brad heeft een handmatige schakelbak dus als ik daar in moet rijden moet ik eerst weer wennen.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Had ik ook bij de eerste keer rijden, maar zo'n instructeur laat je niet meteen alles doen en heeft zelf ook een set pedalen en is scherp genoeg om snel in te grijpen - althans, in Nederland.
Mag je als je lest in een automaat daarna wel een auto met handmatige transmissie rijden? In Nederland mag je als je lest in een automaat de eerstkomende jaren uitsluitend automaten rijden..quote:Op zondag 6 januari 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat ik les in een automaat. Da's meteen ook een nadeel want Brad heeft een handmatige schakelbak dus als ik daar in moet rijden moet ik eerst weer wennen.
Ja hoor, dat mag gewoon. Ik moet sowieso 20 uur rijden met Brad naast me, als extra les, voor ik examen mag doen. Dus ik moet wel.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mag je als je lest in een automaat daarna wel een auto met handmatige transmissie rijden? In Nederland mag je als je lest in een automaat de eerstkomende jaren uitsluitend automaten rijden..
hmm kj andere regels dusquote:Op zondag 6 januari 2008 18:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag gewoon. Ik moet sowieso 20 uur rijden met Brad naast me, als extra les, voor ik examen mag doen. Dus ik moet wel.
Yeah. Op zich best eng, maar het rijdt hier wel relaxter natuurlijk, veel minder druk.quote:
Ik weet niet precies waar je in de VS zit, maar zijn vaak grotere afstanden en dan vanzelf ook minder druk. Hoewel ik het aan de andere kant best fijn vind om in Rotterdam in de stad te leren rijden. Andere delen van het land of zelfs sommige delen van het buitenland zijn dan een stuk minder eng en gevaarlijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yeah. Op zich best eng, maar het rijdt hier wel relaxter natuurlijk, veel minder druk.
Manchester schijnt een hel te zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 19:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je in de VS zit, maar zijn vaak grotere afstanden en dan vanzelf ook minder druk. Hoewel ik het aan de andere kant best fijn vind om in Rotterdam in de stad te leren rijden. Andere delen van het land of zelfs sommige delen van het buitenland zijn dan een stuk minder eng en gevaarlijk.
quote:Op zondag 6 januari 2008 19:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Manchester schijnt een hel te zijn
We zullen het wel merken...
Ik zit oo keen beetje met de taal. Mijn Engels is wel goed, maar ik ben bang dat ik onder druk minder goed begrijp wat hij zegt.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ach, het went vanzelf!Gewoon nuchter blijven en niet onzeker worden wanneer je instructeur tegenstrijdige reacties geeft op je rijkunsten.
Ga je een huis in Rotterdam kopen? Zo ja, waar?quote:Op zondag 6 januari 2008 17:36 schreef Alicey het volgende:
Succes jullie beiden!
Ik ben er vorig jaar na 2 keer zakken mee gestopt omdat ik zo nodig een huis moest kopen. Als (ja, als) dat echter lukt en alles achter de rug is wil ik het toch nog een keertje gaan proberen..
Die lesman weet dat je geen native speaker bent?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zit oo keen beetje met de taal. Mijn Engels is wel goed, maar ik ben bang dat ik onder druk minder goed begrijp wat hij zegt.
Nee, Schiedam (Oost), maar da's ook praktisch Rotterdam tuuwk.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:44 schreef NanKing het volgende:
Oeh Erik spannend dat afrijden![]()
[..]
Ga je een huis in Rotterdam kopen? Zo ja, waar?.
Tjeempie, je lijkt mijn familie wel. Zijn ook zo bevooroordeeld t.a.v. Schiedam en Schiedammers.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:05 schreef NanKing het volgende:
Schiedam.
Is toch wel een heel verschil qua mensen dan Rotterdam.
Maar ik ben bevooroordeeld want ik ken echt alleen maar vreemde mensen uit Schiedam.
Mijn vriendin heeft een tijdje in Schiedam gewerkt en zij is de meest anti-Schiedammer die ik kenquote:Op zondag 6 januari 2008 21:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tjeempie, je lijkt mijn familie wel. Zijn ook zo bevooroordeeld t.a.v. Schiedam en Schiedammers.
Ik vraag me af of er echt zoveel verschil is. Maar aan de andere kant woon ik maar een meter of 50 van de Rotterdamse grens af, dus ik ben zo in Rotterdam als het moet.
Ik heb ook een paar jaar in Schiedam gewerkt en ik kom dan nog wel oorspronkelijk uit Vlaardingen.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een tijdje in Schiedam gewerkt en zij is de meest anti-Schiedammer die ik ken.
Ik kan weinig doen aan je negatieve ervaringen met Schiedam en Schiedammers.quote:Mijn broer woonde eerst bij de Franselaan (in een zijstraat) dat is het dichtsbij Schiedam wat ik wil zijn.
Sorry ben niet echt lief bezig he![]()
die zijn toch juist heel bijzonder bij jullie?quote:Op zondag 6 januari 2008 18:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat ik les in een automaat. Da's meteen ook een nadeel want Brad heeft een handmatige schakelbak dus als ik daar in moet rijden moet ik eerst weer wennen.
Bassie en Adriaan komen ervandaanquote:
Je kan meestal kiezen. Automaat is duurder dus Brad heeft een handmatige. Hij heeft ook handmatige ramen en handmatige slotenquote:Op zondag 6 januari 2008 21:56 schreef Stroekie het volgende:
[..]
die zijn toch juist heel bijzonder bij jullie?
daar zit toch eigenlijk vaak al een automaat standaard af fabriek in de auto ?
Hier is de meerderheid een handgeschakelde auto en van wat ik van mijn uitstapjes naar USA nog kan herinneren was het daar juist omgekeerd en voormen automaten daar de absolute meerderheidquote:Op zondag 6 januari 2008 22:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kan meestal kiezen. Automaat is duurder dus Brad heeft een handmatige. Hij heeft ook handmatige ramen en handmatige sloten
Dat weet ik. Of je blij moet zijn dat de grootste kinderhater van Nederland daar vandaan komt is een tweede.quote:
Nou rijd ik zelf sinds een week ook automaat, en ik moet zeggen, dat is echt zalig. Dus, ik snap het wel hoorquote:Op zondag 6 januari 2008 22:30 schreef wonderer het volgende:
Yep. Maar Amerikanen zijn lui dus de meeste zullen die paar extra flappen voor een automaat wel neerleggen
geen ontwenningsverschijnselen dat je toch nog af en toe denkt in de olie te moeten roeren ?quote:Op maandag 7 januari 2008 08:08 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou rijd ik zelf sinds een week ook automaat, en ik moet zeggen, dat is echt zalig. Dus, ik snap het wel hoor
Nou, echt heel zelden. En ik rij er nog geen week inquote:Op maandag 7 januari 2008 09:21 schreef Stroekie het volgende:
[..]
geen ontwenningsverschijnselen dat je toch nog af en toe denkt in de olie te moeten roeren ?
Lijkt me best grappig dat je B&A zit te kijken en je huis ineens voorbij komt. Ze hebben best veel in Vlaardingen opgenomen.quote:Op maandag 7 januari 2008 06:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet ik. Of je blij moet zijn dat de grootste kinderhater van Nederland daar vandaan komt is een tweede.
Heeft een volvo in amerika eigenlijk eenzelfde imago als hier?quote:Op maandag 7 januari 2008 17:08 schreef wonderer het volgende:
Ik koop van mijn voorschot straks gewoon een Volvo, dan kan Brad met z'n handmatige blijven rijden
Moeten we alleen de garage wel leeghalen anders hebben we een probleem.
Filmen die ook op de Duitse Autobahn?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:07 schreef JamesBrownie het volgende:
Zat gisteren te kijken naar wegmisbruikers...
Daar zullen we jou en vrouw niet zien neem ik aan
Ja, de fitnessapparatuur staat nog in de garage en we kunnen het niet naar de kelder brengen vanwege de sneeuw. En verder wat andere dingen die eigenlijk weggegooid moeten worden enzoquote:Op maandag 7 januari 2008 17:09 schreef JamesBrownie het volgende:
Jullie hebben het huis pas net en het nu al helemaal vol?
Waarmee, allemaal fitnessapparatuur?
Het is een "chick car" maar ik vind het gewoon een gave bak, dus het dondert me niet. Wel een 460, 740 of 850, natuurlijk. De rest niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:27 schreef maedel het volgende:
[..]
Heeft een volvo in amerika eigenlijk eenzelfde imago als hier?
Ik krijg dat niet losgekoppeld van een paar koters en een golden retriever hoor....
Ja, dat is hier met ¤1,55 per liter niet meer te betalenquote:Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef wonderer het volgende:
Op een gegeven moment moet je gewoon schijt hebben aan "imago" en doen wat je zelf mooi vindt. Ik zou op zich ook wel zo'n sportauto, zo'n muscle-car willen, maar die zuipen benzine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |